Ufot, aikamatkustus, valonnopeus ja elämä muilla planeetooilla :)

Niin no, mitäs todistusarvoa niillä videonauhoilla loppupeleissä olisikaan - kun kerran ISS:ltä tulevaa livestreamiakin pidetään fanaattisimmissa piireissä väärennettynä? Ainoastaan siksi, koska sen täytyy olla väärennettyä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen nähnyt vuosia sitten kansainvälisellä avaruusasemalla kuvatun videon, jossa näytti kuin astronautit roikkuisivat valjaista tai vaijereista. Tokikaan mitään vaijereita ei videossa näkynyt, mutta jostain olemattomasta astronautti silti otti kiinni kädellään, aivan kuin vaijerista.
Eiköhän Nasalla ole maassa tarkka kopio avaruusasemasta ja varmasti sieltä käsin voitaisiin kohtuu uskottaviakin videoita kuvata jos niin haluttaisiin.

 
Mun mielestä kaikista idioottimaisimpia on ne pätkät iss asemalta missä niitten akkajon hiukset on veetty geelillä suoraan ylöspäin koska painottomuus.Luusis muutenkin että jos tollasessa paikassa on pakko pitää pitkää tukkaa niin se olis jossain verkossa ettein niitä hiuksia olis ympäri sitä miljardien arvosta kapselia.Muutenkin ne pelleilee siellä veden kanssa aika huolettomasti.Eikö niitä huoleta että sellanen vesi mollukka menee johonkin sähköjärjestelmään?Yhtä huoletonta näytää olevan kun se golfpallojen lämiminen kuussa.Saa olla kyllä tosi fani että noita uskoo.
 
Mun mielestä kaikista idioottimaisimpia on ne pätkät iss asemalta missä niitten akkajon hiukset on veetty geelillä suoraan ylöspäin koska painottomuus.Luusis muutenkin että jos tollasessa paikassa on pakko pitää pitkää tukkaa niin se olis jossain verkossa ettein niitä hiuksia olis ympäri sitä miljardien arvosta kapselia.Muutenkin ne pelleilee siellä veden kanssa aika huolettomasti.Eikö niitä huoleta että sellanen vesi mollukka menee johonkin sähköjärjestelmään?Yhtä huoletonta näytää olevan kun se golfpallojen lämiminen kuussa.Saa olla kyllä tosi fani että noita uskoo.
Mun mielestäni saa taas olla aika yksioikoinen, jos uskoo kaiken omista odotuksista poikkeavan takana olevan jonkin salajuonen tai petoksen. Et ole huomannut, että monen ISS-pilkkavideon takaa löytyy kovemman luokan litteän maan hihhuli?
 
Mun mielestäni saa taas olla aika yksioikoinen, jos uskoo kaiken omista odotuksista poikkeavan takana olevan jonkin salajuonen tai petoksen. Et ole huomannut, että monen ISS-pilkkavideon takaa löytyy kovemman luokan litteän maan hihhuli?
Tuo litteä maa juttu taas kumoaa ihan kaiken.Etkö sä jo heittänyt sen tuolla aikasemmin?
 
Tuo litteä maa juttu taas kumoaa ihan kaiken.Etkö sä jo heittänyt sen tuolla aikasemmin?
Saatoin heittääkin, mutta tässä kohdin viittasin eräisiin youtube-kuuluisuuksiin, joiden mukaan ufot, Mars- ja Kuulennot ja jopa ISS ovat täysin mahdottomia (koska maapallo on litteä ja kiinteän kuvun peittämä). Siksipä he löytävät näistä ISS-videoista mitä mielikuvituksellisimpia "virheitä", koska heidän mieliinsä ei mahdu pienintä teoreettistakaan mahdollisuutta sille, että materiaali voisi sittenkin olla aitoa.
 
Saatoin heittääkin, mutta tässä kohdin viittasin eräisiin youtube-kuuluisuuksiin, joiden mukaan ufot, Mars- ja Kuulennot ja jopa ISS ovat täysin mahdottomia (koska maapallo on litteä ja kiinteän kuvun peittämä). Siksipä he löytävät näistä ISS-videoista mitä mielikuvituksellisimpia "virheitä", koska heidän mieliinsä ei mahdu pienintä teoreettistakaan mahdollisuutta sille, että materiaali voisi sittenkin olla aitoa.


Eli kuu lennot oli aitoja koska littee maa?Nasan astronautilta kysyttiin että voitaisko me mennä uudestaa kuuhun niin se vastas joo mutta meillä ei oo enää sitä teknologiaa koska se tuhottiin ja se ois vaikee rakentaa uudestaan.Muuten eikö ookkin jännä juttu että niitä alkuperäsiä videonauhoja ei oo enää olemassa koska nasalla oli pulaa nauhoista niin se kuvas niitten päälle.Nuo ei ole mun keksimiä selityksiä,ne on suoraan nasalta.
 
Eli kuu lennot oli aitoja koska littee maa?
Ei se tietenkään mene, mulla vaan meni maku näistä kritiikkivideoista, kun huomasin niiden olevan samalta porukalta lähtöisin. Ja sille porukalle pieninkin tulkinnanvaraisuus tai epäselvyys on vedenpitävä todiste siitä kuinka meiltä salataan jotain.

Nasan astronautilta kysyttiin että voitaisko me mennä uudestaa kuuhun niin se vastas joo mutta meillä ei oo enää sitä teknologiaa koska se tuhottiin ja se ois vaikee rakentaa uudestaan.
Joo, samoja videoita ollaan katsottu :giggle: Mutta mikä ihmeen todiste tuokin on - 60-luvun teknologia oli ja meni? Esimerkiksi silloisten elektroniputkien tilalle on tullut puolijohdeteknologia. Eihän joka kodista enää löydy lankapuhelimia tai kuvaputkitelevisioitakaan, vaikka niidenkin uudelleen käyttöönotto olisi tietotaidon puolesta helppoa, niin käytännön toteutus onkin silti vaikeaa ja kannattamatonta.

Muuten eikö ookkin jännä juttu että niitä alkuperäsiä videonauhoja ei oo enää olemassa koska nasalla oli pulaa nauhoista niin se kuvas niitten päälle.Nuo ei ole mun keksimiä selityksiä,ne on suoraan nasalta.
Näinhän se menee, mutta kuten aiemmin jo kysyinkin - mitä todistusarvoa niilläkään olisi? Jos ne sattumalta esiin putkahtaisivatkin jostain arkistoista, niin muuttaisiko yksikään nasa-skeptikko ne nähtyään käsityksiään? Ei niin mitenkään.
 
Ei se tietenkään mene, mulla vaan meni maku näistä kritiikkivideoista, kun huomasin niiden olevan samalta porukalta lähtöisin. Ja sille porukalle pieninkin tulkinnanvaraisuus tai epäselvyys on vedenpitävä todiste siitä kuinka meiltä salataan jotain.


Joo, samoja videoita ollaan katsottu :giggle: Mutta mikä ihmeen todiste tuokin on - 60-luvun teknologia oli ja meni? Esimerkiksi silloisten elektroniputkien tilalle on tullut puolijohdeteknologia. Eihän joka kodista enää löydy lankapuhelimia tai kuvaputkitelevisioitakaan, vaikka niidenkin uudelleen käyttöönotto olisi tietotaidon puolesta helppoa, niin käytännön toteutus onkin silti vaikeaa ja kannattamatonta.


Näinhän se menee, mutta kuten aiemmin jo kysyinkin - mitä todistusarvoa niilläkään olisi? Jos ne sattumalta esiin putkahtaisivatkin jostain arkistoista, niin muuttaisiko yksikään nasa-skeptikko ne nähtyään käsityksiään? Ei niin mitenkään.

Mun käsitys muuttuis heti kun nuo lukemattomat järjettömät asiat selitettäisiin ja todistettaisiin.Mäkään en aikasemmin uskonut tuohon lavastukseen mutta kun sitä alkaa tutkimaan niin sieltä löytyy niin paljon aukkoja ettei tosikaan.Miten ne pysty olla kymmenenkin tuntia kuun pinnalla kun lämpötilat vaihtelee noin lonkalta +100 -100 välillä?Aika hyvät termostaatit niissä puvuissa.Mitään säteily suojia ei ollut.Ja kuvittele ne räpsi filmikameralla virheettömiä kuvia noissa lämpötiloissa vaikka ne ei pystynyt edes säätämään zoomia.Ja sellanen pieni yksityiskohta että se kuu modulin ovi on niin pieni ettei siitä mahdu kulkemaan sen puvun kanssa.
 
Mun käsitys muuttuis heti kun nuo lukemattomat järjettömät asiat selitettäisiin ja todistettaisiin.Mäkään en aikasemmin uskonut tuohon lavastukseen mutta kun sitä alkaa tutkimaan niin sieltä löytyy niin paljon aukkoja ettei tosikaan.Miten ne pysty olla kymmenenkin tuntia kuun pinnalla kun lämpötilat vaihtelee noin lonkalta +100 -100 välillä?Aika hyvät termostaatit niissä puvuissa.Mitään säteily suojia ei ollut.
Tällaiset asiat lakkaavat olemasta järjettömiä kun ymmärtää miten lämpö käyttäytyy tyhjiössä tai Kuun lähes olemattomassa ilmakehässä. Sadan asteen lämpötilalta (tai pakkaselta) on helppo suojautua kun ei ole ilmaa, joka johtaisi lämpöä. Tyhjiössä lämpö välittyy ainoastaan säteilynä ja sekin on periaatteessa heijastettavissa pois.

Ja kuvittele ne räpsi filmikameralla virheettömiä kuvia noissa lämpötiloissa vaikka ne ei pystynyt edes säätämään zoomia.
Miten niin virheettömiä kuvia? Julkaisivatko ne kaikki ottamansa kuvat, vai sittenkin vain ne onnistuneimmat?

Ja sellanen pieni yksityiskohta että se kuu modulin ovi on niin pieni ettei siitä mahdu kulkemaan sen puvun kanssa.
Miksei mahtuisi?
as11_40_5863.jpg
 
Tällaiset asiat lakkaavat olemasta järjettömiä kun ymmärtää miten lämpö käyttäytyy tyhjiössä tai Kuun lähes olemattomassa ilmakehässä. Sadan asteen lämpötilalta (tai pakkaselta) on helppo suojautua kun ei ole ilmaa, joka johtaisi lämpöä. Tyhjiössä lämpö välittyy ainoastaan säteilynä ja sekin on periaatteessa heijastettavissa pois.


Miten niin virheettömiä kuvia? Julkaisivatko ne kaikki ottamansa kuvat, vai sittenkin vain ne onnistuneimmat?


Miksei mahtuisi?
as11_40_5863.jpg


Tuo kuva on otettu studiossa.Lähes kaikissa noissa kuvissa on enemmän kuin yksi valonlähde.
Kuun pinnalla tallailu kumipohjasilla buutseilla on kanssa melkonen saavutus. Tosta on yli 50v aikaa eikä ne nytkään pysty suojautumaan siltä säteilyltä.Kato vaikka projekti orion jossa ne yritti tehdä alusta jossa ihminen vois matkustaa avaruuteen mutta siitä luovuttii kaikessa hiljasuudessa.En tajua mikä siinä on niin vaikaate kun siellä 60 luvulla ravattiin ihan vakio vuorona.


View: https://www.youtube.com/watch?v=10QR2vezwgE
 
Eikö oo jännä juttu että nuo laskeutumispaikat jossa on niitten kamoja ja jälkiä on julistettu suojelu alueiksi eli sinne ei saa mennä millää mönkiällä ottamaan kuvia tms,miksköhän ? :D
Sehän olis kiva pistää sinne joku mönkiä kuvaamaan niitä historiallisia mestoja mutta se on ehdottomasti kielletty.hhmmm.....
 
Tuo kuva on otettu studiossa.Lähes kaikissa noissa kuvissa on enemmän kuin yksi valonlähde.
Aurinko ja heijastava kuunpinta ovat jo keskenään melkoisia valonlähteitä - varsinkin kun ollaan lähes tyhjiössä. Luulisin, että tässä kohtaa ongelma kääntyy päälaelleen - 60-luvun tekniikalla olisi hyvin vaikeaa, ellei jopa mahdotonta, väärentää tällaista ympäristöä studio-olosuhteissa.

Kuun pinnalla tallailu kumipohjasilla buutseilla on kanssa melkonen saavutus.
Siis täh, kumihan on loistava eristemateriaali ja vielä tuntuukin oikein mukavalta tassun alla, joten ongelma oli?

Tosta on yli 50v aikaa eikä ne nytkään pysty suojautumaan siltä säteilyltä.Kato vaikka projekti orion jossa ne yritti tehdä alusta jossa ihminen vois matkustaa avaruuteen mutta siitä luovuttii kaikessa hiljasuudessa.En tajua mikä siinä on niin vaikaate kun siellä 60 luvulla ravattiin ihan vakio vuorona.
Säteilyltä on edelleen yhtä helppo suojautua kuin 50 vuotta sitten, silloin ei tosin ollut vielä nykyaikaisia mikropiirejä, jotka ovat kyllä herkkiä säteilyn suhteen. Tosin sekin ongelma on täysin korjattavissa sopivilla viivanleveyksillä ja transistorirakenteilla. Tälläisissä tiettyyn käyttöympäristöön valmistetuissa piireissä on aina samat haasteet ratkaistavana, kun niitä pitäisi ehtiä testaamaan jossain välissä ennen käyttöönottoa. Joten kun se insinööri selitti ongelmista, niin mä luulen, että se tarkoitti ihan tällaisia tuotantoon liittyviä arkipäiväisempiä ongelmia. Eihän minkään projektin pitäisi elää noinkaan pitkälle, jos siinä olisi vielä jotain täysin ratkaisemattomia ongelmia selvitettävänä.

Tottakai sä selität tonkin jollain koska se ei sovi sun maailmankuvaan tai sitten sä vaan trollaat.
Kyllä mua kiehtoo mahdollisuus, että kaikki olisikin vain huijausta - mutta skeptikoiden pitäisi vähän skarpata. Nimittäin tuntuu siltä, että suurin osa kritiikistä kumoutuu jo sillä, että on vain ollut yläasteen fysiikan tunneilla hereillä.

Eikö oo jännä juttu että nuo laskeutumispaikat jossa on niitten kamoja ja jälkiä on julistettu suojelu alueiksi eli sinne ei saa mennä millää mönkiällä ottamaan kuvia tms,miksköhän ? :D
Sehän olis kiva pistää sinne joku mönkiä kuvaamaan niitä historiallisia mestoja mutta se on ehdottomasti kielletty.hhmmm.....
Ihanko vain skeptikoita varten sinne pitäisi mennä niitä kuvia ottamaan, jotka sitten kuitenkin vain lopulta haukuttaisiin väärennöksiksi? Mä luulen, että avaruusjärjestöillä on parempaakin mietittävää - kuten miten esimerkiksi muiden avaruusjärjestöjen kanssa parhaiten tulisi toimeen jatkossakin.
 
Aurinko ja heijastava kuunpinta ovat jo keskenään melkoisia valonlähteitä - varsinkin kun ollaan lähes tyhjiössä. Luulisin, että tässä kohtaa ongelma kääntyy päälaelleen - 60-luvun tekniikalla olisi hyvin vaikeaa, ellei jopa mahdotonta, väärentää tällaista ympäristöä studio-olosuhteissa.

Sillä oli syynsä miks se videokuva oli ihan vitun huonolaatusta.En mä ymmärrä mikä tossa niin mahdotonta on?Lähes kaikissa niissä kuvissa on ns etuprojektio tekniikkaa.Sen huomaa kuka tahansa valokuvaaja.
Sä saat uskoo noihin jos haluat.Luulis kyllä että jos sinne 60 luvulle meni nasan vakiovuoro niin luulis että siellä olis edes kerran pyörähdetty uudestaan.

Muutenkin mua ihmetyttää miten se kuu moduli pääs takasin siihen emo alukseen kun siinä oli vaan yks moottori eikä muita ohjauslaitteita.Aika hyvin että se löytää sen sieltä kuun kiertoradalta ja osuu siihen.
Tiedätkö tää on kyllä ihan sama kun koittais selittää jollekin himo uskovaiselle että raamattu on vaan ihmisten kirjottama kirja.
 
Se sulaa.Se pinta missä ne muka talssii on suoraan auringossa ja aika h00t.
Oletko varma - jos kuukävelyt tehdään "aamulla" ennenkuin pinta on ehtinyt kunnolla lämmetä ja Kuun pinta ei johda muutoinkaan kovin hyvin lämpöä, niin ei pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma?
 
Säteilyltä on edelleen yhtä helppo suojautua kuin 50 vuotta sitten, silloin ei tosin ollut vielä nykyaikaisia mikropiirejä, jotka ovat kyllä herkkiä säteilyn suhteen. Tosin sekin ongelma on täysin korjattavissa sopivilla viivanleveyksillä ja transistorirakenteilla. Tälläisissä tiettyyn käyttöympäristöön valmistetuissa piireissä on aina samat haasteet ratkaistavana, kun niitä pitäisi ehtiä testaamaan jossain välissä ennen käyttöönottoa. Joten kun se insinööri selitti ongelmista, niin mä luulen, että se tarkoitti ihan tällaisia tuotantoon liittyviä arkipäiväisempiä ongelmia. Eihän minkään projektin pitäisi elää noinkaan pitkälle, jos siinä olisi vielä jotain täysin ratkaisemattomia ongelmia selvitettävänä.

Ei sillä projektilla oo vitunkaan virkaa kun sinne jo lenneltiin 60 luvulla lämimään golfpalloja.Luulis että avaruusjärjestöllä olis parempaakin tekemistä kuin lämiä golfpalloja.
 
Back
Ylös Bottom