HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas luulin avanneeni Ukrainaketjun, enkä natoketjua, mutta. Eiku. Hetkinen.
Minulla olisi itse asiassa vähän sisäpiirin tietoa siitä, mitä Venäjällä tapahtuu ja ihan ketjun aiheeseen liittyen ettei mene ihan limppimiseksi. Pitääpä vähän runoilla päivemmällä ASAP. Nyt chiliranut uunissa ja kaveri soitteli ex-tempore kahvikeikalle. Laittakaa kysymyksiä tähän alle jos tulee mieleen.
 
Haha, samaa sanottiin koronassa, että tiedätkö paremmin kuin lääkärit ja miten kävi? Tiesin. Ja tätä forumia ei venäjämyönteiseksi väännetä edes vaikka kuinka yrität. Sulla menee kovasti tunteisiin kun sun kanssa ei ole samaa mieltä. Relaa.
Ja taa sivuutetaan asioita..
Etkö huomaa, että sinä tässä kokoajan omilla näkemyksillä teet itsestäsi ja sivuston omistajana myös siitä venäjämöynteistä. Ethän sä voi sanoo ettet ole, jos samaa aikaa sanot, että pitäisi kaveerata ryssän kanssa ja myötäillä ryssää Suomen asioissa.

Ei täs kyl tunteisiin menny mikään. Suomi menee Natoon, olisi pitäny jo 90 luvulla mennä, ja sä et voi onneks asialle mitään, onneksi. Voitte sit vaikka Tuomiojan kanssa yhdessä jatkaa tota suomettumista.
 
Ei me olla koskaan oltu Natossa, sitä ei pidä perustella mikä on default. Sun pitää perustella miksi Natoon pitäisi liittyä. Yhtä vitun tyhmä sun juttu kuin vaatia perustelemaan ettei jumalaa ole olemassa.
Väitätkö siis että olisi mahdollista että jumalaa ei ole olemassa? Mistä kaikki sitten on tullut? Tyhjästä? Se lienee mahdotonta. Jos taas uskot että esim. energiaa on ollut aina olemassa, sitäkin voi kutsua ikuiseksi energiaksi, joka on luonut tällaista todellisuutta = jokin jumala

Terveisiä uskonnonfilosofian kursseilta ja pahoittelut off-topicista 😁
 
Väitätkö siis että olisi mahdollista että jumalaa ei ole olemassa? Mistä kaikki sitten on tullut? Tyhjästä? Se lienee mahdotonta. Jos taas uskot että esim. energiaa on ollut aina olemassa, sitäkin voi kutsua ikuiseksi energiaksi, joka on luonut tällaista todellisuutta = jokin jumala

Terveisiä uskonnonfilosofian kursseilta ja pahoittelut off-topicista 😁

Energiasta ei voi tehdä massaa, katso MBM ketju.
 
Jos me aletaan peustelemaan asioita että miksi ei, niin se on loputon suo. Miksei vaihdeta Suomen kieltä Kiinankieleen? Tartteeko sitä perustella? Ei tartte. Miksei Suomi perusta omaa avaruusasemaa? Tartteeko sitä perustella? No ei tartte. Miksei Suomi mene Natoon, tartteeko sitä perustella, ei tartte kun me ei olla Natossa eikä olla koskaan oltu. Perustelkaa te rauhassa, mutta default on se, että me ollaan liittoutumaton valtio. Liittoutumattomuutta ei tartte perustella joka helvetin kerta kun joku vähäosainen keksii jotain typerää. Perustelkoot ne typerät ideansa.
Nyt oli kyse Natosta ja oman kantasi itse asiassa perustelit sillä, että ennenkään ei olla oltu. Kuten sanoin, puoltavat perustelut on aika lailla jo sanottu ja varmaan olet ne lukenut. Kyllä mä tuon sun pointin ymmärrän, mutta se vaan ei ole läheskään niin nokkela saati hyödyllinen lähetysmiskanta kuin kuvittelet. Mä en tollaseen juupas eipäs -touhuun lähde. Mulle "default" keskustelufoorumilla on, että keskustellaan.
 
Etkö huomaa, että sinä tässä kokoajan omilla näkemyksillä teet itsestäsi ja sivuston omistajana myös siitä venäjämöynteistä
Mähän blokkasin täältä kaikki venäjämyönteiset sivustotkin. Mitä sää selität.
 
Mitä vittua sä selität? Nimenomaan pitää perustella liittyminen, ei sitä miksi ei olla Natossa tai ei mennä. Ootko niin avuton, että sulle pitää tästä hamaan tulevaisuuteen 5minuutin välein perustella miksei olla Natossa jos sulle ei jumalauta mee kaaliin, ettei me olla siinä koskaan oltukaan. Kysy niiltä jotka ekan kerran antoi natolle passit, niillä oli perusteet, sen jälkeen asiaa on turha nillittää.
Haha, samaa sanottiin koronassa, että tiedätkö paremmin kuin lääkärit ja miten kävi? Tiesin. Ja tätä forumia ei venäjämyönteiseksi väännetä edes vaikka kuinka yrität. Sulla menee kovasti tunteisiin kun sun kanssa ei ole samaa mieltä. Relaa.

Huomaatko Mike yhtään, kuinka aggressiivista sun oma ulosanti netissä on? Tämä ei ole mitään vittuilua ja mulla ei ole mitään sua vastaan, ettei tätä kukaan sellaiseksi käännä. Olet kuulemma face-to-face erittäin asiatyyppi, enkä mä sitä yhtään epäilekään. Eikä NATO-vastaisessa mielipiteessä ole mitään väärää. Vaikka itse olenkin NATO-myönteinen, niin näen kyllä myös sen, että riskitön veto ei ole sekään ja Suomen geopoliittinen status muuttuisi sen myötä todella merkittävästi. Venäjän reagointeja liittymiseen tai liittymättömyyteen taas on mahdotonta arvioida.

Mutta tuossa sun ensimmäisessä viestissä sun ulosanti on affektoituneempaa kuin juuri missään tämän ketjun aiemmissa viesteissä, ja seuraavassa viestissä olet sitä mieltä, että toisella osapuolella menee tunteisiin ja toivot hänen relaavan. Tuntuu kuin et itse huomaisi yhtään omaa, usein melko aggressiivista tyyliäsi. Eikä tyylissä itsessään ole mitään vikaa, vaan hirveässä ristiriidassa esim.noiden kahden lainaamani viestin välillä.

Ja kirjoitan tämän täysin ilman mitään Mike-hater värilaseja. Arvostan sun kehonrakennuksen eteen tekemää duunia ihan helvetisti ja olen tietoinen, että tämä netissä ilmenevä kärkäs tyylisi on vain netissä ilmenevää...
 
Huomaatko Mike yhtään, kuinka aggressiivista sun oma ulosanti netissä on? Tämä ei ole mitään vittuilua ja mulla ei ole mitään sua vastaan, ettei tätä kukaan sellaiseksi käännä. Olet kuulemma face-to-face erittäin asiatyyppi, enkä mä sitä yhtään epäilekään. Eikä NATO-vastaisessa mielipiteessä ole mitään väärää. Vaikka itse olenkin NATO-myönteinen, niin näen kyllä myös sen, että riskitön veto ei ole sekään ja Suomen geopoliittinen status muuttuisi sen myötä todella merkittävästi. Venäjän reagointeja liittymiseen tai liittymättömyyteen taas on mahdotonta arvioida.

Mutta tuossa sun ensimmäisessä viestissä sun ulosanti on affektoituneempaa kuin juuri missään tämän ketjun aiemmissa viesteissä, ja seuraavassa viestissä olet sitä mieltä, että toisella osapuolella menee tunteisiin ja toivot hänen relaavan. Tuntuu kuin et itse huomaisi yhtään omaa, usein melko aggressiivista tyyliäsi. Eikä tyylissä itsessään ole mitään vikaa, vaan hirveässä ristiriidassa esim.noiden kahden lainaamani viestin välillä.

Ja kirjoitan tämän täysin ilman mitään Mike-hater värilaseja. Arvostan sun kehonrakennuksen eteen tekemää duunia ihan helvetisti ja olen tietoinen, että tämä netissä ilmenevä kärkäs tyylisi on vain netissä ilmenevää...
Jos katot muita viestejä, niin ihan samalla tapaa kaikki hiilee oli aihe mikä tahansa. Aina. Ja tulee niin olemaan.
 
Suomen vientikaupasta Venäjälle ei tarvitse enää huolehtia eikä erikseen pysäyttää valtion toimesta, koska se on pysähtynyt yrityksien omasta aloitteesta eikä se tule palautumaan normaaliksi seuraavina vuosina, todennäköisesti vuosikymmeninä. Viennin arvo on ulkomuistista vetäistynä ollut pari hassua miljardia vuodessa. Toki siellä on potentiaalia vaikka mihin mutta sitä potentiaalia on täysin mahdoton enää alkaa ulosmittamaan alkavalla esim. aktiivisesti kehittämään yhteistyötä Venäjän kanssa. Se olisi jokaiselle siihen ryhtyvälle yritykselle liian iso mainehaitta.

Naton vastaisena argumenttina kauppasuhteet ei mielestäni ole enää ollenkaan painava.

Kyllähän yksityisiä yrityksiä kurmuutetaan ja syyllistetään ja pakotetaan Venäjältä pois ja ne sen tekevätkin iltapäivälehdistön rummuttaessa tahtia. Mutta mites valtion firmat ja tuonti? Siitähän Venäjä rahansa saa, viennin rankominen on enempi hyvesignalointia, tuonnin rajoittaminen on Putinin rahavirtoihin puuttumista. 8,5mrd Suomen tuonti viime vuonna Venäjältä Se on jopa enemmän kuin Sannan vuodessa tekemä velka, eli puhutaan isoista rahoista. Valtion yrityksissä on aina alhaisin moraali ja toimintatavat. Sinä luovut, valtio ei. Ilmasto, naapuri tai Venäjä, kansalainen maksaa ja päättäjät suhmuroi.
 
Jos katot muita viestejä, niin ihan samalla tapaa kaikki hiilee oli aihe mikä tahansa. Aina. Ja tulee niin olemaan.
Kaikella rakkaudella, mutta jos kerta toisensa perään kaikki mainitsee sun ulosannista, niin kannattaisiko sitten objektiivisesti joskus miettiä voisiko siinä olla jotain perääkin? Saahan sitä oma itsensä olla, mutta kun kuulemma olet täysin eri ihminen livenä, niin ehkä voisit yrittää tuoda sitä persoonaa sitten enemmän kirjoituksissasi esiin.
 
Kaikella rakkaudella, mutta jos kerta toisensa perään kaikki mainitsee sun ulosannista, niin kannattaisiko sitten objektiivisesti joskus miettiä voisiko siinä olla jotain perääkin? Saahan sitä oma itsensä olla, mutta kun kuulemma olet täysin eri ihminen livenä, niin ehkä voisit yrittää tuoda sitä persoonaa sitten enemmän kirjoituksissasi esiin.
Mitä väliä sillä on? Satuttaako keskustelut nyt jotain? Ei satuta. Ei kannata niin raskaasti ottaa näitä keskusteluita. Internet nyt on vähän semmoinen paikka, että ihmiset taistelee siellä jokainen omalla tavallaan. Kyllä videoilla monet näkee minkälainen olen, joten jos osattais ajatella nää keskustelut vähän eri tavalla. Ei tää maailmaa kaada.
 
@MÖYKKYNEN ,

Uppooko toi paska mitä ryssät suoltaa 24/7 tavallisille venäläisille?
Kyllä Putinin ja erikoisoperaation kannatus on edelleen korkealla, ei sille mahda mitään. Venäjän median propaganda on tehokasta ja toistoa tulee paljon

Se mitä itse tässä olen kuullut viime päivien aikana, on tämänsuuntaista

- Eniten kansaa tuntuu rassaavan se, että tappioista ei käytännössä kerrota mitään. Kukaan ei tiedä, kuinka paljon omia sotilaita on kuollut.

- Kansaa rassaa myös se, ettei kukaan kerro kauanko operaatio vielä kestää. Eikä myöskään kerrota, mitä tavoitteita on jo saavutettu, mitä saavuttamatta, mitä niiden saavuttaminen vaatii ja kauanko se ottaa aikaa.

- Kukaan ei kerro, mitä nämä erikoisoperaatiotoimet maksavat Venäjälle

- Lisäksi ihmisiä ihmetyttää, miksi Shoigu oli poissa julkisuudesta viikkokausia ja sitten kun viimein tuli julkisuuteen, käyttäytyi flegmaattisesti eikä kertonut
käytännössä mitään. Syytä poissaololle ei ole virallisesti kerrottu.

- Ihmettelyä myös erikoisoperaation johdon vaihtamisesta kesken kaiken.

- Kansaa on vakuuteltu sillä, että vaikka länteen suuntautuvat viennistä saatavat tulot ovat pienentyneet ja pienenevät edelleen, niin se tulee korvautumaan
täysimääräisesti Kiinaan viennillä. Fokus vaihdetaan lännestä Kiinaan ja vientitulot ja sitä kautta työllisyys palautuu samalle tasolle. Vakuuttelu tuntuu menevän läpi ihmisille.

- Kansaa on vakuuteltu myös sillä, että länsitavaraa tulee jatkossa saamaan Venäjältä samalla tavalla, kuin aina ennenkin, koska Venäjä tulee importtaamaan ne
jonkun sille ystävällisen proxy-maan kautta. Saatavuus tulee palautumaan normaaliksi vaikka länsiyritykset ovatkin lopettaneet suoran viennin Venäjälle.
Vakuuttelu tuntuu menevän läpi ihmisille.
 
Jos olisi parkinsonia niin ei kai tuo vapinavaihe vielä estä mitään. Voihan se perseillä vielä vaikka vuosikymmenen ellei ole jotain nopeasti etenevää. Roudataan vain kottikärryillä paikalle ja lyödään joku eksoskeletoni estämään vapinaa ja kaatuilua.

En tiedä, en ole asian tuntija.
 
Vapinasta ja nestepöhöstä tehty aikamoisia johtopäätöksiä. Ennen sotaa luin jossain että Putin on sairas ja voihan se olla niin mutta tässä vaiheessa ei ole mitään väliä
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom