UFC 264: Poirier vs. McGregor 3 (La 10.7.2021 T-Mobile Arena, Las Vegas)

Uskoisin että tulevaan matsiin vaikuttaa myös Conorilla se tieto, että nyt alkaa olla viimeisiä näytönpaikkoja jos meinaa pysyä uskottavana kärkipään heppuna.
Positiivisesti vai negatiivisesti? Jää nähtäväksi. Varmasti aikanaan uran huippuhetkinä oli erilaista otella kun tuntee olevansa voittamaton, ja fanit hurraa uskoen samaan. Viimeaikoina varmaan kolkutellut tieto takaraivossa että se vasuri ei enää tänäpäivänä riitäkään vapaa-ottelussa, ja että sillä aikaa kun muut ovat oikeasti eläneet urheilijan elämää, Conor on luxuselämää viettäessään tipahtanut kehityksen kelkasta.
Toivon Conorin voittoa. Aiemmat näytöt olleet upeita ja viihdyttäviä seurata.
Potentiaalia olisi varmaan, mutta saadaanko sitä miehestä enää kaivettua ulos?
Uskon että heikkouksia taidoissa voisi korjata ottamalla oikeasti kovia nimiä valmentamaan. On puhuttu paljon siitä että Conorin tiimi antaa iisiä treeneissä ja että lähes ylläpitävät voittamattomuuden kuplaa yllä, tuli voitto tai häviö.
Paljon pelissä.
Parempi mies voittakoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti aikanaan uran huippuhetkinä oli erilaista otella kun tuntee olevansa voittamaton
...
Conor on luxuselämää viettäessään tipahtanut kehityksen kelkasta.
Nyt ei enää vuosiin olla oltu voittamattomia. Miksei yksi maailman huipuista huomaa degeneraatiota?

Se saa liksat kuitenkin yhä, ihan sama mitä kotonaan kelaa hommasta.
Showta se on, toisten kohdalla enemmän toisten vähemmän.
Conorin enemmän.
Muutaman nahkan vielä myy ja menee kotiin miettimään mitä miljoonillaan tekee :)

Toki kyseessä on niin kova äijä että voi vielä tehdä asioita jos sattuisi löytymään eye of the niger vielä kerran.
Itse olen vaan jo haistellut tilanteen niinpäin että tämä show loppuu nyt, Conor ei ole ollut enää sama mies pitkiin aikoihin ja tuskin enää koskaan onkaan.
Lopulta se kaikki mikä tekee voittamattoman miehen lähtee sieltä aivoista, kun se tila kerran sammuu(ja piirit ehkä käräytettään kokalla) niin vaikka äijä laittaisi 24/7 salilla asumiseen niin todennäköisemmin rupeaa näkemään ufoja kuin nousee takaisin samaan flowhun.(tyyppi oli nälkäinen soturi -> teki sen kaiken ja toi vihollisen kalloja -> nyt pitäisi totutella aateliasemaan ja alkavaan vanhuuteen :) )
+Mitä nopeammin itse sijoitusura saadaan ohi, sitä nopeammin ja useampi "come back from retirement" ja "old names" matsia saadaan lyhyestä nuoresta urasta ;)

Tuli kyllä tää Countdown katsottua kelaamalla 10 minuutissa läpi. Ei enää jaksanut innostaa. Tuntuu ku ois kattonu uudestaan leffan, jonka on jo nähny liian monta kertaa. Conorin star power ainaki mun kohdalla on laskenut merkittävästi..

Kiinnitin myös huomiota, että Poirier sai ehkä jopa enemmän ruutuaikaa tuossa kuin Conor. Huomaa, ettei UFC:n markkinointikoneisto enää samalla tavalla yritä levittää Conorkiimaa kuin ennen.

Mielenkiintoista silti nähdä mihin suuntaan Conor etenee, jos tulee taas tappio. Voitolla tietty tittelimatsiin, mutta tappiolla voisi kuvitella käyvän ottavan vielä ainakin yhden Floyd / Paul tyyppisen rahamatsin ja sit eläkkeelle, mutta toisaalta miehellä on kyllä niin iso ego, että osaakohan jättää vapariuran kahteen tappioon vai lähteekö vielä yrittämään esim. Diaz trilogiaa. Voisin kyllä kuvitella, että Diaz trilogia kiinnosti enemmän ennen Edwards matsia, koska Nate näytti siinä matsissa ettei sitä kyllä tyrmätä ennen täyttä aikaa. Edes huomattavasti Conoria isompi Edwards ei saanut Natea ulos kovista osumista huolimatta. Ja mikähän on Conorin luotto omaan cardioon tällä hetkellä? Uskooko, että voi kirjaimellisesti tapella Naten kanssa kovalla temmolla 25 min? Kaverin kanssa, joka vaan puskee eteenpäin vaikka miten antaisit osumaa? Saattaisin laittaa Naten suosikiksi tuossa matsissa.

Myös Oliveriaa vastaan pidän Conoria underdogina. Eli voittaa Conor Poirierin tai ei, niin oma veikkaus että vaparihanskat jää naulakkoon viimeistään 2022 aikana.

Conorin enemmän.
Muutaman nahkan vielä myy ja menee kotiin miettimään mitä miljoonillaan tekee :)

Toki kyseessä on niin kova äijä että voi vielä tehdä asioita jos sattuisi löytymään eye of the niger vielä kerran.
Itse olen vaan jo haistellut tilanteen niinpäin että tämä show loppuu nyt, Conor ei ole ollut enää sama mies pitkiin aikoihin ja tuskin enää koskaan onkaan.
Lopulta se kaikki mikä tekee voittamattoman miehen lähtee sieltä aivoista, kun se tila kerran sammuu(ja piirit ehkä käräytettään kokalla) niin vaikka äijä laittaisi 24/7 salilla asumiseen niin todennäköisemmin rupeaa näkemään ufoja kuin nousee takaisin samaan flowhun.(tyyppi oli nälkäinen soturi -> teki sen kaiken ja toi vihollisen kalloja -> nyt pitäisi totutella aateliasemaan ja alkavaan vanhuuteen :) )
+Mitä nopeammin itse sijoitusura saadaan ohi, sitä nopeammin ja useampi "come back from retirement" ja "old names" matsia saadaan lyhyestä nuoresta urasta ;)
Voittamaton ja Mcgregor ei kuulu millään lailla samaan lauseeseen. Mcgregor hävisi kaksi kertaa jo ennen UFC uraa ja UFC:ssä niitä on jo nyt enemmän alla.

Onko mikään muuttunut puolessa vuodessa? Näemmekö uuden Conor McGregorin, tai tarkalleen ottaen vanhan Conorin paluun? Äänitorvet perkaavat keskikesän puheenaiheita ja UFC 264 -huippuillan antia.

(00:30) Uutiskatsaus: Robert Heleniuksen suuri sauma, suomalaisten juhannustanssien saldo, Lewis vs. Gane -farssi
(51:36) Viikon Taistelu - UFC 264: Poirier vs. McGregor 3
(1:33:59) Tutkan Alla - Muut UFC 264 -tärpit & Kamppailukansanradio

View: https://open.spotify.com/episode/06tdZbdurSEL9I3y4WbNr9?si=w5PX3pGzTvWD1iPUMGJznQ&dl_branch=1

View: https://soundcloud.com/unibetfinland/ylilyonti-211-ufc-264-vain-rahan-takia-poirier-vs-mcgregor

Kyllä mäkin olin henk koht sitämieltä että 7 matsin putkella mestariksi ja kauhea hype nyt oli vähän sellaista...
Ilman medialla rakentamista Conor ei ollut kovin ihmeellinen tähdenlento.
Mutta ymmärsin kyllä sen hetkellisen (ko. putken aikaisen) flown hehkutuksen, arvasin vain ettei siitä nyt mitään vuosikymmenen legacya ole tulossa.

Conorin enemmän.

En ymmärrä kahta asiaa:
1. Mihin tarvitsee miljoonan, jos on 100 miltsiä kukkarossa (ymmärrän ellei enää ole, rahamäärät puhtaasti viitteellisiä)?
2. Jos aiemmin voitti jokaisen, muttei enää ketään, milloin huomaa, että tulee nöyryytetyksi? Oikeammin, miten nöyryyttäminen sivuutetaan? Tai milloin ottelija huomaa - ja hyväksyy - ettei enää pärjää? (Tai jos miltsi siitä on okei, niin sitten tavallaan taas ymmärrän.)

Lisäkysymys:
Miksei "voittamattomuuden tila" ole jo sammunut siellä omissa aivoissa?

Floyd neppailee ja tienaa. Ymmärrän, mutta ihmettelen kohdan 1. perusteella. En näe samaa potentiaalia Conorissa. UFC toki näkee vielä matsin pari.

En ymmärrä kahta asiaa:
1. Mihin tarvitsee miljoonan, jos on 100 miltsiä kukkarossa (ymmärrän ellei enää ole, rahamäärät puhtaasti viitteellisiä)?
2. Jos aiemmin voitti jokaisen, muttei enää ketään, milloin huomaa, että tulee nöyryytetyksi? Oikeammin, miten nöyryyttäminen sivuutetaan? Tai milloin ottelija huomaa - ja hyväksyy - ettei enää pärjää? (Tai jos miltsi siitä on okei, niin sitten tavallaan taas ymmärrän.)

Lisäkysymys:

Floyd neppailee ja tienaa. Ymmärrän, mutta ihmettelen kohdan 1. perusteella. En näe samaa potentiaalia Conorissa. UFC toki näkee vielä matsin pari.
Kohdan 1 kysymyksen voisi esittää kenelle vain multimiljonäärille /miljardöörille, jotka hyvin usein vain jatkavat rahan tahkoamista sen sijaan, että ottaisivat lunkisti ja nauttisivat elämästä. Näin he usein kuitenkin tuppaavat tekemään, vaikka rahan tarvetta ei ole enää ollut vuosikausiin. Ihmismieli tuppaa usein silti janoamaan lisää.

Kohtaan 2 täytyy muistaa sen verran, että vaikka Conor häviäisi uudestaan Poirierille, on se silti todella kaukana siitä, että ei enää pärjäisi kenellekään. Poirier on kuitenkin ehdottomasti sarjan top 3 ottelija ja monien mielestä Khabibin lähdön jälkeen nro.1 kevyessä sarjassa. Conorin markkina-arvo ja oma mielekkyyden tunne lajiin sen sijaan voi ottaa aika kovankin kolauksen.

En ymmärrä kahta asiaa:

Lisäkysymys:

1) En tosiaan tiedä, itekkin ajattelin vaan sitä kautta että "yleensä ne tekee niin"(= yrittää hankkia lisää).
Toisaalta jos ostaa useiden miljoonien autoja ja asuntoja niin niin.... ja noilla rahoilla ei saa edes puolikasta jahtia vielä :)
2) Tää on vielä hankalampi, ainahan vanhat jörbat "no jos minä viittisin tästä" ehkä kamppailijat on samanlaisia, jopa pahempia? "No sama se kuka sielä on jos lyön sitä vasurilla"?

3) Se vireyden huipputila mitä itse "voittamattomaksi" viittasin on todella kaukana defenssiivisestä "minä olen, minä näytän", mutta jälkimmäinen on helpompi saavuttaa ja vaikeampi sivuuttaa?

En tosiaan tiedä, viikonloppuna alkaa olla kyllä tosipaikat, tuossa kohtaa vielä voi nousta tasolleen, ottaa vyönsä ja jatkaa hyviä vuosia. Itse olin Conorin tarinassa sillä puolella että äly ämpäriin nyt vaan ja vittuun otsikoista.

Tuli kyllä tää Countdown katsottua kelaamalla 10 minuutissa läpi. Ei enää jaksanut innostaa. Tuntuu ku ois kattonu uudestaan leffan, jonka on jo nähny liian monta kertaa. Conorin star power ainaki mun kohdalla on laskenut merkittävästi..

Kiinnitin myös huomiota, että Poirier sai ehkä jopa enemmän ruutuaikaa tuossa kuin Conor. Huomaa, ettei UFC:n markkinointikoneisto enää samalla tavalla yritä levittää Conorkiimaa kuin ennen.
.

Myös Oliveriaa vastaan pidän Conoria underdogina. Eli voittaa Conor Poirierin tai ei, niin oma veikkaus että vaparihanskat jää naulakkoon viimeistään 2022 aikana.
Silti kuitenkin katsoit, vaivauduit tänne asti kommentoimaan ja ostat kortin. Näin tein ja teen myös minä, on niin uskomattoman mielenkiintoinen kaveri kyseessä. Tammikuussa piti olla ”pakkovoitto”, ja tappiolla eläkkeelle. Mitä vielä, nokka kipeäksi ja 10. Heinäkuuta järkkäämässä UFC-historian toiseksi ellei jopa isointa tapahtumaa. McG on henkilöbrändinä jo isompi kun itse UFC niin näissä countdowneissa jää aika vähälle roolille, kun ei päästä kuvaajia kuin muutamaksi tunniksi. Nauttikaa otteluviikosta, La-Su yönä rähistään!

1625558535384.png

View: https://www.youtube.com/watch?v=GKaDcigq8q4

Viimeksi muokattu:
Ryan Hall näkyy myös saaneen itselleen matsin ja näyttää olevan kertoimien valossa melko iso altavastaaja tulevassa ottelussaan (Unibetillä Hallin voitto kertoimella 2,8).
Osaako joku valottaa, miksi näin on koska itse pidän Hallia suosikkina lähes ketä vaan vastaan? Vastustaja on toki voittamaton ja lopettanut isolla prosentilla otteluita sekä matossa että pystyssä, mutta onko tässä joku sisäpiirin homma miksi Hall on noin iso altavastaaja esim. loukkaantuminen alla tai vastustajan tyyli analysoitu olevan myrkkyä Hallille?

Silti kuitenkin katsoit, vaivauduit tänne asti kommentoimaan ja ostat kortin. Näin tein ja teen myös minä, on niin uskomattoman mielenkiintoinen kaveri kyseessä. Tammikuussa piti olla ”pakkovoitto”, ja tappiolla eläkkeelle. Mitä vielä, nokka kipeäksi ja 10. Heinäkuuta järkkäämässä UFC-historian toiseksi ellei jopa isointa tapahtumaa. McG on henkilöbrändinä jo isompi kun itse UFC niin näissä countdowneissa jää aika vähälle roolille, kun ei päästä kuvaajia kuin muutamaksi tunniksi. Nauttikaa otteluviikosta, La-Su yönä rähistään!
Jaa.. mistä päättelit, että ostan kortin?

Totta kai Conor on henkilöbrändinä isompi ku UFC, koska UFC ei ole henkilö.

Sun viesti kielii siitä, että oot alkanut seuraamaan lajia Conorin myötä ja että katsot vain Conorin matsit..

Joo toi 7-0 runi "ihmemies pystyssä" amatööriboxing taustalla ei kertonu lajin tai sarjan kehnosta tasosta vaan MacGonor oli jotain ihmeellistä, kuitenkin toiset vetää 20/30-0 ja vuosikausia ja näin kävi.
"Hiukan rakennettu ilmiö"

Toki Conorin hypeä nosti valtavasti se, miten mies markkinoi itseään, mutta aika harvalla tuolla on sellaisia päänahkoja ja sillä tavalla voitettuna, mitä Conor tuossa FW-divarissa napsi.
Käykää huviksenne palauttamassa mieleen, ketä Conor siellä voitti ja miten. Kyllä sille hypelle oli ihan urheilullisetkin perusteet.
Toki "haterit" keksivät aina jotain nipotettavaa, "Max oli liian nuori, Poirier liian kokematon, Mendez tuli liian lyhyellä campilla, Aldoa vastaan kävi tuuri ja muut onkin pelkkiä pummeja. Alvareziakin vastaan kävi... jotain?
Tuollaisia samanlaisia vähättelyä pystyy vääntämään lähes jokaisen ottelijan listoista. Vastukset on aina "has been" tai liian "fresh", huonossa kunnossa juuri tuossa ottelussa tjms.
Jotenkin tuntuu usein toistuvan ilmiö, että kun ottelijalta alkaa paras terä olemaan mennyt, niin vähätellään jo aiempiakin saavutuksia.

Eikös Conorin fanitkin keksi tekosyitä ihan samalla tavalla miksi Conor ei enää pärjää? On vaikka mitä syitä, jos näitä ei siis muilta voi ottaa huomioon niin ei kai Conoriltakaan?

Itekkin katoin että on vakuuttavia nimiä, mutta kun se on 7 voittoa 2,5v, joista 5 niitä kovia.
Toki erikoishurjaa on se että tekee noin, saa nähä mihin Jiri ja Gane pääsee...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom