Ulkona olevien kissojen retket

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Olipa koiralla tai kissalla kuraiset tassut ja se niillä nousee vaikka auton kylkeä vasten niin naarmuja tulee. Meillä on autossa takapuskuri naarmuilla kun koirat aina hyppää autossa olevaan häkkiin. Ja huom. auto on vahattu vuosittain liikkeessä kovavahalla.
Samoin sukulaisella kissa tassuttelee konepellillä niin siellä on kanssa selviä naarmuja. Kura keli ja karvoissa hiekkaa muuta ei tarvita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huomioi sana yleensä. Olen tietoinen riskistä, että jos pysäköin autoni prisman parkkipaikalle, joku voi kolhia sitä. Mutta edelleenkään mikään näistä seikoista ei oikeuta siihen, että kissasi saa poistua pihaltasi toisen omaisuutta vahingoittamaan.

Kerran tää ketju nyt meni sitten aloitusaiheesta täysi ohi tähän vääntöön niin jatketaan sitten. Millä saatanan oikeudella ihmiset viskoo tupakantumppeja pitkin teitä ja toisten pihoihin. Millä oikeudella ihmiset paskattaa ja kusettaa koiransa toisten portinpieliin? Miksi kissan liikkuminen on sitten sen vakavampi juttu. Kerro mulle yksikin hyvä syy tähän.

Kerran tää ketju nyt meni sitten aloitusaiheesta täysi ohi tähän vääntöön niin jatketaan sitten. Millä saatanan oikeudella ihmiset viskoo tupakantumppeja pitkin teitä ja toisten pihoihin. Millä oikeudella ihmiset paskattaa ja kusettaa koiransa toisten portinpieliin? Miksi kissan liikkuminen on sitten sen vakavampi juttu. Kerro mulle yksikin hyvä syy tähän.

Eihän tämä oo mennyt yhtään alotusaiheesta ohi. Itsehän myönnät jo aloituspostauksessa olevasi vastuuton kissanomistaja, koska päästät kissasi kotipihaltasi omille teilleen ja toisten ihmisten pihoille. Mutta on heitäkin, jotka pitävät kissansa kytkentyinä ja täten eivät anna kissansa aiheuttaa toisille vahinkoa.
On myös vastuuttomia ihmisiä, jotka heittävät natsansa mihin haluavat ja paskottavat koiransa mihin haluavat. Itse en syyllisty mihinkään näistä.

Millä oikeudella sä päästät kissasi vapaaksi? Samalla oikeudelle varmaan kuin muut kusettavat koiriansa porttien pieliin. Eli et ole yhtään parempi ihminen kuin hekään, joten turhaa vingut täällä.

Ihan sama uskotko vai et, että kissat naarmuttavat autoja niiden päällä hyppiessään, mutta ensimmäinen kissa kun on mun harrasteauton katolla, niin jos sen omistaja ei sitä pilaantunutta maalipintaa korvaa, niin loppuu sen kissan tallustelu näillä taajamilla tavalla tai toisella.

Joskus ihmetyttää, miten ihmiset saavatkaan omasta elämästä tehtyä niin helvetin hankalaa.
Sitten hyvät ihmiset, kun muistaisitte seuraavan asian: kohdelkaan muita kuin haluaisitte itseänne kohdeltavan.

Ei, vaan väitän ettei niiden kynsistä tule oikeasti yhden yhtään jälkeä. Vai miten putsaat lumet autostasi? Harjalla, niinpä.

Vaikka putsaisin autoni hiekkapaperilla ja 16kg hienosäätölekalla niin edelleenkään se ei oikeuta ihmistä laskemaan kotieläintään vapaaksi, eikä varsinkaan niin että se vahingoitaa jonkun muun omaisuutta.

P.S. Linnut ovat villieläimiä, niiden paskominen on vaan eräs näistä elämän rosvosektoreista.

Itse opin jo pienenä että pitää ajatella niin että jos oma koira tekee jotain toiselle ihmiselle tai omaisuudelle niin se on sama asia kuin itse tekisin. Vapaana olevan kissan tekosista on hieman vaikeampi olla vastuussa kun taas koiran hihnan toisessa päässä on se ääliö joka on syylinen siihen tekoon.
Ja olen tässä myöntänytkin että annan omien koirien paskoa tuolla kadun nurmialueille sekä kävelytien pientareelle/ojaan. Ja en kerää niitä pois. Joten seuraavan kerran kun näette 2 spanielin ja äijän lenkillä niin voitte ajatella että mä olen siellä pusikossa paskalla eikä mun koirat. Jos siihen paskaan joku astuu niin shit happens mutta kuitenkin se maatuu pois. Ja on luultavammin pienempi riski kuin lasinsirpaleet jotka viiltävät tassuja sekä kenties vaikka jonkun lapsen ihoa.

Vapaana olevan kissan tekosista on hieman vaikeampi olla vastuussa kun taas koiran hihnan toisessa päässä on se ääliö joka on syylinen siihen tekoon.

Ei tuossa vastuutuksessa ole mitään vaikeaa. Omistaja vastaa ja jos pitää sen elikon kiinni niin tietää tasan tarkkaan mitä se tekee ja mistä on vastattava.

Nyt tuli ensimmäinen luotettava haivanto karkurista. Naapuri kahden talon päästä näki karkurin takapihallaan. Yritti lähestyä, mutta katti pinkaisi täysillä metsään. Olin noin vartin päästä paikalla huhuilemassa, ei näkynyt vilaustakaan. Nuot on käyneet meillä kylässä, eli uskon kyllä havaintoa. Mielenkiintosta vaan että mikä sen on noin säikäyttänyt kun ei eläin nyt sentään varmaan kolmessa viikossa "villiinnyt". Pitää illan hiljetessä käydä huutelemassa sitä, jospa se vaikka näyttäytyisi. Ei se kotoaan hukassa voi olla kun reilun 100 metrin päässä pyörii.

Tästä koirien ja kissojen auton maalien naarmuttelusta.
Moni koira-ihminen tuntuu olevan autuaan tietämätön siitä, että kissa saa kyntensä sisään ja ei liiku kynnet ulkona kuin jotain karheaa tai pehmeää pintaa kiivetessä (etenkään auton päällä, koska kynsillä siitä ei saisi sileästä kovasta pinnasta mitään otetta). Useimmilla Koirilla taas on kynnet aina ulkona ja ne rapsuttavat jatkuvasti maata kävellessäkin.
Olen hyvin skeptinen sen suhteen, että kissat naarmuttaisivat auton maalipintoja, koska olen itse todistanut niin monesti kissoja kiipeilemässää autoilla enkä ole nähnyt naarmuja tai erityisempää kynsien käyttöä. Ettei niitä naarmuja nyt lähinnä näkyissä omissa kuvitelmissa senjälkeen, kun on ensin bongannut kissan auton päällä?
Tulee mieleen vastaavanlainen ilmiö, kun ihmiset havaitsevat lapsia pelaamassa palloa autonsa lähellä ja sitten lähemmässä tarkastelussa auto näyttäisi omasta mielestä olevan täynnä pallon aiheuttamia klommoja, vaikka se ei olisi hipaissutkaan autoa kokoaikana.

Miten muuten kukkapenkistä voi haistaa kissankusen tai paskan? Käykö jengi täällä paljonkin haistelemassa kukkapenkkejään oikeen läheltä? Ja kuinka te selviätte siitä löyhkästä, kun kukkapenkkiä lannoittaa kanankakalla? Minä en ole koskaan haistanut kissankusta- tai paskaa kukkapenkeissä, vaikka entisessä lähiössä pihalla eri katteja liikkui puolisen tusinaa parhaimmillaan. Tosin en minä niitä äkännyt käydä kontaten läheltä nuuhkimassakaan.
Lasten hiekkalaatikot olisi muutenkin hyvä peittää siirrettävällä verkkokehikolla, kun ne eivät ole käytössä. Säästää myös vaivaa hiekkalaatikon putsaamiselta, kun eivät kerää niin paljon tippuvia lehtiä ja muuta roskaa.

Nyt tuli ensimmäinen luotettava haivanto karkurista. Naapuri kahden talon päästä näki karkurin takapihallaan. Yritti lähestyä, mutta katti pinkaisi täysillä metsään. Olin noin vartin päästä paikalla huhuilemassa, ei näkynyt vilaustakaan. Nuot on käyneet meillä kylässä, eli uskon kyllä havaintoa. Mielenkiintosta vaan että mikä sen on noin säikäyttänyt kun ei eläin nyt sentään varmaan kolmessa viikossa "villiinnyt". Pitää illan hiljetessä käydä huutelemassa sitä, jospa se vaikka näyttäytyisi. Ei se kotoaan hukassa voi olla kun reilun 100 metrin päässä pyörii.

Koetapa saada paikalliselta eläinsuojeluyhdistykseltä lainaan loukutin. Sinne vaan jotain voimakkaan tuoksuista ruokaa (silakoita tms.) ja jonnekin paikkaan minkä lähistöllä kissa oletettavasti lymyää.

Koetapa saada paikalliselta eläinsuojeluyhdistykseltä lainaan loukutin. Sinne vaan jotain voimakkaan tuoksuista ruokaa (silakoita tms.) ja jonnekin paikkaan minkä lähistöllä kissa oletettavasti lymyää.

Joo, mietin tätä itsekin. Jos ei ala kissaa näkymään ja kuulumaan niin pitää tuollainen loukutin hankkia. Naapurustossa kun ei katteja ole riesaksi asti, niin oletettavasti tuonne ei naapurien kissoja joudu.

Karkulaisesta tehty 4 näköhavaintoa ihan tässä nurkilla. Ihme juttu. Lieneekö näitä tapauksia että palaa syksyllä kotiin kun pakkaset alkaa...

Sattui pari päivää sitten silmään vanhassa metsästys ja kalastus lehdessä(8/2008) juttu kissoista. Siinä on tilastoja seuraavasti:
Ruotsalaiset tutkineet että ruotsissa irtokissat tappavat noin 10miljoonaa lintua vuosittain. Briteissä arvioitu noin 30milj. tappoa. Ja jenkeissä arvioitu että noin 100milj kissa tappavat vuodessa 566miljoonaa lintua vuodessa.
Suomessa tutkittu 8 kissaa vapanaa(gps panta kaulassa) ja niiden yhteenlaskettu reviiri 110hehtaaria. Suomen arvion mukaan kesykissoja on enempi kuin supeja,kettuja ja minkkejä yhteensä.

mutta turha tulla tänne itkemään kun kissa katoaa. Otat sen riskin täysin tietoisesti, kun päästät sen ovesta ulos.

Päteekö sama omiin lapsiinkin? Jos ei pidä lapsiaan lukkojen takana 24/7, niin turha itkeä jos niille jotain joskus käy. Susta huomaa, ettet käytä logiikkaa muodostaaksesi kantojasi, vaan yrität käyttää sitä tunteellisten kantojesi tukemiseksi.

Päteekö sama omiin lapsiinkin? Jos ei pidä lapsiaan lukkojen takana 24/7, niin turha itkeä jos niille jotain joskus käy. Susta huomaa, ettet käytä logiikkaa muodostaaksesi kantojasi, vaan yrität käyttää sitä tunteellisten kantojesi tukemiseksi.

Ja sulla kyllä nimimerkki ja kirjoitukset täsmäävät? Enempi tulee mieleen trolli....

Oma kissani on lähtenyt kerran jopa 2 viikoksi ja Helsingissä omakotitaloalueella asutaan! Se kyllä löytää tiensä aina takaisin ja osaa selvitä ulkona

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom