UFC 165 Bones vs Mauler ***SPOILERS***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SND
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
JDS kiteytti tämän kyllä parhaiten:
JDS: Guys just remembering that in a close decision the champion keeps the belt because the challenger must have a clear victory to win the fight
Olen kyllä tässä asiassa eri mieltä JDS:n kanssa. Kuka tahansa voittaa, voittaa. Mestareilla ei kuulu olla etulyöntiasemaa pisteytyksessä, eikä tuomareiden tule perustaa pisteiden antoa sellaisiin asioihin.

Olen myös sitä mieltä, että matsissa ottelijan on voitava luottaa tuomareihin. Never leave it in the hands of the judges on mielestäni typerä lausahdus silloin, kun joku on tullut ryöstetyksi.

Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ryöstöstä puhuta, vaan ihan näin yleisesti ajatellen.

Esim. Griffin vei Rampaasilta vyön tasaisen matsin jälkeen. Onhan noita, tuo "sääntö" ei aina tunnu pitävän paikkaansa.

Olipas nujakka pakko sanoa, että luulin Alexin voittavan pisteillä vaikka pahasti kone pääsi 4-5 erissä hyytymään niiden Bonesin pommien takia.
Tässä nähtiin ettei enää se alasvienti joka kestää 2sek ei auta voittamaan, mutta Alexin alasvienti puolustus oli mahtavaa ja Rogan sitä hehkutti koko matsin. Loistava esitys Alexilta nähtiin mihin siitä on ja varmasti miettivät rematchia sillä kukaan ei ole tuommoista haastetta antanut Jonesille.
Jones näytti joissain kohdissa jopa hiukan hämillään olevalta ja hyvin piestyltä. :D

Barao veti taas highlight tyrmäyksellä vaikea olla pitämättä Baraosta.

Nurmagedov pitää recordin puhtaana ja vakuuttavaa työtä taas todella kokenutta Healya vastaan voitto.

Tämä oli loistava eventti kokonaisuudessaan.

Kyllähän toi Jonesille on pisteytettävä. 4 ja 5 ja sen lisäksi mielestäni 2. erä Jonesille. Toisessa erässä oikeastaan Gusse osui enemmän pystyssä versus Jonesin lukuisat potkut, Jones osui kerran hyvin yläpotkulla Gussen päähän IMO se vei toisen erän jonille. Hienosti Gusse otti noi Jonesin pysäytyspotkut, teki omiin polviin kipeää kattoa. Ja vähän helvetisti jännitti tossa neljännessä ku Gusse oli ihan tippumassa. Hieno matsi!

Olen kyllä tässä asiassa eri mieltä JDS:n kanssa. Kuka tahansa voittaa, voittaa. Mestareilla ei kuulu olla etulyöntiasemaa pisteytyksessä, eikä tuomareiden tule perustaa pisteiden antoa sellaisiin asioihin.

Olen myös sitä mieltä, että matsissa ottelijan on voitava luottaa tuomareihin. Never leave it in the hands of the judges on mielestäni typerä lausahdus silloin, kun joku on tullut ryöstetyksi.

Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ryöstöstä puhuta, vaan ihan näin yleisesti ajatellen.

Täysin samaa mieltä, mut noinhan se yleensä menee. Kehonrakennus se vasta paska laji tuon osalta onkin. Mr. olympiassa. Ei sinne vaan tule joku random tyyppi ja voita vaikka olisi isoin ja kirein.

EN kauhean hyvin perillä näistä säännöistä ole.. Mutta ymmärsin sen olevan jokin tekninen muotoseikka.. Eli ottelijalle kirjataan 5 kulmamiestä, mutta kolme pääsee octagoniin; en nyt tiedä onks noi kaks varalla tai jotain.. Mut anyways Greg Jackson oli kirjattu vasta neljänneksi tai viidenneksi (ja siis järjestyksellä on väliä) - eli syystä tai toisesta tämä seikka oli jäänyt Jacksonin Campiltä huomioimatta.

Äsken tuli katsottua matsit. Tittelimatsi oli kyllä kovin taistelu aikoihin ja tietysti kannatin naapurinpoikaa.

Neljänteen erään asti Gussen meno näytti todella hyvältä ja vaikutti siltä, että Jonesin pahimmat aseet on saatu riisuttua. Jatkuvasti tosin itse pelkäsin niitä headkickejä ja kyynerpäitä, mitkä sitten antoivatkin ehkä matsin pahimmat pommit lopulta. Kyllähän siinä kohtaa kun tulos julistettiin saattoi multakin pari ärräpäätä päästä, mutta aavistin näin tapahtuvan, tosin en ehkä tuommoisilla lukemilla. Jollei Gusselta ois loppunu kaasutankki eikä se yksi kyynärpää päässyt osumaan yhtä pahasti niin lopputulos olisi varmaan voinut olla täysin eri. Rematchiin sitten vähän kuntoa lisää niin voipi mennä vielä paremmin.

Ryöstö tää ei kuitenkaan ollut, mutta ei silti yksimielisellä päätöksellä ois pitäny mennä.

Kyllähän Jones oli hätää kärsimässä koko ottelun ennen tota neljännen erän kyynärpäätä ja näytti hieman epätoivoiselta, kun mikään ei toimi. Uudestaan katsottuna Alex vei aika helposti kolme ekaa. Kahdessa vikasta voi väitellä: Alex näytti osuvan enemmän, mutta Jones teki damagea neljännessa kyynärpäällä+polvilla ja viidennessä headkickeillä(suurin osa tosin suojaukseen). Jos ja kun revanssi tulee niin Alexille se korkeanpaikan leiri niinkuin joku jo aiemmin sanoikin.

Propsit tikkuukolle hyvästä taustatyöstä. Itse taisin ennustaa Gussen vievän pystyssä koska reach+liike+paremmat kädet, mutta en tajunnut painin olevan tuolla tasolla. Tuskin moni muukaan. Gusse on tehnyt heikkoudestaan käytännössä vahvuuden. Uskomaton kaveri!

Minusta kyllä todella epäreilua Davisia kohtaan jos ei saa Gussea vastaan seuraavaa matsia.
Tuohan on täysin looginen ja oikeastaan ainut järkevä match up koska Jones ottaa seuraavaksi Texeiraa eikä Davisia vastaan.

Tietty jos Gussen pitää ottaa pari voittoa ennen titteli matsia niin sitten ymmärrän. Eli Davis nyt vaikka Shogunia vastaan ja sitten jos voittaa niin Jonesia vastaan Texeiran jälkeen ja sitten Gusselle rematch jos on voittanut pari matsia esim. Machidaa ja Texeiraa vastaan.
Näin saataisiin Jonesia vastaan järkevästi uudet haastajat Texeira ja Davis.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ite olis ollu kummastakaan tuomiosta pettynyt. Loistava matsi eikä tossa matsissa todellakaan ollut häviäjiä. Ainoa asia minkä takia ehkä ihan tyytyväinen että meni Jonesille on että se oli kuitenkin todella lähellä jo lopetusta 4. erässä jos olis erä kestäny vähä pidempään niin luulen et olis päättyny Gusse oli meinaan tosi sekasin. Muuten todella tasanen ja hieno matsi!

No tuon matsin jälkeen uskon täysin ne tikkuukon puheet ettei Davis saa enää Alexia vietyä alas. En nää hirveästi pointtia syöttää Davisia Gusselle.

jones-limp.gif

Champpikin näytti tällä kertaa siltä, että tuli oltua matsissa.

Joku osaava vois shopata tohon merirosvolakin päähän ja papukaijan olkapäälle, silmälappu löytyykin jo. ;D

Tiukka matsi, mutta voitto meni oikeeseen paikkaan. Kuinka paljon tuo matsi olisi mennyt eri tavalla, jos Jones ei olisi loukkaantunut ottelun alkupuolella ?
Gussea vastaan aika hyvin vedetty yhdellä jalalla, hyvin sai tuon peitettyä vaikka totuus on ollut aivan muuta, voittihan se Sonnenin ilman isoa varvasta.

vyax3l.jpg

Vähän erimieltä tuomarien päätöksestä. Yksi niistä pisti 49-47. Itse annoin kolme ekaa gusselle ja kaksi vikaa Jonesille

Mitä sille Jonesin jalalle tarkkaan ottaen kävi ja missä tilanteessa se vamma syntyi?

Tiukka matsi, ei missään nimessä ryöstö. Itse pisteytin Svedulle, mutta katsoin matsia vahvojen Gusse-lasien takaa.

Jones vs Gusse 2!!!!!!!!!

En oo varmaan koskaan kattonu mitään matsia näin innoissani ja sydän näin kovin hakaten, en edes Kuivasen matseja katellessa.

Tiukka matsi, mutta voitto meni oikeeseen paikkaan. Kuinka paljon tuo matsi olisi mennyt eri tavalla, jos Jones ei olisi loukkaantunut ottelun alkupuolella ?
Gussea vastaan aika hyvin vedetty yhdellä jalalla, hyvin sai tuon peitettyä vaikka totuus on ollut aivan muuta, voittihan se Sonnenin ilman isoa varvasta.

vyax3l.jpg

Mun mielestä Jonesille oli annettu liikaa pisteitä potkuista, jos se saa pisteistä niistä sen kantapää hipasuista sääreen, niin huh-huh.

Ottelun jälkeen mun mielestä myös pitäisi aina katsoa molempien naamaa.

Juu ja propsit Gussen painista, se yllätti. Varsinkin ykkös erän alasviesti, mistä Jonesin pakka meni selkeesti sekaisin. Gussen painihan on tämän ottelun perusteella LHW sarjan parhaimmistoa.

Ottaen huomioon kuinka Bones on dominoinut aikaisempia vastustajia, niin on jotenkin surrealistista kuinka hyvin Mauler pisti kampoihin. Yllätyin todella, täytyy myöntää vaikka Gustafssonia kannatinkin.

Olin tuolla paikan paalla ja olen ollut kaikissa Toronton UFC:issa. Gusse vs. Jones oli kylla upein MMA matsi minka olen ikina nahnyt. Paikan paalla se meni mielestani Jonesille 3-2 mutta ironisesti paikan paalla matsia ei valttamatta nae aina parhaiten; jos katsoo ottelijoita, ne on kuin pari pienta tikku-ukkoa kaukaisuudessa (mulla kun ei ole monen tonnin budjettia olla hakin vieressa), ja sitten jos katsoo sen ruudulta niin pointti menna paikan paalle katoaa. Joka tapauksessa hallissa oli jarjeton mylvinta paalla koko matsin ajan ja kynnet tuli syotya aika perskuleen lyhyeksi, sen verran jannitti. Toki olisin toivonut Gusselle voittoa. Upea kokemus, pitaa katsoa matsi myohemmin tanaan Roganin selostuksen kanssa.

P.S. sain hyvat naurut kun yhdessa vaiheessa katsoin Wikipediasta seuraavan matsin ja se oli Joe Rogan vs. Werewolf :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom