HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

1646224245239.png
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän on sellainen viilis, että tästä sodasta ei tule uutta Tsetseniaa tai Afganistania. Venäjä ei kestä mitenkään tällaisia pakotteita useita kuukausia, vuosista puhumattakaan? Kyllä kait tämä on viikkojen sota?
 
Oleksii Reznikov
Minister of Defence of Ukraine

''Venäläinen sotilas! Sinut tuotiin maallemme tappamaan ja kuolemaan.Älä noudata rikollisten käskyjä.Takaamme sinulle täyden armahduksen ja 5 miljoonaa ruplaa, jos lasket aseet. Niille, jotka käyttäytyvät edelleen kuin miehittäjät, ei ole armoa https://facebook.com/100063790800238/posts/357824103020614/?d=n''


View: https://twitter.com/oleksiireznikov/status/1498360024044904451?s=20&t=kCvoqxspzqw5oEBzWNJZGA

Tossa ei vastattu mihinkään niistä asioista mitä mä kysyin.

Jos tuo pitäis paikkaansa niin maassa olevat venäläis joukot vois laskee aseet ja ostaa puolet maasta ja elää herroiks samaan aikaan kun ukrainan kansa kituuttaa.
Mä en nää mitenkää mahollisena että tuo käytännössä vois olla muuta kuin propagandaa.

Uskotko sä tohon?Jos uskot niin miten se käytännössä toteutuu sun nähdäkseen?
 
Vähän on sellainen viilis, että tästä sodasta ei tule uutta Tsetseniaa tai Afganistania. Venäjä ei kestä mitenkään tällaisia pakotteita useita kuukausia, vuosista puhumattakaan? Kyllä kait tämä on viikkojen sota?
Jotenkin semmonen kuva että tän on pakko onnistua venäjän kannalta maaliin tai ei hyvä heilu heille. En usko että pakotteista välittävät vaan tämän projektin tavoitteisiin pääsystä.
 
Mites muitten maiden hyökkäykset?Esim saudi arabia on sotinut Jemenissä jo vaikka kuinka kauan ja lista niistä maista jotka usa on vallannut on loputon.
Kai nää kaksois standartit on osa sitä sota propagandaa.Porukka nielee kaiken pureksimatta.
Missä vaiheessa olen kehunut Saudi-Arabiaa :eek:
 
Mutta voi olla että tämä homma ei ikinä selviä, eikä Venäjä pysähdy ilman sotaa.
Mutta toimet täytyy sitten tehdä myös muun Euroopan intressit edellä. Kuitenkin vaakakupissa on jopa maailmanloppu koska ydinaseet. Jos niitä ei olisi, mielestäni massiivinen Nato-hyökkäys Venäjälle ja homma pakettiin.


...mutta, kun jotkut vain eivät näköjään kykene rauhaan... niin kai heille jonkun tahon pitää jossain vaiheessa rajat asettaa, jos/kun itse eivät siihen kykene.

"Valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee absoluuttisesti"

Kun aggressorin sanallinen oikeutus* on "natsinarkkarit pois maan johdosta" (vaikka omat hyvät kaveritkin on natseja, niin eivät ilmeisesti kuitenkaan narkkareita, hyi hyi. :D ),
niin aggressorista itsestään mallia ottaen tässä tilanteessa vastinehan menisi puolustuksesta. Vähän ehkä saattaisi joutua "rauhanturva-erikoisoperaatiota" hajauttamaan, koska samaan syssyyn kannattaisi tarkistaa, että niin mikä se kanta nyt asioihin olikaan näillä nyt käynnissä olevassa sodassa mukana uhittelevilla Valko-Venäjällä, Tšetšenialla... en tiedä onko tähän mennessä muita, mutta joo... Jos se yksi serbinationalistisakki vain heiluttelee lippuja, niin siihen nyt varmaan riittää, kun vähän epävirallisesti paheksutaan. :D

* Vaikka asia näin esitettiin, niin se aggressorin oikeutus taitaa olla huomattavasti monitahoisempi, puolustukseen, talouteen, historiaan, geopolitiikkaan, kansallisromantiikkaan ym. liittyvä...



Vaikka ydinaseilla on uhkailtu, niin toivottavasti niitä ei käytetä hyökkäykseen, jotta niillä ei minkään tahon tarvitse myöskään puolustautua.


Earth_seen_from_NASA_s_Apollo_11_and_ESA_s_Cassini_pillars.png
 
Jotenkin semmonen kuva että tän on pakko onnistua venäjän kannalta maaliin tai ei hyvä heilu heille. En usko että pakotteista välittävät vaan tämän projektin tavoitteisiin pääsystä.
Se on totta, että tuo voi olla kova paikka Putinille ja Kremlille. Jos uskottavuuden säilyttäminen sekä nykymaailmassa että historiankirjoissa menee kaiken edelle, niin kait ne voi olla niin päättäväisiä, että ajavat vaikka koko maan konkkaan.
 
Tossa ei vastattu mihinkään niistä asioista mitä mä kysyin.

Jos tuo pitäis paikkaansa niin maassa olevat venäläis joukot vois laskee aseet ja ostaa puolet maasta ja elää herroiks samaan aikaan kun ukrainan kansa kituuttaa.
Mä en nää mitenkää mahollisena että tuo käytännössä vois olla muuta kuin propagandaa.

Uskotko sä tohon?Jos uskot niin miten se käytännössä toteutuu sun nähdäkseen?
Tuollainen propagandatemppu vaan toimii paremmin, jos maksajalla on tarkoitus pitää kiinni sanoistaan. Käytännössähän maksusuoritus voi olla muotoa 20 euroa/kuussa tjsp.
 
Tossa ei vastattu mihinkään niistä asioista mitä mä kysyin.

Jos tuo pitäis paikkaansa niin maassa olevat venäläis joukot vois laskee aseet ja ostaa puolet maasta ja elää herroiks samaan aikaan kun ukrainan kansa kituuttaa.
Mä en nää mitenkää mahollisena että tuo käytännössä vois olla muuta kuin propagandaa.

Uskotko sä tohon?Jos uskot niin miten se käytännössä toteutuu sun nähdäkseen?
Mä en tiedä onko tuotta totta. JOpa kaapatut radioviestintä tukee että osittain kusessa ovat. Venäläiset nimenomaan. Ja videoita.

On tuolla videota missä jonkin verran venäläisiä antautuu. Ja hylättyjä kovantason sotilastavaraa on löydetty.

EI varmastikkaan kaikki ukrainankaan tiedotus 100%totta ole, mutta ryssän uutisointiin en luota pätkääkään. Ja siltä tää näyttää että venäjä kuvitteli pääsevänsä helposti tuonne ja parin päivän homma.

Tuossa on joitakin juttuja mitä mä ihmettelen suuresti:

-Miks venäjällä on noin paljon logistisia ongelmia
-Bensat loppuu, ruoka loppuu.
-HYlätään kovan tason sotilastavaraa.
-Porukka ei tunnu edes tietävän mihin lähteny mukaan.

Se mitä mä sydämmeni pohjasta toivon, et tää(kin) paska loppuis nopeesti. Ja nyt kiina, oli siitä mieltä vaan niin vtu lopeta tää.

Tää on niin epäoikeudenmukanen sota ettei mitään rajaa.
 
Se on totta, että tuo voi olla kova paikka Putinille ja Kremlille. Jos uskottavuuden säilyttäminen sekä nykymaailmassa että historiankirjoissa menee kaiken edelle, niin kait ne voi olla niin päättäväisiä, että ajavat vaikka koko maan konkkaan.
Vähän kyl vaikuttaa sellaiselta all-in menolta. Valitettavasti ukrainan kannalta en usko että tämä päättyy hyvin, koska ei ne lopeta.
Sais mennä kuin leffoissa että länsi tulis apuun yllättäen, mutta eihän se niin mene. Politiikkaa..
 

Tostaku kattoo esim saudi arabiaa nii se maa on ollut sodassa jo aika paljon pitempään ja aika lailla noin koko lähi itä kauan ennen usa oli menosa sinne ase bisneksen ja öljyn kiilto silmissä...

Usalle ase bisness on monien satojen miljardien rahasampo ja sillonhan on hyvä myös ylläpitää konfliktia jossain päin maailmaa ;)
 
Tulkitsin niin että en ole hänen mielestään ilmaissut paheksuntaani saudiarabialaista toimintaa kohtaan. Ehkä ymmärsin väärin! Tämä on kuitenkin Ukraina-ketju.
Ignooraan rönsyilevät keskustelijat.
Jos joku puhuu vaikka motiiveista asioihin ukrainan sodassa ja joku käyttää vertausta toisaalta osoittamaan tähän vahvistuksen tai epälogiikan niin se ei ole rönsyilevää vaan keskustelua aiheesta.
 
Miten Venäjä voi olla YK:ssä edelleen päättämässä heidän sotaansa koskevista asioista? Pitäisi pystyä jääväämään jo vähemmästäkin. Kenties potkia pihallekin pitäisi.

”Selkeintä olisi, jos pohjana olisi YK:n turvallisuusneuvoston päätös. Nyt sellaisesta ei kuitenkaan ole toivoa, koska Venäjä on turvallisuusneuvoston pysyvä jäsen. Veto-oikeudellaan se estäisi päätöksen.”

Jonkun lausunnonhan ne jo veto’si. Uskomatonta.
 
Back
Ylös Bottom