HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Herää nyt jo. Talven suurhyökkäyksessä ryzzät saavutti 0,004% Ukrainan alueesta. Ja sä sakeilet jostain tiestä?

Ainii unohtu toi ryzzä ryzzä ryzzä zZzZzzZ 0,00000004%. Edelleen ne kaikki menetetyt alueet odottaa sitä takaisinvaltaamista, eikö? Vai mitä paskaa sitte heitellään jos Ukraina ei saa vallattua takasin?
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samalla taas jos mietitään asiaa oikeasti neutraalisti eikä iltapaskalasit silmillä niin...

Ryssät on suurvalta kaikesta turinasta huolimatta.
On tiedossa että aseteollisuutta tuolla ollut aina hitosti ja materiaalia.
Rajaa ryssillä on pirusti itään, pohjoiseen, länteen ja etelään.
Vaikka jenkit ei suoraan vertaukseen menekään, koska jenkeillä taitaa edelleen olla ylivoimaisesti isoin armeija niin eihän jenkitkään kaikkea reserviä heitä sotatoimiinsa vaan pitää miettiä niitä rajojakin sekä varmuuksia ettei pääse kukaan yllättämään toisaalla/jatkossa. Eli pitää olla ns. potkua jemmassa aina.
Veikkaisin ryssillä olevan sama logistiikka näissäa asioissa eli ukraina on aktiivinen konflikti, mutta pitää olla myös varalla jos tapahtuisi jotain muuta jännää varsinkin kun tietävät suututtavansa 100% koko lännen.

Mä näkisin että ryssät päinvastoin koittaa vetää ukrainaa ns. "bare minimum" taktiikalla eli käytetään kaikki vanhat romut helvettiin = säästöä säilytyksessä ja muussa (näiden takiahan suomikin niitä romutti koska maksaa paljon ylläpitää)
Eli käytetään parasta ennen päivää menneet vehkeet sekä bio-robotit pois, koska tuskin ukrainan tilanteiden jälkeen mitään yleistä gumbajah rauhaa maailmaan tulee vaan tilanne pysyy kylmänä.
En silti usko mihinkään armata paraateihin tai muihin ihmeaseisiin, mutta veikkaan kalustoa kyllä olevan reservissä ja pakkohan sitä on ollakin jos ryssät aikoo jatkaa eteenpäin.

Moni vaan kuvittelee ryssillä taas kaiken olevan loppuneen ja ties mitä ripulia sinne aivoihin on mennytkään. Mä näkisin että vanhasta otetaan ilo vielä irti kun toimii ja samalla toimii romuttamonakin.

Tai sitten ryssillä on kaikki loppu ja käytännössä ihmettelen miksei nato ja muut vain jyrää koko maata sitten hiljaiseksi.
 
Tulikin tuosta mieleen, että innostuiko @MÖYKKYNEN ostamaan niitä asevalmistajien osakkeita?
katso liitettä 251450
Ostettavat laput on lukittu, ostosumma on lukittu, homma on nyt vaan hermoista kiinni, että tekisi kaupat. Jostain syystä hermot on menneet tosi huonoksi, että kaikki tahtoo jännittää luonnottoman paljon. Hammastarkastuskin jännittää niin paljon, että olen jo kahdesti siirtänyt aikaa eteenpäin. Mutta kuten hyvä ystäväni ja sijoittajakollegani Warren Buffet on sanonut, riski tulee siitä, ettet tiedä mitä olet tekemässä. 100% varma en ole siitä, että tiedän mitä olen tekemässä. 80-90% varma olen ja ehkä tuo jäännösriski on vaan hyväksyttävä. En ainakaan löydä mitään indikaattoreita mistään, että defence olisi ison riskin sijoitus. Muut sijoitukset meneekin sitten ihan päin saatanaa ja ne on ammattilaisten hallussa.
 
Mä näkisin että ryssät päinvastoin koittaa vetää ukrainaa ns. "bare minimum" taktiikalla eli käytetään kaikki vanhat romut helvettiin = säästöä säilytyksessä ja muussa (näiden takiahan suomikin niitä romutti koska maksaa paljon ylläpitää)
Eli käytetään parasta ennen päivää menneet vehkeet sekä bio-robotit pois, koska tuskin ukrainan tilanteiden jälkeen mitään yleistä gumbajah rauhaa maailmaan tulee vaan tilanne pysyy kylmänä.
En silti usko mihinkään armata paraateihin tai muihin ihmeaseisiin, mutta veikkaan kalustoa kyllä olevan reservissä ja pakkohan sitä on ollakin jos ryssät aikoo jatkaa eteenpäin.

Moni vaan kuvittelee ryssillä taas kaiken olevan loppuneen ja ties mitä ripulia sinne aivoihin on mennytkään. Mä näkisin että vanhasta otetaan ilo vielä irti kun toimii ja samalla toimii romuttamonakin.

Tai sitten ryssillä on kaikki loppu ja käytännössä ihmettelen miksei nato ja muut vain jyrää koko maata sitten hiljaiseksi.
Olen pahasti aliarvioinut venäläisten hulluuden, mikäli tämä vieläkin olisi vallitsevana taktiikkana.
 
Olen pahasti aliarvioinut venäläisten hulluuden, mikäli tämä vieläkin olisi vallitsevana taktiikkana.
Mä olen jo reilun vuoden lukenut mitä ihmeempiä totuuksia tästä konfliktista sekä sen osapuolista, mutta sitten se mitä näen tapahtuvan ei mene yhteen 90% minkään näiden asioiden kanssa.
 
Ainii unohtu toi ryzzä ryzzä ryzzä zZzZzzZ 0,00000004%. Edelleen ne kaikki menetetyt alueet odottaa sitä takaisinvaltaamista, eikö? Vai mitä paskaa sitte heitellään jos Ukraina ei saa vallattua takasin?
Sä kehoitat katsomaan kokonaiskuvaa ja silti mehustelet jollain yhden tien valtauksella. Kokonaiskuva on, että ryzzien kolmen päivän operaatio on ollut täysi farssi. Eikö?
Mä oon sanonut ja sanon nyt. Odota mitä on tulossa keväämmällä.
 
Missäs niin on sanottu että Venäjän kalusto olisi kaikki paskaa?

Sodan alussa päinvastoin Venäjän kaluston odotettiin olevan hyvinkin modernia ja jopa lähellä länttä. Sittemmin on paljastunut toisenlainen totuus. Moderniakin toki on, mutta paljon oletettua vähemmän ja iso osa siitä on jo tuhoutunut. Tällä hetkellä Venäjä marssittaa rintamalle jopa 50-60 vuotta vanhaa kalustoa ja miestä kaatuu kuin heinää. Venäjän periaate on että pistetään 3-5 museotankkia yhtä länsitankkia vastaan mikä on täysin järjetöntä sodankäyntiä eikä sellaista edes venäläiset tekisi jos varastossa olisi riittävästi ajanmukaista kalustoa.
Näinpä. Monesti kirjoittanut, että venäjällä olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta onneksi ryssivät. Ei tuo sana "ryssiä" ole tyhjästä syntynyt 😃 Esim:

"Tiedustelu kertoo, että monien avoimien lähteiden perusteella kyseinen yksikkö on kärsinyt erityisen paljon heikosta kurinpidosta ja moraalista."


Ei saakeli tätäkin, ihan pakko. Kuten ryssien oli pakko hyökätä täydellä höyryllä Ukrainaan. Uskoo: tynnyrissä asunut ryssä ja ryssä-fanbase.

 
Näinpä. Monesti kirjoittanut, että venäjällä olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta onneksi ryssivät. Ei tuo sana "ryssiä" ole tyhjästä syntynyt 😃 Esim:

"Tiedustelu kertoo, että monien avoimien lähteiden perusteella kyseinen yksikkö on kärsinyt erityisen paljon heikosta kurinpidosta ja moraalista."


Ei saakeli tätäkin, ihan pakko. Kuten ryssien oli pakko hyökätä täydellä höyryllä Ukrainaan. Uskoo: tynnyrissä asunut ryssä ja ryssä-fanbase.

Sinä tai sit se oli sic täällä kovaa ääneen viime vuonna huuteli miten ryssillä kaikki vanhaa kalustoa ja kuvia postattiin
 
Sinä tai sit se oli sic täällä kovaa ääneen viime vuonna huuteli miten ryssillä kaikki vanhaa kalustoa ja kuvia postattiin
Noup, en siis minä ainakaan. Ryssälän tuotteiden yleisestä laadusta olen kirjoittanut moneen otteeseen, mutta en sellaista, että kaikki olisi museokamaa. Nyt tosin vaikuttaa siltä, että museokaman osuus on kasvussa.
 
Sä kehoitat katsomaan kokonaiskuvaa ja silti mehustelet jollain yhden tien valtauksella. Kokonaiskuva on, että ryzzien kolmen päivän operaatio on ollut täysi farssi. Eikö?
Mä oon sanonut ja sanon nyt. Odota mitä on tulossa keväämmällä.

Eikös kevät ole jo? Vai pitääkö odottaa kesää? Syksyä? Aineki muualla paitsi tääl takapajulassa vielä sataa huhtikuussaki lunta
 
Eikös kevät ole jo? Vai pitääkö odottaa kesää? Syksyä? Aineki muualla paitsi tääl takapajulassa vielä sataa huhtikuussaki lunta
Ainakin ukrainassa on jo päivälämpötilat reilusti +10 ja yölläkin plussalla eli kyllähän siellä säänpuolesta on kevät eli tapahtuuko nyt siis jotain?
 
Samalla taas jos mietitään asiaa oikeasti neutraalisti eikä iltapaskalasit silmillä niin...

Ryssät on suurvalta kaikesta turinasta huolimatta.
On tiedossa että aseteollisuutta tuolla ollut aina hitosti ja materiaalia.
Rajaa ryssillä on pirusti itään, pohjoiseen, länteen ja etelään.
Vaikka jenkit ei suoraan vertaukseen menekään, koska jenkeillä taitaa edelleen olla ylivoimaisesti isoin armeija niin eihän jenkitkään kaikkea reserviä heitä sotatoimiinsa vaan pitää miettiä niitä rajojakin sekä varmuuksia ettei pääse kukaan yllättämään toisaalla/jatkossa. Eli pitää olla ns. potkua jemmassa aina.
Veikkaisin ryssillä olevan sama logistiikka näissäa asioissa eli ukraina on aktiivinen konflikti, mutta pitää olla myös varalla jos tapahtuisi jotain muuta jännää varsinkin kun tietävät suututtavansa 100% koko lännen.

Mä näkisin että ryssät päinvastoin koittaa vetää ukrainaa ns. "bare minimum" taktiikalla eli käytetään kaikki vanhat romut helvettiin = säästöä säilytyksessä ja muussa (näiden takiahan suomikin niitä romutti koska maksaa paljon ylläpitää)
Eli käytetään parasta ennen päivää menneet vehkeet sekä bio-robotit pois, koska tuskin ukrainan tilanteiden jälkeen mitään yleistä gumbajah rauhaa maailmaan tulee vaan tilanne pysyy kylmänä.
En silti usko mihinkään armata paraateihin tai muihin ihmeaseisiin, mutta veikkaan kalustoa kyllä olevan reservissä ja pakkohan sitä on ollakin jos ryssät aikoo jatkaa eteenpäin.

Moni vaan kuvittelee ryssillä taas kaiken olevan loppuneen ja ties mitä ripulia sinne aivoihin on mennytkään. Mä näkisin että vanhasta otetaan ilo vielä irti kun toimii ja samalla toimii romuttamonakin.

Tai sitten ryssillä on kaikki loppu ja käytännössä ihmettelen miksei nato ja muut vain jyrää koko maata sitten hiljaiseksi.

Eli kaikki on valhetta kun satelliittikuvista seurattu kuinka joka puolelta maata on kuskattu joukkoja Ukrainaan? Sulla on kyllä kova luotto ryssään. Eihän ydinasevaltio tarvi muuta suojaa kuin ne ydinaseet. Ei ne oikeasti usko että Suomesta tai muualtakaan päin hyökättäisiin niin voivat aivan hyvin viedä vaikka kaikki joukot Ukrainaan. Itse en usko että niillä on kykyä tuottaa juuri mitään enää. Jos siihen ei ole vuosikymmeniin panostettu niin miten tuotanto polkaistais käyntiin hetkessä? Ei se onnistu länneltäkään ja täällä sentään on osaamista ja resursseja.


FsLMu9CXsAME2zl.jpeg
 
Eli kaikki on valhetta kun satelliittikuvista seurattu kuinka joka puolelta maata on kuskattu joukkoja Ukrainaan? Sulla on kyllä kova luotto ryssään. Eihän ydinasevaltio tarvi muuta suojaa kuin ne ydinaseet. Ei ne oikeasti usko että Suomesta tai muualtakaan päin hyökättäisiin niin voivat aivan hyvin viedä vaikka kaikki joukot Ukrainaan. Itse en usko että niillä on kykyä tuottaa juuri mitään enää. Jos siihen ei ole vuosikymmeniin panostettu niin miten tuotanto polkaistais käyntiin hetkessä? Ei se onnistu länneltäkään ja täällä sentään on osaamista ja resursseja.


katso liitettä 251455
Kuka on seurannut ja mitä? Lännen propagada?

Valitettavasti mä en usko ihan kaikkea mitä väitetään asioista.
Te hoette miten ryssät loppu ja mitään ei ole eikä mitään tehdä eikä mikään sitä ja tätä tuota.

Miksi sota on edes päällä enää?
Miksi ryssän talous ei ole romahtanut?
Miksi vallankumousta ei ole tapahtunut ryssissä?
Miksi putin ei vieläkään ole kuollut persesyöpäänsä tai pöhönaamaan jne?
Miksi ryssä ei ole hävitetty?
Miksi ryssä etenee?
Miksi ukraina peruuttelee?
Miksi ukraina tarvitsee kokoajan lisää kaikkea ja sanoo suoraa että ne on saatava ryssää vastaan.

Vai mikä näytelmä tässä on päällä? Voitko avata tätä aspektia?
 
Kuka on seurannut ja mitä? Lännen propagada?

Valitettavasti mä en usko ihan kaikkea mitä väitetään asioista.
Te hoette miten ryssät loppu ja mitään ei ole eikä mitään tehdä eikä mikään sitä ja tätä tuota.

Miksi sota on edes päällä enää?
Miksi ryssä ei ole hävitetty?
Miksi ryssä etenee?
Miksi ukraina peruuttelee?
Miksi ukraina tarvitsee kokoajan lisää kaikkea ja sanoo suoraa että ne on saatava ryssää vastaan.

Vai mikä näytelmä tässä on päällä? Voitko avata tätä aspektia?

Seuraisit itse muuta kuin rysyjen telegrammia. Jos ryssä on niin mahtava ja tuottelias niin miksi ne ei varusta ukkoja kunnolla ja miksi kerjäävät kalustoa ja varusteita muilta mailta? Eikö se ole hieman noloa? Sä väität että ne säästelee omia ja mielummin kerjäävät muilta. Samalla työntävät ukkoja hyökkäykseen ilman kunnon varusteita ja koulutusta. Mikä järki? Eikö niillä kannattais varustaa vaikka 500000 ukkoa vimpan päälle, ottaa ne armata lautat sun muut ja käydä valtaan se kiova, laittaa luu kurkkuun lännelle?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom