View: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/ys24iw/closequarters_combat_between_ukrainian_soldiers/?utm_source=share&utm_medium=mweb
Siinä ovat kyllä paikan valinneet :D ois ollu parempi varmaan antautua...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
View: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/ys24iw/closequarters_combat_between_ukrainian_soldiers/?utm_source=share&utm_medium=mweb
Siinä ovat kyllä paikan valinneet :D ois ollu parempi varmaan antautua...
![]()
Uskomaton video: Venäläistaistelija kyhjöttää taisteluhaudan pohjalla – nakkelee taivaalta putoavat kranaatit tylysti sivuun
Droonilennokkeja on käytetty Ukrainassa ilmatiedustelun lisäksi suoriin iskuihin – myös kyseenalaisesti.www.iltalehti.fi
Osaa se ryssä muutaki (harvoin) kuin perääntyä ja raiskata.
Jatkona Johanin ja Leenan analyysi eiliseltä. Ihan ok settiä mutta varsinkin Leena oli jotenkin tavanoimaista vaisumpi. Olisin odottanut enemmän faktatykittelyä.Kuuntelin tuossa taustalla Putkosen näkemystä tilanteesta ja yritin napata ylös pääpointit.
- Venäjä on lännen hyökkäyksen kohteena
- Mobilisaatio on Venäjän puolustuksen kokoamista em. hyökkäystä vastaan
- Venäjä on huolissaan siitä, että länsi avaa uusia rintamia muistakin maista Venäjää vastaan, jonka takia mobilisaatio on välttämätön. Myös Suomi on muuttunut uhkaksi Venäjän turvallisuudelle
- Ukraina ei ole saanut tähän mennessä yhtään sotilaallista voittoa venäläisistä joukoista. Kesän jälkeen Ukrainalle on "tullut turpaan ja lujaa"
- Venäjän vetäytyminen Khrersonin alueella on käytännössä ”linjojen suoristamista”. Vetäytyminen on myös strategista, se pakottaa Ukrainan joukot liikkumaan pitkiä matkoja ja heikentämään itseään. Vetäytyminen saattaa olla myös hämäys, tarkoituksena motittaa Ukrainan joukot, jonka jälkeen Ukrainan joukoista ei jäisi mitään jäljelle Venäjän massiivisen aseylivoiman ansioista
- Venäjällä on ilmaherruus
- Myös kritiikkiä Venäjän suuntaan: Venäjän vetäytyminen itseensä liittämistä kaupungeista saattaa olla moraalisesti väärin. Petetään näiden kaupunkien väestö
Minulle on vaikeempi katsoa vaikkas kun metsästäjä ampuu hirveä kuin jos ukrainalainen ampuu venäläisen sotilaan. Luulen että minun olisi helpompi vetää liipasimesta itsenikin mikäli tähtäimessä olisi vihulaisen sotilas vs viaton luontokappale. Pitäisköhän käydä päätä tutkituttamassa vai onkohan tämä jokseenkin normaalia?Hmm...Mielestäni jotenkin kyseenalaista katsoa, kun joku ampuu ihmisen kuoliaaksi. Rauhanaikana tuo on murha. Sota on aina moraalin rappio.
Minulle on vaikeempi katsoa vaikkas kun metsästäjä ampuu hirveä kuin jos ukrainalainen ampuu venäläisen sotilaan. Luulen että minun olisi helpompi vetää liipasimesta itsenikin mikäli tähtäimessä olisi vihulaisen sotilas vs viaton luontokappale. Pitäisköhän käydä päätä tutkituttamassa vai onkohan tämä jokseenkin normaalia?![]()
Minulle on vaikeempi katsoa vaikkas kun metsästäjä ampuu hirveä kuin jos ukrainalainen ampuu venäläisen sotilaan. Luulen että minun olisi helpompi vetää liipasimesta itsenikin mikäli tähtäimessä olisi vihulaisen sotilas vs viaton luontokappale. Pitäisköhän käydä päätä tutkituttamassa vai onkohan tämä jokseenkin normaalia?![]()