HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Mistä kimmokkeena kaikki lähti omalla kohdallasi? Oliko se selkäydireaktio kun sota alkoi, jotta jotenkin pitää auttaa vai joku muu syy? Ihan rehellisesti sanottuna muistan itse myös hyvin oman selkäydinreaktioni, kun kuulin sodan alkaneen. Se oli hätääntyminen osakekursseista. Että näin. Olisi kyllä hyvä jos saisi itsestäänkin irti tuollaisia konkreettisia tekoja mutta jotenkin pää on nykyään niin luupissa ettei saa oikein mitään aikaiseksi vaikka haluaisikin. Olen kyllä tehnyt pari rahalahjoitusta keväällä mutta se on vähän eri asia, paljon helpompi. Mutta hei, jonkunhan se asioiden ryssiminenkin täytyy tehdä ja se minulta onnistuu ehkä paremmin kuin keneltäkään.

Kaveri oli tuolla auttamassa ja se sai itsenikin lähtemään, kun tajusin miten toinen tekee ja minä vain istun sohvalla.

Muuten keksin miten voitaisiin ratkaista sinun venakko-ongelma. Lähdet mukaan bussiin ja otat venakon mukaan auttamaan. Sitten lähtiessä takaisin jätetäänkin venakko Ukrainaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaveri oli tuolla auttamassa ja se sai itsenikin lähtemään, kun tajusin miten toinen tekee ja minä vain istun sohvalla.

Muuten keksin miten voitaisiin ratkaista sinun venakko-ongelma. Lähdet mukaan bussiin ja otat venakon mukaan auttamaan. Sitten lähtiessä takaisin jätetäänkin venakko Ukrainaan.
Arvostan ratkaisukeskeistä lähestymistäsi jälkimmäiseenkin haasteeseen.
 
Hmm joutuukohan tässä vielä Armenia kuseen kun ryssä ei kykene tukemaan. Muualla juttua että olis jotain tulitusta siellä. Azerit vetelis tykeillä tai jotain vastaavaa.
Toinen on että lähteekö turkki kurmuuttaan kurdeja lisää.
 
Ihan rehellisesti sanottuna muistan itse myös hyvin oman selkäydinreaktioni, kun kuulin sodan alkaneen.

Minun selkäydinreaktioni oli ottaa pyssy ja mennä rajalle räiskimään ja huutelemaan hävyttömyyksiä Venäjän puolelle 🤣

Onneksi 1) ei ole pyssyä ja 2) rajalle on matkaa. Sen sijaan liityin Naisten maanpuolustusliittoon. Ensimmäiset koulutukset on tulossa muonituspuolella.
 
Ellen väärin muista, niin ennen Ukrainan vastahyökkäystä, Venäjä piti hallussaan 20% Ukrainan pinta-alasta. Paljonkohan se osuus on nyt? Se kertoisi ehkä konkreettisemmin paljonko on vallattu takaisin kuin neliökilometriluvut.
 
Ellen väärin muista, niin ennen Ukrainan vastahyökkäystä, Venäjä piti hallussaan 20% Ukrainan pinta-alasta. Paljonkohan se osuus on nyt? Se kertoisi ehkä konkreettisemmin paljonko on vallattu takaisin kuin neliökilometriluvut.

Eihän sillä ole merkitystä. Tämä on vaan taktiikkaa. Venäjä käyttää vasta vanhoja tankkeja ja ohjuksia. Huippu varustellut miehet ja ajoneuvot on vasta tulossa. Sotaharjoituksissa oli 50000 sotilasta ja tankkeja ihan loputtomasti. Kaikki kuuluu suunnitelmaan.
 
Saapa nähdä pyrkiikö Ukraina katkaisemaan maayhteyden ja valtaamaan Mariupolin takas. En ole mitään sellaista lukenut, mutta itse miettiin, että jos se onnistuis tulis melkoinen motti, vielä jos sillan hajottais Krimille.
Luultavasti yritetään ensin neuvotteluiden kautta saada nuo alueet takaisin ennenkuin pistetään lihamylly uudelleen käyntiin - jos Venäjän miehitysjoukot menisivät ominpäin antautumaan, niin se olisi ylitsepääsemätön ongelma Putinille.
 
Kuinkahan hyvin tuo venäläisten matkustuksenrajoitus käytännössä oikein toimii. Olen nyt kolmannella Euroopan itälaidan kv-lentokentällä alle viikon sisään ja täälläkin on ryssää niin kuin pipoa.
 
Miten se sota jäätyy jos vastapuolelta loppuu ukot? Eikö sitä paremminkin venäjän häviöksi kutsuta?
Tuntematon sotilasta lainaten;
''Ei sieltä miehet lopu. Ja jos loppuuki sielt tulee 5miljoonaa akkaa. ''

Tjsp. :)

Ei mut ihan vakavasti ottaen, oot todennäkösesti ihan oikeessa.
 
Nurkkaan ajettu äijä ampuu viel hätäpäissää pari saatana kakkosta
Sillon shoigu ja gerasimov puuttuu peliin. Tai siis ennen ydinaseen laukasua.

Edit. ja putin tietää et jos sen tekee, jenkit vastaa 100% varmuudella. Ja siin on hopeeta tarjolla.
 
Nyt pitäis sotilaallisesti nöyryyttää Putinia kun ollaan vielä Krimin ja Luhanskin/Donetskin "tasavaltojen" ulkopuolella Ukrainan mailla, eikä minkäänlaista ydinaseleikkien perustelua, eikä muutakaan kovin uskottavaa nationalistista retoriikkaa voi käyttää. Alkoi jo tulemaan noita erovaatimuksia Venäjän sisältä niin siihen myllyyn lisää vettä. Kyllä se niin vaan on kun omat tappiot aluemenetysten muodossa alkoivat, eli Venäjän kunnia(?) meni, niin Putinin vastainen momentum käynnistyi heti. Tässä vois olla se kohta missä venäjän kansanedustus/oikeusjärjestelmä vielä saisi Putinin oustattua. Putinin kanssa en näe oikein muuta tulevaisuutta kuin Giant North Korea, ei ole Suomen (eikä venäjän tai muun maailman)etu, vaikka ei sotilaallisesti pelättäisikään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom