HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Eikö se ole nähty jo? Ei muutu, kun ei ole muuttunut tähänkään asti, ei koronan eikä salaliittoteorioiden osalta. Olen aika varma siitä, että ei ole olemassa sellaista kuin "valtamediakriittinen". On olemassa yleisen narratiivin vastainen ihminen ja se ruokkii sitä omaa uskomustaan ihan millä tahansa mikä omaa kantaa tukee, vaikka se lukisi siellä valtamediassa. Se ei ole mitään sattumaa, että jotkut pahimmista koronaöyhöttäjistä ovat myös Venäjän hyökkäyssodasta ja Suomen Natojäsenyydestä eri mieltä kuin valtaosa ihmisistä. Se on kuin jokin sisäänrakennettu pakko. Oman mielipiteen määrittää se, että sen on oltava eri kuin "lampailla". Siihen ei liity millään tavalla logiikka tai järkeily, vaan mielipiteen muodostuminen on täysin tunnepohjainen. Tällaisen ihmisen päätä ei voi kääntää.

Mediakriittisyys ja kritiikittömyys jotain vaihtoehtomediaa tai hömppää kohtaan ovat toistensa vastakohtia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mediakriittisyys ja kritiikittömyys jotain vaihtoehtomediaa tai hömppää kohtaan ovat toistensa vastakohtia.
Niin on, mutta valtamediakriittisyys ja kritiikittömyys vaihtoehtomediaa kohtaan voivat olla olemassa samaan aikaan. Tosin en mä mitään näistä edes puhunut. Kunhan pohdin, että onko valtamediakriittisyyttä edes olemassa, vai ohjaako sitä mielipidettä sittenkin jokin muu asia kuin media.
 
Mediakriittisyys ja kritiikittömyys jotain vaihtoehtomediaa tai hömppää kohtaan ovat toistensa vastakohtia.
Olivat ne toistensa vastakohtia tai ei, mutta joidenkin pääkopissa ne näyttävät kanssaelelevän jonkinlaisessa sisäisessä harmoniassa, mikä ulkopuolisen silmiin näyttää hyvin, hyvin kummalliselta.
 
Osoittaa ryssän kaiken kattavaa kusipäisyyttä! Tökitään joka suuntaan mistä löytyy "pehmeää", ja peräännytään jos vastaan tulee kovaa.

Roganin podcastissa aikoinaan kerrottiin, että Jenkeissä oli aikoinaan Pietarin trollitehtaan suhmuroimat vastakkaisten aatteiden kannattajien mielenosoitukset samaan aikaan samassa paikassa.

Itse uskon, että tämä nykyinen woke ja kulttuurimarxistinen cancel-paska on enemmän, tai vähemmän ryssän masinoima hyökkäys lännen pehmeitäarvoja hyväksikäyttäen.


View: https://twitter.com/LeaskyHT/status/1558718637074161664
 
243C715E-2A45-4967-9C5D-487520AE3787.jpeg
 
Eikö se ole nähty jo? Ei muutu, kun ei ole muuttunut tähänkään asti, ei koronan eikä salaliittoteorioiden osalta. Olen aika varma siitä, että ei ole olemassa sellaista kuin "valtamediakriittinen". On olemassa yleisen narratiivin vastainen ihminen ja se ruokkii sitä omaa uskomustaan ihan millä tahansa mikä omaa kantaa tukee, vaikka se lukisi siellä valtamediassa. Se ei ole mitään sattumaa, että jotkut pahimmista koronaöyhöttäjistä ovat myös Venäjän hyökkäyssodasta ja Suomen Natojäsenyydestä eri mieltä kuin valtaosa ihmisistä. Se on kuin jokin sisäänrakennettu pakko. Oman mielipiteen määrittää se, että sen on oltava eri kuin "lampailla". Siihen ei liity millään tavalla logiikka tai järkeily, vaan mielipiteen muodostuminen on täysin tunnepohjainen. Tällaisen ihmisen päätä ei voi kääntää.
Tuohan on myös tavattoman egokeskeinen näkökulma yhteiskuntaan. "Lampaat" ovat median, päättäjien ja milloin kenenkin talutusnuorassa ja oma mielipide on valistunein ja oikeimmalla tavalla kriittinen, silti ei lauseellakaan pohdita sitä, kenen agendaa se oma mielipide edistää. Lisäksi, jos mennään sillä oletuksella, että on olemassa niin älykäs ja voimakas taho, että se pystyy tarkoituksella koordinoimaan globaaleja kusetuksia, niin loogisesti on oltava sitä mieltä, että sen tahon suureen suunnitelmaan kuuluu myös vastakkainasettelun ja eripuran luominen, jolloin "kriitikon" asenne on yhtä lailla saman tahon suunnittelema, toisinajattelu kun ei ole mitenkään harvinaista. Toisin sanoen valtamedia ja vaihtoehtomedia palvelisivat samaa tarkoitusta. On puhtaasti henkistä masturbointia ajatella olevansa tuollaisen ulkopuolella.

Minua kiinnostaisi tietää onko noi vaan niin kalluja kuin sanot, vaiko ihan oikeita ryssäbotteja. Se on ollut mielenkiintoista nähdä miten moni länsimaalainen "toisinajattelija" on alkanut toistaa Kremlin argumentteja papukaijoina. Pistää miettimään onko noi alun perinkin olleet Venäjän taskussa, vai onko heillä vain noin huono arvostelukyky. On myös jännä seurata miten esim. vasemmisto ja jotkut demarit, joita on pidetty ryssien taskussa olevina ovat edelleen ajaneet Venäjän asiaa täällä.
Luulen, että maksettu ryssäbotti ei kävisi niin vahvasti toisia kirjoittajia vastaan ja haukkuisi alatyylisin ilmauksin kuten tällä foorumilla on nähty. Sellaisella käytöksellä ei ole oikeastaan minkäänlaista propagandaa edistävää vaikutusta eikä sillä puhuta uusia ihmisiä puolelleen.
 
Olivat ne toistensa vastakohtia tai ei, mutta joidenkin pääkopissa ne näyttävät kanssaelelevän jonkinlaisessa sisäisessä harmoniassa, mikä ulkopuolisen silmiin näyttää hyvin, hyvin kummalliselta.
Kummalliselta näyttää myös se, että nämä ns valtamediakriitikot ovat mielestään kovin kriittisiä maailman menon tarkastelijoita, mutta se kriittisyys häviää heti, jos jonkun total random julistajan klippi tukee omaa näkemystä.

En tiedä miten nykyään, mutta omina kouluaikoina medialukutaitoa oikein opetettiin 🤔
 
En tarkoittanut ketään enkä osoittanut sormella. Fennofobia elää ja voi hyvin tietyissä piireissä!
Niin eiköhän ainakin tässä foorumissa kaikki halua Suomen parasta,näkemykset siitä vaan eroaa.Henkilökohtaisesti en oikeen pysty kattomaan Putkosta tai vielä vähemmän bäckmania koska ne ei tunnu käsittävän että ne puhuu suomalaiselle yleisölle.
 
Kuinkahan paljon tässä sodassa käytetään ilmavoimia ? Tarkoitan erityisesti uusia huippuluokan hävittäjiä ja pommikoneita. Ei ole kauheasti uutisoitu niistä. Vai onko liian riski uhrata niitä vahvan ilmapuolustuksen takia. Eikös nykyään ole niin vahvoja ilmapuolustus järjestelmiä että hävittäjät ovat suupala ? Mietin sillä että voisiko esim usan huippu tekniset hävittäjät vaikuttaa sodan lopputulokseen jos toisella osapuolella olisi niitä älyttömästi. Sodasta ymmärtävät korjatkoon. Tiedän hyvin paljon sotahistoriasta ja toisen maailmansodan aseista. Nyky sotavälineet ovat aika vieraita. Hurjan tekniseksi mennyt.
 
Milloin tämä tapahtui? 50-luvulla?

En tunne ketään tai ole ikinä kuullut että tota olisi koulussa opetettu, syy lienee kohtalaisen selvä.
Kasarilla ja ysärin alkupuolella. Oisko ollut ainakin yhteiskuntaopin tunneilla. Ja mitä pikaisesti googletin, niin mediataitojen opettaminen alkaa nykyään ilmeisesti jopa jo päiväkodissa.

Ilmeisesti sinä ja tuttusi ette ole sitten olleet niitä tarkkaavaisimpia oppilaita, jos on tuollainen aihealue mennyt ohi 🤔
 
Milloin tämä tapahtui? 50-luvulla?

En tunne ketään tai ole ikinä kuullut että tota olisi koulussa opetettu, syy lienee kohtalaisen selvä.
Ainakin joskus 80/90-luvun taitteessa kansalaistaidon tunnilla lueskeltiin lehtiä ja yritettiin porukalla pähkäillä minkälaisia puutteita jossain uutisessa on. Lisäksi pidettiin paneelikeskusteluita, joissa annettiin aihe ja mielipide, jota piti puolustella. Onhan se tietty mahdollista luovia tuollaistenkin läpi oppimatta yhtään mitään, jos ei vaan kiinnosta ja harvemmin peruskouluiässä olevaa kiinnostaakaan.
 
Niin on, mutta valtamediakriittisyys ja kritiikittömyys vaihtoehtomediaa kohtaan voivat olla olemassa samaan aikaan. Tosin en mä mitään näistä edes puhunut. Kunhan pohdin, että onko valtamediakriittisyyttä edes olemassa, vai ohjaako sitä mielipidettä sittenkin jokin muu asia kuin media.

Hyvää pohdintaa. Itsehän olin ja olen edelleen aika kriittinen tuota koronapolitiikkaa kohtaan ja en hyväksy mitään ihmisten pakkorokotuksia tms. Samoin olen todella skeptinen EU:ta ja varsinkin euroa kohtaan kaikkine tukipaketteineen. Lisäksi kannatan paljon nykyistä tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa ja haluaisin että kehitysapu lopetettaisiin nykyisessä muodossaan. Voin allekirjoittaa linkin https://yle.fi/uutiset/3-12577789 vaatimukset lähes täysin. Joku voisi sanoa että Putin tykkää.

No toisaalta en näe ongelmaa siinä että samaa sukupuolta olevat menevät naimisiin, adoptoivat tai kävelevät kadulla käsi kädessä. Olen 100% Ukrainan puolella ja toivon että puten joukot lyödään täysin tai pakotetaan takaisin vuoden 2014 rajojen taakse. En vastusta sitä että Ukrainasta tulee tänne lapsia ja naisia kun miehet jäävät puolustamaan kotimaataan. Aivan eri tilanne kuin 2015. Natoa kannatin jo kauan ennen 24 helmikuuta. Nykyinen itänaapuri on arvaamaton, diktaattorin johtama roistovaltio ja yhtään viisumia ei pitäisi myöntää tällä hetkellä.

Joskus ärsyttää se että jos on yhtään kriittinen jotain narratiivia kohtaan, se leimataan Venäjän pussiin pelaamiseksi. Varmasti putte hieroo käsiään kun eripuraa tulee, mutta kyllä EU on siihen ihan itse myös syyllinen.
 
Ihmeen rauhallisesti Venäjä on suhtautunut noihin Krimin "onnettomuuksiin" - helposti luulisi, että niitä käytettäisiin tekosyynä eskaloida tilannetta entisestään, mutta ei.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom