UFC 165: Jones vs. Gustafsson

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
A0nxvMl.jpg

Mikäs se sieltä Gussen taskusta paistaa :D Jännä matsi tulossa, innolla odotan!

En jaksa etsiä giffejä mutta voit olla varma että Jones sitoo tehokkaammin ja vetelee niitä kyynerpäitä clinchissä kuten ennenkin.. Sun fanituksesi nyt Gusseen on lähtenyt ihan käsittämättömille urille, väität että Jonesilla ei ole kuin 1 ase lähietäisyydellä?

Mä en muuta toivoiskaan kuin että joku vetäis Jonesin levyksi, mutta aika paksua alkaa olee nää sun analyysit imo.

Et sellaisia giffejä löytäisi vaikka etsisitkin. Jones ei pitkine käsineen joko osaa tai pysty boksaamaan lähietäisyydeltä. Olen aika varma, että Gustafsson osaa kääntää tuon edukseen clinchissa. Tässä havainnollistetaan mitä sillä short rangella nyrkkeilyssä tarkoitetaan:

Mulle on ihan sama mitä mieltä olet mielipiteistäni, itse taas pidän paksuina sellaisia analyyseja missä heitetään vain jotain onlinereita siitä miten Jones raiskaa Gussen ekassa tai miten Gussella ei ole mitään mahdollisuuksia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Et sellaisia giffejä löytäisi vaikka etsisitkin. Jones ei pitkine käsineen joko osaa tai pysty boksaamaan lähietäisyydeltä. Olen aika varma, että Gustafsson osaa kääntää tuon edukseen clinchissa. Tässä havainnollistetaan hyvin mitä sillä short rangella nyrkkeilyssä tarkoitetaan:

Ei Jonesin tarvitse boksata lähietäisyydeltä se on mma-ottelija ja sillä on käytössä käsittämätön määrä tekniikoita joilla se voi ripuloida jonkun bokserin siitä edestä heilumasta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ai, se on supermies? No sitten, olisit heti kertonut.

No sinähän yrität kertoa että Gusse on, kun Joidenkin arvioiden mukaan kaikkien aikojen lahjakkaimmalla mma ottelijalla, ei sinun mielestäsi ole aseita lähiottelussa. :face: Lue omat viestisi ihan ajatuksella ja palataan astialle.

Kun olen Japin kanssa samaa mieltä alkaa olla jo pelottavat Gusse nuthuggaukset kyllä tulilla :D

Tosi hienoja giffejä Gussesta, mutta hyvä mies katso noita vastustajia. Jos ei Te Huna, Diabate ja vanha Shogun lähtisi tollalailla maihin yms. niin ei sinne tittelishottiin mitään toivoa muutenkaan olisi. Mousasia vastaan piti olla matsia, loukkaantui ja silti sai shottinsa. Suht nihkeää.

No sinähän yrität kertoa että Gusse on, kun Joidenkin arvioiden mukaan kaikkien aikojen lahjakkaimmalla mma ottelijalla, ei sinun mielestäsi ole aseita lähiottelussa. :face: Lue omat viestisi ihan ajatuksella ja palataan astialle.

Nope, väärässä olet. Voisin tehdä tähän loputtoman listan täältä poimittuja Jonesia koskevia lauseita mitkä ovat paljon kauempana todellisuudesta mitä minun viestini Gustafssonista. Luepa ihan vain itse niitä viestejä ajatuksella.

Ja ei tuollainen facepalmaus merkitse mitään jos et pysty perustelemaan mitä aseita sillä Jonesilla sitten on siltä short rangelta mistä puhuin. Siitä vain yrittämään. Kerro mulle vaikka milloin Jones on käyttänyt menestyksekkäästi tai edes ylipäätään jotain lyhyen rangen koukkua tai upparia?

Huvittavaa, että aina kun tuon jotain yksittäisiä osa-alueita esille missä näen Gustafssonilla edun tai missä näen sen pystyvän haastamaan Jonesia, niin täällä pompataan suunnilleen metri ilmaan ja aletaan rähistä siitä miten pihalla olen ja väärässä, mutta ei ikinä perustella miksi. Ihan kuin Jonesin persettä pitäisi nuolla jokaisella pienelläkin osa-alueella suhteessa Gustafssoniin tai muuten ylittää jonkun sopimattomuuden rajan ja on röyhkeä ja harhainen.

Nope, väärässä olet. Voisin tehdä tähän loputtoman listan täältä poimittuja Jonesia koskevia lauseita mitkä ovat paljon kauempana todellisuudesta mitä minun viestini Gustafssonista. Luepa ihan vain itse niitä viestejä ajatuksella.

Ja ei tuollainen facepalmaus merkitse mitään jos et pysty perustelemaan mitä aseita sillä Jonesilla sitten on siltä short rangelta mistä puhuin. Siitä vain yrittämään. Kerro mulle vaikka milloin Jones on käyttänyt menestyksekkäästi tai edes ylipäätään jotain lyhyen rangen koukkua tai upparia?

Huvittavaa, että aina kun tuon jotain yksittäisiä osa-alueita esille missä näen Gustafssonilla edun tai missä näen sen pystyvän haastamaan Jonesia, niin täällä pompataan suunnilleen metri ilmaan ja aletaan rähistä siitä miten pihalla olen ja väärässä, mutta ei ikinä perustella miksi. Ihan kuin Jonesin persettä pitäisi nuolla jokaisella pienelläkin osa-alueella suhteessa Gustafssoniin tai muuten ylittää jonkun sopimattomuuden rajan ja on röyhkeä ja harhainen.

Tässä perusteluja aseista joita Jonesilla on.

1elbow1.gif

jon-jones-spinning-back-elbow-shogun.gif

2wmqhx5.gif

Jones_Shogun_1_medium.webp

Näistä tilanteista on helppo joutua tälläiseen tilanteeseen:
JonesMatyushenkoUFC.jpg

ept_sports_mma_experts-658644749-1269269891.jpg

Sinä näet jotain etuja Gustaffsonilla vähän missä sattuu ja sun nicki jo kuvastaa sun realiteettiä tähän matsiin, ei ihme että jengi pomppii, sä et oikeasti perustele itsekkään noita sun heittoja sä vaan esität mielipiteesi tyyliin "Gussella on etu pystyssä, Jones ei mahda mitään koska naapuri" Viiltävä analyysi, ja sit oot sitä mieltä että muut liioittelee.

Jones ei edelleenkään ole mikään bokseri jolla on vain joku uppari lyöntiarsenaalissaan, sieltä tulee ja on tullut ihan mitä sattuu, Gusse ei sen paremmin kuin kukaan muukaan Jonesin tähänastisista vastuksista pysty noihin varautumaan treenicampilla, koska kukaan ei noita voi imitoida, ainoa millä noita pystyy väistelemään on vitun nopeat refleksit ja countterit. Tervemenoa Gusselle boksaamaan Jonesin kanssa.

Yhtä lailla minun mielestäni sinä olet väärässä, joten jos kaistan ja palstan ja lukijoiden silmien säästämiseksi lopettaisit nuo "sinä olet väärässä" jutut, on ihan itsestäänselvää että ollaan eri mieltä asioista, mutta jos sun tyyli on vain hokea että muut ovat väärässä ja sinä oikeassa niin en yhtään epäile etteikö orankin kysymys ole kohta ajankohtainen.

Sinä näet jotain etuja Gustaffsonilla vähän missä sattuu ja sun nicki jo kuvastaa sun realiteettiä tähän matsiin, ei ihme että jengi pomppii, sä et oikeasti perustele itsekkään noita sun heittoja sä vaan esität mielipiteesi tyyliin "Gussella on etu pystyssä, Jones ei mahda mitään koska naapuri" Viiltävä analyysi, ja sit oot sitä mieltä että muut liioittelee.

Jones ei edelleenkään ole mikään bokseri jolla on vain joku uppari lyöntiarsenaalissaan, sieltä tulee ja on tullut ihan mitä sattuu, Gusse ei sen paremmin kuin kukaan muukaan Jonesin tähänastisista vastuksista pysty noihin varautumaan treenicampilla, koska kukaan ei noita voi imitoida, ainoa millä noita pystyy väistelemään on vitun nopeat refleksit ja countterit. Tervemenoa Gusselle boksaamaan Jonesin kanssa.

Yhtä lailla minun mielestäni sinä olet väärässä, joten jos kaistan ja palstan ja lukijoiden silmien säästämiseksi lopettaisit nuo "sinä olet väärässä" jutut, on ihan itsestäänselvää että ollaan eri mieltä asioista, mutta jos sun tyyli on vain hokea että muut ovat väärässä ja sinä oikeassa niin en yhtään epäile etteikö orankin kysymys ole kohta ajankohtainen.

Sanoin jo, että Jonesilla on short rangella aseena sen kyynärpäät. Loput iskut ei ole short rangelta. Jatka vain etsimistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Yrität kääntää pointtini täysin päälaelleen. Asia on juurikin toisinpäin. Jonesista kirjoitetaan paljon enemmän sellaisia viestejä, joita kirjaimellisesti tulkitsemalla Jonesia voisi pitää yli-inhimillisenä supermiehenä Gustafssoniin nähden. Minä olen yrittänyt tuoda realismia mukaan siihen keskusteluun tuomalla esiin Gustafssonin vahvuuksia. Lisäksi olen sanonut monta kertaa, että pidän itsekin Jonesia suosikkina. Mikä osapuoli on silloin kauempana realismista? Supermies-tyyliset argumentit vai realismi siitä, että vastakkain on kaksi huippulahjakasta uuden sukupolven kärkiottelijaa, joilla molemmilla on omat vahvuutensa samalla kun myönnän, että Jones ansaitsee olla suosikki?

Tätä juuri tarkoitan. Nyt se Jones boksaakin paremmin kuin Gusse.

En minä täällä hoe, että muut ovat väärässä. Esitän vain mielipiteitäni ja yritän saada keskustelua aikaan. Minulle sen sijaan hoetaan jatkuvasti miten harhainen olen, mutta ei se haittaa. En juuri onlinereita tasokkaampaa keskustelua täältä odotakaan.

Machida ei ole edes top 5:ssa, kun puhutaan LHW GOAT:sta.

Ketkä sitten muka ovat? LHW GOAT on Frank Shamrock, Top 5 mahtuu varmaan Jon Jonesia ja Chuck Liddeliä. Kai sinne Tito Ortizinki voi heittää vaikka pelkuri se aina olikin. Ja Machida. PRIDE-Wanderlei Silva ehkä myös.

Todella nätti kyynärpää Jonesilta, mikä horjuttaa Rashadia. Epäilemättä yksi Jonesin painavimmista iskuista mitä on toistaiseksi pystyssä nähty, jatkolyönnit vain jäivät uupumaan.

2wmqhx5.gif

Pistetään vertailuksi Maulerin tyylinäyte siitä miten vastustajan liikettä ja omaa etäisyyttä kontrolloidaan näppärällä jalkatyöllä ja älykkäillä iskuvalinnoilla yhdistetäen niitä tehokkaiksi comboiksi. Ei tarvitse suuttua ja vittuilla vastustajan tasolla, tiedän kyllä, että Jones murjoi myös Hamillin helposti. Vertailen nyt vain miesten pystyottelua.

Btq1v8.gif

Jonesin ylivoimaisesti menestyksekkäin isku toistaiseksi pystyssä millä saadaan Machida tipahtamaan. Isku on teknisesti huono ja voimaton, mutta Machidan tuleminen vastapalloon riittää. Suuri kiitos kulmamiesten erätauolla antamalle nerokkaalle ohjeistukselle.

bones1_medium.gif

Gustafsson vastaa tiputtamalla T.Silvan ensimmäisellä kunnon kosketuksella n.30 sekuntia matsin alkamisesta. Tuon jälkeen Silva vetäytyi loppumatsin ajaksi täysin defensiiviseen kilppariin metsästäen lähinnä overhand rightia loppumatsin ajan. Kannattaa muuten katsoa tuo matsi jos haluaa virkistää muistiaan siitä miten kaunista Gustafssonin jalkatyö on parhaimmillaan. Kannattaa myös huomioida miten erilaiselta T.Silvan oma liikkuminen näytti tuossa ottelussa verrattuna Machida-matsiin missä mies otteli selkä paskana. Loistava matsi vielä loistavammassa tunnelmassa Globenin täysiä pauhaavan yleisömeren keskellä :)

XwDcy7.gif

Lähinnä kysymys kuuluu, että saako Jones Gussen mattoon. Ja uskon, että saa jo ekassa erässä. Voimaa kun miehellä tuntuu olevan tekniikan lisäksi ihan tarpeeksi. Ja matossa alimmaisena Gusse saakin sitten selkäsaunan. Pystyssä annan edun ruotsalaiselle, mutta kun vastassa on mies Jacksonin leiristä, niin voidaan olla varmoja, että siellä ei otella missä ollaan heikoimillamme.

Jonesin edelliset näytöt + lukuisat painimitalit puoltavat sitä, että Jones saa Gussen mattoon.

Sanottakoon vielä tässä kohtaa, että olen 100 % Gussen puolella tässä matsissa.

Ketkä sitten muka ovat? LHW GOAT on Frank Shamrock, Top 5 mahtuu varmaan Jon Jonesia ja Chuck Liddeliä. Kai sinne Tito Ortizinki voi heittää vaikka pelkuri se aina olikin. Ja Machida. PRIDE-Wanderlei Silva ehkä myös.

IMO top 5:ssa ovat (ei järjestyksessä) Wand, Shogun, Liddell, Rampage ja Jones ja top 5:n ulkopuolelle jäävät, mutta top 10:n mahtuvat Machida, Hendo, Ortiz, Couture ja F. Shamrock.

Tätä juuri tarkoitan. Nyt se Jones boksaakin paremmin kuin Gusse.
En sanonut että Jones boksaa paremmin kuin Gusse, toivottelin vain vastustajalle joka on lähdössä boksailemaan onnea, sillä Jones käyttää kaikkea muuta mitä mieleen sattuu. Ihan sama kuin lähettäisi nyrkkeilijän puukkotappeluun, siinä ei paljoa nyrkit poskilla auta kun on mora kyljessä. (liioiteltu vertaus kun ei tunnu menevän perille.)

Jabia Jones osaa hyödyntää erinomaisesti.

12_medium.gif

Jonesin kannalta vain on harmi, että Gustafssonin jabi on ehkä miehen kaikkein paras yksittäinen ase. Molemmat käyttävät jabejaan hyvin etäisyyden kontrolloinnissa, mutta Maulerin jabi on nopeampi kuin Jonesilla ja siinä on enemmän voimaa.

6.gif

Laitetaan Janitor maistamaan Maulerin jabia.. ja kanveesia..

0c43wp.gif

Lähetetään vielä Shogun kiertoradalle taitoluistelemaan ja pyllähtelemään..

CRmsv4.gif

Pistetään vielä ripaus huumoria, älköön kukaan ottako liian vakavasti :) (Shogun on kingi)

de04cy.jpg

Jos Gusse laitettais Evanssin kanssa samaan kehään niin Gussen jabin riittämättömyys tulisi todella nopeasti esille, Evans on nopeampi kuin Gusse. Se että Jones pystyi voittamaan Evanssin kertoo paljon tasosta. Evans kuitenkin pyöritteli esim Davisia ihan miten tahtoi.

Jos Gusse laitettais Evanssin kanssa samaan kehään niin Gussen jabin riittämättömyys tulisi todella nopeasti esille, Evans on nopeampi kuin Gusse. Se että Jones pystyi voittamaan Evanssin kertoo paljon tasosta. Evans kuitenkin pyöritteli esim Davisia ihan miten tahtoi.

Tuosta on kyllä pakko olla eri mieltä. Pikku-Nogia vastaan näki miten heikoilla Evans on, kun vastustaja tajuaa oikeasti nyrkkeilystä jotain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom