Tyydyttävä palkka...?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulle riittävä palkka on sellainen että saa voita leivän päälle ja voi ostaa kaupasta ruokaa sillain ettei tarvi joka senttiä laskea.
 
Mulle olisi tässä vaiheessa (kahden viikon päästä valmistuvana) tyydyttävä palkka pari tonnia käteen.
 
40 000e/v. on ihan kohtuullinen siihen, ettei oo jaksanu kouluja käydä. Muistakaa aina, että kun vuositulot kasvaa, niin samassa verotus. Esim. 50 000 eurolla/v. ei niin kauheesti enemmän jää kuussa käteen. Se mikä jää käteen on se oikea palkka.
 
No jos vaan kahdeksan tunnin työllä voisi taata saman palkan jonka nyt saan näistä reissuhommista nii olisin tyytyväinen 2900-5000e jää käteen/kk) mutta reissuhommissa pitäisi minun mielestä pitkällä päivällä saada enemmän kouraan ettei tarvistsisi kynsiä purra varsinkin työ on kausiluonteista
 
Mä olen ratkaissut ongelman niin että teen aina sen verran sivutöitä kun mitä tarvitsen ylimääräistä rahaa...Helppoa kuin heinänteko.
Entä mikä on riittävästi? Sehän vaihtelee hankintojen mukaan mutta noin 2200-2500 käteen kuussa on tähän asti riittänyt.
 
jarivaha sanoi:
4400 oli keskiarvo, mutta sitä vääristävät jakauman yläpäässä olevat huippupalkat, mediaani oli selvästi alle, mutta en muista paljon.
No just joo. Vastavalmistuneen ekonomin todellinen alkupalkkamediaani oli vuonna 2004 2350 €. Tuonne neljän tonnin yläpuolelle päästään vasta kymmenen vuoden työkokemuksen jälkeen. Toki sillä alalla on väliä, mutta jos nyt keskiarvoista oli puhe..

Lähde: Akavalaiset työmarkkinat 2005
 
eiköhän se niin ole et netistä ku kyse ni helposti pistetään se ylimääränen tonni sinne tänne.. :rolleyes:
 
Kyllähän niitä hyväpalkkaisiakin on olemassa. Luulisi pakkikseenkin muutaman eksyneen. Mutta toki täytyy silti muistaa nettilisä :rolleyes: En kyllä ymmärrä mitä netissä valehtelusta oikein kostuu mutta kai siitä joillekin iloa on :jahas:
 
hey-kee sanoi:
Kyllähän niitä hyväpalkkaisiakin on olemassa. Luulisi pakkikseenkin muutaman eksyneen. Mutta toki täytyy silti muistaa nettilisä :rolleyes: En kyllä ymmärrä mitä netissä valehtelusta oikein kostuu mutta kai siitä joillekin iloa on :jahas:

Niinpä...ja etenki toi netissä valehtulu tuntuu typerältä, eihän näitä ihmisiä edes tunne. Paljon on hyötyä ton kaltasesta vedättämisestä...
 
Widowmaker sanoi:
Niinpä...ja etenki toi netissä valehtulu tuntuu typerältä, eihän näitä ihmisiä edes tunne. Paljon on hyötyä ton kaltasesta vedättämisestä...
Virtuaalikikkeliähän monen pitää kasvattaa. Sama juttu, kuin vaikka nettipelissä huijaamisessa respectin toivossa.
 
Olen venäläinen:) Vuonna2001 palkkani oli 6e/t,nyt12e/t.
Kyllä se kasvaa,mutta menot(verot-23%,auto ja työmatka,asuntolaina ja hoitovastike)syö kaikki rahaa.Ajatelin,että olisi hyvin jos verot aleta 15%-16% asti ;)
 
Tienaan bruttona n. 1300e / 2 viikossa millä tuun ihan hyvin toimeen. Tosin n maksa auto enkä asuntolainaakaan vielä.
 
Netto n.1850€/kk ja tällä hetkellä n.2500€/kk käteen, mutta ei tässä nyt paljon muuta kun töitä tehäkkään:down:
 
Vanek sanoi:
Netto n.1850€/kk ja tällä hetkellä n.2500€/kk käteen, mutta ei tässä nyt paljon muuta kun töitä tehäkkään:down:
Nettona saat 1850€ ja käteen saat vielä enemmän ;)
 
Sanoisin, että nettona 2000€ kuussa, niin minä tulen hyvin toimeen. Itsellä on nyt sellaisia pätkiä, että yhdessä kuussa voi tulla 8000 euroa ja sitten seuraavina neljä kuukautena tulee yhteensä 1000 euroa. Se on kieltämättä hieman rasittavaa, mutta kyllä näinkin voi elää. Ainut huono puoli on se, että kun se isompi raha tulee tilille, niin silloin meinaa unohtua se mahdollinen tuleva laihempi aika. Kohtuu hyvin polttaa aina rahat taskussa...
 
Back
Ylös Bottom