HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen vakuuttunut, että sitten kun örkit lähtee, kremlistä julistetaan että kaikki tavoitteet saavutettiin. Sitä ne ei toki kerro että kaikki tavoitteet meni operaation aikana uusiksi moneen kertaan 😁
Ukraina saa natsiryssät tapettua maaperältään niin siinähän se natsien poisto tuli, voi Putin sanoa erikoisoperaation onnistuneen ja lopettaa sen.
 
Miksi tämä häiritsee sua niin kauheasti että tästä pitää vinkua aina tasaisin väliajoin? Igrone on keksitty jos joku menee niin kovin ihon alle. Enenmmän noissa mikasan linkeissä on asiaa kun jossain tokentuben tai ämveelehden paskassa.
Jep, erikoista. Etenkin kun tässä ja muissakin yhteyksissä uppoaa feikkiutiset, -tutkimukset ja aivan jäätävä soopa.

Itse suhtaudun noihin twitter-linkkeihin aina varauksella. Toki toivoo, että Mikasan linkkien asiat pitävät paikkansa ja ilahduttavan usein näin on ollutkin.
 
Tietyllä tapaa voisi sanoa, että Venäjä sai luvattoman helposti isoja alueita sodan alussa kun Ukraina oli valmistautumaton sotaan. Mielenkiintoista ja hieman pelottavaa nähdä mitä Putin nyt tekee. Nykyisellään operaatiota tuskin voi jatkaa.
 
Screenshot_20220912-170410_Chrome~2.jpg
 
Tietyllä tapaa voisi sanoa, että Venäjä sai luvattoman helposti isoja alueita sodan alussa kun Ukraina oli valmistautumaton sotaan. Mielenkiintoista ja hieman pelottavaa nähdä mitä Putin nyt tekee. Nykyisellään operaatiota tuskin voi jatkaa.
EI se voi oikein tehdä mitään. En usko että siellä muut suostuu ydinaseita käyttämään.
 
EI se voi oikein tehdä mitään. En usko että siellä muut suostuu ydinaseita käyttämään.

Juu ei, tämä taisi olla se kosto minkä kykenivät tekemään:
Ukrainian officials accused Russia of targeting Ukraine’s power system and other civilian infrastructure after Ukrainian forces made advances in a counteroffensive in the northeastern part of the country.
“A total blackout in the Kharkiv & Donetsk regions, a partial one in the Zaporizhzhia, Dnipropetrovsk & Sumy regions,” Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy tweeted late Sunday. “No military facilities, the goal is to deprive people of light & heat.”
 
Mihin se Putin sen ydinaseen ampuu? Ukrainaan? Eikös ideana ollut nimenomaan liittää Ukraina Venäjään joten en hirmu järkevänä näkisi ampua sitä maahan jonka haluaa itselleen. Toki heidän järjenjuoksullaan voisi käydäkin näin
 
Liittämisen voi varmasti unohtaa. Pitää muistaa että on taktisia ydinaseita ja strategisia ydinaseita. Taktisia ydinaseita voidaan käyttää esim sotilastukikohdan tuhoamiseen eli vaikka ydinaseista puhutaan niin se ei tarkoita sitä että miljoonia kuolee.
Poliittisella tasolla venäjä ei voita sillä mitään ja jos venäläisetkin ovat vittuuntuneita putinin touhuun niin sen jälkeen olisivat ainakin. Toivottavasti joku siellä kaivaa aivot perseestä, putinista tehdään syntipukki ja armeija vedetään pois
 
En jaksa alkaa sen kummemmin inttämään kanssasi, eikä tämä oikeastaan edes ole minun sotani käytäväksi. Totean kuitenkin, että kun pikaisesti tarkistin molempien osapuolten viestihistoriat, niin toisella se on 90% puhtaasti linkkien paiskomista, usein ilman edes sen kummempaa referointia. Toisella taas viestihistorian suhde pelkkien linkkien ja oikean keskustelun välillä on aikalailla päinvastainen.

Sanottakoon vielä, että itse en kummankaan osapuolen kaikkia ajatuksia allekirjoita, ettei tule väärinkäsitystä jonkinnäköisestä puolueellisuudesta.
Tämä oli nyt vain lähinnä toteamus varsinaisen keskustelun ulkopuolelta tuohon esittämääsi "väitteeseen".

Toi toinen nimimerkki postaa niin räikeää venäläisten propagandaa, että melkein luulen hänen olevan ryssäbotti. Hän postaa selkeitä valeuutisia ja ne debunkataan ja tästä huolimatta hän on jatkossakin samaa mieltä. Vilpitön keskustelija muuttaisi mieltään uuden tiedon valossa.
 
Olen kyllä vahvasti pro-ukraina (jos jollekin oli vielä epäselvää) ja olin jo sodan alkuaikoina tekemässä vapaaehtoistyötä heidän hyväkseen. Muistan varmasti hautaan asti miten tapasin ukrainalaisia äitejä jotka oli tulleet pienten lasten kanssa Suomeen turvaan ja heidän aviomiehet, isät ja veljet oli rintamalla tai sota-alueilla. Joka päivä he odottivat viestiä, että kaikki on OK ja jos viestin saaminen kesti, niin alkoi huoli siitä miten läheiset on kuolleet. Muistan myös miten aloin melkein itkeä lajitellessa lastenvaatteita ja miettiessä miten nämä menevät oikeasti sota-alueelle tuohon lähelle. Myös se jäi vahvasti mieleen miten ukrainalaiset miehet koettivat saada vielä yhden lastenvaippalaatikon tms. avustusbussin kyytiin. Heistä näki sen hädän ja miten kaikki mahdollinen piti tehdä.

Työpaikassani saa käyttää työaikaa vapaaehtoistyöhön ja yritän nyt järkätä avustusbussin Ukrainaan. Olen jutellut jonkin verran noiden busseja ajaneiden kanssa ja se on yllättävän simppeli juttu. Avustusjärjestöjen kautta saa bussin täyteen lääkkeitä yms. mitä vaan siellä tarvitaan, rahoitusta bensakuluihin ja vapaaehtoisia bussikuskeiksi, ensihoitajiksi, tulkeiksi yms. saa helposti ja bussin ajaminen baltian läpi Ukrainaan (tai Puolan rajalle) ei ole mitään rakettitiedettä. Avustusjärjestöjen kautta saa myös kontaktit paikan päällä. Työni puolesta minun (pitäisi) osata ajaa läpi projekteja. Olisi myös kiva kuulla jos joku pakkislainen on tehnyt vastaavaa.
 
Olen kyllä vahvasti pro-ukraina (jos jollekin oli vielä epäselvää) ja olin jo sodan alkuaikoina tekemässä vapaaehtoistyötä heidän hyväkseen. Muistan varmasti hautaan asti miten tapasin ukrainalaisia äitejä jotka oli tulleet pienten lasten kanssa Suomeen turvaan ja heidän aviomiehet, isät ja veljet oli rintamalla tai sota-alueilla. Joka päivä he odottivat viestiä, että kaikki on OK ja jos viestin saaminen kesti, niin alkoi huoli siitä miten läheiset on kuolleet. Muistan myös miten aloin melkein itkeä lajitellessa lastenvaatteita ja miettiessä miten nämä menevät oikeasti sota-alueelle tuohon lähelle. Myös se jäi vahvasti mieleen miten ukrainalaiset miehet koettivat saada vielä yhden lastenvaippalaatikon tms. avustusbussin kyytiin. Heistä näki sen hädän ja miten kaikki mahdollinen piti tehdä.

Työpaikassani saa käyttää työaikaa vapaaehtoistyöhön ja yritän nyt järkätä avustusbussin Ukrainaan. Olen jutellut jonkin verran noiden busseja ajaneiden kanssa ja se on yllättävän simppeli juttu. Avustusjärjestöjen kautta saa bussin täyteen lääkkeitä yms. mitä vaan siellä tarvitaan, rahoitusta bensakuluihin ja vapaaehtoisia bussikuskeiksi, ensihoitajiksi, tulkeiksi yms. saa helposti ja bussin ajaminen baltian läpi Ukrainaan (tai Puolan rajalle) ei ole mitään rakettitiedettä. Avustusjärjestöjen kautta saa myös kontaktit paikan päällä. Työni puolesta minun (pitäisi) osata ajaa läpi projekteja. Olisi myös kiva kuulla jos joku pakkislainen on tehnyt vastaavaa.
Mistä kimmokkeena kaikki lähti omalla kohdallasi? Oliko se selkäydireaktio kun sota alkoi, jotta jotenkin pitää auttaa vai joku muu syy? Ihan rehellisesti sanottuna muistan itse myös hyvin oman selkäydinreaktioni, kun kuulin sodan alkaneen. Se oli hätääntyminen osakekursseista. Että näin. Olisi kyllä hyvä jos saisi itsestäänkin irti tuollaisia konkreettisia tekoja mutta jotenkin pää on nykyään niin luupissa ettei saa oikein mitään aikaiseksi vaikka haluaisikin. Olen kyllä tehnyt pari rahalahjoitusta keväällä mutta se on vähän eri asia, paljon helpompi. Mutta hei, jonkunhan se asioiden ryssiminenkin täytyy tehdä ja se minulta onnistuu ehkä paremmin kuin keneltäkään.
 
Pistetäänpä vähän epätyypillisempi tapa osoittaa kannatuksensa Ukrainalle, johon perjantaina törmäsin. Olin auditoimassa alihankkijaa eräässä itäisessä EU-maassa ja ajattelin vanhojen hyvien aikojen muistojen kunniaksi käydä zero-colalla paikallisessa isohkossa eksoottisen tankotanssin klubilla. Yhdessä välissä lavalle spiikattiin ukranailainen tyttö, joka esiintyi Ukrainan väreissä ja samat värit myös heijastettiin ledeillä lavalle.

Esitys alkoi sillä ”Welcome to Ukraine” -tykityksellä ja tuli kyllä ensimmäisenä mieleen, että nyt on kyllä aika mautonta mutta olin väärässä. Musiikki vaihtui lennosta johonkin ukrainalaiseen surulliseen balladiin ja esitys oli hyvällä maulla tehty. Ei mitään full-nudea tms. mikä normaalisti kuuluu esityksiin. Moni ei varmaan hyväksyisi siltikään mutta minusta se oli koskettava esitys. Oikeastaan tosi koskettava.
Möykkis nautti kulttuurista. Sujautitko ison nipun setelirahaa tytön pikkareihin esityksen jälkeen? 😉
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom