HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Hyvä kysymys, en tiedä, mutta kuvittelisi, että kaikki on laskettu mukaan. Venäjän pitäisi keksiä jotain importattavaa Intiasta, jotta nuo rupiat ei olisi pelkkää leikkirahaa. Öljyn hinta on myös laskusuunnassa ja katteet heikentyneet mutta aika selvältä näyttää, että Venäjä priorisoi sodan yli kaiken muun budjetin osalta. Juuri oli juttua, että se käyttää ensi vuonna 40% julkisista menoistaan sotaan. Jos energiatulot alkaa taas sakkaamaan ja alijäämä kasvamaan, niin leikkaukset tultaneen tekemään kaikkialta muualta, paitsi sodasta. Tällä tavoin Venäjä pystyy vääntämään vuosikausia. Ukrainalla ei ole aikaa jatkaa vuosikausia.

Minusta tuo kertoo taas siitä, miten Venäjän talous ei ole kestävällä pohjalla, kun osa tuotoista ei ole likvidejä. Samaten nuo leikkaukset kyllä tuntuu yhteiskunnassa ja aiheuttaa pitkällä aikavälillä pahoja ongelmia. Juurihan oli juttua miten lentoneiden kanssa on ongelmia varaosien puutteen takia ja miten rautatiet kärsii vaunupulasta, kun tuotanto on siirretty aseisiin. Kun kovien leikkausten myötä tuo alkaa näkyä kaikkialla yhteiskunnassa, niin kyllähän tuo alkaa kaataa yhteiskuntaa väkisinkin. Tämä alkaa myös vaatia venymiskykyä ja riittääkö sitä venäläisillä, kun kyseessä on hyökkäyssota? Kun arki alkaa vaikeutua, niin eikö silloin aleta vaatia sodan lopettamista?

Tästä on jo viitteitä ainakin uuden ISW:n jutun mukaan.

ISW: Venäläisten tuki sotatoimille horjuu, Kreml huolissaan vaaleista​

Venäjän presidentinhallinto vaikuttaa olevan huolissaan, miten venäläisten horjuva tuki sotatoimille Ukrainassa vaikuttaa ensi maaliskuun presidentinvaaleihin, arvioi yhdysvaltalainen ajatushautomo Institute for the Study of War (ISW) päivittäiskatsauksessaan torstaina.

ISW viittaa tuoreeseen mielipidekyselyyn, jonka mukaan sotatoimia Ukrainassa "johdonmukaisesti" tukevien ihmisten osuus - heidän, jotka eivät toivo vetäytymistä Ukrainasta ennen Venäjän tavoitteiden saavuttamista - on laskenut 22 prosentista 12 prosenttiin.

ISW uskoo, että juuri tämän takia presidentti Vladimir Putinin kerrotaan keskittyvän vaalikampanjassaan sodan sijaan Venäjän väitettyyn sisäiseen vakauteen ja länsimaiden arvosteluun.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009987062.html
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kuulosta paljolta, mutta Ukrainakin saa omaa sotatalouttaan pystyyn. Kysymys kuuluu, miksi NATO-maat viivyttelevät oman tuotantonsa kanssa? Miksi ei tehdä etupainotteisesti tilauksia valtiotasolla tuotannon, ja varastojen kasvattamiseksi? Woke, vasemmisto, populismi..., joku muu, mikä? Taloudellisesti ja teknologisesti ei pitäisi olla temppu eikä mikään pyyhkiä pöytää rysyillä. Poliittinen tahtotila vaan näyttää puuttuvan.

1701421355744.png



View: https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1730247837412216961
 
Mistä ne tilaukset tehdään? Maat joilla ei ole juurikaan ase/ammustuotantoa eivät halua tehdä tilauksia joista hyöty valuu naapurille. Jokaisessa maassa tuijotetaan sitä omaa etua.
Tarvisi olla 10v ajalle tilauksia että uusia tehtaita alkaisi syntyä.
Kallis investointi ja entä sitten jos sota Ukrainassa loppuisikin, tulisiko tilauksia enää tarpeeksi?

Kaikki yhtä aikaa investoimassa niin hinnat nousee ja pulaa komponenteista.
 
Joo ehdottomasti vapaaehtoiset ja kertauksissa käyvät ukot menee kärkeen, mutta sitten kun aletaan tarvita miehiä rintamalle väkisin, niin silloin kyllä kannattaa valkata, kun ei siellä jokaista miestä tarvita.

Enkä tarkoita, että rintamalle käydään hakemassa ukot Tallinnanaukiolta ja piritorilta, vaan että jos tarvitaan vaikka panssarijääkäreitä, niin sinne otetaan panssarijääkärinkoulutuksen saaneita ukkoja vankiloista ja työkkäristä yms. niiden keski-ikäisten perheenisien sijaan.
Eiköhän puolustusvoimilla ole aika hyvä käsitys ja rekisteri käytettävissä olevista voimavaroista sekä suunnitelma siitä että missä vaiheessa mitäkin reserviä käytetään. Itse olen oman kaveriporukkani ainut kenellä on selvä sijoituspaikka sodassa ja olen käynyt kertaamassa jokusen kerran, viimeksi 2021. Muistelin että tiedot vielä päivitetään aina kun käydään kertaamassa. Pitää kyllä sanoa että maanpuollustustahto on ainakin itselläni korkeampi lasten saamisen jälkeen. En haluaisi mistään hinnasta että lapset ja vaimo jäisi jonkun Ryssän armoille. Perheettömänä sinkkumiehenä olisin saattanut vaikka karata maitojunalla ruotsiin?? mutta en enää, nyt on jotain syytäkin puolustaa Suomea.
 
Mistä ne tilaukset tehdään? Maat joilla ei ole juurikaan ase/ammustuotantoa eivät halua tehdä tilauksia joista hyöty valuu naapurille. Jokaisessa maassa tuijotetaan sitä omaa etua.
Tarvisi olla 10v ajalle tilauksia että uusia tehtaita alkaisi syntyä.
Kallis investointi ja entä sitten jos sota Ukrainassa loppuisikin, tulisiko tilauksia enää tarpeeksi?

Kaikki yhtä aikaa investoimassa niin hinnat nousee ja pulaa komponenteista.
Menee sitä rahaa nykyäänkin ihan totaaliseen kankkulan kaivoon, ja paljon enemmän, mitä noihin investointeihin tarvittaisiin. Mielummin näkisin esim. Suomen allokoivan vaikka lainarahaa asetuotantoon, kuin mamutukseen ja kehitysyhteistyöhön.

P.S. Jos edes muut NATO-maat saisivat aikaiseksi sen 2%BKT:sta, niin se olisi jo paljon.
 
Millä tavalla olisi Kiinan vuoro? Ei USA satavarmasti hyökkää Kiinaan ja ei länsi tai muu aasia tms. lähtisi mukaan tuollaiselle sotareissulle edes. Päinvastoin suhteita on yritetty nyt parantaa ja Xi kävi juuri jenkeissä kaupanedistämismatkalla.

Ainut syy sodalle olisi se, jos Kiina miehittäisi Taiwanin tai etelä-kiinan meren.

Siis Kiina kokisi Venäjän kohtalon, USA haluaa estää-vähentää Kiinankauppaa länteen, varsinkin eurooppaan (itse se todennäköisesti jatkaisi kauppaa kiinan kanssa, ainakin sitä itseään hyödyttävää, kuten Venäjänkin kanssa). Kiinan omakin talous on aika kuralla tällä hetkellä, joten euroopan kaupan menettäminen olisi sille (taloudellisesti) tuhoisaa pitemmän päälle. Kun on nyt myös selvää, että Venäjän talouden tuhoaminen epäonnistui, niin USA:n on ostettava aikaa Kiinan kanssa, mistään oikeasta liennytyksestä ei ole kyse. Tämän varmasti tietävät varsin hyvin molemmat osapuolet.

Suoraa sotaa USA tuskin haluaa Kiinan kanssa, proxysota taas... Se ei ole vain löytänyt siihen sopivia pelinappuloita, Australiaa se on jo aikaisemmin yrittänyt provosoida tähän suuntaan, siinä oikein onnistumatta. USA elää sotatellisuudestaan, ja se ei tuota ilman jatkuvaa sotimista, mutta itse se ei (tuskin) halua niissä olla mukana, muuten kuin välittäjän roolissa, siis on niistä tienaava kolmas osapuoli.
 
Menee sitä rahaa nykyäänkin ihan totaaliseen kankkulan kaivoon, ja paljon enemmän, mitä noihin investointeihin tarvittaisiin. Mielummin näkisin esim. Suomen allokoivan vaikka lainarahaa asetuotantoon, kuin mamutukseen ja kehitysyhteistyöhön.

P.S. Jos edes muut NATO-maat saisivat aikaiseksi sen 2%BKT:sta, niin se olisi jo paljon.
Hallitus kait pähkäilee nammolle muutamaa kymppimiljoonaa uuteen tuotantolinjaan.

-SUOMEN valtio aikoo osallistua kymmenillä miljoonilla lisäeuroilla tykistöammusten tuotannon kasvattamiseen Suomessa. Sijoituksella on tarkoitus tukea Ukrainaa, jota vaivaa krooninen pula tykistön ammuksista.
Lopullista päätöstä asiasta ei ole valtioneuvostossa vielä tehty, mutta asia tullee päätettäväksi lähitulevaisuudessa.
-Helasmäen mukaan valtion auttava käsi olisi kuitenkin tarpeeseen, sillä uuden tuotantolinjan rakentaminen on kallista ja aikaa vievää. Uuden linjaston perustaminen tyhjästä vie 3–4 vuotta ja maksaa 30–50 miljoonaa euroa tuotantokapasiteetista riippuen.


Hidasta on mutta eiköhän asia etene.
 
Aika koomista tuo sinun jeesustelu edellisellä sivulla.



Olen kyllä hyvin sinun pään sisällä, kun tulee kaikkeen mitä postaan näitä emotionaalisia ulvahduksia.
Kalikka kolahti ja reaktiosi kertoo kaiken.

Aikamoista millainen pelkuri tästä ruumiille runkkaajasta vielä selvisi. Hirveä sotakiima mutta samalla sitten ollaankin teflonit niskassa omalla kohdalla. Sankarini.
 
Eiköhän puolustusvoimilla ole aika hyvä käsitys ja rekisteri käytettävissä olevista voimavaroista sekä suunnitelma siitä että missä vaiheessa mitäkin reserviä käytetään. Itse olen oman kaveriporukkani ainut kenellä on selvä sijoituspaikka sodassa ja olen käynyt kertaamassa jokusen kerran, viimeksi 2021. Muistelin että tiedot vielä päivitetään aina kun käydään kertaamassa. Pitää kyllä sanoa että maanpuollustustahto on ainakin itselläni korkeampi lasten saamisen jälkeen. En haluaisi mistään hinnasta että lapset ja vaimo jäisi jonkun Ryssän armoille. Perheettömänä sinkkumiehenä olisin saattanut vaikka karata maitojunalla ruotsiin?? mutta en enää, nyt on jotain syytäkin puolustaa Suomea.

Niinhan minä kirjoitinkin, että vapaaehtoiset ensin, mutta entäs sitten kun pitää alkaa pakottaa porukkaa rintamalle. Eikö silloin kannata ottaa ennemmin ne joilla ei ole omia lapsia kotona yms.

Kalikka kolahti ja reaktiosi kertoo kaiken.

Aikamoista millainen pelkuri tästä ruumiille runkkaajasta vielä selvisi. Hirveä sotakiima mutta samalla sitten ollaankin teflonit niskassa omalla kohdalla. Sankarini.

Kalikka ei kolahtanut ja nauroin tuolle sinun kaksinaamaisuudelle ja sille miten hyvin olen pääsi sisällä kuten taas nähtiin. Todellisuus on itseasiassa päinvastoin. Minulla ei ole lapsia ja olen liittymässä maakuntajoukkoihin, eli nimenomaan haluan rintamalle sodassa. Olen alkanut miettiä noita sotajuttuja siltä kantilta, että jos en minä niin kuka sitten. Se joka minun paikkani ottaa voi hyvinkin olla joku sohvaperuna jolla odottaa lapsia kotona. Enkä myöskään halua olla se joka on tiukassa paikassa pommisuojassa naisten ja lapsien kanssa, vaan siellä ulkona missä tarvitaan tosi miehiä.
 
Mistä ne tilaukset tehdään? Maat joilla ei ole juurikaan ase/ammustuotantoa eivät halua tehdä tilauksia joista hyöty valuu naapurille. Jokaisessa maassa tuijotetaan sitä omaa etua.
Tarvisi olla 10v ajalle tilauksia että uusia tehtaita alkaisi syntyä.
Kallis investointi ja entä sitten jos sota Ukrainassa loppuisikin, tulisiko tilauksia enää tarpeeksi?

Kaikki yhtä aikaa investoimassa niin hinnat nousee ja pulaa komponenteista.

Postasin pari päivää sitten tuosta miten EU jakaa rahaa kapasiteetin nostamiseen ja se olisi ensi vuonna jo yli miljoonan. Asevalmistajilla on kyllä kapasiteettiä, mutta tarvitaan vain tilauksia enemmän.

Voisikohan tässä toimia joukkoistaminen? Voisit alkaa lahjoittamaan kuukausittaisin rahaa Ukrainaan toimitettavia ammuksia vastaan yms. ja vastineeksi saisit sitten kuvia kuolleista venäläisistä ja jotain memorabiliaa verisistä venäläisten uniformuista ja sirpaleita yms. mitä voisi sitten heilutella netissä roopeleiden triggeröimiseksi.
 
Ukraina olisi aloittamassa nyt ison höökin Dnperin itärannalla. Ne aikaisemmat jutut miten Venäjä olisi ajanut Ukrainan pois yms. mitä weebunionit höpisivät olivatkin vähemmän yllättäen zatuja.

 
Ukraina olisi aloittamassa nyt ison höökin Dnperin itärannalla. Ne aikaisemmat jutut miten Venäjä olisi ajanut Ukrainan pois yms. mitä weebunionit höpisivät olivatkin vähemmän yllättäen zatuja.


Nätisti tuossa muuten 4 minuutin kohilla uppoaa yksi ajoneuvo, melkoisen vaarallinen harjoitus. Suomessahan taidettiin kieltää tuollaiset vesistönylitykset.
 
Niinhan minä kirjoitinkin, että vapaaehtoiset ensin, mutta entäs sitten kun pitää alkaa pakottaa porukkaa rintamalle. Eikö silloin kannata ottaa ennemmin ne joilla ei ole omia lapsia kotona yms.



Kalikka ei kolahtanut ja nauroin tuolle sinun kaksinaamaisuudelle ja sille miten hyvin olen pääsi sisällä kuten taas nähtiin. Todellisuus on itseasiassa päinvastoin. Minulla ei ole lapsia ja olen liittymässä maakuntajoukkoihin, eli nimenomaan haluan rintamalle sodassa. Olen alkanut miettiä noita sotajuttuja siltä kantilta, että jos en minä niin kuka sitten. Se joka minun paikkani ottaa voi hyvinkin olla joku sohvaperuna jolla odottaa lapsia kotona. Enkä myöskään halua olla se joka on tiukassa paikassa pommisuojassa naisten ja lapsien kanssa, vaan siellä ulkona missä tarvitaan tosi miehiä.
Tosimiesten ei tarvitse mistään "pellejoukoista" käydä sotaoppeja ammentamassa. Nytkin kaapissa kahden viikon lappu odottamassa.. Toivottavasti ei vain tarvitsisi koskaan oikeasti tositoimiin alkaa.👍 Saattaisi siinä pienet lapset olla aika pitkään sylissä ennen lähtöä.😬
 
Aina linkki mukaan, ettei pöllitä vaan sisältöä.

Tällainen ryhmä, mutta ilmeisesti tuo alkuperäinen joka nykyisin suljettu. Selaappa huvikseen niin näet millaista sisältöä makhak kylvänyt tälle sivustolle pian parin vuoden ajan..

Naapuriseura ry:n jäsen taitaa olla myös. Ainakaan ei ole kieltänyt kun pariin otteeseen kysytty. Täysin venäjän hyväksi tekevät tätä työtä.

 
Siis oikeassa elämässä jos tilanne eskaloituisi näin, niin vastakkain olisi todennäköisemmin länsi vs. Venäjä, Kiina, Iran ja Pohjois-Korea, tai ainakin nuo kaikki kolme viimeksi mainittua antaisivat suoraa tukea ja sotilaita venäjän avuksi. Niin kuin Ukraina on jo osoittanut, niin uusi teknologia ei pelasta, silloin kun vastassa on oikea sotilasmahti, silloin ratkaisevaa on sotilaiden määrä ja vanhempi teknologia ja aseet, Lännen uudet aseet yksinkertaisesti ovat liian kalliita suursotaan. Pidän myöskin aika epätodennäköisenä, että hyvinvointilännestä löytyy miljoonia-kymmeniä mijoonia sotilaita hyökkäämään Venäjää vastaan.
Tällä hetkellä USA:ssa sodanrahoituksen vastustus lisääntyy kokoajan. Onneksi tätä tuskin kuitenkaan tarvitsee oikeasti koskaan todeta käytännössä, jopa sen verran USA:n sotakiihkoilijoilla on (toivottavasti) järkeä päässä.

Miksi kiina kävisi sotaa Eurooppaa ja Amerikkaa vastaan ryssän takia? Tuohan olisi aivan naurettavaa.
 
Tällainen ryhmä, mutta ilmeisesti tuo alkuperäinen joka nykyisin suljettu. Selaappa huvikseen niin näet millaista sisältöä makhak kylvänyt tälle sivustolle pian parin vuoden ajan..

Naapuriseura ry:n jäsen taitaa olla myös. Ainakaan ei ole kieltänyt kun pariin otteeseen kysytty. Täysin venäjän hyväksi tekevät tätä työtä.


Kun esität tuommoisia väitteitä, niin osoita myös että tuolla ko. ryhmässä on jotain postauksia, jota olisin muka lainannut.
Helppoa osoittaa väitteidesi todenperäisyys. Eli suomeksi sanottuna valehtelet jälleen En edes ollut tietoinen ko. ryhmästä. Ylläpito voisi tämänkaltaiseen aivan jatkuvaan valehteluun ja panetteluun puuttua. Ko. nimimerkki on jo kuukausien ajan juossut ympäri palstaa perässäni herjamassa ja valehtelemassa, nyt olisi ylläpidon aika viheltää peli poikki.
 
Niinhan minä kirjoitinkin, että vapaaehtoiset ensin, mutta entäs sitten kun pitää alkaa pakottaa porukkaa rintamalle. Eikö silloin kannata ottaa ennemmin ne joilla ei ole omia lapsia kotona yms.



Kalikka ei kolahtanut ja nauroin tuolle sinun kaksinaamaisuudelle ja sille miten hyvin olen pääsi sisällä kuten taas nähtiin. Todellisuus on itseasiassa päinvastoin. Minulla ei ole lapsia ja olen liittymässä maakuntajoukkoihin, eli nimenomaan haluan rintamalle sodassa. Olen alkanut miettiä noita sotajuttuja siltä kantilta, että jos en minä niin kuka sitten. Se joka minun paikkani ottaa voi hyvinkin olla joku sohvaperuna jolla odottaa lapsia kotona. Enkä myöskään halua olla se joka on tiukassa paikassa pommisuojassa naisten ja lapsien kanssa, vaan siellä ulkona missä tarvitaan tosi miehiä.
"Enkä myöskään halua olla se joka on tiukassa paikassa pommisuojassa naisten ja lapsien kanssa, vaan siellä ulkona missä tarvitaan tosi miehiä."

Harmi ettet ole tosimies vaan emotionaalisesti epävakaa tapaus, joka vain näkee mitä haluaisi nähdä. Myös itsessään.
Ei tuo selittely auta tässäkään tapauksessa, mutta avaa tuota persoonaa vain lisää. Minkä tosin jo tiesikin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom