Tyydyttävä palkka...?

Jos semmosen 3000tonttua sais liksasta käteen tossa reilu vuoden päästä kun uusissa hommissa niin ihan tyytyväinen olisi. 10-vuoden päästä tavoite olisi joku 4-5k käteen. Saattaa jäädä saamatta mutta tohon olisin tyytyväinen.
Miksikö näin paljon? Meikeläisen unelma asunto maksaa sen verran että jos siihen aikoo muuttaa niin pienemmillä tuloilla ei "pärjää".
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä nyt olen omia menoja seurannut, niin kyllä laskujen jälkeen 300€/kk jo ruuat ostaa, mutta ei juuri shoppailla eikä matkusteta. Minulla ei siis ole autoa.

500€/kk riittää ihan hyvin ja sillä nyt on jo varaa käydäkin jossain.
 
itse tienaan 1600/kk silloin kun olen töissä eli kesällä, mutta kyllä aika vähältä tuntuu jos muut ikäiseni ostelevat tuosta noin turbo-volvoja, 200SX:iä ja bemareita. Itse ajan wanhalla corollalla joten panee miettimään kuinka paljon ne kulutusjuhlia viettävät sitten tienaavat.
Kesäduunivinkkelistä luulisin että 2000/kk olisi ihan hyvä. Valmistumisen jälkeen hamassa tulevaisuudessa ehkä jopa 3000/kk...
 
Mitä nyt olen omia menoja seurannut, niin kyllä laskujen jälkeen 300€/kk jo ruuat ostaa, mutta ei juuri shoppailla eikä matkusteta. Minulla ei siis ole autoa.

500€/kk riittää ihan hyvin ja sillä nyt on jo varaa käydäkin jossain.

Samat huomiot ja jos tulot olisi tuplat (käteen), niin todennäköisesti olisi vähintään tuplaten asuntolainaakin ja taas jäisi näppiin kulujen jälkeen ihan yhtä paljon. Pitäisi edes joskus yrittää olla tyytyväinen kun saa leivän pöytään, vaatteet päälle, katon pään päälle, voi harrastaa, on terve ja on rahaa joskus matkustaakin tai ostaa uus telkkari kun vähän aikaa viitsii säästellä. No toisaalta se kehitys loppuu tyytyväisyyteen, eli eikai sitä tässä iässä vielä saa ihan tyytyväinen palkkaan olla...ainakaan jos se on edelleen huono. :evil:
 
Jos palkka tuntuu liian pieneltä, niin syy voi olla siinä, että ryyppää liian vähän tai liian paljon.

Iltalehti sanoi:
Kohtuudella alkoholia nauttivat ihmiset saavat 10-14 prosenttia parempaa palkkaa kuin absolutistit. (...) Jos viikoittainen annos ylittää 21-35 paukkua, alkaa tulotaso laskea.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609245149638_uu.shtml
 
Samat huomiot ja jos tulot olisi tuplat (käteen), niin todennäköisesti olisi vähintään tuplaten asuntolainaakin ja taas jäisi näppiin kulujen jälkeen ihan yhtä paljon. Pitäisi edes joskus yrittää olla tyytyväinen kun saa leivän pöytään, vaatteet päälle, katon pään päälle, voi harrastaa, on terve ja on rahaa joskus matkustaakin tai ostaa uus telkkari kun vähän aikaa viitsii säästellä. No toisaalta se kehitys loppuu tyytyväisyyteen, eli eikai sitä tässä iässä vielä saa ihan tyytyväinen palkkaan olla...ainakaan jos se on edelleen huono. :evil:

Noinhan se menee vaikka olisi 250m2 300k€ omakotitalo, niin voisi vituttaa ettei ole kunnon kesämökkiä. Kun olisi kesämökki, niin ajattelisi, että kyllä nyt pitäisi olla varaa 40k€ autoon. Lopulta vituttaisi ettei sitä ylimääristä ole enempää kuin on, vaikkei sitä tarvitsisikaan.

Fakta on kuitenkin se, että viimeistään kun jää eläkkeelle niin joutuu tyytymään siihen 70-80%:iin entisistä tuloista. Jos ne ei töissä riittäneet niin miten sitten silloin? Joten ehkä jonkin ajatusprosessin tässä joutuu vielä käymään läpi.
 
Fakta on kuitenkin se, että viimeistään kun jää eläkkeelle niin joutuu tyytymään siihen 70-80%:iin entisistä tuloista. Jos ne ei töissä riittäneet niin miten sitten silloin? Joten ehkä jonkin ajatusprosessin tässä joutuu vielä käymään läpi.

Mutta silloin voi laittaa velattoman omakotitalon, kesämökin ja auton lihoiksi. :)

Edit: Ja auton arvohan on tietysti laskenu vain muutamia kymmeniä prosentteja. ;)
 
velaton omakotitalo ?? voe helevetti. 300k eur. tata vastaan sitten saakin
1 200 000 lainaa pankista. Talla rahalla ostaa sitten yksioita ja kaksioita. 50 000 - 100 000 kpl. Nama vuokralle ja 3 - 5 vuotta siina kitkuttelee. Asuntojen arvo nousee ainakin 10% tana aikan, saattaapi ausuntolainakin lyhentya. hups 100 000 ylimaaraista kateista.
Ite oon laskeskellu etta kun saan tuon 300k kasaan niin tyonteko loppuu siihen paikkaan !!
 
velaton omakotitalo ?? voe helevetti. 300k eur. tata vastaan sitten saakin
1 200 000 lainaa pankista. Talla rahalla ostaa sitten yksioita ja kaksioita. 50 000 - 100 000 kpl. Nama vuokralle ja 3 - 5 vuotta siina kitkuttelee. Asuntojen arvo nousee ainakin 10% tana aikan, saattaapi ausuntolainakin lyhentya. hups 100 000 ylimaaraista kateista.
Ite oon laskeskellu etta kun saan tuon 300k kasaan niin tyonteko loppuu siihen paikkaan !!

Ai että saat 300.000 euron kämpää vastaan reilun millin pankista? Kerro mullekin mikä pankki tuon myöntää niin käyn itekin hakemassa sen 4 x kämpänarvo lainaa. :D
 
velaton omakotitalo ?? voe helevetti. 300k eur. tata vastaan sitten saakin
1 200 000 lainaa pankista. Talla rahalla ostaa sitten yksioita ja kaksioita. 50 000 - 100 000 kpl. Nama vuokralle ja 3 - 5 vuotta siina kitkuttelee. Asuntojen arvo nousee ainakin 10% tana aikan, saattaapi ausuntolainakin lyhentya. hups 100 000 ylimaaraista kateista.
Ite oon laskeskellu etta kun saan tuon 300k kasaan niin tyonteko loppuu siihen paikkaan !!

Taisi hyvin pitkälti perustua toi lainanmäärä noihin sijoituskämppiin.

Eli jos kämpän arvo vakuutena 75%, niin 25% mistä on 300k€, no tietenkin 1 200k€.
 
Taisi hyvin pitkälti perustua toi lainanmäärä noihin sijoituskämppiin.

Eli jos kämpän arvo vakuutena 75%, niin 25% mistä on 300k€, no tietenkin 1 200k€.

Näinhän sen on oltava joo. No miksei hommaa voi aloittaa jo aikaisemmin? Joku pakko odottaa että saa just tuon 300k kasaan. No eipä nyt ole muutenkaan paras hetki näin tehdä...mutta kuitenkin.
 
battleaxe sanoi:
2500e per kuukausi nii rupee riittämään...
En välttämättä sanoisi ihan suoraan noinkaan, usko pois. IMO se on paha sanoa mitään eksaktia summaa koska se on niin suhteellista.

Mitä enemmän sitä saa niin sitä enemmän sitä myös menee :D.
 
Nonne, meikä vaihtaa sitten duunia ja suostuin noin 1200 euron palkanalennukseen...

Eli n. 4500 euroa/kk brutto -> 3300 euroa/kk brutto (ilman bonuksia). Nettopalkassa ero ei sitten olekaan ihan noin suuri, mutta tuntuu kuitenkin. Mutta pääsenpähän takaisin Suomeen!

Tuo oli siis reaalipalkka. Mikä olisi tyydyttävä liksa? Noh, jos tuo täkäläinen liksa tipahtaisi Suomessakin tilille, niin pakkohan siihen olisi olla tyytyväinen -- vaan totuuden nimissä on sanottava ettei nytkään ihan hirveästi vituta...
 
velaton omakotitalo ?? voe helevetti. 300k eur. tata vastaan sitten saakin
1 200 000 lainaa pankista. Talla rahalla ostaa sitten yksioita ja kaksioita. 50 000 - 100 000 kpl. Nama vuokralle ja 3 - 5 vuotta siina kitkuttelee. Asuntojen arvo nousee ainakin 10% tana aikan, saattaapi ausuntolainakin lyhentya. hups 100 000 ylimaaraista kateista.
Ite oon laskeskellu etta kun saan tuon 300k kasaan niin tyonteko loppuu siihen paikkaan !!

Moni on rikastunut tällä tavalla. Moni on myös joutunut loppuiäkseen velkoihin. Luulen kyllä ettei sijoitusasuntoihin saa lainaa 80% vakuutena olevien asuntojen ja omakotitalon arvosta.
 
Eikös se riitä, että on parempi kuin naapurilla ja kavereilla?
 
Back
Ylös Bottom