HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Venäjä ei tule tätä sotaa voittamaan teki se mitä hyvänsä. Nyt kyllä Putte vetää vessanpöntöstä kaiken sen hyvän mitä joskus on Venäjällä saanut aikaiseksi. Ryssien paras ja ainut kaveri on Irak ja kaikki parhaassa iässä olevat on tapatettu Ukrainassa tai karannut ulkomaille.
 
Venäjä ei tule tätä sotaa voittamaan teki se mitä hyvänsä. Nyt kyllä Putte vetää vessanpöntöstä kaiken sen hyvän mitä joskus on Venäjällä saanut aikaiseksi. Ryssien paras ja ainut kaveri on Irak ja kaikki parhaassa iässä olevat on tapatettu Ukrainassa tai karannut ulkomaille.
Taasko Putte veti kaikki kuoliaaksi? Montas kertaa se on tapattanut kaikki miehet? Taitaa olla taikuri koko ukko kun taloudet uusinut romahduksista ja miehiäkin tulee jostain hatusta.
Sekä kuten ylenantokin joutuu myöntämään ettei pakotteet olleet niin kova juttu mitä kerrottiin. Ylläripylläri.
 
Idea olisi se, että Nato ampuisi alas kaikki venäläisten koneet ja ohjukset, jotka ovat Ukrainan ilmatilassa.
Niin, kyllä kyllä. Mutta mitäs sitten kun ryssät ampuu natokoneita alas maasta laukaistavilla ohjuksilla? Otetaan osumat vastaan niin kuin mies eikä vikistä, vai tehäänkö vähä iskuja maahankin..?
 

Ei romahtanutkaan vielä toivotulla tavalla.
Äläs nyt. Super Urpo laittaa sinut kohta ignoreen. Ei täällä saa olla sitä mieltä että Venäjä voi voittaa sodan.
 
Mäkään en ole oikein päässyt kärryille, että vaikka Venäjä sotisi länttä vastaan Ukrainan kautta, tai vaikka Ukraina olisi täysin korruptoitunut persläpi ja Zelenskyi pelkkä pelle, niin sekö jotenkin tekee Venäjän hyökkäyksestä vähemmän tuomittavan? Ikään kuin Venäjää ei saisi kritisoida, koska Ukrainakin on ihan perseestä. Miten tilannetta auttaisi se, että ei tehdä mitään? Antaa Venäjän vallata Ukraina ja sitten sota on ohi, niinkö?

Niin ikään en vielä hoksannut, että miten tämä on mun syytä? Luulisin, että mun mielipiteellä Venäjän toimista Ukrainassa ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten tähän tilanteeseen päädyttiin, kuten mun mielipiteellä suuressa mittakaavassa ylipäänsäkään, mutta olin ilmeisesti väärässä. Tätähän mä olen jollain omituisella logiikalla ilmeisesti halunnut ja haluan myös kolmatta maailmansotaa. Näin mulle juuri kerrottiin.
No mutku sä et voi ymmärtää koska et ole itsenäinen ajattelija joka ei tunteella reagoi lukemaansa. 😂
 
Jos olisit katsonut videon niin siinä ei väitetty Soledarin vallatun, keskusta on edelleen Ukrainalla. Ja suolatehtaan valtaus on suolatehtaan valtaus. Paljon taisteluja käynnissä.

Tuon jälkeen oli noi Soledarin tapahtumat. Tuo video oli jo vanhaa tietoa, kun tilanne oli jo muuttunut.

Tuo tubettaja julkaisi uuden videon missä puhui samaa mitä minä.

 

Ei romahtanutkaan vielä toivotulla tavalla.

Onpa outo uutinen. Vaikka kaikki on perseellään, niin silti muka BKT laskisi noin vähän. Onko tuossa nyt takana se, että sodankäynti nostaisi BKT? Vaikka yksityinen kulutus, vienti ja tuonti kyykkäävät, niin sotateollisuus kuitenkin nostaa kulutusta niin paljon, että se kompensoisi noita?

https://www.bofit.fi/fi/seuranta/ennusteet/viimeisin-venaja-ennuste/
 
Niin, kyllä kyllä. Mutta mitäs sitten kun ryssät ampuu natokoneita alas maasta laukaistavilla ohjuksilla? Otetaan osumat vastaan niin kuin mies eikä vikistä, vai tehäänkö vähä iskuja maahankin..?

Onko edes Venäjällä kykyä ampua edes alas moderneja NATO:n hävittäjiä? S-400 ei ole ollut sitä mitä sen piti olla. Tuo riski pitäisi kyllä ottaa.
 

Ei romahtanutkaan vielä toivotulla tavalla.
Asiallinen artikkeli. Jotain poimintoja lähinnä yksityiseen sektoriin liittyen:

– Pakotteet ovat kohdistuneet edelleenkin aika kapea-alaisesti. Varsinkin Venäjälle vientiin liittyvät rajoitukset, jotka tulivat voimaan heti keväällä, ovat vaikeuttaneet Venäjän tuotantoa monilla aloilla.

Etenkin koneiden ja laitteiden tuotanto on romahtanut. Esimerkiksi henkilöautojen ja kaivinkoneiden tuotanto laski marraskuussa noin 80 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Myös vähittäiskauppa ja esimerkiksi metsäteollisuus ovat sukeltaneet.
Pitkällä aikavälillä Venäjän talouden näkymä on joka tapauksessa hyvin heikko. Sodan ja pakotteiden seurauksena maalla voi olla edessään menetetty vuosikymmen eli pitkäkestoinen peruutusvaihe.

– Venäjän talouden näkymät seuraavan 5–10 vuoden aikana ovat todellakin lohduttomat, Eloranta toteaa.

Mutta:

Venäjän talous on välttynyt romahdukselta myös siksi, että Venäjä on saanut fossiilisten polttoaineiden kallistumisen myötä ennätyssuuret vientitulot. Fossiiliset polttoaineet – ennen kaikkea öljy – ovat Venäjän tärkeimpiä vientituotteita.

Yksityinen sektori on sukeltanut oikein kunnolla, josta itsekin saan kuulla aika lohdutonta tarinaa viikottain suoraan lähteestä.

Energiavienti on kuitenkin niin dominoivassa asemassa, että sen hinnan nousu on lähes täysin kompensoinut yksityisen sektorin romahduksen ja jonka ansiosta sotimiseen riittää hyvin rahaa.

Kuten monta kertaa olen papukaijan tavoin toistellut, niin tähän mennessä pakotteilla ollaan saatu tavallinen kansa polvilleen, erityisesti yksityisellä sektorilla työskentelevät. Itse sotaan minimaalisen pieni vaikutus mutta sen luulisi muuttuvan hyvinkin pian, kun tuontikiellot ja hintakatot ovat voimassa. Yksityinen sektori ei tule nousemaan vuosiin tai vuosikymmeniin siihen missä se oli ennen helmikuuta -22.
 
Tuon jälkeen oli noi Soledarin tapahtumat. Tuo video oli jo vanhaa tietoa, kun tilanne oli jo muuttunut.

Tuo tubettaja julkaisi uuden videon missä puhui samaa mitä minä.



Joo hyvä Ukraina saanut lisää joukkoja alueelle ja saaneet Soledarin sisällä alueita takaisin. ”And now we pushed Russia back a little, but still they took quite a lot of territory recently.” Tuosta oli venäläisten valeuutinen että olisivat saaneet Soledarin kokonaan, mutta se ei pitänyt paikkansa enkä niin väittänyt. Venäläiset kait siirtäneet Soledariin joukkojaan kun Bakhmutiin eivät pääse, sen takia pystyneet hieman etenemään. Valtavin tappioin tottakai.
 
Onpa outo uutinen. Vaikka kaikki on perseellään, niin silti muka BKT laskisi noin vähän. Onko tuossa nyt takana se, että sodankäynti nostaisi BKT? Vaikka yksityinen kulutus, vienti ja tuonti kyykkäävät, niin sotateollisuus kuitenkin nostaa kulutusta niin paljon, että se kompensoisi noita?

https://www.bofit.fi/fi/seuranta/ennusteet/viimeisin-venaja-ennuste/

BKT = kotimainen tuotanto ja mitäpä muuta Venäjä kuin ”giant gas station”. Hinnat korkeat ja asiakkaita kuitenkin riittää Aasiassa ja muualla, väestömäärällä laskettuna aika pieni osa maailmaa kauppapakottaa venäjää. Ja Eurooppaankin tulee vielä öljyä ja nestekaasua ja etelämmäs kaasua putkessa.
Varmaan jokin muu mittari kuin BKT voisi kuvastaa paremmin kansalaisten elintason laskua tuolla.
 
Varmaan jokin muu mittari kuin BKT voisi kuvastaa paremmin kansalaisten elintason laskua tuolla.
Tosi hyvin sanottu. Tuota itsekin hain äsken takaa mutta en osannut ilmaista noin kuvaavasti. Jos nimenomaan halutaan tutkia peruskansalaisen elintason laskua, niin BKT:llä sitä ei voi tehdä. Mielummin työllisyys/työttömyystilastot, keskipalkka, kulutustottumukset ym. olisivat parempia mittareita. Siitä ei ole kuitenkaan mitään epäilystä, etteikö elintaso olisi laskenut jo selvästi.
 
Yksityinen sektori on sukeltanut oikein kunnolla, josta itsekin saan kuulla aika lohdutonta tarinaa viikottain suoraan lähteestä.
Tämä tuntuu olevan monille vaikeaa hahmottaa, venäjämieliset sivuuttavat täysin. Sotimiseen riittää varoja, mutta sillä varmistetaan, että kansa paskoo pihan perällä puuvajassa tulevatkin vuosikymmenet.
 
Tämä tuntuu olevan monille vaikeaa hahmottaa, venäjämieliset sivuuttavat täysin. Sotimiseen riittää varoja, mutta sillä varmistetaan, että kansa paskoo pihan perällä puuvajassa tulevatkin vuosikymmenet.
Näin se on. Energia ym. maasta ylösnostettavien tuotteiden osuus on niin massiivisen dominoiva viennissä, että niiden rajulla hinnan nousulla on pystytty kompensoimaan koko yksityisen sektorin romahdus mutta tavan kansalainenhan ei pääse hyötymään näistä vientituloista. Venäjän "toimeentulotuki/työttömyyskorvaus" on parin prosentin luokkaa palkkatuloista. Siinä onkin naurussa pitelemistä jos työt lähtee eikä säästöjä ole. Suomen tasoon muutettuna jos olet saanut käteen 2500€/kk palkkatuloina niin "työttömyyskorvausta" saat n. 50€/kk, hehe. Siinä saa nenäliinoja hakea jonkin verran huoltsikalta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom