UFC143; Diaz vs. Condit **Spoilers**

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vilu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Se mikä teki tuosta matsista paskaa oli se, ettei Conditilla ollut vähäisintäkään yritystä lopettaa matsia kertaakaan. Jackson point fighting system saatana. Näytti siltä, että suunnitelma oli alusta loppuun juosta karkuun ja naputtaa vain sen verran, että voittaa pisteillä. Pride-säännöt takaisin!

No ei se Conditin vika ole jos Diaz könyää koko ajan eteenpäin ku joku lonkkavaivanen mummo. Jos toinen muka "juoksee karkuun" niin vois sitä iteki sillon vähän liikettään lisätä.

Minusta on paskaa, että sääntömuutoksista joudutaan keskustelemaan ottelijoiden takia. Jotkut eivät tule taistelemaan vaan käyttämään systeemiä hyväkseen, etsiminään aukkoja säännöistä, hakemaan keinoja voittaa yrittämättä todella koskaan otella.

Missä vaiheessa Condit juoksi karkuun? Pitäiskö ottelijat naulata jaloista kiinni lattiaan ja sitte ne vaa kauhois toisiaa tauluu kunnes toinen tippuu? Condit piti oman etäisyytensä, iski ja liikku pois Diazin lyöntien edestä. Jos olis tyrmänny ni kaikki hehkuttas että on se kova mut ku ei tullu tyrmäystä ni kaikki parkuu... Niiku Rogan sano niin kaikki loistavat nyrkkeilijätkään ei hae tyrmäystä vaan se tulee jos on tullakseen ja sitä ennen otellaan sillä omalla tekniikalla. Ihan oikeesti jos tommonen on ihmisten mielestä juoksemista ja pelkurimaista ja niitte olis pitäny vaa hakata toisiaa ja kattoa kummassa on sitä Stockton 209 motafukaa enemmä ni valot päälle.. tää ei oo nakkikioskikamppailu..

Itse en vaan arvosta tuollaista koko ottelun ajan peruuttamista. Tekisivät sitten pienemmän häkin tai jotain. Siinä näkisi oikeasti kumpi ottelijoista on parempi kaikilla osa-alueilla. Anteeksi, olen vaan tosi pettynyt nyt ja ärsyttää kaikki. Eniten se Diazin tappio kun olin niin toivonut GSP vs. Diaz matsia:(

Edit: Toisaalta pienessäkin häkissä olisi esim. Overeem vs. Werdum samanlaista kuraa. Tai Silva vs. Leites. Eli puhdas pystyottelija vs. puhdas matto-ottelija.

Diazille erät 1,2,5 itse laitoin. Ryöstöksi en sanoisi, olihan se tiukka matsi kaikinpuolin. Varsinkin 1 erän voi perustellusti pisteyttää kummalle vain.

Minusta on paskaa, että sääntömuutoksista joudutaan keskustelemaan ottelijoiden takia. Jotkut eivät tule taistelemaan vaan käyttämään systeemiä hyväkseen, etsiminään aukkoja säännöistä, hakemaan keinoja voittaa yrittämättä todella koskaan otella.
Minusta on paskaa, että joku alkaa keskustelemaan sääntömuutoksista tämän(kin) matsin jälkeen. Mitään tarvettahan kyseiselle keskustelulle ei tämän matsin perusteella ole, koska ottelija, joka osui enemmän ja teki enemmän vahinkoa, voitti. Olen aivan varma, että mikäli kyseessä olisi melkeinpä kuka tahansa muu kuin the battest matafaka from stokton gettou (209!), porukka ei jaksaisi itkeä samaan tapaan kuin nyt. Mitä Nick oikeasti teki tuossa ottelussa paremmin kuin Condit? Käveli eteenpäin ja vei yhdessä erässä ottelun mattoon vähäksi aikaa. Condit taas käveli enemmän taaksepäin kuin Diaz, mutta vastaavasti osui paremmin ja useammin. Minun mielestäni ei ole mitään epäselvää siitä, kenen pitäisi voittaa, oli käytössä mitkä vapaaottelusäännöt tahansa.

Minusta on paskaa, että joku alkaa keskustelemaan sääntömuutoksista tämän(kin) matsin jälkeen. Mitään tarvettahan kyseiselle keskustelulle ei tämän matsin perusteella ole, koska ottelija, joka osui enemmän ja teki enemmän vahinkoa, voitti. Olen aivan varma, että mikäli kyseessä olisi melkeinpä kuka tahansa muu kuin the battest matafaka from stokton gettou (209!), porukka ei jaksaisi itkeä samaan tapaan kuin nyt. Mitä Nick oikeasti teki tuossa ottelussa paremmin kuin Condit? Käveli eteenpäin ja vei yhdessä erässä ottelun mattoon vähäksi aikaa. Condit taas käveli enemmän taaksepäin kuin Diaz, mutta vastaavasti osui paremmin ja useammin. Minun mielestäni ei ole mitään epäselvää siitä, kenen pitäisi voittaa, oli käytössä mitkä vapaaottelusäännöt tahansa.

Mun mielestä selän kääntäminen ja karkuunjuoksu nyt ei kuulu tähän lajiin, tai mihinkään sellaiseen, jossa ottelijoita kutsutaan fightereiksi. Ja mitä noihin kommentteihin, että Condit osui paremmin ja useammin niin ei noita lyöntejä tehty tappomielellä vaan sillä mentaliteetillä, että saadaan pisteitä. Vittu mitä paskaa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan se nyt ihan helvetin ironista että kaikista maailman ottelijoista Nick Diaz käyttää alasvientiä argumentissaan miksi hänen olisi pitänyt voittaa.

Niin. Usein kun alasvienti on tuomareille isompi asia kuin knockdown, mutta muuten vaan eilen ei ollut, vaikka Condit ei ollut lähelläkään knockdownia. Kuitenkin esim. Mousasi hävisi toisen erän Jardinelle koska Jardine sai pari alasvientiä, joista noustiin heti ylös ilman mitään. Diazilla oli kuitenki kaksi lukotusyritystä alasviennin jälkeen. Octagon controlkin on voittanut matseja ennen, mutta eilen sillä ei ollut väliä. Kunhan muistaa olla selin vastustajaan päin tarpeeksi kun juoksee karkuun. Minusta MMA:ssa pitäisi tehdä vähän muutakin kuin vain välttää vastustajan vahvuuksia. Esimerkiksi yrittää edes tehdä vahinkoa ja hakea lopetusta. UFC on varmaan hienoa muutaman vuoden päästä kun Pride tähdet ovat eläkkeellä ja Dana yrittää promottaa jotain Jon Fitch main eventtejä. "UFC tulee olemaan isompi kuin jalkapallo tulevaisuudessa." Joopa joo.

Katoin koko matsin uudestaan ja yritin pisteyttää parhaani mukaan.

Eka erä: Diaz stalkkaa ja pakottaa Conditin häkkiä vasten, saa muutaman hyvän osuman sisään, mutta Condit pääsee melko helposti takaisin keskelle kehää. Condit keskittyy alapotkuihin. Nick lyö vartaloon, erän paras osuma. Tiukka erä mutta pistetään 10-9 Diaz.

Toka erä: Saman toistoa. Condit potkii, Diaz vittuilee. Jotain Stocktonista ja kaksnollaysistä... Condit on jatkuvasti selkä häkissä, mutta pääsee sieltä pois. Kokeilee spinning back fistejä, ei osu. Nätti kombinaatio Diazilta. Puolitoista minuuttia erää jäljellä ja Diaz saa vihdoinkin pidettyä Conditin häkkiä vasten ja alkaa viljelemään vartalo-osumia. Selvä erä, 10-9 Nickille. Tässä vaiheessa olin huolissani Carlosin puolesta.

Kolmas erä: Ottelun käännekohta. Condit saa kombinaationsa toimimaan ja saa hyviä iskuja perille samalla kun väistää Diazin omat. Diaz kävelee eteenpäin ja heittelee elokuvapotkuja. Saa myös muutaman hyvän iskun perille, mutta erä menee 10-9 Conditille.

Neljäs erä: Selvä erä Conditille. Kombinaatiot osuu, hyvä headkick. Nick ei oikein saa mitään aikaiseksi. Yrittää alasvientiä, ei saa sitä, Condit panee maksamaan iskuilla. 10-9 Condit. Dead even going to the fifth and final.

Viides erä. Jälleen kerran, Condit on se joka osuu paremmin, hyvä headkick, hyviä komboja. Diaz saa lopussa matsin mattoon ja hakee minuutin rear nakedia saamatta sitä, vaihtaa vielä käsilukkoon, mutta Condit puolustaa ja pääsee lopussa irti. Ja matsi on ohi. 10-9 Conditille koko erää katsoen, eikä vain viimeistä minuuttia.

48-47 Natural Born Killer. Lopputulos riippuu paljolti siitä miten näki ekan ja viidennen, tiukkoja eriä. Toi on vaan mun mielipide. Flame on.

Meni kyllä maku koko eventistä ton mainin vuoksi. 2 ja 5 erä diazille 3ja 4 conditille, ekasta erästä voisi vaikka heittää kolikkoa. Mutta pahinta oli se millä tavalla condit otteli. Täysin tapojensa vastaisesti ja suorastaan raukkamaisesti., tätä ei kukaan edes kieltäisi, ellei se viha olisi niin kovaa diazin persoonallisuutta kohtaan. Condit oli selvästikin peloissaan koko matsin ajan ja lyönnitkään eivät olleet painavia kuten aikaisemmissa otteluissa, siitä syystä että satuttaminen oli täysin toissijaista, ja nopea pakeneminen se pääpointti. Todella maineensa veroista Conditilta. Mutta kukin tekee omat valinnat ja tuosta matsista ei conditin kannata hirveästi kerskua jatkossa, koska tuo ei kyllä kunniallinen voitto ollut.

Ja oliko se joku syy nyt tälle diazin tappiolle , että sattuu olemaan vähän rakkarimainen tyyppi kyseessä. Kun ei kerta sivistyneet vaparifanit pidä siitä, niin ootteko miettineet sitä miten naurettavan vammaisilta noi teidänkin postinne kuulostaa. Kun lällätellään diazin typerille asennehuudoille. Muistakaahan että se ikä näkyy monella siinä nickin alla, niin elkää nyt kovin alas vajotko.

Ja taas Nelson oli nyrkkeilysäkkinä. Mä en vain tajua miten ne pitää sen listoilla kun se käy vain ottamassa pataan tuolla. Aina se hakataan naama ruttuun ja sit hehkutetaan miten se kestää lyöntejä. IMO ottelija ei ole hyvä, jos se tunnetaan vain siitä, että se kestää lyöntejä. Pitäis sitä itekin tehdä jotain.

Ja taas Nelson oli nyrkkeilysäkkinä. Mä en vain tajua miten ne pitää sen listoilla kun se käy vain ottamassa pataan tuolla. Aina se hakataan naama ruttuun ja sit hehkutetaan miten se kestää lyöntejä. IMO ottelija ei ole hyvä, jos se tunnetaan vain siitä, että se kestää lyöntejä. Pitäis sitä itekin tehdä jotain.

No onhan Nelson nyt voittanut suht kovia nimiä mm. Schaubin ja Struven. Crocopin myös mutta hän taas on mun mielestä naurettavan yliarvostettu. Ei ehkä Big Country pärjää sarjan kovimmille nimille mutta kyllä nyt ehottomasti ansaitsee olla tuolla.

Matsissa ja nickin loppu haastiksessa tuli hyvin esiin näiden ottelijoiden ero. Nick tuli tappelemaan ja hakemaan lopetusta. Condit taas ottelemaan vapaaottelua ja keräämään pisteitä. MMA ottelun Condit voitti omissa papereissa 48-47 mutta ei Diaz tule sitä pitämään ikinä tappiona kun ei ne muutamat jalkoihin potkut edes tuntunu. Tylsää mutta tehokasta häkissä. Luulen että useimmat ovat vain pettyneitä täällä siihen ettei nähty kunnon sotaa vaan Condit piti oman gameplaanin ja naputteli piste voiton.

edit. jokainen voi sitte ite päättää kummasta tykkää enemmän (ja tähän hymiö)

meni kyllä maku koko eventistä ton mainin vuoksi. 2 ja 5 erä diazille 3ja 4 conditille, ekasta erästä voisi vaikka heittää kolikkoa. Mutta pahinta oli se millä tavalla condit otteli. Täysin tapojensa vastaisesti ja suorastaan raukkamaisesti., tätä ei kukaan edes kieltäisi, ellei se viha olisi niin kovaa diazin persoonallisuutta kohtaan. Condit oli selvästikin peloissaan koko matsin ajan ja lyönnitkään eivät olleet painavia kuten aikaisemmissa otteluissa, siitä syystä että satuttaminen oli täysin toissijaista, ja nopea pakeneminen se pääpointti. Todella maineensa veroista conditilta. Mutta kukin tekee omat valinnat ja tuosta matsista ei conditin kannata hirveästi kerskua jatkossa, koska tuo ei kyllä kunniallinen voitto ollut.

Ja oliko se joku syy nyt tälle diazin tappiolle , että sattuu olemaan vähän rakkarimainen tyyppi kyseessä. Kun ei kerta sivistyneet vaparifanit pidä siitä, niin ootteko miettineet sitä miten naurettavan vammaisilta noi teidänkin postinne kuulostaa. Kun lällätellään diazin typerille asennehuudoille. Muistakaahan että se ikä näkyy monella siinä nickin alla, niin elkää nyt kovin alas vajotko.
lol

Kuten tyrmätä Schaub ja Struve ensimmäisssä erässä, sekä CroCop kolmannessa? Kyllä se hewari on täynnä paskempiakin kaasuläskejä, kun Nelson
Olis sitten pre-kortissa kun kerran ei mitään asiaa ole tota kärkeä vastaan. Pataan kaikilta.

Werdum
Mir
Santos
Monson
Arlovski

Eihän siellä enää ole kohta ketään, joka sitä ei olis pieksenyt. Olishan se kiva nähdä Overeemi kanssa hakkaamassa sen siniseksi. Mutta antais nyt muille mahdollisuuden olla kortilla ja Nelson sinne preleihin hakattavaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom