HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Taitanee olla jo ainakin tuon vanhan uutisen mukaan. Ei tarvisi ajella kuin vois vaan odottaa ja raportoida, koska ollaan valmiiksi tärkeiden kohteiden äärellä. Toivottavasti on tajuttu ottaa nämäkin hankinnat takaisin ja potkia vieraan vallan edustajat vidduhun.
Luultavasti tyhmä kysymys mutta olen aika pihalla tästä aiheesta. Mitä hyötyä Vanjalle olisi rakentamattoman tontin omistuksesta jonkun strategisen kohteen läheisyydessä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luultavasti tyhmä kysymys mutta olen aika pihalla tästä aiheesta. Mitä hyötyä Vanjalle olisi rakentamattoman tontin omistuksesta jonkun strategisen kohteen läheisyydessä?
Moskovalainen mies hankki maa-alueen Keski-Suomesta sotilasalueeksi luokitellut tietoliikennemaston juurelta. Alueelle rakennettiin jo lähes viisi vuotta sitten halli, jossa ei ole missään vaiheessa harjoitettu minkäänlaista liiketoimintaa.

Mistä tietää onko siellä jotain signaalitiedusteluhässäkkää?
Vai asevarastoa erikoisjoukoille?
Ennen kun alkaa paukkua niitä tulee turisteina maahan. Aseet on jo piilotettu valmiiksi venäläisten omistamille tonteille/rakennuksiin.
 
Moskovalainen mies hankki maa-alueen Keski-Suomesta sotilasalueeksi luokitellut tietoliikennemaston juurelta. Alueelle rakennettiin jo lähes viisi vuotta sitten halli, jossa ei ole missään vaiheessa harjoitettu minkäänlaista liiketoimintaa.

Mistä tietää onko siellä jotain signaalitiedusteluhässäkkää?
Vai asevarastoa erikoisjoukoille?
Ennen kun alkaa paukkua niitä tulee turisteina maahan. Aseet on jo piilotettu valmiiksi venäläisten omistamille tonteille/rakennuksiin.
Joo, rakennukset ja niiden riskit ymmärrän. Tyhjiä tontteja en niinkään ellei nyt sitten maahan jotain kaiveta.
 
Moskovalainen mies hankki maa-alueen Keski-Suomesta sotilasalueeksi luokitellut tietoliikennemaston juurelta. Alueelle rakennettiin jo lähes viisi vuotta sitten halli, jossa ei ole missään vaiheessa harjoitettu minkäänlaista liiketoimintaa.

Mistä tietää onko siellä jotain signaalitiedusteluhässäkkää?
Vai asevarastoa erikoisjoukoille?
Ennen kun alkaa paukkua niitä tulee turisteina maahan. Aseet on jo piilotettu valmiiksi venäläisten omistamille tonteille/rakennuksiin.

Pitäis olla muutenkin tarkkana maahan muuttavan venäläisaineksen kanssa. 2000 venäläismielistä menee stadiin riehumaan, poliisi pyytää virka-apua Suomen armeijalta, mellakoitsijat virka-apua Putinilta armeijalta. Ej kiva tilanne. Ilmeisesti mitään organisoitua venäläismielistä toimintaa ei ole, mutta ihan helvetin tärkeä pitää asia sillä mallilla jatkossakin.
 
Vaan jos Ukraina kestää tulee Putlerille hankalaa. Ei taida Venäjällä ihmiset oikein hyväksyä tuota sotimista.

Ei hyväksy edes Venäjällä, siksi en millään uskonut että tosissaan tähän lähtisivät koska Putinin suosio laskee Venäjällä. Miehittäminen järjettömästi resursseja syövä proggis muutenkin, Ukraina joka tapauksessa ulkona Natosta koska Krim ja itä konfliktissa valmiiksi aikaisemmillakin spekseillä.
Kait Venäjän tavoite tässä täytyy olla regime change. Sinällään stondailu maalitauluna vihamielistä maata miehittämässä on järjetöntä.
Laitoin whatsappiin kyssäriä venäläiselle asiakkaalle, mitä mieltä eikö ole huono venäläisille ja bisnekselle siellä tämä. Tyyppi on vankka Putinin kannattaja. Saas nähä mitä vastaa.
 
Olen ollut huomaavinani omien venäläisten tuttavieni kohdalla, että olisivat selkeästi Ukrainan puolella tässä hässäkässä. Hieman yllätyin, kun aiemmin ovat olleet hyvinkin "isänmaallista" sakkia, mutta ilmeisesti länsimainen hapatus on ajankuluessa tehnyt tehtävänsä.
 
Tulipa aika sumeeta juttua. Tietenkin Zelenskiy on USA:n marionetti. Ja Ukraina valmistelee ydinasetta, Venäjän pakko puuttua asiaan. :woot:
Pakko oli vähän googlettaa voiko tohon olla muuta perustetta kuin mielikuvitus.
Itse asiassa Ukraina on uhitellut asialla:
On April 15, 2021 Andriy Melnyk, Ukrainian ambassador to Germany, told Deutschlandfunk radio that if Ukraine was not allowed to become a NATO member, his country might have to reconsider its status as a non-nuclear weapon state to guarantee its defense.[25][26]
In February 2022, Ukrainian president Volodymyr Zelensky renewed such sentiments, suggesting that Ukraine would potentially view the Budapest Memorandum as invalid should its security guarantees not be met.[27]
Mutta vähän eri asia puhua asiasta ku **tuttaa Venäjän toiminta vs. esim Iranin edistyminen toiminnassa oikeasti. Valitettavasti vaan Ukraina syöttäny tuossa Venäjän propagandakoneiston lapaan. Mutta joo on venäjän valtion propaganda päässy pääkoppaan siellä.
 
Tälleen jälkiviisaana voisi todeta että oli todella typerää Saksalta ajaa ydinvoimaa alas ja tulla energia riippuvaisemmaksi Venäjästä.

Lisäksi oli typerää Suomelta ettei liittynyt Natoon jo 20 vuotta sitten. Nyt ei todennäköisesti kukaan Suomen valtionpäämies uskalla enää sanoa että jos hätätilanne tulee niin saataisiin Natolta apua. Sitä ei vaan tule. Ukraina sen osoittaa.
 
Tälleen jälkiviisaana voisi todeta että oli todella typerää Saksalta ajaa ydinvoimaa alas ja tulla energia riippuvaisemmaksi Venäjästä.

Lisäksi oli typerää Suomelta ettei liittynyt Natoon jo 20 vuotta sitten. Nyt ei todennäköisesti kukaan Suomen valtionpäämies uskalla enää sanoa että jos hätätilanne tulee niin saataisiin Natolta apua. Sitä ei vaan tule. Ukraina sen osoittaa.
Tätä olen ihmetellyt jo pitkään, miten eurooppa on niin riippuvainen ryssien varannoista.
Oppositiota ja toimittajia tapetaan jopa toisten maiden maaperällä ja silti asetetaan itsensä vielä enemmän riippuvaiseksi roistovaltiosta.

Ei saada Natolta apuja ellei olla sen jäseniä. Enkä tiedä otettaisko Suomea enää jäseneksikään.
 
Itse seuraan mielenkiinnolla sitä, ovatko ukrainalaiset mahdollisti valmiita pitkään sissisotaan. Sehän sitoisi Venäjän pitkään ja kuluttavaan "terrorisminvastaiseen operaatioon".
Toivoa soppii...Sieltä kun alkaa Venäjälle palata porukkaa peltiarkuissa ja rullatuoleissa, niin alkaisko ryssät ajattelee touhujaan vähän tarkemmin. Afganistanissahan niille kävi hyvin...
 
Toivoa soppii...Sieltä kun alkaa Venäjälle palata porukkaa peltiarkuissa ja rullatuoleissa, niin alkaisko ryssät ajattelee touhujaan vähän tarkemmin. Afganistanissahan niille kävi hyvin...
Pahoin pelkään, etteivät ukrainalaiset kykene yhtä tehokkaaseen vastarintaan kuin afgaanit aikoinaan pystyivät.
 
Ei oikein riitä. Tarvis reilut 1½ uutta voimalaa siihen. OL3 on 1600MW ja talven pimeimpinä/kylmimpinä hetkinä täällä on ollut välillä 2500MW:n vaje.
Jos hetkittäisiin lukuihin tuijotetaan, niin Suominhan on jo tällä hetkellä lähes omavarainen.
 
Menee kuka haluaa. Armeijastakin jäi niin paska maku kun olin rajalla sissinä. Ihan kiinnostavaa hommaa, mutta loppuarvostelussa oli sekoitettu tupakaveriin joka perseili sen minkä kerkesi ja arvostelut sen mukaiset vaikka pärjäsin reilusti keskivertoa paremmin ja en perseillyt. Jäi siitäkin niin paska maku. Onneksi ei ole tarvinut ikinä käydä kertaamassa.

Jos en näe tulevaisuutta Suomessa kovin kummoisena niin miksi menisin itteni tapattamaan lähes varmasti? Voihan tässä vielä mieli muuttua mutta jos politiikkaa seuraa niin haluttaa vaan helvettiin täältä. Hallitus tuntuu lähes vihamieliseltä minua kohtaan. Vaikeutetaan kaikkea, yritetään tehdä harrastaminen mahdottomaksi tai ja työssä käyminen kannattamattomaksi.
Immola 2002? Samaa mieltä, hallituksen toimet ovat tappaneet myös minun ennen suuren maanpuolustustahtoni. Joku mainitsi Suomen ja Ukrainan eroihin Suomessa vallitsevan "suuremman maanpuolustustahdon". En itse näe mitään viitteitä tästä.
 
Back
Ylös Bottom