HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Yhdysvaltalaistoimittajalle 16 vuoden tuomio venäläisessä tuomioistuimessa​

The Wall Street Journal -lehden toimittaja Evan Gershkovich on saanut 16-vuoden tuomion vakoilusta Jekaterinburgilaisessa tuomioistuimessa.

Syyttäjien mukaan Gershkovich keräsi salaista tietoa venäläisen puolustusalan yrityksen toiminnasta Yhdysvaltain keskustiedustelupalvelu CIA:n ohjeiden mukaisesti. Gershkovich kieltää syyllisyytensä.

Lännessä Gershkovichin syytteitä pidetään tekaistuina.

– Huolimatta Venäjän viranomaisten väitöksistä, Evan on toimittaja. Hän ei ole tehnyt mitään laitonta. Venäjän viranomaiset eivät ole esittäneet todistusaineistoa hänen syyllisyydestään tai perustelleet Evanin pitämistä vangittuna, sanoi Yhdysvaltain suurlähetystö lausunnossaan torstaina.

Venäjän uskotaan vanginneen hänet pelinappulaksi mahdollista vankienvaihtoa varten. Presidentti Vladimir Putin on aiemmin sanonut Venäjän olevan avoin vankienvaihdolle, mutta hänen mukaansa neuvottelut on käytävä salassa.

Kremlin tiedottaja Dmitri Peskov ei suostunut kommentoimaan tapausta aiemmin päivällä.

Aiheesta uutisoi Reuters.

910e9d4b861280bd19d37c84b96870bd8d75e3acb36031fcadfc4f812e43a91a.jpg

Gershkovich oikeuden kuulemisesa keväällä 2024. EPA / AOP

14:14

Zelenskyi haluaa lopettaa sodan ”kuuman vaiheen”​

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi sanoo haluavansa lopettaa sodan ”kuuman vaiheen” vuoden loppuun mennessä.

– Uskon, että jos olemme yhtenäisiä ja jatkamme esimerkiksi rauhankokouksen merkeissä, voimme lopettaa sodan kuuman vaiheen. Voimme yrittää tehdä sen tämän vuoden loppuun mennessä, Zelenskyi sanoi BBC:n haastattelussa.

Tämä tarkoittaisi periaatteessa aktiivisten taistelujen loppumista. Venäjä ei osallistunut kesäkuussa Sveitsissä järjestettyyn rauhankonferenssiin, mutta Ukraina toivoo Venäjän lähettävän edustajansa seuraavaan konferenssiin.

Toistaiseksi Venäjän ulkoministeriö on kieltänyt aikovansa osallistua. Zelenskyin mukaan Venäjää on sen vuoksi painostettava diplomaattiseen ratkaisuun.

– Tämä ei tarkoita, että kaikki Venäjän valtaamat alueet on valloitettava takaisin voimakeinoin. Uskon, että diplomatian voimasta voi olla avuksi.

Zelenskyi myönsi, että Ukrainan on valmistauduttava yhteistyöhön myös Yhdysvaltain presidentinvaaleissa ehdolla olevan Donald Trumpin kanssa. Trump on väittänyt ratkaisevansa sodan 24 tunnissa.

Zelenskyi kertoo sodan nopean loppumisen olevan kaikkien toiveissa.

– Kysymys on siitä, millä hinnalla ja kuka joutuu maksajaksi.

CNN:n mukaan Zelenskyin ja Trumpin on tarkoitus puhua perjantaina puhelimitse. Tarkempia tietoja mahdollisesta keskustelusta ei kuitenkaan vielä ole.
Taitaa olla ukrainalla kusiset paikat, kun rauhasta tulee juttua jatkuvasti. Saapa nähdä suostuuko ryssä vielä... Toivoo varmaan Trumpin hoitavan asiat kuntoon. Isukki tulee paikalle ja tarvis naapurin kans sopia jutut...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulitauko olisi nyt Ukrainalle hyödyllinen, siksi en usko ryssän suostuvan.
Ukraina saisi aikaa kouluttaa joukkoja ja aseapu edelleen virtaisi.
Ilmatorjunnasta on nyt pulaa, tilanne voisi parantua mikäli paussi sotimisessa.
 


View: https://x.com/Megatron_ron/status/1814264625036472627


Hahhaha. Toinen puoli boteista kertoo Ukrainan feikkaavan ja toinen puoli Venäjän.

Cia-musk eli lännen tiedustelu🤡palvelut boostaavat sekä pro-ukrainaa, että pro-venäjää ja bannaavat muut.

Todellisuudessa kaikki tekee yhdessä propagandaa tyhmille orjille.



View: https://rumble.com/v41xrrz-laten-maanantailive-putin-nato-ja-sodan-keinotekoinen-uhka.html
 
Ei ryssillä ole niskalenkkiä. Siellä on löysät housuissa, kun 3pv erikoisoperaatio floppasi ja armeija paljastui vitsiksi.
Mä luulen että lopetat vain aiheeseen postaamisen jossain vaiheessa ja tulee joku itkunsekainen parahdus kuinka tää on niin nähty juttu ja kuka tästä enää puhuu jne jne jne :D (peruskuviot)

Mä melkein odotan tätä päivää.
 
Mä luulen että lopetat vain aiheeseen postaamisen jossain vaiheessa ja tulee joku itkunsekainen parahdus kuinka tää on niin nähty juttu ja kuka tästä enää puhuu jne jne jne :D (peruskuviot)

Mä melkein odotan tätä päivää.

Sinä teet saman kuin Weeb Unionin, Wagnerin yms. kohdalla että vaikenet kokonaan aiheesta, kun todellisuus ei olekaan se mitä ryssäpropaganda valehtelee.
 
Sinä teet saman kuin Weeb Unionin, Wagnerin yms. kohdalla että vaikenet kokonaan aiheesta, kun todellisuus ei olekaan se mitä ryssäpropaganda valehtelee.
Sori mutta kaikki tässä kohtaa voi itse todeta kumpi on oikeassa. Älä ota niin henkilökohtaisesti sitä että olet jostain maailmantilanteesta aivan väärässä ja käytä jotain sotaa sitten henkilöitä vastaan jotka katsovat sitä neutraalisti.
 
Mä luulen että lopetat vain aiheeseen postaamisen jossain vaiheessa ja tulee joku itkunsekainen parahdus kuinka tää on niin nähty juttu ja kuka tästä enää puhuu jne jne jne :D (peruskuviot)

Mä melkein odotan tätä päivää.

Justhan ihan suomenkin mediassa uutisoitiin, että Venäjällä on esim. T-70 -sarjan tankkeja vielä about tuhat, kun Venäjä on tarkoituksella käyttänyt ensin vanhempia tankkeja (tällehän täälläkin naureskeltiin), koska ovat helpompia ja nopeampia huoltaa ja korjata (varmasti myös niiden käyttäminen helpompaa).

Venäjän ase ja ammustuotanto toimii täydellä teholla 24/7 ja ihan läntisten arvioiden mukaan tuottaa esim. ammuksia vähintään kolme kertaa enemmän, kuin länsi yhteensä. Lisäksi nyt myös PK:n ja Iranin aseteollisuus on valjastettu täyteen vauhtiinsa tuomaan Venäjälle vielä lisää täydennystä.

On vain itsensä pettämistä yrittää uskotella edes itselleen, että nyt siltä ryssältä aseet loppuu....ei lopu.
 
Sori mutta kaikki tässä kohtaa voi itse todeta kumpi on oikeassa. Älä ota niin henkilökohtaisesti sitä että olet jostain maailmantilanteesta aivan väärässä ja käytä jotain sotaa sitten henkilöitä vastaan jotka katsovat sitä neutraalisti.

Huomaatko miten puhut ympäripyöreitä asian vierestä? Minä annoin faktoja ja sinä tunteellista ryssäfanitysta.
 
Justhan ihan suomenkin mediassa uutisoitiin, että Venäjällä on esim. T-70 -sarjan tankkeja vielä about tuhat, kun Venäjä on tarkoituksella käyttänyt ensin vanhempia tankkeja (tällehän täälläkin naureskeltiin), koska ovat helpompia ja nopeampia huoltaa ja korjata (varmasti myös niiden käyttäminen helpompaa).

Venäjän ase ja ammustuotanto toimii täydellä teholla 24/7 ja ihan läntisten arvioiden mukaan tuottaa esim. ammuksia vähintään kolme kertaa enemmän, kuin länsi yhteensä. Lisäksi nyt myös PK:n ja Iranin aseteollisuus on valjastettu täyteen vauhtiinsa tuomaan Venäjälle vielä lisää täydennystä.

On vain itsensä pettämistä yrittää uskotella edes itselleen, että nyt siltä ryssältä aseet loppuu....ei lopu.

Mikä järki on työntää vanhat tankit ensin rintamalle? Onko Venäjällä varastot täynnä uusia aseita joita säästellään?
 
Mikä järki on työntää vanhat tankit ensin rintamalle? Onko Venäjällä varastot täynnä uusia aseita joita säästellään?
Et ole ollut kaupassa töissä tai työharjoittelussa? Vanhat eteen, uudet taakse.
Toki ryssä on ajatellut asioita eteenpäin tulevassa maailmassa.

Vai kuvitteletko oikeasti ryssän laittaneen aivan kaiken ukrainaan? Jos vastauksesi on kyllä niin sitten täytyy taas pyöritellä päätään, koska tähän vasta-argumentin pitäisi olla ilmeinen... vai onko se sinulle?
 
Et ole ollut kaupassa töissä tai työharjoittelussa? Vanhat eteen, uudet taakse.
Toki ryssä on ajatellut asioita eteenpäin tulevassa maailmassa.

Vai kuvitteletko oikeasti ryssän laittaneen aivan kaiken ukrainaan? Jos vastauksesi on kyllä niin sitten täytyy taas pyöritellä päätään, koska tähän vasta-argumentin pitäisi olla ilmeinen... vai onko se sinulle?

Kyllä ryssät on all-in Ukrainassa. Copea selittää muuta.
 
Kyllä ryssät on all-in Ukrainassa. Copea selittää muuta.
Eli olet aivan pihalla kaikesta joko tarkoituksella tai tahattomasti.

Jos ryssillä olisi all-in ukrainassa voisi tyyliin viro vallata ryssälät ja hakea putinin oikeuteesi.

Aivan pää puskassa vedät
 
Mikä järki on työntää vanhat tankit ensin rintamalle? Onko Venäjällä varastot täynnä uusia aseita joita säästellään?

Etkö sinä tuosta yllä olevasta postauksesta sitä ymmärtänyt, vaikka sen siinä kerroin? Eli Venäjä tarvitsi nopeasti taisteluun vaunuja, ja vanhat oli helpompi ja nopeampi huoltaa ja korjata, kuin uudemmat modernilla tekniikalla olevat vaunut. Myös miehistö on varmasti ollut nopeampi kouluttaa käyttämään vanhoja vaunuja, kuin uusia, joissa on modernia tekniikkaa.

Venäjälle kertyy koko ajan myös uutta aseistusta varastoon, kuinka paljon? sitä ei varmasti kukaan osaa sanoa Venäjän ulkopuolella.
Nyt kun se on myös tehnyt jättimäiset aseteollisuus sopimukset Iranin ja PK:n kanssa, sen ase ja ammusmäärät tulevat vielä suurenemaan huomattavasti.
 
Back
Ylös Bottom