HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Valtauksen alla = ryssä hakkaa päätä seinään ja tapattaa joukkojaan. Olet kohta 3kk väittänyt miten Bahmut on jo motissa, mutta ei ole vieläkään motissa. Nuo keltaiset alueet on vahvistamattomia etenemisiä ja ryssien eteneminen on ollut minimaalista. Puhutaan yksittäisistä pelloista ja Bahmut ei ole motissa edelleenkään.
Näinpä. Tämä ei muutu, vaikka miten harhoissa spämmää ja jakaa neutraalia dataa (ryssäpropagandaa).
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mä olen tutkinut asiaa ja moninaisista lähteistä, missä seurataan sotaa kartalla niin ryssä todellakin on Stepovessa laitamilla vähintäänkin eli mikä viiva on väärässä?

Mikasa voi kans vastata näihin copy/pasten sijaan. Olisi toivottavaa ettei tässäkin aiheessa tuo mene tuollaiseen spammiin ja sitten hiljennytään kun pitäisi keskustella niistä.

Postaa ne lähteet tänne, niin katsotaan tilannetta yhdessä.
 
Postaa ne lähteet tänne, niin katsotaan tilannetta yhdessä.

Onko kaikki ryssäbotteja?
 
Viimeksi muokattu:
No tuostahan näkee miten Stepove ei ole vallattu Scribblemapissa. Siellä on nuoli siihen suuntaan mikä viittaa siihen, että Venäjä hyökkää tuonne. Nuo kartat ei ole tarkkoja ja varsinkaan muuttuvassa tilanteessa ja pienten muutosten kohdalla. On turhaa katsoa noita suurennuslasin kanssa.
 
Melkonen turistirysä ja selfie center tuo Bucha. Mun mielestä epäasiallista toimintaa lypsää poliittisesti, varmaan enemmän poliitikkoja kuin tutkijoita käynyt paikalla.
 
No tuostahan näkee miten Stepove ei ole vallattu Scribblemapissa. Siellä on nuoli siihen suuntaan mikä viittaa siihen, että Venäjä hyökkää tuonne. Nuo kartat ei ole tarkkoja ja varsinkaan muuttuvassa tilanteessa ja pienten muutosten kohdalla. On turhaa katsoa noita suurennuslasin kanssa.
Väite oli ettei ryssä ole lähimaillakaan ja se on selvästi virhe. Taistelut ovat alueella.

Sähän tässä heilut suurennuslasin kanssa ja koitat väittää asian olevan toisin? Miksi?
 
Melkonen turistirysä ja selfie center tuo Bucha. Mun mielestä epäasiallista toimintaa lypsää poliittisesti, varmaan enemmän poliitikkoja kuin tutkijoita käynyt paikalla.
Onhan se vähän noinkin, etenkin jos se vierailija itse ehdottaa "voisinko päästä lehdistön kanssa käymään Buchassa". Voipi vaan olla, että ukrainalaiset itsekin tuota ehdottavat, eikä siinä silloin ole mielestäni mitään pahaa.
 
Ei se pelkästään vangeilla pyöri ja tuleeko oikeasti pulaa sotilaista? Käsittääkseni aika kovassa maineessa tuo Wagner ryssissä itsessään ja kovien jätkien porukkaan varmasti löytyy halukkaita.

Ja onhan tuo ryssien tehokkain yksikkö ollut selvästi sotatoimissa.

Mä en vaan näitä "uutisia" jaksa ottaa todesta, kun tuntuu että hokevat vain samoja juttuja uudestaan ja uudestaan. Kattoo mitä tapahtuu ennemmin.

Tuossa artikkelissa taidettiin nyt puhua näistä vankiloista värvätyistä. Heidän 6kk palvelusaika on tulossa umpeen, näistä varmasti suurin osa haluaa rintamalta pois, koska kuoleman riski on niin suuri.

Itse en tiedä onko Wagner kovassa maineessa. Tuntuu, että jos halukkaita löytyy varmasti ei olisi tarvinnut vankiloista käydä värväämässä porukkaa. Uskoisin, että jos itse pyörittäisin palkka-armeijaa en sinne mielellään rikoksesta tuomittuja kavereita palkkaisi.


Tehokkain se taitaa olla. Wagnerkaan ei tappioita avoimesti kerro, joten vaikeaa arvioida millä "hinnalla" nämä voitot on saavutettu. Eikä varmaan koskaan tulla tietämään 100% tarkkuudella Ukrainan, Wagnerin ja Venäjän lukuja.


Itse pyrin lukemaan kaikki uutiset läpi ja suodattamaan niistä oleellisen.

Mitä ihmeen satuja porukka lukee ja ilmeisesti toivoo ties mitä olevan totta. Mitä helvettiä oikeasti??

Vastauksesi perusteella tuo artikkeli oli kaikilta osin puhdasta paskaa ja satua. Jos artikkelissa todetaan, että vankien 6kk palvelus aika on loppumassa, niin eikö se ole totta vai onko se satua?
 

Onko kaikki ryssäbotteja?

Onneksi paikka paikoin Venäjän liike hidastunut huomattavasti viimeisen parin viikon aikana. Suunta toki edelleen väärä. Toivon mukaan nyt pysähtyisi.

Ihan omaa mutuilua. Jos Ukraina saisi kevään ja kesän aikana parissa paikkaa onnistuneen vastahyökkäyksen tehtyä, niin riittäisikö se katkaisemaan Venäläisten motivaation tuohon sotaan? Näissä Venäjän TV:n propaganda lähetyksissä on jo väläytelty, että me saatettaan hävitä tämä sota jne. Alkuun ei kuitenkaan mitään tällaista puhetta ollut missään.
 
Tuossa artikkelissa taidettiin nyt puhua näistä vankiloista värvätyistä. Heidän 6kk palvelusaika on tulossa umpeen, näistä varmasti suurin osa haluaa rintamalta pois, koska kuoleman riski on niin suuri.

Itse en tiedä onko Wagner kovassa maineessa. Tuntuu, että jos halukkaita löytyy varmasti ei olisi tarvinnut vankiloista käydä värväämässä porukkaa. Uskoisin, että jos itse pyörittäisin palkka-armeijaa en sinne mielellään rikoksesta tuomittuja kavereita palkkaisi.


Tehokkain se taitaa olla. Wagnerkaan ei tappioita avoimesti kerro, joten vaikeaa arvioida millä "hinnalla" nämä voitot on saavutettu. Eikä varmaan koskaan tulla tietämään 100% tarkkuudella Ukrainan, Wagnerin ja Venäjän lukuja.


Itse pyrin lukemaan kaikki uutiset läpi ja suodattamaan niistä oleellisen.



Vastauksesi perusteella tuo artikkeli oli kaikilta osin puhdasta paskaa ja satua. Jos artikkelissa todetaan, että vankien 6kk palvelus aika on loppumassa, niin eikö se ole totta vai onko se satua?
Jaa no jenkit tehnyt samaa rekryä vankiloista myös aikoinaan joten ei mitään uutta tuossakaan metodissa.
 
Onneksi paikka paikoin Venäjän liike hidastunut huomattavasti viimeisen parin viikon aikana. Suunta toki edelleen väärä. Toivon mukaan nyt pysähtyisi.

Ihan omaa mutuilua. Jos Ukraina saisi kevään ja kesän aikana parissa paikkaa onnistuneen vastahyökkäyksen tehtyä, niin riittäisikö se katkaisemaan Venäläisten motivaation tuohon sotaan? Näissä Venäjän TV:n propaganda lähetyksissä on jo väläytelty, että me saatettaan hävitä tämä sota jne. Alkuun ei kuitenkaan mitään tällaista puhetta ollut missään.
Sen vastahyökkäyksen pitäisi olla melko massiivinen kiila johonkin todella arkaan paikkaan. Tällä hetkellä vaikuttaa että sieltä idästä tulee loputon ärkkiarmeija ja kun muuttivat taktiikkaa tuollaiseen hitaampaan attrition warfareen niin voi olla vaikeaa.
 
Sen vastahyökkäyksen pitäisi olla melko massiivinen kiila johonkin todella arkaan paikkaan. Tällä hetkellä vaikuttaa että sieltä idästä tulee loputon ärkkiarmeija ja kun muuttivat taktiikkaa tuollaiseen hitaampaan attrition warfareen niin voi olla vaikeaa.

Mariupolin valtaus voisi olla melkoinen piikki lihassa, mutta voisin kuvitella, että siellä on melko massiiviset puolustus rintamat. Pitäisi pitkän matkan ohjuksilla saada ensin katkaistua huoltoa jne. ennen hyökkäystä. Se vois olla sellainen, mikä pistäisi miettimään jatkoa Venäjällä.
 
Mariupolin valtaus voisi olla melkoinen piikki lihassa, mutta voisin kuvitella, että siellä on melko massiiviset puolustus rintamat. Pitäisi pitkän matkan ohjuksilla saada ensin katkaistua huoltoa jne. ennen hyökkäystä. Se vois olla sellainen, mikä pistäisi miettimään jatkoa Venäjällä.
Joku huollon täysin lamauttava isku voisi toimia. Silti jotenkin tuntuu äärimmäisen vaikealta ellei mahdottomalta ryssän kokonaan häätö valloitetuilta alueilta.
Jotain alueita saataisiin vapautettua, mutta osaan ei riitä voima.
Vaatis toisen armeijan kokonaan tueksi = länsimaa/nato
 

''Moskovasta lähteny ja Puolan ilmatilassa käyny ja nyt Slovakian ilmatilassa.'
lento1.png

''
Kovasti tuolla Kaliningradin suunnalla on jotain mielenkiintoista menossa.''
1679473621659.png
 
Tähän kokonaiskuvaan vielä. Sehän on melkoisen satavarma asia, että venäjä ei tule sotaa voittamaan, eli tavoitteitaan saavuttamaan. Siis kremlin itse julistamia tavoitteita. Mutta en itse usko myöskään Ukrainan totaaliseen voittoon, eli ryssien häätämiseen koko Ukrainasta. Oma veikkaus on edelleen, että paskaksi pommitetut itäisen Ukrainan alueet laajalti ja valitettavasti varmaankin myös Krim jää Venäjälle. Lopullisen tilinpäätöksen ja uuden alun sijaan jäädään rysyjen kanssa limboon, jossa venäjä jää uusien ystäviensä pariin ja länsi katkoo riippuvuuksiaan entistä enemmän. Ukrainalle jonkinmoiset turvatakuut, plus ehkä EU-jäsenyys yms. Ukraina länsimaalaistuu ja rysyt ryssiintyvät entistä syvemmin. Entiseen ei millään ole paluuta, eikä pidäkään. Sellaisen perseilyn rysyt ovat tehneet.

Toinen aihe. Täällä nostettiin ihan syystä lannoitteet ja niiden raaka-aineet esille, että mites niiden kanssa, koska venäjä on niin merkittävä peluri tällä rintamalla. Sain juuri vähän aikaa sitten keskustella aiheesta yhden Suomen johtavan ostajan ja jälleenmyyjän edustajan kanssa, niin Suomen osalta tilanne ei ole missään nimessä mahdoton. Raaka-aineita saadaan kotimaisesta tuotannosta ja muualta maailmalta, uusia yhteyksiä auotaan ja Suomella on halutessaan täysi mahdollisuus katkoa nämä kauppasuhteet Venäjään täysin. Hintakehitys on toki kysymysmerkki, mutta jo nyt lannotteiden hinnat ovat globaalisti normalisoitumassa. Yllätyin, miten alan ammattilainen ei nähnytkään tilannetta lainkaan lohduttomana ja hyvä niin.

Loppuun vielä osin positiivinen signaali Bahmutista:

 
Back
Ylös Bottom