Tyydyttävä palkka...?

Andy sanoi:
Saako kysyä, mikä sinulle on tällä hetkellä riittävän palkan määrä?

Riittävä tällähetkellä olisi varmaankin tuommoinen 2500 netto, mutta silloin matkustelua ja muita vapaa-ajan kuluja pitäisi karsia ja lainatkin uudelleen neuvotella.

Tyydyttävä palkka mielestäni on tuommoinen 3500-5000 netto.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vittu et nyt kuumottaa jo päästä töihin :lol2: ja tekeen rahaa :rolleyes:

Nyt on vasta lukio alla ja seuraavaks eessä (intti oikeestaan) yliopisto (lääkis / DI). Perkele. Menispäs seuraavat 6v oikein nopsaan ja pääsisin TÖIHIN. Paitsi ehkä pitää ensin nauttia tuosta opiskeluajasta täysin rinnoin. Vittu et on siistiä. Pakko hehkuttaa.

(heavily :offtopic: )
 
kaiveli82 sanoi:
Mihin palkkaan olisitte tyytyväisiä...? Itse tyytyisin noin 1650€ käteenjäävän palkan saamiseen... Olisi varaa maksaa auto ja asuntovelkaa suuremmallakin erällä kuin minimillä... jäisi vähän ruoka rahaa ja voisi silloi tällöin ostaa jotain kalliimpaa... (minulle kuvausvälineet...) Tuolla palkalla panostaa jo töihinkin kun ei ole koko ajan muut murheet päällä... Jos tää aihe on jo käsitelty on se vain osoitus siitä että älykkyysosamääräni on samaa tasoa kuin haukseni ympärysmitta.... :hyper: (kasvaa hitaasti eikä edes varmasti)

Tyytyväinen - en ikinä :) Tällä hetkellä Haaveilen 2500-3000e kuussa käteen, mutta nyt elän opiskelijaelämää ja rahaa menee kuussa ~750e. Toivottavasti pääsen heti työelämään kiinni kun valmistun ja ulkomaille hommiin...
 
Lapo sanoi:
Vittu et nyt kuumottaa jo päästä töihin :lol2: ja tekeen rahaa :rolleyes:

Nyt on vasta lukio alla ja seuraavaks eessä (intti oikeestaan) yliopisto (lääkis / DI). Perkele. Menispäs seuraavat 6v oikein nopsaan ja pääsisin TÖIHIN. Paitsi ehkä pitää ensin nauttia tuosta opiskeluajasta täysin rinnoin. Vittu et on siistiä. Pakko hehkuttaa.

(heavily :offtopic: )
:offtopic:
Hienot suunnitelmat :rock:
Itseä kuumottaisi vastuutun opiskeluelämä, kaljoittelisi kun siltä tuntuu, nussisi nuoria opiskelijatyttöjä aina kun saisi (minun tapauksessa 2 asiaa estää: naisen tahto ja suomen laki) jos rahat loppuu ei haittaa.

Nyt kun muka tienaa niin pitää olla uusi auto iso taloa, pari kersaa. Vähempi nyt on rahaa omaan käyttöön kuin opiskeluaikana. Mutta vastuun raskas taakks painaa harteita joka päivä :)

:offtopic:
 
kaiveli82 sanoi:
Mihin palkkaan olisitte tyytyväisiä...? Itse tyytyisin noin 1650€ käteenjäävän palkan saamiseen... Olisi varaa maksaa auto ja asuntovelkaa suuremmallakin erällä kuin minimillä... jäisi vähän ruoka rahaa ja voisi silloi tällöin ostaa jotain kalliimpaa... (minulle kuvausvälineet...) Tuolla palkalla panostaa jo töihinkin kun ei ole koko ajan muut murheet päällä... Jos tää aihe on jo käsitelty on se vain osoitus siitä että älykkyysosamääräni on samaa tasoa kuin haukseni ympärysmitta.... :hyper: (kasvaa hitaasti eikä edes varmasti)
Tolla maksaisi juuri ja juuri asunnon täällä pk-seudulla.

En usko että olisin mihinkään palkkaan tyytyväinen, joku 40-50000e/kk voisi olla sopiva summa.
 
Ei ihmisen perusluonteeseen kuulu olla koskaan tyytyväinen. Näin ollen ei semmoista mielestäni ole kuin tyydyttävä palkka. Aina, kun palkka nousee, niin se tyydyttää hetken, kunnes taas toivoo sen olevan suurempi.

2200€ kuussa käteen voisi olla ihan jees siihen asti kun noita lapsia pitäs alkaa työstämään.
 
Lapo: Nokia Mobile Phones, Copenhagen. Senior Design Engineer. Ja täällä on palkat kovemmat kuin Suomessa, tosin niin on verotkin.

Lisäetuna mainittakoon mahdollisuus tehdä 1-2 päivää viikossa hommia kotoa käsin -- mutta käytän ko. etua tosi harvoin, pitäähän sitä puntille päästä. Ja välipäivinä syömään kaksi lounasta (klo 11 & 14)...


En ole muuten opiskellut päivääkään yliopistossa. Nokialla aloitin tuotannon puolella, sieltä sitten hiljalleen ylöspäin. Säkää? Sitäkin.
 
Niin, mietin vaan, että millä koulutuksella 5 ke on tyydyttävä liksa... Vaikkei koulutus ja palkka tässä yhteiskunnassa oikein korreloikaan. Mua tyydyttävä liksa on n-1 euroa.
 
Widowmaker sanoi:
Avoliitossa elän, ei lapsia..Paljon sun mielestä sit on tyydyttävä liksa?

Eihän SniffDaddy kritisoinut sun palkkaa sen suuremmin vaan kysy mikä on sun koulutus taso jos tienaat noinkin suuria summia kuukaudessa?

Edit: hidas.
 
SniffDaddy sanoi:
Niin, mietin vaan, että millä koulutuksella 5 ke on tyydyttävä liksa... Vaikkei koulutus ja palkka tässä yhteiskunnassa oikein korreloikaan. Mua tyydyttävä liksa on n-1 euroa.

Jaa-a...koulutus mulla on peruskoulu ja elämänkoulu. Eikä se koulutus vaan ne teot...:rock:
Sä tyydytki sit vähään, jos -1 euroa saa sut tyytyväiseksi...:D
 
Jeshe sanoi:
Eihän SniffDaddy kritisoinut sun palkkaa sen suuremmin vaan kysy mikä on sun koulutus taso jos tienaat noinkin suuria summia kuukaudessa?

5 ke tyydyttävä?
Tulkitsin kai väärin sit...
Enkä toisaalta väittänyt et ois kritisoinnut. :piis:
 
Widowmaker sanoi:
5 ke tyydyttävä?
Tulkitsin kai väärin sit...
Enkä toisaalta väittänyt et ois kritisoinnut. :piis:

5000euroa kuukaudessa "peruskoululla ja elämänkoululla" nyky-yhteiskunnassa niin ei kyllä pysty sanomaan, että liksa on "tyydyttävää" tästä tosin tullaan siihen, että vitustako minä tiedän mitä teet työksesi :)
 
Jeshe sanoi:
5000euroa kuukaudessa "peruskoululla ja elämänkoululla" nyky-yhteiskunnassa niin ei kyllä pysty sanomaan, että liksa on "tyydyttävää" tästä tosin tullaan siihen, että vitustako minä tiedän mitä teet työksesi :)
No kyllä toi liksa mulle ainakin riittää. 2v taaksepäin tienasin 1200e/kk ja silläkin pärjäsi...
 
Widowmaker sanoi:
No kyllä toi liksa mulle ainakin riittää. 2v taaksepäin tienasin 1200e/kk ja silläkin pärjäsi...

Eihän tässä ollu kysymys etteikö pärjäisi? Totta vitussa tollasella palkalla elää ja vieläpä melkein herroiks sekä leivän päälle saa muutakin kuin sitä kuuluisaa ylähuulta.

Edit. Siis tuolla 5000 euron kuukausi palkalla.
 
Jeshe sanoi:
Eihän tässä ollu kysymys etteikö pärjäisi? Totta vitussa tollasella palkalla elää ja vieläpä melkein herroiks sekä leivän päälle saa muutakin kuin sitä kuuluisaa ylähuulta.

Edit. Siis tuolla 5000 euron kuukausi palkalla.

Juu ja saa kyllä maksaa verojaki mukavasti...:curs:
Silti väitän olleeni onnellisempi silloin kun tienasin vähemmän, muu elämä sujui paremmin eikä ollut stressiä...:(
 
Widowmaker sanoi:
Juu ja saa kyllä maksaa verojaki mukavasti...:curs:
Silti väitän olleeni onnellisempi silloin kun tienasin vähemmän, muu elämä sujui paremmin eikä ollut stressiä...:(

Haluaisitko paljastaa tämän mystisen ammattisi? Olen utelias :evil:
 
Back
Ylös Bottom