Tyydyttävä palkka...?

Liittynyt
1.5.2004
Viestejä
1 446
Ikä
41
Mihin palkkaan olisitte tyytyväisiä...? Itse tyytyisin noin 1650€ käteenjäävän palkan saamiseen... Olisi varaa maksaa auto ja asuntovelkaa suuremmallakin erällä kuin minimillä... jäisi vähän ruoka rahaa ja voisi silloi tällöin ostaa jotain kalliimpaa... (minulle kuvausvälineet...) Tuolla palkalla panostaa jo töihinkin kun ei ole koko ajan muut murheet päällä... Jos tää aihe on jo käsitelty on se vain osoitus siitä että älykkyysosamääräni on samaa tasoa kuin haukseni ympärysmitta.... :hyper: (kasvaa hitaasti eikä edes varmasti)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mulle vois olla semmonen palkka ehkä joku 2101€ kuussa! Sillä eläis, maksais lainaa pois ja pystyi viel harrastamaan mun kaalliita harrastuksia!!! Sitten jäis ehkä kai vähän säästöökin rahaa niin välil pystyis ostaan jotain kivaa itelle!
 
voin väittää että aika harva on tyytyväinen liksaansa oli se sitten 1000€ tai 5000€

toistaiseksi toimeen tulen sillä mitä saan, ja lisää haluan tottakai, kukapa ei!
 
NuuNuu sanoi:
voin väittää että aika harva on tyytyväinen liksaansa oli se sitten 1000€ tai 5000€

toistaiseksi toimeen tulen sillä mitä saan, ja lisää haluan tottakai, kukapa ei!
Totta, silloin kun tulot muuttuu niin muuttuu myös menot.
 
NuuNuu sanoi:
voin väittää että aika harva on tyytyväinen liksaansa oli se sitten 1000€ tai 5000€

Voin myös väittää että se joka tienaa 5000€ eikä ole siihen tyytyväinen ei ole niin terve kuin se joka tienaa 1000€ eikä ole siihen tyytyväinen... ;)
 
Ahneus ja kateus palloa pyörittää

kaiveli82 sanoi:
Voin myös väittää että se joka tienaa 5000€ eikä ole siihen tyytyväinen ei ole niin terve kuin se joka tienaa 1000€ eikä ole siihen tyytyväinen... ;)

Niin... tää liippaa jotenkin tuota toista topikkia, jossa kinasteltiin työantajien ja työntekijöiden välisistä tunteista.... Itse uskon palkkatoivomusten relatoituvan koulutukseen ja yleisesti alalla odotettuun tulotasoon. Erityisen epätoivoiseksi ja jopa masentuneeksi olon saa aikaan näiden mittareiden mukaan alipalkattu työ. Alipalkattu työ aiheuttaa itsetunto-ongelmia ja hyvin usein päädytään masennuksen alhoon.

Tämän mukaisesti uskon itse olevani tyytyväinen mikäli palkkaus toteuttaa koulutuksen mukaisen tason alalla. Tästä minulla ei ole kokemusta, koska palkkaukseni ei vastaa normitasoa. Masennuksesta ja sen aiheuttamista oireista osaan kyllä kertoa epäileville/tietoa janoaville. Oma alani liittyy moderniin biotekniikaan ja etenkin sen tuotantoprosesseihin. Vaihtoehdoista - tämä riittää monelle tiedoksi siitä, ettei nykysäännöin yksityisyrittäminen alalla ole mahdollista ilman "vanhaa rahaa" ja työpaikat ovat 90% julkisen sektorin tutkimuspaikkoja TEKESin rahoilla ja määräaikaisilla 3kk soppareilla.
Ei naurata.

Yrittämistä pidetään ns. "äijäjuttuna", mutta monesti unohdetaan eri alojen välisen yrittämisen erot. Viimeaikoina niin kauniilla IT-sektorilla yrityksen toimintaan ei välttämättä tavittu kuin 1 k€ tietokone ja riittävä määrä henkistä pääomaa. Eri asia on monilla uuden/vanhan savupiipputeollisuuden aloilla. Meneppä rahoittajille kertomaan mahtavasta ideasta, jonka protoaminen vaatisi 100 M€ tuotantolaitosten pystyttämisen. Ei tipu... mä tiedän!

Tänä päivänä minulla on useitakin liikeideoita, mutta toimintaa rajoittaa lähinnä lääketeollisuuden imperiumit sekä "vanhan rahan" puute. Loppupeleissä se ei ole edes siitä kiinni... kyse on moraalista ja laeista!

Niin ja se palkka... oisko se palkallisena tällä hetkellä 3000 €/kk bruttona.... yrittäjänä - sen verran että sillä elää makeasti..!

ps. opetelkaa valuuttamarkkinoiden rakenne ja kuviot... 2000 € riittää oikealla strategialla. Itselläni meneillä vielä kehittämäni strategian testaus. Toivottavasti tästä tulee jotain.
 
Nykyisellä palkallani tulen hyvin toimeen, mutta ainahan sitä enemmän kaipaa. Sanotaan nyt, että minua tyydyttävä palkka olisi se, että käteen jäisi yhtä paljon kuin nykyään tienaa bruttona.
 
Samoin nykyisellä tulee siten toimeen että ei nälkää näe ja saa viellä harrastellakin mutta suurempien asioiden investointi vaatii joko säästämistä tai hieman luoton vingutusta. Joku 1900€ olisi sellainen että jäisi kunnolla rahaa pakollisten monojenkin jälkeen.
 
Joo.. safkaa on ja puuhastellakkin kestää, jonkin verran.
Isompia hankintoja varten säästän mieluummin tai otan jo olemassa olevilta säästötileiltä ja maksan sitten sinne takas. Luottoa en käytä.

Palkasta sen verran, että työstä on yleensä määrätty liksa taulukoiden, työn vaativuuden ja osaamisen mukaan... Siihen olen tyytyväinen... tietysti pienet lisäthän ei koskaan haittaa...
 
2000€ /kk olis mulle ihan tarpeeksi. Siitä jäisi vähän ylimääräistäkin ja voisi joskus tehdä pieniä heräteostoksiakin ilman kauheata laskemista, riittääkö rahat nyt sitten loppukuuksi.
 
Itsellä alkoi kunnon tienaaminen juuri, nyt vaan tuo työ vaatii sen verran että ei ehdi mitään harrastelemaan tms. Hyvin tuo määrä riittää mulle mikä sieltä tulee :D
 
Mulla ei ole mitään tarkkaa summaa. Kunhan rahat riittää pakollisiin ja vähemmän pakollisiin menoihin.. ja jää vielä rahaa säästöön.
 
Mulle riittäisi sellainen summa, että kun maksaa kuukauden laskut, ruokaostokset ja muut juoksevat kulut, niin palkka riittäisi siihen.

Vittumaista kun joka kuukausi toteaa, että jostakin pitää taas nipistää.
 
Joo kyllä se sellainen pitäis olla et kun on kaikki ns pakollinen maksettu niin jäis tosiaan vielä jotain niille heräteostoksille! Kai siihen mulla luulis muutama tonni riittävän... :D
Mikä rahamäärä kenelläkin riittää on sitten taas ihan eri asia, riippuu paljon siitä mitä tykkää touhuta! Toisilla saattaa riittää ylimääräistä se muutama huntti toisilla sitten taas muutama tonni :)
 
Sekin on tullut huomattua että parisuhteessa jossa molemmat osapuolet käyvät töissä, syntyy "synergiaetuja" eli pienempi palkka (per nekku) riittää pidemmälle.
 
Mulla kk-palkka n. 1500-1600 euron luokkaa, siitä häipyy vielä verot ja pakolliset maksut. Hyvin on riittänyt, en muista koskaan kiroilleeni pientä palkkaa, olen ollut tyytyväinen. Vaimo tienaa suunnilleen saman, toki siitä tulee synergiaetuja. Ei tässä nyt uusilla autoilla ajella ja asuntolainoja maksella, mutta who gives a f**k.
 
Jissen sanoi:
Sekin on tullut huomattua että parisuhteessa jossa molemmat osapuolet käyvät töissä, syntyy "synergiaetuja" eli pienempi palkka (per nekku) riittää pidemmälle.

Tämäkin riippuu paljon siitä toisesta osapuolesta. Esim. 1200 eur netto tienaava partneri, joka kuluttaa kuussa 2000 eur ei välttämättä mahdottomia synergiaetuja kokonaispottiin tuo.
 
kaiveli82 sanoi:
Mihin palkkaan olisitte tyytyväisiä...? Itse tyytyisin noin 1650€ käteenjäävän palkan saamiseen... Olisi varaa maksaa auto ja asuntovelkaa suuremmallakin erällä kuin minimillä... jäisi vähän ruoka rahaa ja voisi silloi tällöin ostaa jotain kalliimpaa... (minulle kuvausvälineet...) Tuolla palkalla panostaa jo töihinkin kun ei ole koko ajan muut murheet päällä... Jos tää aihe on jo käsitelty on se vain osoitus siitä että älykkyysosamääräni on samaa tasoa kuin haukseni ympärysmitta.... :hyper: (kasvaa hitaasti eikä edes varmasti)

Ei saa tyytyä mihinkään aina pitää pyrkiä eteenpäin
 
Nykyisillä menoilla sellanen 2000+ vois olla kova. Saattais joskus jäädä edes euro tai kaks säästöön tai isompia hankitoja varten. Kädestä suuhun, kiitos mm. Helsingin vuokratason...
 
Back
Ylös Bottom