HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Minä ainakin kannatan pakotteita. Jos ei kansalla ole munaa nousta hallitsijaa vastaan niin minkäs sille tekee. Sillonhan heidän kannattaa pysyä omassa maassa, jos kerta siellä on kaikki hyvin. Eihän sieltä silloin ole mitään syytä poistua edes lomalle.
Minä en kannata, enkä myöskää sotaa, kiinnostaa se oma perse nyt eniten/rahan riittävyys
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu sairasta on jos totta.

Tosin ei näy ruumiita vaa säkkejä, mistä tiedät ei ole lavastus?

Sekä ukraina että Venäjä kun molemmat varmasti tekevät propagandaa

Eli millaisia todisteita sulle pitäisi olla? Pitäisikö olla joku video jossa kaivetaan joukkohauta auki, kuvataan jokainen ruumis joka sieltä nostettaan, tutkitaan taskut, että voidaan todistaa henkilöllisyys? Vai miten nämä pitäisi todistaa? Yksi vaihtoehto olisi tietysti lähtä itse paikanpäälle tekemään vapaehtoistyötä. Silloin voisi omin silmin todeta mitä on tapahtunut.

Aivan varmasti molemmat levittävät propagandaa. Mutta esim. voi sanoa, että Ukraina heti erotti ja itse ilmoitti, että meillä on ollut läpimätä median edustaja joka on keksinyt juttuja. Onko näin tapahtunut Venäjän puolelta ikinä?

Ja toki kaikki voi olla lavastusta, jos niin haluaa uskoa.


Kuva1.png

Onko tämäkin sinun mielestä lavastettu? Ukrainalaiset on varmaan itse räjäyttäneet tuon. Ensin käskenyt sinne lapsia sisään ja sen jälkeen räjäyttäneet sen?


Kyllä niitä kuvia ja videoita löytää netistä. Ihan just niin paljon kuin haluaa ja just niin brutaaleja kuin haluaa.
 
Ei kai joukkohaudoissa sinänsä mitään ihmeellistä ole, parempihan se kai on ruumiit haudata kuin jättää kaduille ja raunioihin mätänemään. Eri asia sitten jos niistä löytyy kasapäin kidutettuja ja teloitettuja ruumiita. Epärealistinen odotus, että kuolleet haudattaisiin sodan tiimellyksessä ns normaaliin tapaan.
 
Hyvä muistaa että Venäjän toimissa Ukrainassa ei ole mitään uutta ja ihmeellistä. Ihan täsmälleen samalla tavalla vanja on sotinut kautta historia. Se ei välitä sen enempää siviiliuhreista kuin omista sotilaistaankaan. Vanha venäläinen sanonta kuuluu niin että puna-armeijan sotilaalla on todennäköinen kuolema edessään ja varma kuolema takanaan. Siitä voi hiukan hahmottaa millaisella moraalilla puna-armeija sotii. Ei sillä ole moraalia.

Viimeisimpinä ennen Ukrainaa olivat Afganistan, Tsetsenia ja Syyria. Niissä tehdyt siviilien joukkomurhat ei vaan näkynyt mediassa eikä niistä ollut samaa online videomatskuakaan jaossa.

Niin karmeita kuin nuo kuvat ja videot Ukrainasta onkin, niin niistä ei kannata liikaa hermostua. Tätä se on ollut ennenkin. Pidetään vaan tussarit rasvassa, mieli kirkkaana ja katse vakaana - ja huoli, että tarvittaessa täältä pesee!
 
Minä en kannata, enkä myöskää sotaa, kiinnostaa se oma perse nyt eniten/rahan riittävyys

Kyllä energian ja varsinkin sähkön hinnan nousu on niin suurta, että se vaikuttaa ihan kaikkeen Suomessa.

Äitini asuu yksin sähkölämmitteisessä talossa. Hän on eläkkeellä ja nyky hinnoilla homma tarkoittaa sitä, että eläke ei riitä sähkölaskun maksamiseen Joulu-, Tammi- ja Helmikuussa. Tähän lisänä tietysti ruuan kallistuminen. Tämä on sellainen yhtälö josta on nyt vain selvittävä.

Ennen Suomi ostanut paljon sähkö Venäjältä. Itse olen viimeiset 15 vuotta puhunut siitä, että Suomeen pitäisi rakentaa lisää ydinvoimaa, jotta oltaisiin 100% omavaraisia sähköstä kaikkina vuoden aikoina. Tämä tuulisähkösekoilu on mua ainakin henkilökohtaisesti vituttanut. Vituttanut kuunnella kun joku tullut siitä selittää kuinka olen paha jos oon sanonut, että lisää ydinvoimaa. Huvittavinta kaikessa on ollut se, että Venäjältä ostettu sähkö on tuotettu joko ydinvoimalla tai kivihiilellä, mutta se ei ole kiinnostanut ketään paskankaan vertaa. Täälläkin jotku vaahtoa, että tehdään Yhdysvalloille ydinaseisiin raaka-aineita. Voi vittu... sekö sit on parempi, että ostetaan sähkö Venäjältä ja siellä sit tehdään lisää raaka-aineita ydinaseille. Miksi Suomeen sit on rakennettu loppusijoitus paikka ydinvoimalajätteelle jos kerta ne myydään Yhdysvaltoihin. Sit jos kysyy, että miten sitä sähköä pitäis tehdä seuraa hiljaisuus tai selittelyä jostain aurinkovoimasta ja tuulivoimasta. Vittu jee, se lohduttaakin ihan vitusti Tammikuussa kun on pakkasta -32 °C. On kaamos ja eikä tuule yhtään. Aikooko ne mennä puhaltaan energiaa niihin myllyihin ja samalla taskulampulla näyttää valoa aurinkopaneeleille.


Mutta kyllä koen, että Ukrainan hätä on suurempi. Ja Venäjä on sen hädän aiheuttanut. Voi selittää kaiken maailman biolabroista, Nato hommista jne, mutta kaikki tuntuu aika turhalta selittelyltä Venäjän puolelta.
 
Hyvä muistaa että Venäjän toimissa Ukrainassa ei ole mitään uutta ja ihmeellistä. Ihan täsmälleen samalla tavalla vanja on sotinut kautta historia. Se ei välitä sen enempää siviiliuhreista kuin omista sotilaistaankaan. Vanha venäläinen sanonta kuuluu niin että puna-armeijan sotilaalla on todennäköinen kuolema edessään ja varma kuolema takanaan. Siitä voi hiukan hahmottaa millaisella moraalilla puna-armeija sotii. Ei sillä ole moraalia.

Viimeisimpinä ennen Ukrainaa olivat Afganistan, Tsetsenia ja Syyria. Niissä tehdyt siviilien joukkomurhat ei vaan näkynyt mediassa eikä niistä ollut samaa online videomatskuakaan jaossa.

Niin karmeita kuin nuo kuvat ja videot Ukrainasta onkin, niin niistä ei kannata liikaa hermostua. Tätä se on ollut ennenkin. Pidetään vaan tussarit rasvassa, mieli kirkkaana ja katse vakaana - ja huoli, että tarvittaessa täältä pesee!


View: https://imgur.com/cFoJSoK
 
Hyvä muistaa että Venäjän toimissa Ukrainassa ei ole mitään uutta ja ihmeellistä. Ihan täsmälleen samalla tavalla vanja on sotinut kautta historia. Se ei välitä sen enempää siviiliuhreista kuin omista sotilaistaankaan. Vanha venäläinen sanonta kuuluu niin että puna-armeijan sotilaalla on todennäköinen kuolema edessään ja varma kuolema takanaan. Siitä voi hiukan hahmottaa millaisella moraalilla puna-armeija sotii. Ei sillä ole moraalia.

Tuo on silmiinpistävää että vieläkään tässä maailman ajassa edes omien sotilaiden hengellä ei ole väliä. Sodassa voi tapahtua mitä vain, ohjukset osua siviileihin, yksittäiset joukko-osastot tehdä kauheuksia, siihen on rajoitetusti kontrollia sodan oloissa. Sodan lopputulemat voivat olla humanitaarisia katastrofeja, kuka tietää miten käy. Rehellisesti halutaan murskata joku vihollinen ja kaikki mitä se edustaa ok. Mutta että ihan lähtökohtaisesti ei välitetä taktisesta sodankäynnistä, omien joukkojen menestyksestä tarkalla valmistelulla ja suunnittelulla ja varustelulla, sotilaat vaan rintamalle kuolee jos kuolee, on vaan epärealistisia mahtikäskyjä ylhäältä päin. Tuntuu että jokainen komentotaso haluaa olla mieluumminkin irti alamaisistaan ja sitten kun menee jotain pieleen, voidaan syyttää alempaa tasoa ja pistää uutta tykinruokaa tilaukseen.
 
Oikeilla miehillä on periaatteita ja selkärankaa. Sinä varmaan kävelet vain ohi jos vaikka joku mamu puskaraiskaisi naista tms. koska kiinnostaa vain oma perse.
Niinhän mä kirjotin , sinä se osaat tahallaan ymmärtää väärin. Mutta antaa taas olla
 
Omakotitalosta terve. Ei tunnu pakotteet täällä, eiku lisää ruuvia kireämmälle vaan.

P.S. mun omakotitalo on Suomessa.
Ymmärrän kaltaisiasi maksan 100e että naapuri ei saa 50e on varmasti paljon.

Valitettavasti kaltaistesi takia täällä kansa perseraiskataan pakotteilla,veroilla vihreä siirtymä jne
 
Omakotitalosta terve. Ei tunnu pakotteet täällä, eiku lisää ruuvia kireämmälle vaan.

P.S. mun omakotitalo on Suomessa.

Millasia sähkölaskuja pukkaa 40c kwh ku ei tunnu missään? Vai oliko vanha soppari voimassa vai keretty tekee uus ajoissa jollain 12c. Silläki taitaa olla vaikutusta onko monta suuta ruokittavana saman katon alla sekä puolison tulot. Jos asuis okt puulämmitys, ei lapsia, ei eläimiä ja molemmilla ok tulot niin eipä se paljoa vaikutakkaan. Ainoo et vituttas vaa maksaa
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti kaltaistesi takia täällä kansa perseraiskataan pakotteilla,veroilla vihreä siirtymä jne
No eiköhän se oikea ongelma ole se ettei hallitus tuu yhtään kansalaisille vastaan. Sen sijaan että otettais velkaa bensan ja sähkön hintojen kompensoimiseen, sitä otettiin miljardeja nenänkaiveluun. Ja lauotaan tyhmää shittiä kuten, "no se bensan hintahan vaan nopeuttaa vihreetä siirtymää".

Pidetään vaan ne pakotteet voimassa. Tai kiristetään vaan.
 

View: https://www.youtube.com/watch?v=9VJH7oPI-CQ


Noissakin varmaan ollut biolabroja. Siksi pitänyt ampua ohjuksia voimalaitoksiin, katkaista siviileiltä sähkö, vesi ja lämpö.



View: https://www.youtube.com/watch?v=DgHNwEij1lo


Luin muuten jostain mielenkiintoisen kommentin joltain venäläiseltä sotabloggarilta siitä miksi ihmeessä venäläiset pommittaa nyt siviilikohteita, kun heillä on tiedossa esim. omien asevarastojen yms. sijainnit jotka he menettivät Ukrainan vastahyökkäyksessä. Miksi noita ei tuhota, kun tuo olisi taktisesti paljon kannattavampaa?
 
Te jotka purnaatte pakotteista niin kannattaa ihan hetkeksi pysähtyä miettimään mitä niistä irtautuminen ihan käytännössä tarkoittaisi. Se tarkoittaisi irtautumista yhteisestä länsimaisesta Venäjän vastaisesta rintamasta. Siis irtautujana Suomi joka on ensimmäisenä tulilinjalla jos/kun Putin päättää laajentaa sotaansa Ukrainan ulkopuolelle. :rock:

Nämä pakotteista irtautumisehdotukset voi jotenkin vielä ymmärtää jos niitä esittää joku ranskalainen tai saksalainen joille Venäjä ei ole selkeä suora uhka, mutta samaa haastavan suomalaisen täytyy olla joko yksinkertainen tai sitten suoraan Venäjän asialla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom