UFC on FOX 8: Johnson vs. Moraga ***SPOILERS***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusher
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyrkkeily on mun mielesta helvetin puuduttavaa - yleensa maiskitaan 12 eraa eika mitaan muuta saa tehda kun nyrkkeilla ja jos kaverit on liian lahella toisiaan, tuomari erottaa. Mutta silti se on uskomattoman suosittua. Tuskin MMAn suosio tulee kapenemaan, matseissa tulee kuitenkin erittain mielenkiintoisia lopputuloksia - ja erityisesti erilaisia.

Jossain jalkapallossa tasot ovat tietylla tavalla jo kaventuneet aika pieneksi. Siksi usein peleissa tulee 0-0 tuloksia vaikka vastassa olisi pikkumaa ja jalkapallon mahtimaa. Ja silti kyseessa on maailman suosituin laji. Miksi? Kulttuurin takia.

Tassa suhteessa mielestani UFC tekee erittain hyvaa tyota sosiaalisen median ja TV:n kautta. Ottelut eivat ole pelkkia otteluita. Kamppailijoista tehdaan hyvia dokkareita joisssa naytetaan heidan persoonallisuuttaan ja elamaa ylipaansa, on Ultimate Fighter, on kaiken maailman Facebook kamaa jne. ja tassa suhteessa nyrkkeily on jaanyt mielestani pahasti jalkeen. Uskon vahvasti etta MMA tulee jatkamaan kasvuaan vahvasti. Kasvun siemenet on kylvetty oikein.

Täsmälleen samaa mieltä, epäilen myös että lajin fanitus kaventuu kun kaikille ei tuo käy että matseissa ei lentele päitä. Ukot tulevat koko ajan paremmiksi ja monipuolisemmiksi, ja sen lisäksi lajiin valikoituu niitä atleettisempia ja sopivampia lajiin olevia jamppoja. Matseista tulee entistä tarkempia ja tarkempia. Nyt on jo nähtävissä että jengi valittaa siitä, se vain tulee lisääntymään mitä enemmän aika menee eteenpäin. Kyllähän matchmakingilla saadaan niitä näyttäviä tyrmäyksiä vielä nykypäivänäkin (Strikeforce).Jos etsitään parhaita vapaaottelijoita niin en ymmärrä miksi säännöillä pitäisi saada agressiivisuutta lisää, onhan GSPkin tylsä, mutta ei miehen ylivoimaisuutta voi silti kiistää, en ymmärrä miten se olisi parhaiden etsinnässä positiivinen ilmiö jos säännöillä pakotettaisiin GSPn tyylinen kaveri ottelemaan "tyhmästi".

Siinä missä se saattaisi olla GSP:n kaltaiselle ottelijalle epäedullinen muutos se voisi olla positiivinen muutos jollekin toiselle ottelijalle. Säännöt ovat kaikille samat, muutetaan niitä yleisöystävällisemmäksi tai ei. Toisenlaisilla säännöillä parhaita olisi ehkä toisenlaiset ottelijat, eihän siinä mitään väärää ole eikä sitä tarvitsisi nimittää "tyhmäksi" ottelemiseksi. Se olisi silloin parasta ottelemista niillä säännöillä.

Itse olen katsonut Rory vs Ellenburgerin jo kolme kertaa, koska Roryn kirurgisen tarkka ja älykäs otteleminen on niin palkitsevaa seurattavaa. Ymmärrän silti myös kritiikin ja katselisin itsekin vielä mielummin aggressiivisempia otteluita.

On sitä lajia muuallakin kuin pelkkä UFC ja epäilen, että sitten nousee joku tällainen white trash organisaatio paskaottelijoineen. ;)

vapaaottelun suosio perustuu noihin nopeisiin tyrmäyksiin ja siihen että koko ajan tapahtuisi jotain.
nyrkkeilyssä suosio perustuu vähän eri asioihin.
sen takia en usko että vaparilla on varaa muuttua tommoiseksi taktiseksi kyttäilyksi ilman että suosio kärsii.
tuo matsi ei kuitenkaan ollut muuta kuin c-luokan nyrkkeilymátsi häkissä, nyrkkeily-yleisökin oli varmasti buuannut jos tuo olisi nähty nyrkkeily illassa, vaikka siellä paremmin tuommoista siedetään.

Mikä tahansa ottelu, jossa vastakkain asetetaan kaksi ottelijaa, joiden välinen tasoero on turhan suuri.loukkaantuminen tai muuta. Tällöin hän ei ottelisi koko potentiaalinsa mukaisesti, mutta voitto olisi yhä selvä.
Tämä kyllä vaikuttaisi, mutta jos GSP pysyy "aktiivisena" niin silti voisi tuolla bonussysteemillä kerätä saman palkan mitä nyt. Ota huomioon että mainitsin että siellä oli peruspalkka + täyden bonuksen saaminen olisi 2x enemmän rahaa mitä nyt joka kompensoi asiaa.

Muutenkin kun ottelun kulku riippuu myös vastustajasta, olisi rahantuloon vaikuttamassa myös muu kuin oma panos.
Kuten jo mainitsin, tällä systeemillä ei vaikuta mutta nykyisellä kyllä.

Käytännössä on mahdotonta sanoa, kuinka kovaa joku yrittää, jolloin tämäntyylinen palkkaus perustuisi ainoastaan subjektiiviseen näkemykseen asiasta.
Ei ainostaan, kyllä matsin yrittämistä voidaan myös numeroiden seurata (osaksi). Kuinka monta iskua olet heittänyt (osuivat tai eivät), kummalla on enemmän octagonin hallintaa aikaa..jne.

Millainen palkka muuten pitäisi tällaisessa palkanmaksutavassa maksaa ottelijoille, jotka tulevat tyrmätyksi vaikkapa alle kymmenessä sekunnissa? Tuossa ajassa kun ei juuri mitään ehdi tapahtua, ei voida oikein vetää johtopäätöstä siitä, tuliko ottelija ottelemaan vai vaan tienaamaan helpot rahat?
Totta, mutta hävijälle voidaan maksaa joku perusbonus vaikka ei ehtinyt mitään tehdä. tietysti voidaan ajatella että mies keräsi helpot rahat, mutta jos tälläinen putki jatkuu niin potkut tulee kun nykyisinkin.

En tiedä sinusta, mutta itse en mieluusti tekisi duunia, jossa pomo voi ottaa palkastani puolet pois sen takia, että suoritustapani ei ollut hänen mielestään oikea, vaikka tulos olikin juuri se toivottu, eli voitto.
Huono esimerkki...tai no riippuu työstä. En jaksa tätä väitellä läpi.

Totta. Itse en kuitenkaan usko, että ottelijat varta vasten riskeeraisivat voittoaan näiden bonusten takia
Se että rahaa tulee ns olemalla aktiivinen vs pakko saada KOTN,FOTN on minun mielestä pienempi riski.

Eli tonni sinne tai tänne? Eihän tämän arvioimiseen ole käytännössä mitään järkevää metodia. Danaan en tässä asiassa luottaisi, vaikka miestä suuresti arvostankin,
Vähän matsin statsien perusteella + 2-3 teknistä kaveria arvioimaan suoritus subjektiivisesti antaisi minun mielestä kohtuu oikean tuloksen. Dana & Just Bleed Sherdogit/Pakkiset haluavat vain sitä viihdepuolta.

Jos vapaaottelun sääntöjen puitteissa voitat kaverin osumalla kerran naamaan, olet parempi vapaaottelija. Käytännössä se, että säännöissä otetaan huomioon häkin hallinta, estää sen, että voisi juosta karkuun ja samalla voittaa.
Ei estä. Esim Lyoto on hyvä esimerkki siitä miksi tälläinen on mahdollista.

Kumminkin en enempää jaksa aiheesta kirjoitella, omasta mielestä näitä tylsiä matsia on todella vähän joten ei minua siinä mielessä haittaa, nostin vain random idean esille miten näistä passiiviottelijoista/jäätyjistä päästäisiin eroon.

Loistava vertaus! Onneksi jaakiekossa ei ole olemassa puolustavaa pelityylia vaan pelkastaan viihdyttavia hyokkaavia pelityyleja - eika tylsia matseja ole ikina.

Maali täytyy kuitenkin tehdä jos aikoo voittaa pelin. Vapaaottelussa ei tarvitse, riittää että on parempi "kiekkokontrolli", "enemmän laukauksia maalia kohti" jne. Arvostelutuomarit päättävät tämänkin puhtaasti perstuntumalla, tässäkin eventissä ainakin parissa ottelussa tuomarit olivat täysin eri mieltä voittajasta. Ei mikään ihme että ottelujen jälkeen kinastellaan siitä oliko suoritus voiton arvoinen.

Olihan toi Rory vs. Ellenberger ihan floppi ja karmeaa paskaa. Niin suuren pettymyksen siitä tekee se että matis oli niin hypetetty ja porukka odotti kunnon sotaa. . Tuskin tästä olis mitään kummempaa porua tullut jos matsi olis ollu undercard-prelimsi, mutta kaikki puheet ja hype ottelun alla latasi matsiin korkeet odotukset. Ei ole kyllä ensimmäinen kerta kun nää No1 contendermatsit paljastuu pannukakuiksi. (tuskin vika)

Rory oli tekninen ja voitti järkevällä gameplänillä joo, mutta voi olla samalla varma että hänen osakkeensa putosi ropisten monien fanien ja myös Danan ja Joe Silvan silmissä. Voitto on voitto ja niin se menee, mutta ei tällasilla voitoilla ansaita paikkaa tapahtumien pääotteluihin tai tittelimatseihin. Vapaaottelu on urheilua, mutta UFC:ssä otteleminen on ammattiurheilua missä on myös se viihdeaspeksi mitä ei vaan voi unohtaa kokonaan. Toi viihdyttävyys on vähän sama kuin missä tahansa työssä "asiakaspalvelu-aspekti". Homman voi hoitaa periaatteesa moitteetta, mutta voit olla varma että asiakkaalle jää paskamaku suuhun ja uutta keikkaa ei tule jos asiakspalvelun unohtaa kokonaan. Asiakasta täytyy miellyttää, se sun palkan kuitenkin maksaa.

Ellenberger puolestaan jäätyi aika pahasti kun otti muutaman jabin nenään. Jabit ei telkkarissa näytä niin tehokkailta, mutta otappa itse vastaan pari sellasta missä kääntyy noklka poskelle ja tirskahtaa kunnolla vedet silmistä niin voi näkemys muuttua. Ellenbegerille hyvä opetus, herra ehti jo vähän tottua siihen että sellaisella blitzillä vaan iholle ja koukkua leukaan niin matsit on siinä. Vastustajalla oli tällä kertaa gameplän sitä vastaan ja Ellenberger ei kyennyt muuttamaan taktiikkaansa vaan jäätyi ja melkeinpä tyytyi kohtaloonsa. Ellenberger on kanssa vielä kehittyvä ottelija ja tulee olemaan tulevaisuudessakin tittelinsyrjässä kiinni.

Olihan toi Rory vs. Ellenberger ihan floppi ja karmeaa paskaa. Niin suuren pettymyksen siitä tekee se että matis oli niin hypetetty ja porukka odotti kunnon sotaa. . Tuskin tästä olis mitään kummempaa porua tullut jos matsi olis ollu undercard-prelimsi, mutta kaikki puheet ja hype ottelun alla latasi matsiin korkeet odotukset.

Henk.koht en ymmärrä niitä, jotka odottivat etukäteen jonkinlaista FOTN-sotaa. Rorylta oli mielestäni odotettavissa varovainen ja taktinen lähestymistapa Ellenbergin kaltaista vaarallista KO-artistia vastaan. Rory on mielestäni juuri sieltä päästä ottelijoita, joita ei voisi vähempää kiinnostaa otella yleisön miellyttämisen ehdoilla. Rory ottelee sillä tyylillä minkä katsoo maksimoivan parhaiten mahdollisuudet voittoon. On jotenkin sääli jos sellainen lähestymitapa urheiluun ei ole urheilijalle eduksi, niin kuin nyt näyttäisi ufc:ssa käyvän. Muutetaan niitä sääntöjä mielummin, kuin arvostellaan ottelijoita niiden sääntöjen hyödyntämisestä.

Hieman huvittavaa oli muuten tuo mm.Roganin väkisin hehkuttama hype mukamas molemminpuolisesta uhoamisesta ottelun alla. Ei Rory ollut ottanut sellaiseen osaa, Jake yritti ihan yksin jonkinlaista beeffiä rakentaa. Rory oli haastatteluissa toistuvasti todennut rauhalliseen tyyliinsä, että sille on ihan sama mitä Ellenberger sanoo ennen matsia ja että ne ei vaikuta miehen valmistautumiseen millään tavalla. Rory ei omalta osaltaan missään vaiheessa antanut etukäteen faneille lupauksia tai aihetta odottaa minkäänlaista just bleed - sotaa. Sen takia en itse koe Roryn pettäneen millään lailla odotuksiani.

Henk.koht en ymmärrä niitä, jotka odottivat etukäteen jonkinlaista FOTN-sotaa. Rorylta oli mielestäni odotettavissa varovainen ja taktinen lähestymistapa Ellenbergin kaltaista vaarallista KO-artistia vastaan. Rory on mielestäni juuri sieltä päästä ottelijoita, joita ei voisi vähempää kiinnostaa otella yleisön miellyttämisen ehdoilla. Rory ottelee sillä tyylillä minkä katsoo maksimoivan parhaiten mahdollisuudet voittoon. On jotenkin sääli jos sellainen lähestymitapa urheiluun ei ole urheilijalle eduksi, niin kuin nyt näyttäisi ufc:ssa käyvän. Muutetaan niitä sääntöjä mielummin, kuin arvostellaan ottelijoita niiden sääntöjen hyödyntämisestä.

Hieman huvittavaa oli muuten tuo mm.Roganin väkisin hehkuttama hype mukamas molemminpuolisesta uhoamisesta ottelun alla. Ei Rory ollut ottanut sellaiseen osaa, Jake yritti ihan yksin jonkinlaista beeffiä rakentaa. Rory oli haastatteluissa toistuvasti todennut rauhalliseen tyyliinsä, että sille on ihan sama mitä Ellenberger sanoo ennen matsia ja että ne ei vaikuta miehen valmistautumiseen millään tavalla. Rory ei omalta osaltaan missään vaiheessa antanut etukäteen faneille lupauksia tai aihetta odottaa minkäänlaista just bleed - sotaa. Sen takia en itse koe Roryn pettäneen millään lailla odotuksiani.

Jos sun pärstä on eventin posterissa ja sun nimellä myydään lippuja niin sillon velvoitteet on muutkin kuin pelkästään urheilullinen suoritus. Onhan se hieno ja jalo ajatus että vapaaottelu huipulla olisi aitoa puhdasta urheilua, mutta kun ei ole. Muista kuka sun palkan maksaa, siihen suntaan on parempi kumartaa.

Mulle oli positiivinen yllätys että Rory yleensä saapui kehään. Roryn asenne on vähän sellanen teini-angstin käryinen, ei mua kiinnosta, en mä välitä mistään tai kenestäkään. Sit se on tietysti ymmärrettävää jos herralla ei todella ole edes halua nousta aivan huipulle ja päästä huippuansioille.

Ja kyllä se Rorykin ennen matsia twitterissä haukkuia Ellenbergeriä heikkoleukaiseksi jne.. Toki Ellenberger oli paljon suulaampi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle oli positiivinen yllätys että Rory yleensä saapui kehään. Roryn asenne on vähän sellanen teini-angstin käryinen, ei mua kiinnosta, en mä välitä mistään tai kenestäkään. Sit se on tietysti ymmärrettävää jos herralla ei todella ole edes halua nousta aivan huipulle ja päästä huippuansioille.

Onpas sinulle syntynyt omituinen mielikuva Rorysta jos pidit yllätyksenä jos sitä, että Rory saapui ottelemaan. Minun silmään taas Rory vaikuttaa urheilijalta, joka panostaa vapaaotteluun ja siinä menestymiseen 100% huippu-urheilijan asenteella. Miestä ei vain selvästi kiinnosta mikään otteluiden ulkopuolinen show ja mediahuomio, oli se sitten kannattavaa tai ei.

Itse uskon, että Roryn persoona on vain plussaa miehen uralle, koska Rorylla riittää niin paljon hatereita, jotka palavat halusta nähdä miehen häviävän.

Muutetaan niitä sääntöjä mielummin, kuin arvostellaan ottelijoita niiden sääntöjen hyödyntämisestä.

Tästä samaa mieltä. Omasta puolestani sääntöjä voisi muuttaa niin että täysieräinen ottelu olisi automaattinen tasapeli. Se tuo omanlaisia ongelmia mukanaan mutta olisi selkeä ratkaisu ottelijoiden ja yleisön kannalta. Voitto pitää ansaita yksiselitteisesti eikä eriväristen objektien läpi arvioiden. Siitä lajissa on mielestäni pohjimmiltaan kyse, niin kauan kun kaveri tulee nyrkit ojossa vastaan niin peliä ei ole ratkaistu. Samalla voisi ehkä myös erätauot poistaa kokonaan.

Tästä samaa mieltä. Omasta puolestani sääntöjä voisi muuttaa niin että täysieräinen ottelu olisi automaattinen tasapeli. Se tuo omanlaisia ongelmia mukanaan mutta olisi selkeä ratkaisu ottelijoiden ja yleisön kannalta. Voitto pitää ansaita yksiselitteisesti eikä eriväristen objektien läpi arvioiden. Siitä lajissa on mielestäni pohjimmiltaan kyse, niin kauan kun kaveri tulee nyrkit ojossa vastaan niin peliä ei ole ratkaistu. Samalla voisi ehkä myös erätauot poistaa kokonaan.

Eipä loppujen lopuksi hullumpi idea..eipähän tulisi enää Cecil Peoples tuomarointia :) tosin erätauot pitäsin useasta syystä. Tosin Benson, GSP ja Cruz varmasti tykkäisivät tästä :)

Tuotahan kokeiltiin UFC:n alkuaikoina. Seurauksena nähtiin muutamia yli 30 min otteluita, jossa molemmat ottelijat olivat kaasuuntuneet jossain 5 min kohdilla, joten ottelun "viihdyttävyys" oli oikein omaa luokkaansa. Ongelmana tuossa olisi myös se, että häviöllä oleva ottelija voisi vain juosta karkuun tai pyrkiä sitomaan matossa keskittyen pelkästään siihen, ettei toinen saa lyötyä älyä ämpäriin tai väännettyä lukkoa. Tällöin täysin ylivoimainen ottelija olisi tuomittu tasapeliin.

Mielestäni on huvittavaa, että tämäkin tapahtuma oli täynnä tyrmäyksiä ja lukotuksia, mutta silti ihmiset pohtivat vain sitä, kuinka sääntöjä tulee muuttaa, koska yksi matsi oli heidän mielestään tylsä. Ei pahalla, mutta kyllä tuosta syntyy kuva klassisesta "Just Bleed" - fanista. Mielestäni maksaessasi urheilutapahtumasta, tulee sinun hyväksyä se, että urheilija on tullut voittamaan, ei viihdyttämään sinua. Mikäli et pidä tästä, älä katso. Itse ainakin maksan nähdäkseni huippu-urheilua, jota myös tämä kortti ja Roryn matsi minulle toimitti.
Kuten mskomu sanoi, niin pistelaskun poistaminen vasta karkuunjuoksemista lisäisikin, mikäli matseissa olisi yhä aikarajat.
No, onneksi mitään tällaisia idioottimaisia uudistuksia ei tule tapahtumaan, joten eipä se minua haittaa vaikka pakkiksen nettininjat haluaisivat ensimmäisten turnausten säännöt takaisin UFC:hen.

Mielestäni on huvittavaa, että tämäkin tapahtuma oli täynnä tyrmäyksiä ja lukotuksia, mutta silti ihmiset pohtivat vain sitä, kuinka sääntöjä tulee muuttaa, koska yksi matsi oli heidän mielestään tylsä. Ei pahalla, mutta kyllä tuosta syntyy kuva klassisesta "Just Bleed" - fanista. Mielestäni maksaessasi urheilutapahtumasta, tulee sinun hyväksyä se, että urheilija on tullut voittamaan, ei viihdyttämään sinua. Mikäli et pidä tästä, älä katso. Itse ainakin maksan nähdäkseni huippu-urheilua, jota myös tämä kortti ja Roryn matsi minulle toimitti.
Kuten mskomu sanoi, niin pistelaskun poistaminen vasta karkuunjuoksemista lisäisikin, mikäli matseissa olisi yhä aikarajat.
No, onneksi mitään tällaisia idioottimaisia uudistuksia ei tule tapahtumaan, joten eipä se minua haittaa vaikka pakkiksen nettininjat haluaisivat ensimmäisten turnausten säännöt takaisin UFC:hen.

UFC vois sitten alkaa toimia niinku urheilussa on tapana. Ei Olympiakisoihinkaan pääse puhumalla, vaan teoilla. Mestarit vain 1. haastajia vastaan. Dana puhuu aina, että UFC on bisnestä, ei urheilua.

Jos sun pärstä on eventin posterissa ja sun nimellä myydään lippuja niin sillon velvoitteet on muutkin kuin pelkästään urheilullinen suoritus. Onhan se hieno ja jalo ajatus että vapaaottelu huipulla olisi aitoa puhdasta urheilua, mutta kun ei ole. Muista kuka sun palkan maksaa, siihen suntaan on parempi kumartaa.

Paskapuhetta. Pitaisko Usain Boltin juosta viihdyttavasti vai mahdollisen kovaa? Luuletko etta Roryn ura lahtee laskuun taman matsin johdosta? Ei tietenkaan, plakkarissa on jalleen kerran yksi kova paanahka ja fanit haluaa lisaa - ja ovat valmiita maksamaan siita. Vai luuletko tosiaan etta GSP:lla on vaikeuksia myyda PPV:ita vaikka ei ole super viihdyttava ottelija? Ei tietenkaan. Muutama 'just bleed' fani saattaa jattaa sen ostamatta mutta siihen se jaa.

Omasta elamasta esimerkkina voin kertoa kun olin Torontossa katsomassa GSP:n matsia jossa oli 55,000 henkea katsomossa. Samalla sekunnilla kun liput tuli netissa ostettavaksi koko saitti oli taysin tukossa ja suurin osa lipuista meni hetkessa kaupaksi. Ihmiset haluaa nahda ensisijaisesti PARHAITA ottelijoita. Matsien viihdyttavyys on toki hyva bonus. Mutta kylla ne liput menee kaupaksi ja Taunolta irtoaa patakkaa - vaikka taalla jotkut netti-ninjat soittelevat tuomiokelloja etta nyt palkkapussi pistettais suppuun ja ura pakettiin.

Samaa mieltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom