HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Nyt kun Syyria on otettu länsimaiden kontrolliin, niin saadaan uusi kaasuputki jolla korvata venäläinen maakaasu tulevaisuudessa. Tämän lisäksi kun USA on ollut iso kaasuntuoja länteen, niin tuskin venäläistä maakaasua enää halutaan eurooppaan.

View: https://x.com/NewRulesGeo/status/1865765719889125619

Trump haluaa halpaa öljyä ja tämä on myös Venäjän taloudelle iso isku.

View: https://x.com/UkrReview/status/1865773834349015271

Trumpin kommentteja Syyriasta ja Venäjästä.

View: https://x.com/realDonaldTrump/status/1865434273953509462

"putki"

Joskus valmis sekä jos, jos ja jos tulee edes
Sä puhut kuin tuo olisi jo olemassa.

Sekä kenen hallussa syyria nyt olikaan?? Eikös siellä diktaattori korvattu äärijihadisteilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moldovassa Venäjä jäi kiinni äänten ostamisesta ja Romaniassa laittomasta vaalivaikuttamisesta Tiktokissa.

Höpöhöpö. Pelkkiä väitteitä ilman todisteita, tämä on nykyään niin helppoa, kun vain epämiellyttävän totuuden edessä sanoo taikasanat: "Russian did it" niin asia on loppuunkäsitelty. Uskomatonta myös, että tämmöisessä toiminnassa ei nähdä mitään väärää...kun se tapahtuu "oikeaan" suuntaan.

"Venäjällä asuvia 500 000 moldovalaista varten toimitettiin vain 10 000 äänestyslippua käytännössä yhdelle äänestyspisteelle."

Niin ja vielä tuolla Romaniassa Georgescu bannattiin täysin, eli hänet vaiennettiin/pimennettiin täysin, tuokaan ei tietenkään ole vaalivaikuttamista, kun se tapahtuu näinpäin. Nämä tapaukset ovat oikeasti niin törkeitä demokratian irvikuvia, että edes sinä et pysty niitä oikeaksi selittelemään, vaikka halu on kova.

Viimeksi muokattu:
:ROFLMAO:

View: https://x.com/OAlexanderDK/status/1865451565584138599

edit. tuossa koko kuva, niin ei tartte mennä X kattomaan tuota.
1733683355310179.webp

Tunnustan suoraan etten tiedä noista mainitsemistasi esimerkeistä yhtään mitään. En pysty kommentoimaan mitään vaikuttamatta idiootilta, joten joku asiaan perehtynyt voisi kommentoida mielummin.

Mutta jottei tulisi ihan nollapostaus niin Romaniassa on ihan huikeita minkkejä, huh huh sitä genetiikkaa. Ihan totaalisen päinvastainen habitus kuin mustalaisakoilla Suomessa. Muutama projekti tuli sinne aikanaan tehtyä.

:offtopic: Kun työkiireet helpottaa, niin mietin pitkää viikonloppureissua Budapestiin, mutta olisiko Bukarest parempi reissukohde? Entä muuten Sofia tai Varsova? olen kuullut myös hyvää noista.

Ja kuumimmat minkit on Koreasta.

View: https://www.youtube.com/watch?v=3km2Z0kdIio

View: https://www.youtube.com/shorts/Ef3ybazM_xU

Muuten ton Aespan Winterin kaksoisolento oli Pattayalla leidaribaarissa lavalla ja lähetteli minulle suukkoja ja vaikka mitä rivoja käsimerkkejä yms. ja koetti houkutella minua. Se leidari vielä istui sitten jonkun toisen äijän sylissä ja grindasi miestä ja tuijotti minua koko ajan silmiin. En muista milloin olisin hikoillut yhtä paljon ja ollut niin paineessa. Mutta siis noi leidarit kopioi tyylinsä korealaisilta k-pop mimmeiltä.

View: https://www.youtube.com/shorts/oSmv3pgpgVI

Trumpin valinnan jälkeen on hyvin ollut havaittavissa lännen paniikki, eli nyt neoconit ja heidän perseennuolijat ovat hurjana yrittäneet saada sotaa laajenemaan, sekä teoilla että jäätävällä propagandalla, jolla on nyt länsimediaa ja ihmisiä kyllästetty. Kiire on kova, hiekka valuu tiimalasissa loppuun uhkaavan nopeasti.

"Trump aikoo vähentää tukea Ukrainalle​

Yhdysvaltojen presidentiksi palaava Donald Trump aikoo todennäköisesti vähentää maansa tukea Ukrainalle.

Trumpilta kysyttiin tuen vähentämisestä NBC-kanavan Meet the Press -ohjelmassa.

– Mahdollisesti. Joo, todennäköisesti, varmaankin, Trump vastasi haastattelukysymykseen.

Haastattelu nauhoitettiin perjantaina eli ennen kuin Trump tapasi Ukrainan presidentin Volodymyr Zelenskyin Pariisissa."

469627518_10227862701698085_6362045639860057890_n.jpg

Miksi? Venäjä käyttää edelleen Ukrainan sodasta nimitystä "erikoisoperaatio" Tälle on syynsä, Venäjän perustuslaki kieltää hyökkäyssodan.
Eikö tää ollu se syy? Ainakin vielä vuosi sitten 😄

Trumpin valinnan jälkeen on hyvin ollut havaittavissa lännen paniikki, eli nyt neoconit ja heidän perseennuolijat ovat hurjana yrittäneet saada sotaa laajenemaan, sekä teoilla että jäätävällä propagandalla, jolla on nyt länsimediaa ja ihmisiä kyllästetty. Kiire on kova, hiekka valuu tiimalasissa loppuun uhkaavan nopeasti.

"Trump aikoo vähentää tukea Ukrainalle​

Yhdysvaltojen presidentiksi palaava Donald Trump aikoo todennäköisesti vähentää maansa tukea Ukrainalle.

Trumpilta kysyttiin tuen vähentämisestä NBC-kanavan Meet the Press -ohjelmassa.

– Mahdollisesti. Joo, todennäköisesti, varmaankin, Trump vastasi haastattelukysymykseen.

Haastattelu nauhoitettiin perjantaina eli ennen kuin Trump tapasi Ukrainan presidentin Volodymyr Zelenskyin Pariisissa."

469627518_10227862701698085_6362045639860057890_n.jpg

Pelimies kiristää enemmän asetilauksia, hyvä Usan aseteollisuudelle. Natosta lähtemiseen oikeasti en usko.

Ei USA tietenkään lähde NATOsta, geopoliittisen merkityksen vähentäminen ei varmasti ole kannattavaa, jos ja kun se on kuitenkin vähenemässä, kun kehittyvät maat kehittyvät ja vahvistuvat. Ja onhan suojattavana kuitenkin myös dollarin asema valuuttana, jolla kauppaa käydään. Liittolaisia ei ole varaa menettää länsimaisten maiden piirissä.

Mutta oikeasti NATO-maiden pitäisi laittaa puolustukseen enemmänkin, kuin nykyinen 2% (3% voi olla liian vähän) kun kustannukset länsimaissa ovat niin korkeat. Vastapuolella aseiden valmistus on niin paljon halvempaa, kun siellä tilaaja voi sanella enemmän.

Mutta pahastihan tämä vaikuttaa siltä, että kun vieraan valtion (=Ukraina) tappiot eivät sinänsä kosketa muita maita, niin Ukraina tulee menettämään merkittävästi aluettaan Venäjälle. Oikeastaan en näe Venäjällä olevan mitään syytä nyt rauhaan, ellei länsimaat panosta paljonkin enemmän Ukrainan aseelliseen tukeen. Tätä vaan ei tulla näkemään, kun Eurooppa on aseellisesti heikko ja USA ei vaan jaksa kiinnostua Venäjän lyömisestä.

:offtopic: Kun työkiireet helpottaa, niin mietin pitkää viikonloppureissua Budapestiin, mutta olisiko Bukarest parempi reissukohde? Entä muuten Sofia tai Varsova? olen kuullut myös hyvää noista.

Ja kuumimmat minkit on Koreasta.

View: https://www.youtube.com/watch?v=3km2Z0kdIio

View: https://www.youtube.com/shorts/Ef3ybazM_xU

Muuten ton Aespan Winterin kaksoisolento oli Pattayalla leidaribaarissa lavalla ja lähetteli minulle suukkoja ja vaikka mitä rivoja käsimerkkejä yms. ja koetti houkutella minua. Se leidari vielä istui sitten jonkun toisen äijän sylissä ja grindasi miestä ja tuijotti minua koko ajan silmiin. En muista milloin olisin hikoillut yhtä paljon ja ollut niin paineessa. Mutta siis noi leidarit kopioi tyylinsä korealaisilta k-pop mimmeiltä.

View: https://www.youtube.com/shorts/oSmv3pgpgVI

Itäisen Euroopan kaupungit on ainakin minusta aina hyviä valintoja. Niissä on sitä jotain fiilistä mitä läntisen Euroopan kaupungeissa ei ole. Voi toki olla, että omalla kohdallani nostalgiajutut vaikuttaa, kun aikanaan tuolla itäblokissa tuli projektihommissa oltua. Romanian työkeikoista on jo niin paljon aikaa ja silloin ei ollut juurikaan aikaan tutustua ympäristöön, joten kokemukset jäi vähän ohuiksi. Vähän juttu Varsovan kohdalla, tosi vähän aikaa ollut pyöriä siellä muuten vaan. Budapest on hieno kaupunki ja siellä on paljon nähtävää. Asiakaspalvelu siellä on kyllä melkoista neukkulaa kautta linjan. Tulee mieleen ensimmäiset työreissut Viroon 2005. Se ”asiakaspalvelu” oli siellä jotain todella uniikkia, kun työikäiset asiakaspalvelijat olivat vielä ihan neukkumoodissa. Ostin ulkokioskista jotain ja myyjä kirjaimellisesti heitti vaihtorahat tiskiin siten, että setelit lähtivät lentoon tuulen mukana ja kolikot tippuivat maahan. Myyjä ei reagoinut tähän mitenkään vaan jatkoi katsomista tyhjyyteen. Menin tsekkaamaan sisään Tallink City hotelliin laivan saavuttua satamaan. Pyysin check-inniä respassa, respa vastaa ”3 o’clock” tuijottaen tyhjyyteen ja poistuu takahuoneeseen. Ei puhettakaan, että olisi selvittänyt onko huone vapaa tai kysynyt, että haluatko jättää odotuksen ajaksi matkatavarat säilytykseen. Ei, kunti vaan lähtee siitä vittuun. Ihan totaalinen neukkula silloin.

Ei Budapest näin paha kuitenkaan ole mutta jotain samaa neukkuasennetta siinä on. Budapestissä ihmisillä tuntuu myös olevan joku outo fetissi jonottamiseen. Siellä on joka kadun kulmalla tosi pieniä Spar-marketteja eli elintarvikemyymälöitä. Sitä en ymmärrä, että kun menen kauppaan, siellä on 5 asiakasta tekemässä ostoksia mutta kassajonossa on silti 100-200 ihmistä. Mitä nämä ihmiset tekevät siellä jonossa. Cokispullon maksamiseen saa varata koko päivän. Tästä huolimatta suosittelisin noista vaihtoehdoistasi Budapestiä, koska kaupunki on oikeasti hieno ja sopivan kompakti. Anna yhden pakollisen kohdevinkin: P2. Se ei ole pysäköintihalli vaan erityyppinen halli. Kun tulet sisään, muista kääntyä vasempaan halliin, ei oikeaan, vaikka sinut yritettäisiin ohjata sinne. Kiität minua tästä kohdevinkistä myöhemmin.

E-Koreassa olisi mukava kyllä käydä senkin takia, että en ole koskaan käynyt aasialaisessa hyvinvointivaltiossa/sivistysvaltiossa. Nyt ei tosin sattuneesta syystä pysty lähtemään mihinkään Suomen rajojen ulkopuolelle.

Itäisen Euroopan kaupungit on ainakin minusta aina hyviä valintoja. Niissä on sitä jotain fiilistä mitä läntisen Euroopan kaupungeissa ei ole. Voi toki olla, että omalla kohdallani nostalgiajutut vaikuttaa, kun aikanaan tuolla itäblokissa tuli projektihommissa oltua. Romanian työkeikoista on jo niin paljon aikaa ja silloin ei ollut juurikaan aikaan tutustua ympäristöön, joten kokemukset jäi vähän ohuiksi. Vähän juttu Varsovan kohdalla, tosi vähän aikaa ollut pyöriä siellä muuten vaan. Budapest on hieno kaupunki ja siellä on paljon nähtävää. Asiakaspalvelu siellä on kyllä melkoista neukkulaa kautta linjan. Tulee mieleen ensimmäiset työreissut Viroon 2005. Se ”asiakaspalvelu” oli siellä jotain todella uniikkia, kun työikäiset asiakaspalvelijat olivat vielä ihan neukkumoodissa. Ostin ulkokioskista jotain ja myyjä kirjaimellisesti heitti vaihtorahat tiskiin siten, että setelit lähtivät lentoon tuulen mukana ja kolikot tippuivat maahan. Myyjä ei reagoinut tähän mitenkään vaan jatkoi katsomista tyhjyyteen. Menin tsekkaamaan sisään Tallink City hotelliin laivan saavuttua satamaan. Pyysin check-inniä respassa, respa vastaa ”3 o’clock” tuijottaen tyhjyyteen ja poistuu takahuoneeseen. Ei puhettakaan, että olisi selvittänyt onko huone vapaa tai kysynyt, että haluatko jättää odotuksen ajaksi matkatavarat säilytykseen. Ei, kunti vaan lähtee siitä vittuun. Ihan totaalinen neukkula silloin.
Tuli itse 2000-2010 käytyä Virossa varmaan about kerran vuodessa ja itseasiassa kuvittelin virolaisten olevan vain suomalaisille tollasia palveluhenkisiä. Eli samalla kun se asiakaspalvelu tappoi tunnelman jo itsessään, podin vielä jotain kollektiivista syyllisyyttä siitä, että varmaan muut suomalaiset ennen minua ovat sikailleet siellä niin paljon, että asiakaspalvelun taso on tavallaan ansaittua :LOL: Mutta ilmeisesti se kylmäävä palvelu ei ainakaan pääosin johtunutkaan minun suomalaisuudesta?

Höpöhöpö. Pelkkiä väitteitä ilman todisteita, tämä on nykyään niin helppoa, kun vain epämiellyttävän totuuden edessä sanoo taikasanat: "Russian did it" niin asia on loppuunkäsitelty. Uskomatonta myös, että tämmöisessä toiminnassa ei nähdä mitään väärää...kun se tapahtuu "oikeaan" suuntaan.

"Venäjällä asuvia 500 000 moldovalaista varten toimitettiin vain 10 000 äänestyslippua käytännössä yhdelle äänestyspisteelle."

Niin ja vielä tuolla Romaniassa Georgescu bannattiin täysin, eli hänet vaiennettiin/pimennettiin täysin, tuokaan ei tietenkään ole vaalivaikuttamista, kun se tapahtuu näinpäin. Nämä tapaukset ovat oikeasti niin törkeitä demokratian irvikuvia, että edes sinä et pysty niitä oikeaksi selittelemään, vaikka halu on kova.

Nyt kun puhut demokratiasta, niin oliko Venäjällä sinusta vapaat vaalit?

Tuossa lisätietoa Moldovasta ja kyllä tuolla on todisteitakin: https://kyivindependent.com/moscow-...o-influence-results-moldovan-authorities-say/

Ja tässä Romaniasta:

Onhan tuo selvä juttu, että vaaleissa on lakeja joita pitää noudattaa ja jos huomataan, että vihamielinen valtio harrastaa hybridivaikuttamista, niin siihen pitää puuttua.

Olen aina ollut liberaali ja sananvapauden kannattaja, mutta viime aikoina olen alkanut kyseenalaistaa noita asioita, kun näkee miten suoranaiset valheet menevät läpi joillekin ihmisille ja ihmisten maalaisjärkeen ei voi luottaa. Näin esimerkkinä ukrainansota ja älytön ryssäpropaganda ja kouluissa lapsille markkinoitava transpropaganda. Kiinassa Tiktokin algoritmeja valvoo valtio ja siellä on eri asiat kuin täällä edustettuina. Jos me ei määritellä sananvapautta, niin sitten joku muu taho määrittelee sen meidän puolesta ja sellaiset viestit etenevät somessa, jotka on meille haitallisia. Pitäisikö meilläkin olla tuollaista valvontaa, että vihamieliset tahot saataisiin hiljennettyä?

E-Koreassa olisi mukava kyllä käydä senkin takia, että en ole koskaan käynyt aasialaisessa hyvinvointivaltiossa/sivistysvaltiossa. Nyt ei tosin sattuneesta syystä pysty lähtemään mihinkään Suomen rajojen ulkopuolelle.

Joo Etelä-Korea ja Japani on minulla myös listalla matkakohteina. Ajattelin matkustaa toiseen tai molempiin ensi kesänä. Olen käynyt jonkin verran päiväretkillä vaeltamassa vuoristoissa Espanjassa ja Ranskassa lomareissuilla ja kummassakin on tosi hienoja vuoria jonne kiivetä ja noihin pääsee vain kesäisin. Shanghai kiinnostaa myös ja alun perin tarkoitus oli lentää Bangkokiin viime kesänä sitä kautta sillä kiinalaisella lentoyhtiöllä, mutta sopivia lentoja ei ollut tarjolla

Nyt kun puhut demokratiasta, niin oliko Venäjällä sinusta vapaat vaalit?

Tuossa lisätietoa Moldovasta ja kyllä tuolla on todisteitakin: https://kyivindependent.com/moscow-...o-influence-results-moldovan-authorities-say/

Ja tässä Romaniasta:

Onhan tuo selvä juttu, että vaaleissa on lakeja joita pitää noudattaa ja jos huomataan, että vihamielinen valtio harrastaa hybridivaikuttamista, niin siihen pitää puuttua.

Olen aina ollut liberaali ja sananvapauden kannattaja, mutta viime aikoina olen alkanut kyseenalaistaa noita asioita, kun näkee miten suoranaiset valheet menevät läpi joillekin ihmisille ja ihmisten maalaisjärkeen ei voi luottaa. Näin esimerkkinä ukrainansota ja älytön ryssäpropaganda ja kouluissa lapsille markkinoitava transpropaganda. Kiinassa Tiktokin algoritmeja valvoo valtio ja siellä on eri asiat kuin täällä edustettuina. Jos me ei määritellä sananvapautta, niin sitten joku muu taho määrittelee sen meidän puolesta ja sellaiset viestit etenevät somessa, jotka on meille haitallisia. Pitäisikö meilläkin olla tuollaista valvontaa, että vihamieliset tahot saataisiin hiljennettyä?
Rajoittaisit siis sananvapautta esim. minun juttujen tai analyysien takia ukrainasta tai muusta täällä puhutusta?

Jos siis pystyisit tämän tekemään?

Minulle on vaikeempi katsoa vaikkas kun metsästäjä ampuu hirveä kuin jos ukrainalainen ampuu venäläisen sotilaan. Luulen että minun olisi helpompi vetää liipasimesta itsenikin mikäli tähtäimessä olisi vihulaisen sotilas vs viaton luontokappale. Pitäisköhän käydä päätä tutkituttamassa vai onkohan tämä jokseenkin normaalia? 😁
Pitäisi. Ei ole.

Ainakin itseni on helppo kuvitella, että jos on elämässään asiat enempi tai vähempi sössinyt perseelleen eikä ole koulutusta tai perhettä, niin voisinpa itsekin harkita lähteä hakemaan elämäntarkoitusta tuolta. Sitten voisi kiikkustuolissa pappana istuessaan muistella kuinka edes laittoi ryssää pinoon vaikkei muuta saanutkaan elämässään aikaiseksi.
...
Onko sinulla perhe?

ehec, hieman huolestuttavaa että vastasit nauruhymiöllä.

Hyväksytkö sinä sotarikokset?
Pidätkö niitä hauskoina?
Tunnetko itse halua vahingoittaa ihmisiä?
Jos Igoria alkaa tunkemaan rajan yli niin kyllä, tunnen halua vahingoittaa ihmisiä. Saatan laskea myös mäkeä.
Ja sitten lisää lolleroreaktiota kun sinulle huomautetaan että sinulla on ongelma.

Tämä kaveri ei ihan oikeasti ole terve.

Rajoittaisit siis sananvapautta esim. minun juttujen tai analyysien takia ukrainasta tai muusta täällä puhutusta?

Jos siis pystyisit tämän tekemään?

No siis pohdin tuota vaan ja minulla ei ole varmaa mielipidettä tästä vielä.

Näen sinut venäläisten propagandan uhrina ja sellaisena, jota pitäisi suojella siltä samalla tavalla, kuin lapsia pitää suojella transpropagandalta. Olet kerta toisensa jälkeen täällä ketjussa näyttänyt, että et kykene pohtimaan asioita ja keskustelemaan niistä ja olet aivopesty venäläisten propagandalla ja porukka nauraa sinulle päin naamaa, kun menet niin äärimmäisyyksiin Venäjän puolustelussa ja et suostu arvostelemaan Venäjää mistään. Pitäisikö meidän antaa Venäjän valtiolähtöisesti syöttää tuollaista propagandaa tänne, jos me tiedetään sen olevan valetta ja vahingollista ja se vahingoittaa meitä ja sitä tehdään vahingoittamistarkoituksessa?

No siis pohdin tuota vaan ja minulla ei ole varmaa mielipidettä tästä vielä.

Näen sinut venäläisten propagandan uhrina ja sellaisena, jota pitäisi suojella siltä samalla tavalla, kuin lapsia pitää suojella transpropagandalta. Olet kerta toisensa jälkeen täällä ketjussa näyttänyt, että et kykene pohtimaan asioita ja keskustelemaan niistä ja olet aivopesty venäläisten propagandalla ja porukka nauraa sinulle päin naamaa, kun menet niin äärimmäisyyksiin Venäjän puolustelussa ja et suostu arvostelemaan Venäjää mistään. Pitäisikö meidän antaa Venäjän valtiolähtöisesti syöttää tuollaista propagandaa tänne, jos me tiedetään sen olevan valetta ja vahingollista ja se vahingoittaa meitä ja sitä tehdään vahingoittamistarkoituksessa?
Olen siis uhri kun seuraan sotaa? Onko todellisuus sinulle "propagandaa"?

Näen että koitat käyttää klassista kommaritaktiikkaa, missä "suojelet" ihmisiä viemällä näiltä oikeudet, koska pelkäät mitä ihmiset puhuvat.
Onneksi muutkin näkevät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom