UFC 104 Dragon vs. Shogun ***Spoilers***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
jos machilda olisi tuossa matsissa shogun ja shogun machilda niin matsin jälkeen taas hehkuttaisiin että kun Machilda ei oo hävinnyt vielä eräkään ja otti tässäkin matsissa vain pari hassua osumaa vartaloon. Olisi vienyt ihan varmasti 50-45 tuomareiden mielestä. Veikkaan että tuomareilla oli jotkut intressit antaa Machildalle voiton. En tiedä mitkä mutta sellainen fiilis vähän jäi. Uusinnasta tulee varmasti mieleenkiintoinen. Uskon että Shogun sen vie ylivoimaisesti.

No miksei Shogun tätä matsia sitten vienyt ylivoimaisesti?

Itse taisin pistää ensimmäisen erän tasan, toisen pienoisesti Machidalle ja loput Shogunille
.

Kyl mä ainakin olen sitä mieltä että ei tätä voi mitenkään sanoa että mestari pitää "voittaa" eli periaatteessa haastajan täytyy selvästi voittaa muuten vyö jää mestarille. Näinhän tämä tuntu menevän.

Page-Griffin matsissa vyö lähti myös aika heppoisesti,että sinäänsä tämä "vyö pitää voittaa" on täyttä sitä itseään. Kun lasketaan osuneet lyönnit ja potkut yhteen Shogun voitti 82-42,joten mun mielestä aika selvällä erolla.

No miksei Shogun tätä matsia sitten vienyt ylivoimaisesti?
Ajattelin sen niin ettei haluaisi jättää enää mitään tuomareiden varaan Machildaa vastaan. Uskon kyllä että luuli koko ajan johtaneen ylivoimaisesti tuomareiden silmissä niin ei uskaltanut riskeraata mitään ja yrittää lopetusta kun oli muutenkin voittamassa.

No neljän erän jälkeen ainakin tilanne oli vielä varmaan monenkin mielestä avoin molempiin suuntiin (moni laittanut 2-2 tähän mennessä erät). Eli tuskin luuli mitenkään ylivoimasesti johtavansa. Tosin veihän se Shogun sen viimeisen erän, mutta kommentti vain tuohon "ylivoimaiseen johtoon".

No tossa ainakin kommentaattorit jakso paapattaa siitä että lyoton perässä ei kannata juosta koska se on niin hyvä lyömään countereita sillon ku sen perässä juostaan, ehkä shogun otti tän huomion ja sen takia ei koskaan lähteny hirveesti juoksemaan perässä ja näin ollen ei saanut matsia lopetettua.

Ajattelin sen niin ettei haluaisi jättää enää mitään tuomareiden varaan Machildaa vastaan. Uskon kyllä että luuli koko ajan johtaneen ylivoimaisesti tuomareiden silmissä niin ei uskaltanut riskeraata mitään ja yrittää lopetusta kun oli muutenkin voittamassa.

Perseestä jos alkaa menemään tuollaiseksi taktikoinniksi tämäkin laji. Että siinä mielessä kyllä hyvä tuo tuomaripäätös; Koskaan et voi luottaa mitä tuomari päättää ja niinpä matsi pitää saada päätökseen muuten kuin tuomariäänin.

Perseestä jos alkaa menemään tuollaiseksi taktikoinniksi tämäkin laji. Että siinä mielessä kyllä hyvä tuo tuomaripäätös; Koskaan et voi luottaa mitä tuomari päättää ja niinpä matsi pitää saada päätökseen muuten kuin tuomariäänin.
Jos matsit olisi pakko saada päätökseen muutoin kuin tuomariäänin niin sitten pitäisi otella niin pitkään että jompi kumpi häviää. Aika vahva fiilis on kyllä siitä että jos olisi seuraavat 5min vielä oteltu niin ei lyoto olisi enää jaksanu koska ne jalat alko olemaan aika kovilla siinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

En tiedä onko tää provo, mutta melkoista shaissea kuitenkin. Tuomarit ovat tulleet jäädäkseen ja UGC:ssä nyt sattuu olemaan pistelaskenta, jossa jokainen erä pitää antaa toiselle taistelijalle. En itsekään panisi pahakseni jos tuomarit poistetaan kokonaan (paitsi kehästä) ja mennään alkuaikojen meininkiin.. Kyseessä on kuitenkin huippu-urheilu ja siinä on tietyt säännöt ja jos niiden puitteissa tehdään ottelutaktiikka ja onnistutaan siinä vielä pysymään, niin onhan se aika hienoa.

Itse toivoin koko ajan, ettei Shogun lähde rynnimään tai rymistelemään, vaan ottaa taktisesti viisaasti, pommittaen alapotkuilla Lyoton jalat soosiksi ja sitä kautta ottaa voiton. Näinhän siinä myöskin kävi. Katsoin ottelun vielä kertaalleen ja en vieläkään saa Machidaa voittajaksi.

Jos kerran tuomarit julistaa eniten maksavan voittajaksi (tai sen oman suosikin), niin silloin on kyllä pitää niitä tuomareita siellä. Pointti on siinä, että ammattitaidoltaan yhtä päteviä arvioitsijoita (tuomaraiden lisäksi) löytyy ihan helveltisti, ja jos kaikki nämä ovat sitä mieltä, että Shogun ottelun voitti, niin ei kai tässä jää enää mitään muuta mahdollisuutta kun sovittu tulos jos pisteille mennään. Sääntöjen puitteissa tuomareihinkin pitää luottaa, eikä toitottaa koko ajan sitä paskaa, että ei pidä niille jättää. Josta tulikin mieleeni, että ehkä ne tarkoituksella julistaa aina häviäjän voittajaksi, jotta saadaan viihdettä kansalle. Vähän sama kun keihäänheitossa mielivaltaisesti tuomittais heittoja yliastutuiksi tai vastaavaa.

Vittu, että vituttaa vieläkin. Ja yleensä en edes tuohdu näistä.

Jäi tuosta mun viestistä hymiö pois perästä.... Älytön tuomaripäätös minustakin, ja jos siitä nyt hakemalla hakee jotain hyvää niin toivottavasti antaa tulevaisuudessa rohkeampia mestaruusmatsauksia.

Edittiä: eli vielä rautalangasta; jos ja kun Shogun ja Machida uusivat ottelun luulisin että Shogun pyrkii tästä sisuuntuneena ratkaisemaan matsin muuten kuin tuomaripistein...

Jäi tuosta mun viestistä hymiö pois perästä.... Älytön tuomaripäätös minustakin, ja jos siitä nyt hakemalla hakee jotain hyvää niin toivottavasti antaa tulevaisuudessa rohkeampia mestaruusmatsauksia.

Edittiä: eli vielä rautalangasta; jos ja kun Shogun ja Machida uusivat ottelun luulisin että Shogun pyrkii tästä sisuuntuneena ratkaisemaan matsin muuten kuin tuomaripistein...

Itteä kyl vähän jänskättää tää rematsi just tän takia.. Shogun on tahallaan agressiivisempi koska ei halua samanlaista lopputulosta, eli machida pääsee toteuttamaan omaa ottelutyyliään. Toisinsanoen counterstraikkeri mestarina on helppo olla kun ei tarvitse itse olla aktiivinen kun vyö pysyy.

Ei sillä, että minua tuo voitto haittaisi mut Shogun antoi enemmän selkään ja olin aivan 110% varma ettei mestaruus enää ole Lyoton, toisin kävi. :wtf:
Tämä tullaan muistamaan pitkään.
Ekat erät meni IMO shogunille, mutta ei sitten tuomareiden mielestä.

Ben oli noussut ylös vaikka masakatti keskeytti tosin olihan ottelu meko yksipuolinen enkä jaksa, että Rothwell olisi enää noussut siitä suosta.

No katellaan mitä ne keksii Naturen voittoon seuraavassa eventissä.

Ei vittu....................................................................................................................................................................................................

Shogun-Dragon: Shogun voitti.(piste)

Velasquez-Rothwell: Caini pyöritti isompaa miestä ku märkää rättiä! Mazzagatti varasti shown. Tosin en usko että siitä homma olis mikskään muuttunu vaikka oliskin antanu matsin jatkua.

Tibau-Neer: Tibaun ensimmäinen takedown oli yks komeimmista IKINÄ! Muuten matsi oli melkosen tylsä.

Stevenson-Fisher: Fisher selällään ku kala kuivalla maalla. Tylsää.

Johnson-Yoshida: Vähä oli samat fiilikset. Kuus paunaa yli. Voitto oli komee mut ite en olis varmaan edes tuuletellu tommosen jälkeen.

Bader-Schafer: Boooooring.

Hardonk-Barry: Hardonk näytti vievän alusta, mutta homma käänty tokassa Barrylle, joka otti nätin voiton. Kaverit sai illan matsi bonarin ja Barrylle vielä päälle KO of the night. Ihan kiva palkkapäivä.

Okami-Sonnen: Okami osaa jo lyödä jabin jälkeen toisenki lyönnin (wau), mutta ei riittänyt ku Sonnen tuli päälle ku härkä.
Lisätään listaan, että Struve sai Submission of the Night bonarin helvetin hienolla triangelilla. Itse tykkäsin tavasta, jolla hän antoi kaverin sweepata hänet mountista suoraan triangeliin. Very nice!

Itteä kyl vähän jänskättää tää rematsi just tän takia.. Shogun on tahallaan agressiivisempi koska ei halua samanlaista lopputulosta, eli machida pääsee toteuttamaan omaa ottelutyyliään. Toisinsanoen counterstraikkeri mestarina on helppo olla kun ei tarvitse itse olla aktiivinen kun vyö pysyy.

Ainakin Shoguni sano lehdistötilaisuudessa että ottelisi samalla tyylillä, koska koki sen toimivaksi ja mielestään voitti. Joo, on helppo olla mestari jos on counterstraikker. :david:

Ja Rothwell taisi sanoa tähän tyyliin että " onneksi Machida ei otellut Pridessa, olisi vieläkin velkaa kaikista niistä keltaisista korteista" :D

FightMetric: 49-47 Rua
Yahoo Sports / Cagewriter: 48-47 Rua
BloodyElbow : 48-47 Rua
USAToday: 48-47 Rua, 49-46 Rua
MMA Fanhouse / Michael David Smith: 48-47 Rua
MMATorch : 48-47 Rua
MMAJunkie : 49-46 or 48-47 Rua
MMAMania : 50-45 Rua
5 Ounces of Pain : Rua (no score given)
Fightlinker : Rua (no score given)
ProMMA.Info: 50-45 Rua
ESPN: Rua
Sherdog:
Jordan Breen -- 48-47 Rua
Brian Knapp -- 48-47 Rua
Mike Fridley -- 50-45 Rua

edit. sinne vaan nimeä alle:

http://www.ipetitions.com/petition/shogunlhwchamp/

Kyllä täyty sanoa että nyt on kyllä täysin paskaa tuo tuomarointi.. siis niillä on pää totaalisen syvällä toistensa perseessä, tuosta ei nyt millään saa voittoa Machidalle kaikin tuomarinäänin ei sitten niin millään, shogun oli aktiivisempi, osui enemmän ja tehokkaammin, mitä vittua noi siis tajuaa! Jos toi tuomarointi on jatkossa tota luokkaa niin jää kyllä UFC eventit katsomatta.. ottaa huolella aivoon

Back
Ylös Bottom