HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Kai sä ymmärrät, että vaikka hävittäjän ampuu alas niin tykistöllä voi esimerkiksi edelleen ampua? On jotenkin niin käsittämätöntä tuo sinun luetun ymmärtäminen/sen puute, että en näe kovin rakentavana tätä väittelyä. Sama hommahan oli siinä videossa jossa väitit kaverin sanoneen sitä ja tätä vaikka todellisuus oli täysin päinvastainen.
Ryssän pommituslentojen määrä on ennätystasolla myös Ukrainan mukaan. Jopa 150 lentoa päivässä.
Mikäli koneita olisi tippunut tuohon tahtiin olisi taatusti pommitusten määrä vähentynyt.

-If that aid resumes, the Ukrainians might be able to continue shooting down Sukhois at a rate of one per day. Within a few weeks, the Russian air force’s Su-34 force would deplete to the point of irrelevance—and the present storm of KABs ... should clear.

Tuosta jutusta voit katella pommitusten määrää. Minä vaan en usko että ryssä jatkaisi pommituksia mikäli tappiot ovat noin kovat.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

View: https://twitter.com/NOELreports/status/1763971485100580957?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1763971485100580957%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

-Given the recent statements with false video footage from Commander Oleschuk, I would prefer to see actual proof instead of blindly believing these claims.

Kuten sanottua noille viimeaikaisille pudotuksille ei suurimalle osalle ole varmistusta. Joissakin on jopa käytetty videoita ja kuvia jotka on todettu liittyneen johonkin muuhun tapahtumaan.
Kyseessä on informaatio sodankäynti. Joukot ottaa pommia niskaan ennätystahtia niin pitää herättää sitä ettei se ole viholliselle ilmaista. Jotenkin koittaa moraalia pitää yllä.
Toki tiputuksia on varmaan joitakin muttei niin paljoa kuin Ukraina väittää.


Olen tästä osittain samaa mieltä. Ukrainan pitää pysyä totuudessa ja välttää propagandamielessä noita hävittäjien pudotusuutisia. Nuo väitteet pitäisi aina jotenkin todistaa ja pystyä todentamaan. Väitteiltä katoaa uskottavuus, jos ne paljastuvat perättömiksi. Esim. tuo päivittäinen ryssien tappioluku on uskottava siksi, että se on ollut linjassa kaikkien (paitsi venäläisten itsensä) arvioimien venäläisten tappioiden kanssa.

Sitä taas kaipailisin, että venäläisten propagandaa esim. etenemisistä katsottaisiin samalla tarkkuudella. Olen useasti kysellyt, että miten Venäjä muka etenee valtaamalla osittaisia peltoja ja avomaastoa ukrainalaisten asemien edestä. Sen ymmärtää, jos venäläisiä pääsee asuinalueille tai metsiin, niin silloin noita alueita voi pitää hallussa, jos Ukraina ei saa heitä ajettua pois, mutta miten tuo nyt toimii avomaastossa? Ihmetyttää miten näitä ei sitten mitenkään kyseenalaisteta.
 
Kyseenalaistin tuota sinun väitettäsi, että Venäjä voittaisi sodan satavarmasti. Jos sinne länsi lähettäisi joukkoja, niin Venäjä satavarmasti häviäisi. Miksi siis et suostu sanomaan olisiko Ukrainan voitto hyvä asia, vaan edelleen väistelet ja selittelet miten niin ei voi tapahtua?

Todellisuudessa haluat Venäjän voittavan, mutta et vaan uskalla sanoa sitä.
Mä vastasin sulle täysin selkeästi. En kannata kumpaakaan vaan seuraan sotaa realistisesti. Ainoa mitä toivon on sodan loppuminen mahdollisimman nopeasti.

Sä voit nyt päivittää maalitolppasi. Oliko lännen joukot ukrainassa nyt täysin ok, kun ennen se oli ryssäleimasinta ja naurunappulaa?
 
Ryssän pommituslentojen määrä on ennätystasolla myös Ukrainan mukaan. Jopa 150 lentoa päivässä.
Mikäli koneita olisi tippunut tuohon tahtiin olisi taatusti pommitusten määrä vähentynyt.

-If that aid resumes, the Ukrainians might be able to continue shooting down Sukhois at a rate of one per day. Within a few weeks, the Russian air force’s Su-34 force would deplete to the point of irrelevance—and the present storm of KABs ... should clear.

Tuosta jutusta voit katella pommitusten määrää. Minä vaan en usko että ryssä jatkaisi pommituksia mikäli tappiot ovat noin kovat.

Niin tai koneita tippuu enemmän siksi, että pommituslentojen määrä on ennätystasolla.

Ryssät käyttää ilmavoimia samalla tavalla tappioista välittämättä kuin maavoimiakin. Tavoitteena on saada läpimurto tai edes rintamalinjoja niin paljon eteenpäin kuin mahdollista ennen presidentinvaaleja. Ukrainan ammusongelmista yms. on ollut nyt paljon juttuja ja Venäjä selkeasti kokee, että nyt on paras heti hyökätä ja mennä all-in.
 
Olen tästä osittain samaa mieltä. Ukrainan pitää pysyä totuudessa ja välttää propagandamielessä noita hävittäjien pudotusuutisia. Nuo väitteet pitäisi aina jotenkin todistaa ja pystyä todentamaan. Väitteiltä katoaa uskottavuus, jos ne paljastuvat perättömiksi. Esim. tuo päivittäinen ryssien tappioluku on uskottava siksi, että se on ollut linjassa kaikkien (paitsi venäläisten itsensä) arvioimien venäläisten tappioiden kanssa.

Sitä taas kaipailisin, että venäläisten propagandaa esim. etenemisistä katsottaisiin samalla tarkkuudella. Olen useasti kysellyt, että miten Venäjä muka etenee valtaamalla osittaisia peltoja ja avomaastoa ukrainalaisten asemien edestä. Sen ymmärtää, jos venäläisiä pääsee asuinalueille tai metsiin, niin silloin noita alueita voi pitää hallussa, jos Ukraina ei saa heitä ajettua pois, mutta miten tuo nyt toimii avomaastossa? Ihmetyttää miten näitä ei sitten mitenkään kyseenalaisteta.
"Olen useasti kysellyt, että miten Venäjä muka etenee valtaamalla osittaisia peltoja ja avomaastoa ukrainalaisten asemien edestä. Sen ymmärtää, jos venäläisiä pääsee asuinalueille tai metsiin, niin silloin noita alueita voi pitää hallussa, jos Ukraina ei saa heitä ajettua pois, mutta miten tuo nyt toimii avomaastossa? Ihmetyttää miten näitä ei sitten mitenkään kyseenalaisteta."

Sun täytyy sitten kysyä näitä ryssiltä suoraan siellä pelloilla, jotka kuitenkin vallanneet ne. Vai menikö se adviika erilain? hmmm?
Oikea syyhän on ettei sota ole sellaista kuin mielikuvittelet maastoineen tai asemineen. Et ymmärrä koko sodankäynnistä yhtään mitään.
 
Mä vastasin sulle täysin selkeästi.

Sä voit nyt päivittää maalitolppasi. Oliko lännen joukot ukrainassa nyt täysin ok, kun ennen se oli ryssäleimasinta ja naurunappulaa?

Et ole vastannut edelleenkään. Vastaa nyt suoraan. Olisiko Ukrainan voitto paras päätös sodalle?
 
Sun täytyy sitten kysyä näitä ryssiltä suoraan siellä pelloilla, jotka kuitenkin vallanneet ne. Vai menikö se adviika erilain? hmmm?
Oikea syyhän on ettei sota ole sellaista kuin mielikuvittelet maastoineen tai asemineen. Et ymmärrä koko sodankäynnistä yhtään mitään.

Mitä tarkoitat? Eikö maastolla ole merkitystä sodassa? Ehkä kenraali-Roopeli voi avata tätä väläytystään vähän enemmän. 😀
 
Olen useasti kysellyt, että miten Venäjä muka etenee valtaamalla osittaisia peltoja ja avomaastoa ukrainalaisten asemien edestä. Sen ymmärtää, jos venäläisiä pääsee asuinalueille tai metsiin, niin silloin noita alueita voi pitää hallussa, jos Ukraina ei saa heitä ajettua pois, mutta miten tuo nyt toimii avomaastossa? Ihmetyttää miten näitä ei sitten mitenkään kyseenalaisteta.
Vaikkapa tykistö ja dronet lamauttaa/tuhoaa puolustajan pellon laidalla, sitten joukot etenee. Pääsevät suojaan sitten vallattuihin asemiin.
 
Mitä tarkoitat? Eikö maastolla ole merkitystä sodassa? Ehkä kenraali-Roopeli voi avata tätä väläytystään vähän enemmän. 😀
Maastolla nimenomaan on merkitystä se mistä et tajua mitään ja iniset miten jotain voidaan tehdä... kun se on jo tehty.
Väärässä joka asiassa.
 
Millaista todistusaneistoa noista hävittäjien tiputuksista raati kaipaa? Mietin vain itse, että jos patriotilla tiputetaan kone 50-100 kilsan päässä, niin eikö lähtökohtaisesti todistusaineisto ole tyyliin "suhoi hävisi tutkasta samassa kohdassa patriotin kanssa ja samaan aikaan"? 🤔 Voinee pitää ns varmana osumana vaikkei tilanteesta saadakaan interwebsiin päräyttävää videota.
 
Millaista todistusaneistoa noista hävittäjien tiputuksista raati kaipaa? Mietin vain itse, että jos patriotilla tiputetaan kone 50-100 kilsan päässä, niin eikö lähtökohtaisesti todistusaineisto ole tyyliin "suhoi hävisi tutkasta samassa kohdassa patriotin kanssa ja samaan aikaan"? 🤔 Voinee pitää ns varmana osumana vaikkei tilanteesta saadakaan interwebsiin päräyttävää videota.
Tässäpä tämä. Olen ihan varma, että vaikka tänne kuvattaisiin live-video tiputuksesta niin ei menisi muutamalle henkilölle läpi. Ihan turha näistä on sen takia vääntää edes. Sinällään huvittavaa, että tätäkin aihetta käsiteltiin siinä eräällä kuuluisalla videolla jossa Rantapallon suomennos "vähän" ontui
 
Vaikkapa tykistö ja dronet lamauttaa/tuhoaa puolustajan pellon laidalla, sitten joukot etenee. Pääsevät suojaan sitten vallattuihin asemiin.

Mutta siis noissa kuvissahan ei ole vallattu noita asemia, vaan pelkät pellon pätkät. Miten tuo onnistuu? Katso vaikka tätä kuvaa, miten nuo avomaastot ukrainalaisten asemien edestä on voitu vallata? Samaten on osa avomaastosta vielä siirretty "unknown status" tilaan. Miten muka voidaan puolet pellosta vallata ja toinen puolisko on epäselvä?


kartta.PNG


Syynä on minusta se, että sotabloggaajat tekee rahaa uutisoimalla sodasta ja joka päivä on pakko tehdä uusi video ja näillä karttamuutoksilla voi sitten raportoida sotatapahtumista, vaikka niissä ei olisi mitään järkeä tarkemmin tarkasteltuna. Noita käytetään myös propagandana, kuten noista lähes päivittäisistä "läpimurroista" mistä ryssäbottitubettajat raportoivat videoillaan näkee.

00ec7f67315fc3f7.jpg
 
Millaista todistusaneistoa noista hävittäjien tiputuksista raati kaipaa? Mietin vain itse, että jos patriotilla tiputetaan kone 50-100 kilsan päässä, niin eikö lähtökohtaisesti todistusaineisto ole tyyliin "suhoi hävisi tutkasta samassa kohdassa patriotin kanssa ja samaan aikaan"? 🤔 Voinee pitää ns varmana osumana vaikkei tilanteesta saadakaan interwebsiin päräyttävää videota.

Itseasiassa Ukraina julkaisi tuosta myös tuollaisen kuvan. Onhan tuossa mahdollisuus tosiaan propagandamielessä keksiä noita pudotuksia, mutta luotan kyllä Ukrainaan, kunnes toisin todistetaan. Venäjä on kuitenkin kovasti viimeaikoina levittänyt propagandaa miten heidän tappiot eivät olisi totta mm. noista ihmisaaltohyökkäyksistä.


View: https://twitter.com/NOELreports/status/1763976845341425999
 
Tässäpä tämä. Olen ihan varma, että vaikka tänne kuvattaisiin live-video tiputuksesta niin ei menisi muutamalle henkilölle läpi. Ihan turha näistä on sen takia vääntää edes. Sinällään huvittavaa, että tätäkin aihetta käsiteltiin siinä eräällä kuuluisalla videolla jossa Rantapallon suomennos "vähän" ontui

Jep ja juurihan nuo neutraalit sivustakatsojat eivät uskoneet videoita noista lihamuurihyökkäyksistä, eli todisteilla ei ole mitään merkitystä heille.
 
Hulvatonta on se että on "parempaa" väkivaltaa ja sitten huonompaa riippuen laatikosta katselee maailmaa. Toinen laatikko hokee taas aivan samaa ja lisäilee omia hymiöitä.

Omasta puolesta toki paras on kun yksikään taho/valtio/suurvalta ei sodi toisiaan vastaan. Tämä on neutraali mielipide.
Ymmärtäisin jos pyrkimyksesi ois vastustaa sotaa maailmassa yleisesti ja kävisit keskustelua jenkkien sotarikoksista niille varatussa ketjussa, mutta näyttää että nostat ne esille vain sillon, kun voit perustella niitten kautta miksi venäjä saa tehdä omiaan 😄
 
Ymmärtäisin jos pyrkimyksesi ois vastustaa sotaa maailmassa yleisesti ja kävisit keskustelua jenkkien sotarikoksista niille varatussa ketjussa, mutta näyttää että nostat ne esille vain sillon, kun voit perustella niitten kautta miksi venäjä saa tehdä omiaan 😄
Ei vaan se on oma näkemyksesi. Jos ukraina rynnisi ryssää pois maasta toteaisin niin tapahtuvan. Näin ei kuitenkaan tapahdu.. Se miksi sinustakin tuntuu että kritisoin vain ukrainaa johtuu siitä ettei tänne postata kuin pro ukraina propagandaa pääosin. En pidä mistään propagandasta, koska se ei todellisuutta mikä itselle kelpaa.

Ja muista nyt vielä etten minä koita sinunkaan päätäsi kääntää tässä tai muussakaan asiassa. Se on tullut myös huomattua näissä caseissa ettei sitä päätä saa sieltä perseestä edes logiikalla pois. Yksilö voi sen sieltä itse poistaa itseltään ja jos yksilö näin tajuaa tehdä myöhemmin niin lähes aina ei heistä kuulu enää mitään.
Joskus olisi mukava jos tällainen taho olisi sentään mies sen vertaa, että voisi myöhemmin myöntää ettei ollut oikeassa ja leimasi ilman oikeaa syytä kanssakeskustelijoita.
 
Back
Ylös Bottom