UFC 114 mustat pojat lyö ***Spoilers***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Kumpi vie?

• Sugar

Votes: 0 0,0%
  • Page

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
  • Poll closed .
Palttiarallaa 10 vuotta kun on MMA:ta seurannut, niin kyllähän sellainen muutos on tapahtunut, että ennen yritettiin kukistaa vastustajat ja tänään yritetään vain voittaa. Se on ihan ymmärrettävää: ottelijoiden tasoerot ovat nykyisin lähes olemattomat verrattuna menneeseen, joten ottelijan kannalta on järkevämpää hakea voitto kotiin kuin yrittää joka käänteessä tyrmäystä tai lukkoa. Jos hyväksyy muutoksen ja seuraa otteluita jännittäen kuka voittaa, eikä miten voittaa, niin ne ovat ihan yhtä mielenkiintoisia kuin aina ennenkin.

Mitä tulee "nojailuun", niin MMA:ssa on sellainen hieno piirre, että se korjaa itse itsensä. Joskus aiemmin häkkiä vasten joutuminen matossa oli kuolemantuomio, sitten joku keksi että häkkiä vasten voi nousta ylös ja nykyisin mattoon joutuva oikein toivoo pääsevänsä häkkiä vasten jotta voisi nousta ylös helpommin. Eiköhän joku pian keksi miten otetaan ilo irti häkistä pystyssä ja nojailu loppuu ainakin osittain siihen.

Säännöissä ei ole muuta korjaamista, kuin että hyödyttömän maahanviennin arvon pitäisi olla nolla. Erittäinen pisteytys toimii ihan hyvin ja esim. Priden taannoiseen erättömään tuomarointiin verrattuna ottelut päättyvät useammin "oikein" (eivät toki tietenkään aina ja vaara järjettömästä ratkaisusta kasvaa eksponentiaalisesti jos Cecil Peoples on paikalla).

Aikamoinen pettymys oli rampagen kunto,olis voinu viel voittaa jos cardio olis kestäny loppuun asti.Sai sentään nauttia kun Hathaway hakkas Diegoa kolme erää.

Palttiarallaa 10 vuotta kun on MMA:ta seurannut, niin kyllähän sellainen muutos on tapahtunut, että ennen yritettiin kukistaa vastustajat ja tänään yritetään vain voittaa. Se on ihan ymmärrettävää: ottelijoiden tasoerot ovat nykyisin lähes olemattomat verrattuna menneeseen, joten ottelijan kannalta on järkevämpää hakea voitto kotiin kuin yrittää joka käänteessä tyrmäystä tai lukkoa. Jos hyväksyy muutoksen ja seuraa otteluita jännittäen kuka voittaa, eikä miten voittaa, niin ne ovat ihan yhtä mielenkiintoisia kuin aina ennenkin.

Mitä tulee "nojailuun", niin MMA:ssa on sellainen hieno piirre, että se korjaa itse itsensä. Joskus aiemmin häkkiä vasten joutuminen matossa oli kuolemantuomio, sitten joku keksi että häkkiä vasten voi nousta ylös ja nykyisin mattoon joutuva oikein toivoo pääsevänsä häkkiä vasten jotta voisi nousta ylös helpommin. Eiköhän joku pian keksi miten otetaan ilo irti häkistä pystyssä ja nojailu loppuu ainakin osittain siihen.

Säännöissä ei ole muuta korjaamista, kuin että hyödyttömän maahanviennin arvon pitäisi olla nolla. Erittäinen pisteytys toimii ihan hyvin ja esim. Priden taannoiseen erättömään tuomarointiin verrattuna ottelut päättyvät useammin "oikein" (eivät toki tietenkään aina ja vaara järjettömästä ratkaisusta kasvaa eksponentiaalisesti jos Cecil Peoples on paikalla).

Puhut asiaa! Tuohon lisäisin vielä sen, että itse toivoisin 10-point-must systeemissä nähtävän enemmän 10-8 eriä. Jos vie jonkun erän kaveria kun rättiä mutta ei saa lopetettua pitää siitä saada sen mukainen "korvaus". Katsokaapa vaikka Diego Sanchez vs Clay Guida 1. erä, joka meni Diegolle 10-9 vaikka vedettiin neljä ja puoli minuuttia yhteen maaliin. Clay sai lopussa yhen alasviennin ja tällä perusteltiin 10-9 erää. Melkosen naurettavaa. =) Olen myös keltaisen kortin kannalla jota jaappaniassa ollaan käytetty. Tosin tämän tulisi olla vähemmän herkässä kun Pridessä. Sitten vasta korttia käyttöön kun menee ihan päättömäksi nujuamiseksi.

Mun mielestä koko pisteytysjuttu pitäisi miettiä uudestaan vaparia varten. Suurin osa matseista on kolmieräisiä, nykyisellä nyrkkeilystä perityllä pisteytyksellä tulee ihan liikaa epäselviä tuomioita.

Tuomareita pitäisi ohjeistaa niin, että antaisivat 10-8 -eriä vähän herkemmin, ja vähän sovellettuna se keltainen kortti -systeemi käyttöön. Ei ehkä matossa, mutta esimerkiksi ne Silvan kipittämiset Maiaa vastaan ois olleet keltasen paikkoja mun mielestäni.

Paskapuhetta että QJ oli muka ottelukunnossa. Mies ei ottanut aloitetta kertaakaan ottelun aikana ja joka kerta kun Rashad alkoi painia niin hän teki pienimmän tarvittavan ponnistuksen pystyäkseen välttämään maahan joutumisen ja sitten vain nojaili aitaa vasten kunnes tuomari teki jotain. Rampage ei ole koskaan otellut tällä tavoin lukuunottamatta ottelujen myöhäisimpiä vaiheita jolloin hänen aina kehnosti treenattu kunto on pettänyt.

QJ ei ehtinyt treenikaudellaan tekemään mitään muuta kuin laihduttamaan 250lbstä (hänen painonsa kun mies saapui treenileirille) 205seen. Muutamien viikkojen laihdutuspainoisella leirillä ei saa kardiota millään sellaiseen kuntoon että se riittäisi huippukuntoista (ja taitoista) vastustajaa vastaan yli vuoden treenittömän ja roskaruokatäytteisen tauon jälkeen. Kaverilla ei ollut mehuja otella edes yhtä erää täysiä ja sitten kun hän yritti vielä sirotella ne vähän energiat kolmelle erälle niin tulos oli nähdyn lainen.

QJ julkaisi joskus ~2003 Rampage undercover tai joku vastaava "treeni"/ whatever CD:n Team Oyama ajoilta ja siitä kyllä näkee karusti millainen slackeri kaveri oikeasti oli. En onnistunut nyt äkkiä google searchilla löytämään julkaisun nimeä ja muistan vain että deletoin moisen paskan katsottuani ja siitä lähtien Quinton on ollut kyllä vain älyttömän lahjakas idiootti minun kirjoissani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom