HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, disinfon määrä kirjoituksessa oli kyllä jo ihailtavalla tasolla. Mistä yhteyksistä lie tuttua tuo, että musta muuttuu valkoiseksi ja velli puuroksi - ja pari ukrainalaisen perheen kodista varastettua kaniakin nousee hatusta.
Nämä "en ole seurannut keskustelua, mutta kerron silti miten asiat ovat"-pölläytykset ovat muutenkin internetin parasta antia.
 
Kuulostaa uhkaavalta. Ehkä Venäjä suunnittelee jotain meitä vastaan?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009309756.html

Karjalan Liitto epäilee Suomeen kohdistuvaa informaatiovaikuttamista – ”Huonolla suomen kielellä viestejä Karjalan itsenäistymisestä…”​

Karjalan Liiton puheenjohtaja Outi Örn kertoo, että useat liiton jäsenet ovat saaneet tuntemattomilta henkilöiltä viestejä, joissa kehotetaan joko käynnistämään keskustelu luovutetun Karjalan palauttamisesta tai tukemaan itsenäisen Karjalan valtion perustamista Suomen itänaapuriin.
 
Sinä kun näytät niin ymmärtävän ja olevan perillä asioista, niin kerroppa mihin se johtaa?

Entä mihin johtaisi jos Ukrainan tukeminen lopetettaisiin -mitä sinä tunnut kannattava- ja annettaisiin ryssän tehdä maalle mitä huvittaa?
Jos tämä nykytilanne on mielestäsi hyvä, niin kerro itse mihin se johtaa ja millä aikataululla!?

Ydinsotaan johtaa iskut syvälle ryssälään.
 
Kuulostaa uhkaavalta. Ehkä Venäjä suunnittelee jotain meitä vastaan?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009309756.html
Huolestuttavia merkkejä, en kyllä ohittaisi olankohautuksella. Tuossahan ei tarvitse Venäjän muuta kuin saada aihe valtamedian otsikoihin Suomessa niin siitä on helppo tehdä omaa propagandaa Venäjän kansalle.

Vaikea uskoa, että kyse olisi erikoisoperaation suunnittelusta Suomeen mutta ehkä jotain sellaista, että tällä tavoin näytetään, että länsi suunnittelee omia operaatioitaan Venäjän alueella, jota sitten käytetään oikeuttamaan isompi mobilisaatio.

Pitääpä vasiten pyytää minun ryssää kysymään tutuiltaa onko Venäjällä alkanut näkyä Suomen vastaista propagandaa aiempaa enemmän.
 
Huolestuttavia merkkejä, en kyllä ohittaisi olankohautuksella. Tuossahan ei tarvitse Venäjän muuta kuin saada aihe valtamedian otsikoihin Suomessa niin siitä on helppo tehdä omaa propagandaa Venäjän kansalle.

Vaikea uskoa, että kyse olisi erikoisoperaation suunnittelusta Suomeen mutta ehkä jotain sellaista, että tällä tavoin näytetään, että länsi suunnittelee omia operaatioitaan Venäjän alueella, jota sitten käytetään oikeuttamaan isompi mobilisaatio.

Pitääpä vasiten pyytää minun ryssää kysymään tutuiltaa onko Venäjällä alkanut näkyä Suomen vastaista propagandaa aiempaa enemmän.

Joo ei varmasti ole mitään hyökkäystä tulossa nyt. Ei Venäjällä ole voimavaroja hyökätä Suomeen. Jotain pitkän aikavälin suunnitelmia kyllä on ollut, kun muistaa esim. Airiston Helmen ja lapsikiistat yms. Luulenpa, että jos Venäjä olisi vallannut Ukrainan vaivattomasti, niin seuraavana olisi ollut vuorossa Suomi.

Epäilen, että tässä on kyse nyt mobilisaation suosion kasvattamisesta ja sille perusteluiden keksimisessä. Aletaan puhua miten Suomi on vihamielinen maa ja miten vihollisia on kaikkialla ja Nato hyökkää kohta. Ukrainan valloitussota ei oikein motivoi kansaa sotimaan ja siksi pitää keksiä lisää syitä.
 
Nämä "en ole seurannut keskustelua, mutta kerron silti miten asiat ovat"-pölläytykset ovat muutenkin internetin parasta antia.
Mäkään en ole oikein päässyt kärryille, että vaikka Venäjä sotisi länttä vastaan Ukrainan kautta, tai vaikka Ukraina olisi täysin korruptoitunut persläpi ja Zelenskyi pelkkä pelle, niin sekö jotenkin tekee Venäjän hyökkäyksestä vähemmän tuomittavan? Ikään kuin Venäjää ei saisi kritisoida, koska Ukrainakin on ihan perseestä. Miten tilannetta auttaisi se, että ei tehdä mitään? Antaa Venäjän vallata Ukraina ja sitten sota on ohi, niinkö?

Niin ikään en vielä hoksannut, että miten tämä on mun syytä? Luulisin, että mun mielipiteellä Venäjän toimista Ukrainassa ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten tähän tilanteeseen päädyttiin, kuten mun mielipiteellä suuressa mittakaavassa ylipäänsäkään, mutta olin ilmeisesti väärässä. Tätähän mä olen jollain omituisella logiikalla ilmeisesti halunnut ja haluan myös kolmatta maailmansotaa. Näin mulle juuri kerrottiin.
 
Jos ne ketkä puoltaa Ukrainan aseistusta ja toivoo heidän voittoa ovat sodanlietsojia, niin mitäs ne "ei sekaannuta ettei Venäjä hermostu" -tyypit on? Kansanmurhan lietsojia vissiin... 🤔

Mikäli nyt lopetettais Ukrainan tukeminen niin Putte laittais kaikki peliin että se sais koko maan. Ja koska nyt on päivän selvää, ettei Ukraina halua olla Venäjän alistama, olisi Puten ainoa keino pitää Ukraina otteessaan tehdä totaalinen puhdistus. Siperia kutsuis satoja tuhansia ellei miljoonia.
 
Mitä luulette suostuisiko Putte rauhaan 2014 tilanteen rajoilla? Krimi Venäjälle ja Donbasin RT-ryssätasavallat Venäjälle. Ukraina Natoon. Mun mielestä vois tarjota sodan lopettamiseksi. Ei mitään neuvotteluja, take it or leave it. Vaihtoehtona Ukrainalle heti F-16 hävittäjät ja himarsien määrän nelinkertaistaminen ja pitkän matkan raketit niihin ja kaikkea muuta modernia tuhovoimaa lisää. Mulle kävis ainakin ja kävihän tuo koko Euroopalle ihan hyvin 24.2.2022 asti.
Erotuksena enen (2.) sotaa oikeastaan olisi se että Ukraina tulisi Natoon ja Venäjä pysyisi kauppapakotettuna, pakotteet ei olisi neuvottelupöydässä. Hyvällä käytöksellä sitten voisi tulevaisuudessa ehkä jotain helpottaa, onhan se meidänkin etu halpa energia. Oltaisiin ainakin tarjottu rauhaa realistisilla ehdoilla, että sitten jos ei kelpaa voisi alkaa lahtaamaan ryssää ihan huolella. Tämmöstä voi kymmentä vuotta kattoa (maksaa) ja tuntuu ettei aseistamistakaan oikein uskalleta täysimääräisesti tehdä. Kun olisi tarjottu rauhaa, niin uskaltaisi sitten länsikin aseistaa kunnolla eikä tällaista sääntelyä.
 
Mitä luulette suostuisiko Putte rauhaan 2014 tilanteen rajoilla? Krimi Venäjälle ja Donbasin RT-ryssätasavallat Venäjälle. Ukraina Natoon. Mun mielestä vois tarjota sodan lopettamiseksi. Ei mitään neuvotteluja, take it or leave it. Vaihtoehtona Ukrainalle heti F-16 hävittäjät ja himarsien määrän nelinkertaistaminen ja pitkän matkan raketit niihin ja kaikkea muuta modernia tuhovoimaa lisää. Mulle kävis ainakin ja kävihän tuo koko Euroopalle ihan hyvin 24.2.2022 asti.
Erotuksena enen (2.) sotaa oikeastaan olisi se että Ukraina tulisi Natoon ja Venäjä pysyisi kauppapakotettuna, pakotteet ei olisi neuvottelupöydässä. Hyvällä käytöksellä sitten voisi tulevaisuudessa ehkä jotain helpottaa, onhan se meidänkin etu halpa energia. Oltaisiin ainakin tarjottu rauhaa realistisilla ehdoilla, että sitten jos ei kelpaa voisi alkaa lahtaamaan ryssää ihan huolella. Tämmöstä voi kymmentä vuotta kattoa (maksaa) ja tuntuu ettei aseistamistakaan oikein uskalleta täysimääräisesti tehdä. Kun olisi tarjottu rauhaa, niin uskaltaisi sitten länsikin aseistaa kunnolla eikä tällaista sääntelyä.
Haluaa ainakin krimin ja feikkivaltiot. Eivät hyväksy natoa. Ehkä tuo olisi mahdollista jos venäjä ei saa parempaa otetta ukrainasta. Jossain vaiheessa joku kertoo zelenskylle että nyt pitää neuvotella, aseita ei enää jaeta.
 
Haluaa ainakin krimin ja feikkivaltiot. Eivät hyväksy natoa. Ehkä tuo olisi mahdollista jos venäjä ei saa parempaa otetta ukrainasta. Jossain vaiheessa joku kertoo zelenskylle että nyt pitää neuvotella, aseita ei enää jaeta.

Joo eikä ole pelkästään aseiden jaosta kiinni, 5mrd/kuukausi että pelkästään Ukrainan siviilipuoli pysyy pystyssä, kuolleet ja maailmantalouden häiriöt päälle, kyllä fiksumpi ratkaisu pitäisi olla mahdollinen. Ja tosiaan jos ei ole, niin sitte rivakasti päätyyn asti nykyisellä, enough is enough.
Nato on enempi juhlapuhejuttua, eihän Putte siitä välitä oikeasti, se haluaa etnovenäläisalueet suur-Venäjäänsä ja olla jonkinlainen sankari näille etnoille, ainakin omassa historiankirjoituksessa. Mitään takeita ei ole ilman Natoa, Puten pitää hyväksyä Ukraina natossa, saapahan sitten pitää idän etnomaakunnat. Ja kuokkaan tullut huolella, mitään mahista koko Ukrainan valloitukseen ei ole koska länsi jatkaa tukea niin kauan kuin sota jatkuu, kait se sen jo tajuaa. Ja tietty meilläkin kait joku ihmisyyteen liittyvä velvollisuus että jos psyko lähettää pakolla ihmisiä kuolemaan, niin ei vaan tapeta niitä kaikkia, kohta varmaan jotain 16v porukkaa juoksuhaudassa.
Vois hyvinkin mun mielestä Putte tuohon suostua, alkaa palli olemaan kiikkerä jo kun talous fiturallaan ja ihmisiä kuolee. Mutta tosiaan mitään neuvotteluja ei voi käydä, ota tai jätä.
 
Tämä on kyllä hyvä haastattelu. Erityisesti kohdasta 15 minuuttia eteenpäin kun Massaro kertoo miten rajusti Venäjä mädätti Saksan korruptiolla kaasun avulla 2000 - luvun puolivälistä eteenpäin.

Alussa käy myös hyvin läpi että jos Venäjä olisi valloittanut Ukrainan suunnitelman mukaan kolmessa päivässä. Olisi Kiina aloittanut välittömästi hyökkäyksen Taiwaniin. Seuraavaksi Venäjä olisi valloittanut Moldovan ja sen jälkeen Suomi, Puola tai Baltia olisi ollut liipaisimella.


View: https://www.youtube.com/watch?v=uJplZAGYwqo&t=421s
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom