Tyypillisimmät salilla nähdyt virheet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vanttu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
- kyykyissä polvet työntyvät reilusti varvaslinjan eteen ja polvi ei pysy linjassa jalkapöydän ja lonkan kanssa = ongelmia polvien kanssa.

Polvien työntyminen varvaslinjan eteen kyykyssä on aika yksilöllistä, eikä siitä kuinka paljon on kokemusta ja millä tekniikalla sitä teet...

Jäätävä: -On varmasti yksilöllistä juu, mutta mitä enemmän ne sinne varvaslinjan yli työntyvät, sitä kovempi paine tulee lumpion takaosan nivelelle. Ja se paine ei ole hyvästä...

Tokihan bodaillessa voidaan kohdistaa sitä rasitusta niille etureiskoille antamalla polvien työntyä sinne varvaslinjan eteen reilustikin, mutta lähinnä huomioni olivat turvallisuus näkökulmasta. Ja polvien turvallisuutta ajatellen, ne polvet kannattaa pitää siellä varvaslinjan takana.

Mun mielestä tää on kans niin ärsyttävää kun jotkut tekee penaa kauheella pompulla perse ilmassa tjsp ja sitten kattoo esim. mua kun teen pienemmillä painoilla "Vittu toi on kyllä siima jätkä":curs: Sitte ne tekee vielä kauheita heijareita haukkareita jne..

Mun mielestä tää on kans niin ärsyttävää kun jotkut tekee penaa kauheella pompulla perse ilmassa tjsp ja sitten kattoo esim. mua kun teen pienemmillä painoilla "Vittu toi on kyllä siima jätkä":curs: Sitte ne tekee vielä kauheita heijareita haukkareita jne..
Sama juttu!
Tässä yks päivä kattelin kun yks keho-äijä (tai sellasena oon sitä pitäny) veteli kunnon runkkupenkiä jollain 70-80kg...
NNiin tuima ilme kuitenkin ja semmonen militaristikampaus ja kokookin löyty, että en ihan viittiny huomauttaa :hyper:

Ehkä ne kattelee teitä jos te niitä tatti ojossa kyyläätte :D Tuskin kukaa täyspäinen oikeesti siel kelailee et "hihi, onpas siima kaveri" yms. Kaikki lähtee jostain jne. Jos tollasia kuitenkin kelaa joku ni ei mee vahvasti silläkää ja sellasesta nyt on iha turha edes välittää.

Juu taitaa olla parempi pitää katse visusti siellä lattiassa aina sarjojen välillä. Ettei kukaan vain vahingossakaan kuvittele, että kytättäisiin ihmisiä pahat mielessä.
On niin vilkas mielikuvitus monilla huomaan.

Sama juttu!
Tässä yks päivä kattelin kun yks keho-äijä (tai sellasena oon sitä pitäny) veteli kunnon runkkupenkiä jollain 70-80kg...
NNiin tuima ilme kuitenkin ja semmonen militaristikampaus ja kokookin löyty, että en ihan viittiny huomauttaa :hyper:

No mikä siinä mättää jos mies on kerran isoksi kasvanu?:jahas:

:)

vatsat: Tämä nyt ei ole virhe , mutta treenataan vatsaa koneessa ja sitten ihmetellään, että kun ei mitään tapahdu. Itse en ole ikinä treenannut koneessa. Enkä varmaan tulekaan treenaamaan
Kuukauden vanha, mutta menköön.
Vatsalihaslaite ei aina ole automaattisesti paska, vaikka laite onkin. Eli ei kannata haukkua heti sillä perusteella, että se on laite. Mutta totuuden nimissä pitää sanoa, että ikävä kyllä niitä hyviä laitteita on harvassa.

Se johtuu ehkä siitä, että ton laitteen tekeminen on melkoisen vaikea prosessi jos sen haluaa toimivan oikein. Sen pitäisi opastaa käyttäjä tekemään oikein ja poistaa väärän suorituksen mahdollisuus. Itse tollasta olin suunnittelemassa ja lopulta siitä saatiinkin sellainen, että sillä oli oikeastaan mahdoton tehdä kevyesti. Oli messuillakin joskus näytillä protona.

Ja meidän salilla on Davidin vartalonkiertolaite joka on oikeasti ihan ässä, kunhan laittaa täyden pakan ja vähän lisäpainoa. Saa nimittäin vatsapalat sellaiseen kramppiin, että alta pois.

Kokeile hyvä mies niitä laitteita. Sieltä saattaa löytyä joku hyväkin joukosta. Ei noin kriittinen saa olla, varsinkin kun sanoit ettet ole niillä koskaan edes treenannut.

Kuukauden vanha, mutta menköön.
Vatsalihaslaite ei aina ole automaattisesti paska, vaikka laite onkin. Eli ei kannata haukkua heti sillä perusteella, että se on laite. Mutta totuuden nimissä pitää sanoa, että ikävä kyllä niitä hyviä laitteita on harvassa.

Se johtuu ehkä siitä, että ton laitteen tekeminen on melkoisen vaikea prosessi jos sen haluaa toimivan oikein. Sen pitäisi opastaa käyttäjä tekemään oikein ja poistaa väärän suorituksen mahdollisuus. Itse tollasta olin suunnittelemassa ja lopulta siitä saatiinkin sellainen, että sillä oli oikeastaan mahdoton tehdä kevyesti. Oli messuillakin joskus näytillä protona.

Ja meidän salilla on Davidin vartalonkiertolaite joka on oikeasti ihan ässä, kunhan laittaa täyden pakan ja vähän lisäpainoa. Saa nimittäin vatsapalat sellaiseen kramppiin, että alta pois.

Kokeile hyvä mies niitä laitteita. Sieltä saattaa löytyä joku hyväkin joukosta. Ei noin kriittinen saa olla, varsinkin kun sanoit ettet ole niillä koskaan edes treenannut.

Juu no ehkä turhaan innostuin hieman tuossa. :D Kyllähän niitä siis voi käyttää, mutta joskus ainakin näkee, että samat kaverit tekevät vain ja ainoastaan siinä yhdessä laitteessa. Harmi sinänsä että tuo meidän sali ei mikään hienoimmasta päästä ole joten sieltä ei löydy kuin vatsapenkki situppeja varten ja toinen vinopenkki jota pystyy säätämään puolapuita vasten. Voimapainotteisesti tässä kuitenkin treenataan ja en näe tarvista mennä maksulliselle salille jossa tietenkin olisi paremmat laitteet, kun tuollakin pystyy kaiken tekemään kunhan hieman soveltaa ja pääsee ilmaiseksi (opiskelijana tuota ylimääräistä rahaa ei tosiaankaan ole.).

Voimapainotteisella treenillä taas voisi karkeasti sanoa, että tehdään paljon liikkeitä vapailla painoilla. Reiden koukistus, reiden ojennus, hack, prässi, pohjehärpäke, lähentäjä laite ja loitontaja laite löytyy salilta, mutta noita käytän lähinnä lämmittelyyn ja palautteluun, vaikka sitten sen kovan kyykkytreenin jälkeen.

Asiallinen huomautus sinänsä ja jos numero ykköslaite ylätalja voidaan laskea noihin vermeisiin niin täytyy kyllä syödä sanani. Lajinomaisia vatsalihasliikkeitä pystyy tekemään ja kun tekniikan oppii niin varmasti tuntuu. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paskan marjat se mulle kuuluu jos joku kovassa kondiksessa oleva 100kg körmy tekee 50kg:llä tiukkoja kaseja penkissä vajaalla liikeradalla. Mä en tiedä sen treenimetodeista/ohjelmasta yhtään mitään, loukkaantumisista, kulumista, vaivoista ja kuntouttamisista puhumattakaan. Jos joku tulee kysymään että mitä tässä ja tässä tehdään ja kuinka niin kyllä sitte autan, mutten ennemmin... taino, jos levyt alkaa kyykyssä valua pois tangosta, ynnä muut vaaratilanteet.

Toinen juttu: jos mörkö tekee sitä penkkiä 50kg:llä pitkää sarjaa hitaasti ja tuskaisesti niin enpä oo koskaan nähny että sen pitäis sitä julistaa koko salille tyyliin "olkapää on paskana, tavallisesti teen 140kg:lla kevyitä vitosia". Selittelijät on yleensä aivan joitain muita kuin tosireenaajia.

Siellä salilla kuljetaan itten takia eikä jonkun muun, sen olisin mäki voinu keksiä hiukan nopeammin.

Mutta joo, kyllä niitä aidosti vaarallisen näköisiä tekniikoita tulee katteltua sivusilmällä... niinku just noita maveja kissanselällä tai ranskiksia penkkitangolla ilman koordinaation häivää.

Kävin nyt pitkästä aikaan salilla kaverin kanssa, ja ihan tavaksi aiottiin ottaa =)

Mutta mutta, virheitä taisi olla enemmän kuin paljon sillä aina joku kyyläsi =/ Tai sitten ollaan vaan nii heikkoja.

Mutta mutta, virheitä taisi olla enemmän kuin paljon sillä aina joku kyyläsi =/ Tai sitten ollaan vaan nii heikkoja.

Yleensä on aina samat kasvot salilla samaan aikaan kuin mä ja niiden touhut on selvillä. Tunnustan kattovani jos joku uusi tulee... kiinnostaa mitä liikkeitä tekevät, millanen asenne jne. Hyvä tietää että "joo, toi varaa kyykkypaikan kolmeksi vartiksi joten paree mennä sinne ennenkuin se saa penkin valmiiksi". ;)

En siis sillä kato että ne jotain virheitä tekis tahi pieniä painoja käyttelis. Vaan mielenkiinnosta. :)

-Nyt on viime aikoina nähny runkkupenkkejä 1-3 toiston sarjoja.
-Penkkejä 20 kiloo liian kovilla painoilla, jossa tanko on ainakin 15 sentin päästä rinnasta.
-1/3 osa kyykkyjä yms.
-Tänään hirvee läjä painoja prässissä ja 1-jalalla 5 sentin nytkytystä.

luulisi varmaan negatiivisen vaiheen (tietämättään)unohtaminen olevan aika yleinen.

Yleensä on aina samat kasvot salilla samaan aikaan kuin mä ja niiden touhut on selvillä. Tunnustan kattovani jos joku uusi tulee... kiinnostaa mitä liikkeitä tekevät, millanen asenne jne. Hyvä tietää että "joo, toi varaa kyykkypaikan kolmeksi vartiksi joten paree mennä sinne ennenkuin se saa penkin valmiiksi". ;)

En siis sillä kato että ne jotain virheitä tekis tahi pieniä painoja käyttelis. Vaan mielenkiinnosta. :)

Njoo, mutta mua ehkä hieman häiritseekin ku joku kyylää ku yritän tehä jotaki =P

-Nyt on viime aikoina nähny runkkupenkkejä 1-3 toiston sarjoja.
-Penkkejä 20 kiloo liian kovilla painoilla, jossa tanko on ainakin 15 sentin päästä rinnasta.
-1/3 osa kyykkyjä yms.
-Tänään hirvee läjä painoja prässissä ja 1-jalalla 5 sentin nytkytystä.
Mä en näitä kovin mieluusti laske virheiksi. Noissa kaikissa voi olla takana joku idea. Itekin joskus jossakin treenissä tehnyt vaihtelun vuoksi vajaita liikeratoja jne. Eli ei noita voi automaattisesti laittaa egoilun tai tietämättömyyden piikkiin.

Ne mitä lasken virheiksi on todella selkeät tekniikkavirheet, kuten hauiskäännössä takaraivo lattiaan tai penkissä pompautetaan tanko rinnasta. Ja kaikki muutkin terveyden vaarantavat virheet.

Edit: Oikeastaan ainut tällainen "egoiluvirhe" jolle tulee naurettua, on runkkupenkki ja perse 20 senttiä irti penkistä.

Mä en näitä kovin mieluusti laske virheiksi. Noissa kaikissa voi olla takana joku idea. Itekin joskus jossakin treenissä tehnyt vaihtelun vuoksi vajaita liikeratoja jne. Eli ei noita voi automaattisesti laittaa egoilun tai tietämättömyyden piikkiin.

Ne mitä lasken virheiksi on todella selkeät tekniikkavirheet, kuten hauiskäännössä takaraivo lattiaan tai penkissä pompautetaan tanko rinnasta. Ja kaikki muutkin terveyden vaarantavat virheet.

Noo, penkit on ollu yllättäen teinien tekosia. Runkkupenkki on ollu... no en tiiä, mutta se vaikuttaa hyvinkin oudolta se jätkä joka ton runkkupenkin tekee.

Toi nylkytys prässin teki aika kovassa kunnossa oleva kinkki, joten kaipa se mua enemmän reenaamisesta tietää, joten sen ehkä olis voinu jättää tuosta listasta poies:)

Edit: Japa: Jos toi mulle toi kommentti oli, niin kyllä se pistää silmään, kun penkki maksimi on 50-60 kiloa ja toinen vääntää 60-70 kilolla munat katossa ja saa pelätä, koska tanko tippuu kurkulle...

Suurin virhe on kiinnittää huomiota muiden treenaamiseen tai siihen että mitä muut ajattelevat omasta treenistä. Silloin tuhlataan omaa aikaa,keskistymistä ja tehoja aivan turhaan.

Back
Ylös Bottom