HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Melkoisen hurja meiniki kansan keskuudessa. Tämä on jälleen yksi hyvin konkreettinen todiste siitä, että ne esim. suomalaisten toimittelijoiden jutut jostain Pietarista, jonne asti ovat uskaltautuneet, jotta täällähän menee ihan hyvin eikä sota näy arjessa mitenkään, on vaan huonoa journalismia. Ei ole vaivauduttu katsomaan pintaa syvemmälle. Se mitä olen jo toista vuotta jauhanut, että venäläiset ovat taloudellisesti täysin kusessa, on totuus. Sitä vaan ei haluta näyttää. Kulissit pidetään pystyssä.

Venäläisillä saattaa myös olla jollain tapaa kummallinen suhtautuminen omiin velkoihin. Esim. tuo minun akka tullessaan 1.5v sitten Suomeen, jätti kaikki velkojat nuolemaan näppejään ja niitä oli paljon, ja velkaa oli paljon. Akka kertoi minulle tempustaan vähän niin kuin olisi voittanut jonkun taistelun sankarillisesti jallittaessaan näitä velkojia. Ikään kuin velkojat olisivat olleet hänen vihollisiaan. Ehkä tuolla Venäjällä on matalampi kynnys jättää velat pystyyn. Mutta joo, tämä vaan tällaista omaa pohdintaa. Ei saa ottaa liian vakavasti.
Suomessa ollaan muihin verrattuna erittäin rehellistä kansaa. Onko venäjällä yleisesti mentaliteetti semmoinen että aina yritetään kusettaa? Olen itse isossa kansainvälisessä firmassa töissä ja meillä oli konttori venäjällä mutta venäläiset ostivat mielummin meiltä koska eivät luottaneet oman maan konttoriin.
Jos haluan ostaa omakotitalon venäjältä niin voinko laskea sen mukaan että myyjä kusettaa periaatteessa aina?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On kyl melkoinen ajattelutapa (änmällä). Itsellä ei muuta lainaa ole kuin asuntolaina vielä jonkun aikaa ja sekin vähän ärsyttää.
Visat ja muut maksan heti pois jos tarvii käyttää sitä. Ei vaan pystyisi olemaan kymmenien kilojen turhien velkojen kanssa.

Luottokorttien nimeksi pitäisi vaihtaa velkakortti ja automaatilla ja muualla käytettäessä pitäisi ruudussa lukea "haluatko varmasti ottaa 100e velkaa?" tai maksaessa ostoksia jne.
Ja käteisestä EI SAA luopua! Käteinen on aina kuningas!
 
Kaikki varmasti samaa mieltä, että ukrainan kevät-kesä-syksy hööki epäonnistui. Taas yksi raksi missä ketjun sekopäät väärässä.
Mitäs seuraavaksi?
1699434765604.png
 


Tuota minä en ymmärrä. Eikö tosiaan ryssän maaseudulla ole metsissä puuta poltettavaksi?? Aina kun on videota polttopuita niin ne puut ovat jostain puretusta rakennuksesta olevaa lankkua ym. Vai ovatko tosiaan niin saamattomia ja laiskoja että polttopuiden teko on ylivoimainen tehtävä? Asiahan voi kyllä ollakkin näin. Tästä oli juttua jo viime talvena kun ryssän sotilaat seisoo keskellä metsää ja valittaa kun ei ole mitään suojaa, kukaan ei ole tehnyt valmiiksi. Lähes mikä tahansa muu kansa ottaisi sahan käteen ja tekis suojat kun kerta puuta on vieressä, mutta ei ryssä, se kaivaa itelle mutakuopan lapiolla ja menee sinne jätesäkissä täriseen.
 
Siitä, ketä lähetti "yllätyslahjan" tulee varmasti vuosisatamme suurimpia mysteereitä...


400614927_10224796256718877_8158841818539891503_n.jpg

Tarkoitatko että kuka lähetti eikä "ketä"? Eikös se ollut kranaatti jolla ittensä räjäytti. Samanlaista tolskaamista kuin sen lahja singon kanssa Puolassa.
 
Tuota minä en ymmärrä. Eikö tosiaan ryssän maaseudulla ole metsissä puuta poltettavaksi?? Aina kun on videota polttopuita niin ne puut ovat jostain puretusta rakennuksesta olevaa lankkua ym. Vai ovatko tosiaan niin saamattomia ja laiskoja että polttopuiden teko on ylivoimainen tehtävä? Asiahan voi kyllä ollakkin näin. Tästä oli juttua jo viime talvena kun ryssän sotilaat seisoo keskellä metsää ja valittaa kun ei ole mitään suojaa, kukaan ei ole tehnyt valmiiksi. Lähes mikä tahansa muu kansa ottaisi sahan käteen ja tekis suojat kun kerta puuta on vieressä, mutta ei ryssä, se kaivaa itelle mutakuopan lapiolla ja menee sinne jätesäkissä täriseen.
Paha mennä sanomaan? Olisiko "valtionmaita" noi metsät, ja perusneuvostoliittolaisella mentaliteetillä pelkäävät, että naapuri vasikoi ilmiantopalkkion toivossa?

Noi Siperialaiset on kyllä ihan oikeasti alkuperäiskansoina erittäin hyviä tulemaan toimeen pelkillä luonnonantimilla.
 
Eikös se ollut kranaatti jolla ittensä räjäytti. Samanlaista tolskaamista kuin sen lahja singon kanssa Puolassa.

Käsikranaatti, joka oli (tämän hetken tietojen mukaan) lahjapaketissa, joka aukaistessa räjähti.
Toiset lähteet väittävät, että olisi ollut laatikossa ollut vodkapullo, jossa kranaatti oli.
Joka tapauksessa kyse oli murhasta, ei mistään sähläyksestä.
 
Tuohan se tarkoitus näyttäisi olevan selkeästi ja näyttäisi, että sinulla on nyt kumppani loppuelämäksi, halusit tai et. Nyt kun vuodet kuluu, niin sinulle tulee luultavasti myös seuraamuksia tuosta jos joskus jäätte kiinni. Mahdollisesti tuossa tilanteessa venakko voi vielä selvitä sillä, että kertoo SINUN pitäneen häntä vankina yms. Olen ymmärtänyt kyseessä olevan sen verran kylmäverisen naisen, että hän uhraa sinut heti jos se vain hyödyttää häntä.

Kannattaa rukoilla, että naiselta ei vaikka umpilisäke puhkea tms. ja sen takia ei joudu virkavallan kanssa tekemisiin. Tämä sinun juttu on kyllä oikea kauhutarina.

Niin ja miten muuten velanperintä menee Venäjällä? Entä jos joskus oven taakse tulee jotain nahkatakkimiehiä ja katsovat, että tuollainen mersumieshän voi maksaa venakon velat.
Onneksi riskit on tällä hetkellä aika pieniä noiden juttujen suhteen, että velkojia rupeisi ilmestymään tänne minun ovelle koputtelemaan, koska tuon naisen tarkka lokaatio ei (toivottavasti) ole kenenkään muun tiedossa minun lisäksi. Mutta tosiaan sairaalahoitoa vaativa sairastuminen tai joku haaveri saattaisi olla todellinen riski joutua tekemisiin viranomaisten kanssa. Se on kuitenkin sanottava, että jos näin kävisi, niin uskon siihen, ettei minua heitettäisi bussin alle. Tai ainakin haluaisin uskoa. Vaikka se on äärimmäisen vaikea persoona, vielä vaikeampi luonne ja käsittämätön venäläinen logiikka niin olen alusta asti uskonut tuon akan lojaaliuteen, jos se nyt on oikea sana tässä yhteydessä. Jos jotain hyvää pitää tilanteesta löytää, niin nyt räjähdykset ovat tippuneet reippaasti alle puoleen viime talveen verrattuna. Viime talvi oli aivan täysin sietämätön. Vanhenin muutamassa kuukaudessa kymmenen vuotta.
Suomessa ollaan muihin verrattuna erittäin rehellistä kansaa. Onko venäjällä yleisesti mentaliteetti semmoinen että aina yritetään kusettaa? Olen itse isossa kansainvälisessä firmassa töissä ja meillä oli konttori venäjällä mutta venäläiset ostivat mielummin meiltä koska eivät luottaneet oman maan konttoriin.
Jos haluan ostaa omakotitalon venäjältä niin voinko laskea sen mukaan että myyjä kusettaa periaatteessa aina?
Se voi olla, että siellä on jo geeneissä sellainen tietty huijausmentaliteetti, esim. sellainen käsite kuin ruska smekalka, jota on vaikea suomentaa mutta joka suurin piirtein tarkoittaa huijausta, josta huijari tuntee ylpeyttä ja jolle muut antavat yläpeukkua. Mutta en tiedä aiheesta enempää, esim. talokauppojen luotettavuuden ym. suhteen.
 
Onneksi riskit on tällä hetkellä aika pieniä noiden juttujen suhteen, että velkojia rupeisi ilmestymään tänne minun ovelle koputtelemaan, koska tuon naisen tarkka lokaatio ei (toivottavasti) ole kenenkään muun tiedossa minun lisäksi. Mutta tosiaan sairaalahoitoa vaativa sairastuminen tai joku haaveri saattaisi olla todellinen riski joutua tekemisiin viranomaisten kanssa. Se on kuitenkin sanottava, että jos näin kävisi, niin uskon siihen, ettei minua heitettäisi bussin alle. Tai ainakin haluaisin uskoa. Vaikka se on äärimmäisen vaikea persoona, vielä vaikeampi luonne ja käsittämätön venäläinen logiikka niin olen alusta asti uskonut tuon akan lojaaliuteen, jos se nyt on oikea sana tässä yhteydessä. Jos jotain hyvää pitää tilanteesta löytää, niin nyt räjähdykset ovat tippuneet reippaasti alle puoleen viime talveen verrattuna. Viime talvi oli aivan täysin sietämätön. Vanhenin muutamassa kuukaudessa kymmenen vuotta.

Se voi olla, että siellä on jo geeneissä sellainen tietty huijausmentaliteetti, esim. sellainen käsite kuin ruska smekalka, jota on vaikea suomentaa mutta joka suurin piirtein tarkoittaa huijausta, josta huijari tuntee ylpeyttä ja jolle muut antavat yläpeukkua. Mutta en tiedä aiheesta enempää, esim. talokauppojen luotettavuuden ym. suhteen.
Ihme ettei muksua halua tehdä ja sitä kautta linkittää itsensä varmemmin suomeen? Luulis auttavan asioissa???? mamu kyseessä kuitenkin
Vai onko yhtä lämmin kuin kuormalava näihin asioihin? Toki et varmaan itsekään lämpene tälle taktiikalle... ehkä..
 
Käsikranaatti, joka oli (tämän hetken tietojen mukaan) lahjapaketissa, joka aukaistessa räjähti.
Toiset lähteet väittävät, että olisi ollut laatikossa ollut vodkapullo, jossa kranaatti oli.
Joka tapauksessa kyse oli murhasta, ei mistään sähläyksestä.

On tästä hieman erinlainenkin versio, eli se virallinen. Tuo lienee venäjän versio tapahtuneesta.
 
400168342_23964482276532962_5201482584408878561_n.jpg



"48 tuntia Kiovassa....
Tehdäänpä yhteenveto?
1️⃣
Ukrainan armeijan komentajan Zalushnyn apulainen kuolee salamurhassa.
2️⃣
Zelensky peruutti demokraattiset vaalit ja hänen oma henkilökuntansa leimaa hänet harhaanjohtavaksi. Syytti Putinia Israelin sodasta
3️⃣
Von der leyen sanoo, että Ukrainalla menee hyvin, matkalla EU-jäsenyyteen
🤔
"
 
Mutta tosiaan sairaalahoitoa vaativa sairastuminen tai joku haaveri saattaisi olla todellinen riski joutua tekemisiin viranomaisten kanssa.

Terveydenhuollolla ei ole velvollisuutta ilmoittaa viranomaisille laittomasti maassa oleskelevasta potilaasta. Itseasiassa lääkäri ei saa ilmoittaa, koska hänellä on vaitiolovelvollisuus. Paperittoman hoitaminen ei ole rikos, hoitamatta jättäminen on.
 
Tuota minä en ymmärrä. Eikö tosiaan ryssän maaseudulla ole metsissä puuta poltettavaksi?? Aina kun on videota polttopuita niin ne puut ovat jostain puretusta rakennuksesta olevaa lankkua ym. Vai ovatko tosiaan niin saamattomia ja laiskoja että polttopuiden teko on ylivoimainen tehtävä? Asiahan voi kyllä ollakkin näin. Tästä oli juttua jo viime talvena kun ryssän sotilaat seisoo keskellä metsää ja valittaa kun ei ole mitään suojaa, kukaan ei ole tehnyt valmiiksi. Lähes mikä tahansa muu kansa ottaisi sahan käteen ja tekis suojat kun kerta puuta on vieressä, mutta ei ryssä, se kaivaa itelle mutakuopan lapiolla ja menee sinne jätesäkissä täriseen.
Taitavat olla valtion/firmojen metsiä. Tulee kuulemma isot sakot jos jää kiinni polttopuiden hakemisesta. Venäläinen työkaverini siitä kertoi. Hänen vanhemmillaankin saattaa mennä kuukauden eläke polttopuihin talvella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom