HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Jotain pitäis kyllä tehdä nopeasti. Näen muitakin uhkakuvia kuin ryssät sieltä idästä.
Meno enemmän poliittista lonksutusta mitä nähnyt aivan tarpeeksi.
No kyllä. Mitä näkisit, että tällä nykyisellä politiikalla ja sitoumuksilla (niillä ei siis pyyhittäisi persettä :D ) olisi nopealla aikataululla tehtävissä? Itse en äkiseltään keksi muuta kuin aseavun buustaus ja pakotteiden vieminen niin tappiin kuin voi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyllä. Mitä näkisit, että tällä nykyisellä politiikalla ja sitoumuksilla (niillä ei siis pyyhittäisi persettä :D ) olisi nopealla aikataululla tehtävissä? Itse en äkiseltään keksi muuta kuin aseavun buustaus ja pakotteiden vieminen niin tappiin kuin voi.
Sua ei haittaa että ne pakotteet kusee omille nilkoille?

Vähä ot mutta mitenhän käy diesel hinnan kun 5 helmikuuta loppuu diesel kuskaus Venäjältä 🤬
 
No kyllä. Mitä näkisit, että tällä nykyisellä politiikalla ja sitoumuksilla (niillä ei siis pyyhittäisi persettä :D ) olisi nopealla aikataululla tehtävissä? Itse en äkiseltään keksi muuta kuin aseavun buustaus ja pakotteiden vieminen niin tappiin kuin voi.
Aseet sinne missä sotilaat mukana. Ei ole mahdotonta.

En usko pakotteiden tekevän ratkaisua asiaan vaan ryssät sopeutuneet jo jatkamaan tällä asetelmalla.
 
– Ukrainan kannalta on ongelmana, että reservien kuluttaminen tällaisissa paikoissa ei ole erityisen toivottavaa, sillä se syö laajempaa vastahyökkäyskykyä.

Tämä on se pointti minkä olen tainnu parikin kertaa mainita.

Tuo on vain Emil Kastehelmin spekulaatiota. Ukraina voi hyvinkin laskea, että he jäävät voitolla tuossa kulutustaistelussa. Tarkkoja lukuja on vaikea tietää, mutta jos Ukraina menettää vaikka 100 sotilasta päivässä ja Venäjä 800 sotilasta, niin tuo voi olla järkevä vaihtokauppa. Se voikin olla niin päin, että Ukraina kuluttaa Venäjän reservit kuiviksi tällä tavalla. Igor Girkin myös puhui, että Ukraina pitäisi etulinjassa myös mobikkeja yms. ja säästelisi kokeneita joukkojaan. Karu totuus voikin olla, että molemmat tapattavat mobikkeja siellä ja kumpikin laskee, että tämä on kannattavaa ja kohta toinen perääntyy. Samaahan oli ensimmäisessä maailmansodassa mm. Verdunissa. Jenkithän nyt puhuivat, että Ukrainan ei pitäisi lähteä tähän mukaan, vaan ennemmin perääntyä ja käydä liikkuvampaa taistelua uusilla tankeilla yms. Tuo voisi olla kuten toinen maailmansota ja saksalaisten blitzkrieg, missä saksalaiset mursivat ranskalaisten puolustuslinjat tuolla tavalla.
 
Nopealla aikataululla? Minä en tiedä. Mikä Euroopan maa voisi tähän ryhtyä ilman aikaa vievää mulkkausta..
Ihan samalla aikataululla kuin niitä aseita ja kalustoa sinne toimitetaan. Nato+eurooppa saisi varmasti 50-100tuhatta sotilasta ihan vapaaehtoisesti kasaan nopeastikin.
Silloin tää homma olisi "breaking" kun toinen armeija lähtisi rullaamaan ryssän linjaa. Sotilaat mitkä koulutettu kalustoonsa ja monilla vieläpä suoraa sotakokemusta kuten jenkeillä.
 
Tuo on vain Emil Kastehelmin spekulaatiota. Ukraina voi hyvinkin laskea, että he jäävät voitolla tuossa kulutustaistelussa. Tarkkoja lukuja on vaikea tietää, mutta jos Ukraina menettää vaikka 100 sotilasta päivässä ja Venäjä 800 sotilasta, niin tuo voi olla järkevä vaihtokauppa. Se voikin olla niin päin, että Ukraina kuluttaa Venäjän reservit kuiviksi tällä tavalla. Igor Girkin myös puhui, että Ukraina pitäisi etulinjassa myös mobikkeja yms. ja säästelisi kokeneita joukkojaan. Karu totuus voikin olla, että molemmat tapattavat mobikkeja siellä ja kumpikin laskee, että tämä on kannattavaa ja kohta toinen perääntyy. Samaahan oli ensimmäisessä maailmansodassa mm. Verdunissa. Jenkithän nyt puhuivat, että Ukrainan ei pitäisi lähteä tähän mukaan, vaan ennemmin perääntyä ja käydä liikkuvampaa taistelua uusilla tankeilla yms. Tuo voisi olla kuten toinen maailmansota ja saksalaisten blitzkrieg, missä saksalaiset mursivat ranskalaisten puolustuslinjat tuolla tavalla.
Ei venäjä menetä tuollaisella suhdeluvulla sotilaita.
Nuo ovat aivan absurdeja lukuja.
 
Niin se voi olla. Lisäksi kun uutista pitää tuottaa niin kovaan tahtiin liukuhihnalta niin tuo muiden medioiden referointi on nopein/helpoin tapa verrattuna siihen, että yritettäisiin kaivaa uniikkia tietoa isolla vaivalla. Olen kuitenkin varma, että tuollainen kiinnostaisi lukijoita. Minua ainakin kiinnostaa pienetkin detailijutut, mitä tuo minun ryssä hyvällä tuulella ollessaan jaksaa jakaa jo pelkästään sen takia, että siinä ei ole välissä mitään idän tai lännen narratiivia muokkaamassa sitä itselleen sopivaan muotoon.

Minäkin maksaisin tuosta. HS on jotain yritystä nyt tuon Meduzan kanssa tehdyn yhteistyön kanssa.
https://www.hs.fi/sivu/meduza/

Voisin alkaa hesarin tilaajaksi, jos tuota suvakkiruuvia väännettäisiin pienemmäksi ja sinne palkattaisiin Toveri, Kari tms. vetämään päivittäisiä tilannekatsauksia. Vähemmän ideologiaa ja klikkiotsikoita ja enemmän raakoja faktoja.
 
Ihan samalla aikataululla kuin niitä aseita ja kalustoa sinne toimitetaan. Nato+eurooppa saisi varmasti 50-100tuhatta sotilasta ihan vapaaehtoisesti kasaan nopeastikin.
Silloin tää homma olisi "breaking" kun toinen armeija lähtisi rullaamaan ryssän linjaa. Sotilaat mitkä koulutettu kalustoonsa ja monilla vieläpä suoraa sotakokemusta kuten jenkeillä.

Tässä kohtaa olen eri mieltä, eli luulen homman hirttävän kiinni poliittisessa päätöksenteossa, jos joukkoja alettaisiin lähettämään. Periaatteessa se on toki mahdollista, mutta missä maassa polittinen tilanne on sellainen, jotta päätös voisi mennä nopealla aikataululla läpi?
 
Tässä kohtaa olen eri mieltä, eli luulen homman hirttävän kiinni poliittisessa päätöksenteossa, jos joukkoja alettaisiin lähettämään. Periaatteessa se on toki mahdollista, mutta missä maassa polittinen tilanne on sellainen, jotta päätös voisi mennä nopealla aikataululla läpi?
Ihan samoissa maissa ja tilanteissa, kun lähetetään MBT, IFV, AA, AT ja muuta sotakamaa kouluttajille ukrainaan.

A: länsi on täysin munaton ja heikko oikeaan toimeen

B: proxysotaa halutaan pitää päällä

C: molempien sekoitus

Itse veikkaan C korostetusti proxy agendalla.
 
Ihan samoissa maissa ja tilanteissa, kun lähetetään MBT, IFV, AA, AT ja muuta sotakamaa kouluttajille ukrainaan.

A: länsi on täysin munaton ja heikko oikeaan toimeen

B: proxysotaa halutaan pitää päällä

C: molempien sekoitus

Itse veikkaan C korostetusti proxy agendalla.
No, ollaan eri linjoilla tästä.
 
Ei venäjä menetä tuollaisella suhdeluvulla sotilaita.
Nuo ovat aivan absurdeja lukuja.

Jos strategiana on syöttää sotilaita rintamalle tappioista välittämättä, niin hyökkääjän tappiot voivat kasvaa hulluiksi.

Kastehelmi arvioi, että itärintamalla Bahmutin kaupungista taistellessa voidaan nähdä lopulta vielä todella rumaa jälkeä.

– Venäjä on valmis syöttämään niin paljon miehiä suoraan Bahmutin lihamyllyyn kuin ikinä tarvitaankaan. Venäläisen henki on Bahmutissa niin halpa, että sitä on länsimaisen ihmisen hankala edes käsittää.
 
Tää on sitä kiihkopropagandaa nimenomaan. Porukkaa kuolee joo mutta järki käteen taas.

Veikkaan ettei bakhmutissa suhdeluvut ole edes kaukana toisiaan. korkeintaan 1:1,5 ukrainan hyväksi

Sitä suhdelukua oli jo tuolla aikasemmin. 100k ukrainalaista ja 180k venäläistä
 
Lopeta nyt toi oikeesti vitun typerä lässytys tosta ruplasta keksi nyt jo jotain uutta. Joko sä auot täällä palstalla päätä predatorille tai sit kaikki sun mielestä on putinisteja. Mikä sulla on hätänä kun joka päivä noin kiukuttaa, ei mitää hyvää sanottavaa koskaan?
Nyt on asia puhetta. Miten vitussa tyyppi voi olla noin täynnä negatiivista energiaa. Sisällöstä 100% on vittuilua ja valitusta. Kaikesta ja kaikista. Ei koskaan mitään positiivista sanottavaa. Tulee joku elämään kyrpiintynyt eläkeläiset mummo mieleen.
Tarkkoja lukuja on vaikea tietää, mutta jos Ukraina menettää vaikka 100 sotilasta päivässä ja Venäjä 800 sotilasta
Kovat luvut heitit. Mikään arvio ei tue tuollaisia lukuja. Virallisten arvioiden mukaan Venäjän tappiot eivät ole edes kolminkertaiset. Eivät välttämättä edes kaksinkertaiset.
 
Tässä kohtaa olen eri mieltä, eli luulen homman hirttävän kiinni poliittisessa päätöksenteossa, jos joukkoja alettaisiin lähettämään. Periaatteessa se on toki mahdollista, mutta missä maassa polittinen tilanne on sellainen, jotta päätös voisi mennä nopealla aikataululla läpi?
Ihan samoissa maissa ja tilanteissa, kun lähetetään MBT, IFV, AA, AT ja muuta sotakamaa kouluttajille ukrainaan.

A: länsi on täysin munaton ja heikko oikeaan toimeen

B: proxysotaa halutaan pitää päällä

C: molempien sekoitus

Itse veikkaan C korostetusti proxy agendalla.
Onko siinä kyse edes poliittisesta päätöksenteosta? Jos nyt otamme Suomen esimerkiksi, kun sen tunnemme parhaiten. Millä valtuutuksella suomalaisia sotilaita voidaan lähettää ulkomaille sotimaan, vaikka poliittista tahtoa olisikin? Vaatisi varmaan sotatilaa ja sodanjulistusta itänaapurille näin mutuna. Vapaaehtoisia sinne voitaisiin kannustaa lähtemään, mutta ei ne silloin olisi Suomen puolustusvoimien jäseninä siellä. YK:n (rauhanturva)operaatio jos olisi, niin sitten onnistuisi, tosin ei sinne silloinkaan kuin vapaaehtoisia lähetettäis. Toki lakia voidaan muuttaa niin, että sotilaita voidaan komentaa erikoisoperaatioihin minne sattuu, mutta ehken minä tällaista lainmuutosta haluaisi nähdä. Voisin veikata että sama homma useimmissa Euroopan maissa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom