UFC 114 mustat pojat lyö ***Spoilers***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Kumpi vie?

• Sugar

Votes: 0 0,0%
  • Page

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
  • Poll closed .
Oikeassa olet, että pisteytyssäännöissä olisi rukkaamisen varaa. Kenties suurin muutos, jota monet ottelijatkin ovat toivoneet on se, että matossa saisi potkia polvella päähän. Tämä kannustaisi vähemmän bjj:ssä loistavaa painijaakin ohittamaan guardin ja hakemaan lopetusta polvilla. Muutenkin tällaiset ns. väkisinmakaamiset varmasti vähenisivät ja turvallisuuden kannalta nyt en näe sen suurempaa riskiä tässä kuin esim. shoottaavan ottelijan potkaiseminen päähän. Tuomareiden tulisi olla hereillä.

Makuasia taas on se, että pitääkö mattonyhjäämistä tylsänä vai ei. Itse kyllä tykkäsin kovasti Rampagen ja Evansin matsista vaikka yleensä seinänojailu Randyn tapaan on kenties tylsin tapa otella. Jollei lasketa pystyssä kaukaa pisteiden naputtelua tyyliin Bisping.
Kyllähän hyvää mattokamppailua katsoo aina. Eikä tuo Rashadin ja Rampegen matsi mistään tylsimmästä päästä ollut. Ehkä porukka vain pettyi tuon hypen takia. Varsinkin kun Rashadin tyylinä on ollut tuo väkisinmakailu, jota tullaan näkemään jatkossakin.. Paitsi tietty kun Shogun potkii siltä pään irti ;)

Vapaaottelun tulisi palata juurilleen. Poistetaan erät kokonaan niin ei tarvitsisi arpoa pisteitäkään. Joka matsi päättyy lopetukseen kun tarpeeksi kauan nyhjätään ja nojaillaan.

Vapaaottelun tulisi palata juurilleen. Poistetaan erät kokonaan niin ei tarvitsisi arpoa pisteitäkään. Joka matsi päättyy lopetukseen kun tarpeeksi kauan nyhjätään ja nojaillaan.

Ei olisi varmaan kauhean viihdyttäviä matseja tai järkeviä PPV lähetyksiä joissa on aikaraja 2.5h, jos eka matsi vie siitä 90 minsaa, ja toka sitten loput.. Jäis titteliottelut aina hämärän rajamaille.

Eihän tuo nyt viihdyttävin matsi ollut, ja jotenkin odotti siltä vielä enemmän kun kuunteli miesten uhoamista lähes koko tuf 10 ajan. Rashadilta fiksusti oteltu, jos voitolla saa ykköshaastajan paikan niin ei tuossa todellakaan ole mitään järkeä lähteä nyrkkeilemään tuommoista kaveria vastaan kun matsi voi päättyä yhdestä virheestä, ja yrittää todistella joillekkin ihmisille että pystyy voittamaan matsin myös pystyssä. Aika samanlainen taktiikka kun Kos vs Daley. Itse uskon että esim Koscheck olisi voittanut Thiagon jos olisi vaan keskittynyt matsissa siihen tuttuun painiin eikä hakenut sillä heijarilla tyrmäystä mutta se onkin jo toinen tarina :D

Ei olisi varmaan kauhean viihdyttäviä matseja tai järkeviä PPV lähetyksiä joissa on aikaraja 2.5h, jos eka matsi vie siitä 90 minsaa, ja toka sitten loput.. Jäis titteliottelut aina hämärän rajamaille.
Eipä ne ekojen UFC-turnausten matsit kaikki kauhean kauaa kestäneet vaikka Royce välillä vetikin vähän pidemmän kaavan mukaan... esim. ihan ensimmäinen UFC-ottelu eli savatemiehen ja sumopainijan matsi (heh) kesti noin 20 sekuntia.

Kai tuohon Page-Rashad näetään tylsänä matsina sen takia että Rampagen matsit näin yleensä ottaen ovat olleet viihdyttäviä, ja kaikki puhe nyt vaan viittasi siihen että joku hakataan tohjoksi maineventissä, siinä mun mielestä sukulaku teki hyvän pointin.

Mun mielestä enemmän häkki- ja pisteytyskysymys... koko helvetin häkki pitäisi heivata pois ja otella kehässä. Häkki on jäänne UFC 1:stä, ja siellä varmaan olisi ollut krokotiileja täynnä oleva vallihautakin jos niillä tomppeleillä olisi siihen ollut varaa (ja tämä ei edes ole vitsi). Eihän sillä pitäisi olla suurta väliä montako kertaa viet vastustajan tonttiin tai nostat sen häkin seinälle, vaan lähinnä sillä että turpoaako sen naama kun siellä ollaan.

Eipä ne ekojen UFC-turnausten matsit kaikki kauhean kauaa kestäneet vaikka Royce välillä vetikin vähän pidemmän kaavan mukaan... esim. ihan ensimmäinen UFC-ottelu eli savatemiehen ja sumopainijan matsi (heh) kesti noin 20 sekuntia.

Ei tietenkään kaikki mutta urheilulähetyksessä joka pyörii tietyn aikarajan puitteissa ei oikein ole mahdollista vetää tolla no time limit kaavalla..
UFC100 lähetyksessä jossa oli 2 titteliotelua jätettiin jo yksi matsi välistä ja näytettiin main eventtien jälkeen kun 2 ekaa matsiakin kesti täyden ajan, joten jos iltama jossa on 3 matsia 3*5 min ja 2 matsia 5*5 min menee tiukille, jopa niin tiukille ettei ihan kaikki ehdi näkyä niin mieti miten kävisi jos 1 matsi kestäisi sen 90 min.

Ja nykyään ottelijat on paljon enemmän monipuolisempia ku silloin :D kyllä ne vain kestäisi.
Jaa-a, enpä tiedä mihin suuntaan se monipuolisuus tässä matsien kestossa vaikuttaisi. Roycehan pystyi nuhjaamaan tunnin matossa vahvempia vastustajia vastaan siksi että kukaan muu ei osannut matossa mitään ja Royce pystyi hallitsemaan vastustajia jotka juuttui guardiin... Mites moni nykyään haluaisi pitää vaikka Fedoria tunnin guardissa? :D

Ja mites sitten se mahtaisi vaikuttaa matsien kestoon kun ottelijat tietäisi että pelkästään tyrmäyksellä/lopetuksella voi voittaa?

Mutta tietysti tv-lähetysten takia ei voida nykyään ottaa sitä riskiä että joku matsi saattaisi venyä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa-a, enpä tiedä mihin suuntaan se monipuolisuus tässä matsien kestossa vaikuttaisi. Roycehan pystyi nuhjaamaan tunnin matossa vahvempia vastustajia vastaan siksi että kukaan muu ei osannut matossa mitään ja Royce pystyi hallitsemaan vastustajia jotka juuttui guardiin... Mites moni nykyään haluaisi pitää vaikka Fedoria tunnin guardissa? :D

Ja mites sitten se mahtaisi vaikuttaa matsien kestoon kun ottelijat tietäisi että pelkästään tyrmäyksellä/lopetuksella voi voittaa?

Mutta tietysti tv-lähetysten takia ei voida nykyään ottaa sitä riskiä että joku matsi saattaisi venyä...

Totta tuokin. Mutta suurimmaksi osaksi asiaan vaikuttaa myös se, että nykypäivänä on tasoerot menneet huomattavasti pienemmiksi, kuin tuolloin UFC 1:n aikaan. Nykyään näkee erittäin harvoin kunnon "ylijuoksumatsia" :D

Itse olen pettynyt mihin suuntaan vapaaottelun toiminta siellä itse häkissä on menossa. Ottelijoiden monipuolisuus on plussaa, mutta sitä en arvosta että lähdetään hakemaan selviytymis voittoa, vaikka sitten style ala rashad. Täällä puhutaan rahasta ja miten saa enemmän kuin voittaa. Nämä jätkät on sotureita , entäs millaisen perinnön he jättävät itsestään. Mä kuulun siihen joukkoon joka haluaa sitä että sinne häkkiin menee kaksi nälkäistä soturia sillä asenteella että toinen vain kävelee ulos. Ei kiinnosta miten hienoja polvihyppypotkuja tai tyrmäyksiä tulee, vaan se että näen kaksi kaveria go for the kill asenteella. Eikä Evans ole minusta verrattavissa GSP:hen .GSP hyökkää, yrittää lopettaa, saa miehet näyttämään kärsiviltä. Rashad menee jollain " survivor" asenteella soturin kanssa häkkiin ja koittaa pysyä hengissä 15min. Sellaiselle kuuluisi oma lajinsa. Pisteytystä tulisi muuttaa ja ottelijoita kuuluisi kannustaa hakemaan kiistatonta voittoa IMHO.

Itse olen pettynyt mihin suuntaan vapaaottelun toiminta siellä itse häkissä on menossa. Ottelijoiden monipuolisuus on plussaa, mutta sitä en arvosta että lähdetään hakemaan selviytymis voittoa, vaikka sitten style ala rashad. Täällä puhutaan rahasta ja miten saa enemmän kuin voittaa. Nämä jätkät on sotureita , entäs millaisen perinnön he jättävät itsestään. Mä kuulun siihen joukkoon joka haluaa sitä että sinne häkkiin menee kaksi nälkäistä soturia sillä asenteella että toinen vain kävelee ulos. Ei kiinnosta miten hienoja polvihyppypotkuja tai tyrmäyksiä tulee, vaan se että näen kaksi kaveria go for the kill asenteella. Eikä Evans ole minusta verrattavissa GSP:hen .GSP hyökkää, yrittää lopettaa, saa miehet näyttämään kärsiviltä. Rashad menee jollain " survivor" asenteella soturin kanssa häkkiin ja koittaa pysyä hengissä 15min. Sellaiselle kuuluisi oma lajinsa. Pisteytystä tulisi muuttaa ja ottelijoita kuuluisi kannustaa hakemaan kiistatonta voittoa IMHO.

Mutta se ei vain tule tapahtumaan, kuvailit hyvin tossa WWEtä, siellä tota tapahtuu, kannattaa seurata sitä.

Määki oon nähny Gladiaattorin.

No johan tuli aivopieru modelta, käsittääkseni wwe on käsikirjoitettua pelleilyä. sellaistako mä tossa toivoin.

Siltä se vaikutti että toivoit, kattele uusintana vaan don fryen matsia takayamaa vastaan, siinä saat kaipaamaasi viihdettä, ei nykyurheilussa mennä sinne välttämättä go for the kill asenteella, vaan asenteella jolla voitetaan matsi fiksusti vältellen loukkaantumisia. Siellä on kaikki niin kovia jo ettet voi lähteä sinne vaan huitomaan ja "tappamaan"

Esitin kantani siihen mitä haluan otteluilta, niin kovin rakentavaa vastata että seuraa showpainia. En kaipaa don fryeta enkä muitakaan vanhanliiton miehiä, vaan kaipaa uusille atleettisille ja monipuolisimmille vähän taistelijan asennetta. On paljon , itseaiassa hyvinkin paljon ottelijoita jotka sanovat että he menevät häkkiin ja pyrkivät lopetukseen. Ja sit näitä survivoreita, joita en ymmärrä . Saako ne kiksit vain siitä että ovat jahdattavana häkissä, koittaen päästä ehjin nahoin ulos tekemättä käytännössä mitään vastustajalle.

Kannattaisiko heidänlaisien ottelijoiden kannattajien seurata vaikka härkätaistelua?

Ymmärrän kyllä sun pointin ja varmasti löytyy muitakin jotka odottavat tuota asennetta ottelijoilta, sen kuulee joka eventissä kun matsin alusta on mennyt 25 sekkaa ja ottelijat tunnustelevat toisiaan niin punaniskat aloittavat buuauksen.. Se ei vaan ole välttämättä järkevää rynnätä heti hakemaan lopetusta ja yrittää sitä joka paikasta vaan nyky MMAssa pärjää ottelemalla järkevästi, jos et siitä tykkää niin olen pahoillani puolestasi, koska MMA ei ole siihen suuntaan menossa varmastikkaan, ainakaan isoja sääntöuudistuksia, joita todennäköisesti ei nähdä..

Toivon nyt että et oikeesti vertaa minua mihinkään punaniskaan. Ottelijoiden päämäärän pitäisi olla lopetus. ja sen pitäisi sen 15min aikana näkyä siinä ottelemisessa, aikaa siihen on riittävästi. Ja 25min matsissa sen pitäisi tapahtua 8/10 kerroista. Hyvä jos ymmärrät pointtini . Tunnustelu kuuluu otteluun tottakai , ja kovimmat viimeistelijät tekevät poikkeksetta niin, mutta se että juostaan ja härnätään vastustajaa kolme erää on täysin perseestä.

Kyllähän tuossa Danakin aina hokee "don´t leave it to the hands of judges", eli kyllä kait sitä lopetushakuista ottelutapaa kärjestäjienkin taholta suositaan, mutta jotta jotain oikeasti tapahtuisi, niin sääntöjä olisi vähän muuteltava.

Palkkiojärjestelmän voisi muuttaa niin, että se suosisi huomattavasti tuntuvammin ottelijaa, joka viimeistelee vastustajansa. Nykyinen UFC:n pisteytyssysteemihän on taas vapaaottelussa todella huono ja sallii tämänkaltaiset ottelut turhan helposti.
Alasvientien painoarvoa pisteytyksessä voisi laskea selvästi silloin kun kyseessä on alasvienti jonka seurauksena vastustajalle ei aiheuteta minkäänlaista vahinkoa tai etenkin jos vastustaja onnistuu nousemaan takaisin ylös 5-10 sekunnissa.
Priden säännöissä tuollaisella ottelulla ei voinut yleensä voittaa ja sielläkin kuitenkin huiput ottelivat tarkasti. Tilipussi pieneni merkittävästi heti jos rupesi ottelemaan lay´n pray -taktiikalla.

Tässä on taas enemmän kyse siitä: "Don´t hate the player, hate the game" -tilanteesta. tottakai huippu-urheilija ottaa helpoimman/ turvallisimman mahdollisen voiton ja jos säännöt sallivat, että pelkästään toista kontrolloimalla voi matsin voittaa, niin se on sitten sääntöjen vika enemmänkin.
Ja mitä siis kyseisen tapahtuman main eventtiin tulee, niin olihan Rashad tuossa kuitenkin se parempi ottelija. Shogunia vastaan toivottavasti ei onnistu väkisinmakaamaan voittoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom