Tästä koirien ja kissojen auton maalien naarmuttelusta.
Moni koira-ihminen tuntuu olevan autuaan tietämätön siitä, että kissa saa kyntensä sisään ja ei liiku kynnet ulkona kuin jotain karheaa tai pehmeää pintaa kiivetessä (etenkään auton päällä, koska kynsillä siitä ei saisi sileästä kovasta pinnasta mitään otetta). Useimmilla Koirilla taas on kynnet aina ulkona ja ne rapsuttavat jatkuvasti maata kävellessäkin.
Olen hyvin skeptinen sen suhteen, että kissat naarmuttaisivat auton maalipintoja, koska olen itse todistanut niin monesti kissoja kiipeilemässää autoilla enkä ole nähnyt naarmuja tai erityisempää kynsien käyttöä. Ettei niitä naarmuja nyt lähinnä näkyissä omissa kuvitelmissa senjälkeen, kun on ensin bongannut kissan auton päällä?
Tulee mieleen vastaavanlainen ilmiö, kun ihmiset havaitsevat lapsia pelaamassa palloa autonsa lähellä ja sitten lähemmässä tarkastelussa auto näyttäisi omasta mielestä olevan täynnä pallon aiheuttamia klommoja, vaikka se ei olisi hipaissutkaan autoa kokoaikana.
Miten muuten kukkapenkistä voi haistaa kissankusen tai paskan? Käykö jengi täällä paljonkin haistelemassa kukkapenkkejään oikeen läheltä? Ja kuinka te selviätte siitä löyhkästä, kun kukkapenkkiä lannoittaa kanankakalla? Minä en ole koskaan haistanut kissankusta- tai paskaa kukkapenkeissä, vaikka entisessä lähiössä pihalla eri katteja liikkui puolisen tusinaa parhaimmillaan. Tosin en minä niitä äkännyt käydä kontaten läheltä nuuhkimassakaan.
Lasten hiekkalaatikot olisi muutenkin hyvä peittää siirrettävällä verkkokehikolla, kun ne eivät ole käytössä. Säästää myös vaivaa hiekkalaatikon putsaamiselta, kun eivät kerää niin paljon tippuvia lehtiä ja muuta roskaa.