Tyttöystävän ravintoasiat kondikseen!! (apua!)

Ikä
40
Joo.. eli tyttöystävä valittaa ettei treeni tuo tuloksia. Ja olen tullut siihen tulokseen että suurin vika hänen kehitykselle on ruokavalio. Hänen tavoitteena on siis kiinteyttää kroppaa ja varsinkin vatsan aluetta.. siis kysynkin teiltä punttimimmeitä neuvoja ravintoasioissa ja treeni asioissa. koska naiset treenaavat kuitenkin hieman eritavalla kuin miehet. ravinto-ohjelman rungotkin ovat tervetulleita.. kiitos jo etukäteen t: :thumbs: minä ja tyttöy

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TomiTheHuge sanoi:
Joo.. eli tyttöystävä valittaa ettei treeni tuo tuloksia. Ja olen tullut siihen tulokseen että suurin vika hänen kehitykselle on ruokavalio. Hänen tavoitteena on siis kiinteyttää kroppaa ja varsinkin vatsan aluetta.. siis kysynkin teiltä punttimimmeitä neuvoja ravintoasioissa ja treeni asioissa. koska naiset treenaavat kuitenkin hieman eritavalla kuin miehet. ravinto-ohjelman rungotkin ovat tervetulleita.. kiitos jo etukäteen t: :thumbs: minä ja tyttöy

Kaunis ajatus sinulla ja tosi hienoa kun mies ottaa asian puheeksi!! :haart: Lueskelkaa tyttönne kanssa treeni ja ravinto palstaa, sekä punttimimmi palstaa.Vinkkejä löytyy varmasti todella paljon.Vaikka hakusanalla ravinto..ym

Tuota noin... itse asiassa naiset EIVÄT treenaa yhtään eri tavalla kuin miehet, tai ei pitäisi ainakaan - samat lihakset ja lihasryhmät ne on molemmilla, ja samanlaiset liikkeet niihin myös tehoavat. :evil:

Viitsisitkö laittaa tähän näytille tyttiksesi syömisiä, niin olisi helpompi kommentoida? Ihan näin mitään tietämättä voisin kuitenkin heittää lonkalta seuraavia kommentteja/ehdotuksia, jotka kokemukseni mukaan pitävät paikkansa valitettavan useilla naisilla:

- syödään liian vähän. Kyllä, liian VÄHÄN. Kitukaloreilla ei tapahdu muuta kuin aineenvaihdunnan jumittuminen ja kehityksen takuuvarma tyssääminen.

- syödään aivan liian hiilaripitoista sapuskaa, proteiinia ja varsinkin hyvää rasvaa tulee aivan liian niukasti.

- syödään aivan liian harvoin -> nälkä kasvaa vallan mahdottomaksi syömiskertojen välillä ja verensokeri laskee liian alas -> tulee "sortumisia" kauppareissuilla esim. karkkiin.

Mutta tosiaan, jos viitsisit vaikka yhden päivän osalta laittaa tyttiksesi tyypilliset syömiset tähän ketjuun, niin olisi helpompi antaa parannusehdotuksia. :)

Gilly totesikin kaiken tarpeellisen. pakko vain mennä vähän OT ja todeta, miten minua ärsyttää tuollainen "naiset treenaa eri tavalla kuin miehet" -mentaliteetti. Juu, eihän me naiset tehdä muuta kuin loitontajia ja lähentäjiä viiden kilon painoilla eikä edes hikoilla treenatessa. Ja pelätään kamalasti, että tulee isot rumat lihakset.

Suosittelisin, ettet sinä ala rukata tyttöystäväsi ruokapuolta vaan ohjaat hänet pakkikselle että tyttö voi ihan itse opetella asioita. Melkeinpä sanoisin, että kertoo lievästä asenneongelmasta, että tyttöystävä vain ihmettelee sinulle, kun tulosta ei tule, sen sijaan että itse hankkisi tietoa treenistä ja ravinnosta. Mutta eiköhän se asennekin saada täällä kohdalleen, joten kehotapa parempaa puoliskoasi rekisteröitymään. ;)

reinhardt sanoi:
Pakko vain mennä vähän OT ja todeta, miten minua ärsyttää tuollainen "naiset treenaa eri tavalla kuin miehet" -mentaliteetti. Juu, eihän me naiset tehdä muuta kuin loitontajia ja lähentäjiä viiden kilon painoilla eikä edes hikoilla treenatessa. Ja pelätään kamalasti, että tulee isot rumat lihakset.

Niinpä! :curs: Ja lisää offtopicia... Yks tyttö rupes salilla päivittelemään, että miten pääsis rantakuntoon. Ja kysy sitten multa siinä samalla kauanko oon treenannu. Kun sanoin, että reilut 3 vuotta punttia, niin sen naama venhäti. Flikka oli itse käynyt 2 vkoa ja ihmetteli kun tuloksia ei vielä näy! No, paljastu siinä sitten olevan muutakin pielessä: ateriota 2 kpl/pvä (järkytty mun kuudesta...) ja päivän treenit meni yleensä tähän tapaan: ensin sali, sitten pilates ja pari jumppaa päälle! Kuulosti aika :david: -meiningiltä, ihanku minä joskus muinoin :D Ja jaksoin kanssa ihmetellä kun ei tuloksia tullu... Annoin tytölle kutrin nettisivujen osoitteen, tämä sivusto ois voinu alkuun olla liian raju ;)

Pointti oli kuitenkin se, että tämä tyttö edusti aika pitkälle keskiverto naista, sekä ulkonäöltään että ajatusmaailmaltaan. Kaikki-mulle-heti-asenne :( Mua niin ärsyttää nämä ikuisesti rantakuntoa tavoittelevat. Vaikken itsekään missään rantakunnossa ole, niin onnekseni olen päässyt sellaisesta eroon... Mitä nyt muuten vaan olen nytkin dieetillä ;)

Helga sanoi:
Niinpä! :curs: Ja lisää offtopicia... Yks tyttö rupes salilla päivittelemään, että miten pääsis rantakuntoon. Ja kysy sitten multa siinä samalla kauanko oon treenannu. Kun sanoin, että reilut 3 vuotta punttia, niin sen naama venhäti. Flikka oli itse käynyt 2 vkoa ja ihmetteli kun tuloksia ei vielä näy!

Niinpä niin, ah niin tuttua... ja kuinkahan moni lopettaa treenaamisen keväällä, kun se "rantakunto" on saavutettu, eikä tajua sitä, että tulosten ylläpitämiseksi on kyllä tärkeää treenata ihan jatkuvasti eikä pätkittäin silloin tällöin... :evil:

Helga sanoi:
Annoin tytölle kutrin nettisivujen osoitteen, tämä sivusto ois voinu alkuun olla liian raju ;)

Tämä on muuten ihan hyvä pointti, mitä ei itse aina tule ajateltua.

Tähän loppuun laitan vielä linkin keho.netiin, bongasin sieltä ihan suht fiksun artikkelin dieettaamisen ja dieetin aikaiseen treenaamiseen liittyen. Kas
tässä.

joo ei ollu tarkoitus loukata tolla tytöt treenaa eritavalla.. mut kyllä on totta että suurinosa miehistä treenaa voima hakuisesti ja kroppa kiinteytyy sitte joskus (mahd) dietillä.kun naiset ajattelee että kiintee kroppa ja voimaa tulee jos on tulakseen. ja kaikki naiset ei haluu isoja muskeleita kun taas miehet..:nolo: mutta poikkeuksia on naisissa kuin miehissä.

TomiTheHuge sanoi:
... mut kyllä on totta että suurinosa miehistä treenaa voima hakuisesti ja kroppa kiinteytyy sitte joskus (mahd) dietillä.kun naiset ajattelee että kiintee kroppa ja voimaa tulee jos on tulakseen. ja kaikki naiset ei haluu isoja muskeleita kun taas miehet..:nolo: mutta poikkeuksia on naisissa kuin miehissä.

Tuota noin, kyllä ainakin Pakkiksella suurin osa miehistä treenaa ihan jotenkin muuten kuin voimahakuisesti - olen antanut itseni ymmärtää, että aika suuri osa kundeista täällä on puhdasverisiä kehoilijoita, jotka viittaavat kintaalla voimalle, ja vähät välittävät isojen rautojen nostamisesta. Ja em. siis ihan neutraalina toteamuksena. :)

Ja mitä tulee tuohon kiinteytymiseen ja isoihin muskeleihin, niin usko nyt hyvä mies, että jos nainen ylipäätään haluaa jotain salilla saavuttaa - vaikka sitten sitä kiinteyttä - niin hänen pitää todellakin treenata kuin miehet, ts. kovaa ja mieluiten raskaita perusliikkeitä vapailla painoilla. Ns. naisten treenit ovat 99% ajanhukkaa IMO! :evil:

Vielä kerran, ja painokkaasti: Naiselle ei kasva isoja lihaksia kovin nopeasti, vaan treenaamalla kovaa ja syömällä oikein saa kauniin, kiinteän ja sporttisen linjakkaan vartalon. Kehonrakentajan lihasmassoihin pääsemiseen vaaditaan em. lisäksi erittäin suotuisaa genetiikkaa ja usein muutakin, mutta siitä ei tällä puolella ole ollut tapana keskustella.

EDIT: Luitko tuo keho.netistä linkittämäni artikkelin? Jos et vielä ole sitä tehnyt, niin lue se nyt - ehkäpä ammattilaisen sana vakuuttaa sinut, jos me tavalliset punttimimmit emme siihen pysty.

reinhardt sanoi:
Gilly totesikin kaiken tarpeellisen. pakko vain mennä vähän OT ja todeta, miten minua ärsyttää tuollainen "naiset treenaa eri tavalla kuin miehet" -mentaliteetti. Juu, eihän me naiset tehdä muuta kuin loitontajia ja lähentäjiä viiden kilon painoilla eikä edes hikoilla treenatessa. Ja pelätään kamalasti, että tulee isot rumat lihakset.

Tuotahan se nyt kuitenkin useimmissa tapauksissa on. Naiset menee salille "kiinteytymään" ja miehet kasvamaan. Käyttämilläni saleilla lähentäjä- ja loitontajakoneet ja muut perseenkiinteytyslaitteet on lähes yksinomaan naisten käytössä, ja vapaiden painojen puolella on lähes kaikki miehiä. Voi tietysti olla että olen käynyt väärillä saleilla.

Overcome: Näin valitettavasti on, todellakin. Muttei se sitä yhtään sen fiksummaksi toiminnaksi tee, vaan ajanhukkaa se silti on...

Ketjun aloittajalle vielä sen verran, että kun kerran tyttöystäväsi valittaa, ettei saa tuloksia - ja oletan hänen siis tähän asti tehneen juurikin tuollaista "kevyttä, kiinteyttävää naisten treeniä" -, niin voisikohan olla, että tuossa nimenomaisessa treenitavassa todella olisi jotain vikaa? Pitäisikö uskaltaa ja hylätä "naisellinen treenitapa", vaikka sellainen naisväestän keskuudessa (valitettavan) yleinen onkin? Mitä luulet...?

Jos haluaa tarkkoja vastauksia, kannattaa laittaa tarkkoja kysymyksiä ja tietoja. Esimerkiksi nyt yhden päivän kaikki ruokailut, mitat suunnilleen, millainen kiinteytyminen on tarkoituksena, millainen treeni tarkalleen ottaen nyt on jne.

Edit. Ihan pakko nyt vielä tähän laittaa, että veikkaisin suurimman osan täällä pyörivistä mimmeistä haluavan kasvattaa lihaksia! Pakkiksella jako "miehet haluaa lihaksia ja naiset kiinteytyä" menee aika pahasti mettään.

"hänen pitää todellakin treenata kuin miehet, ts. kovaa ja mieluiten raskaita perusliikkeitä vapailla painoilla". tää oli vähän uutta.. mut unohetaan toi raskas puntti ja me taidetaan lähteä vaan yhdessä lenkki polulle,katsotaan samalla sitä ruoka puolta.uskon että näin päästään haluttuihin tuloksiin ajan kanssa ilman kehonrakennus tekniikoiden opettelemista. Montaa naista kun ei saa millään motivoitua raskaaseen "kehonrakennus" tyyliseen punttiin.

TomiTheHuge sanoi:
no tää treadi meni nyt kaikkeen muuhun paitsi tarkoitukseen.. että silleen.

Gillyannehan pyysi tyttöystäväsi tämänhetkisiä syömisiä, jotta voisi lähteä opastamaan oikeaan suuntaan. Ei täällä kukaan valmista ruokavaliota tee (eikä sitä noilla lähtötiedoilla edes voisi tehdä), täytyy viitsiä hieman itsekin. :)

kyseisen tytön tavoitteena kun olisi vain laihtua terveellisesti. ei tehdä kehonrakennuksesta elämän tapaa..minä luen ravontopuolelta oleellisemmat asiat.. tän treadin voi sulkee

TomiTheHuge sanoi:
siis kysynkin teiltä punttimimmeitä neuvoja ravintoasioissa ja treeni asioissa.

Ennenkuin threadi lukotetaan, niin haluan vielä kommentoida omalta osaltani. Tuo quottaus on ensimmäisestä postistasi (boldauksen lisäsin itse), joten kyllä sinä pyysit myös treenineuvoja tyttiksellesi, ja niitä sait. Kuten Batbug tuossa jo ystävällisesti muistutti, niin minä myös kysyin tyttöystäväsi tämänhetkisiä ruokailutottumuksia kommentointia varten - ilman sen tarkempaa tietoa kun on tosiaan melkoisen mahdotonta mistään mitään sanoa.

Kovaa ja kunnolla treenaaminen ei muuten tarkoita sitä, että "kehonrakennuksesta tehdään elämäntapa" tai "opetellaan kehonrakennustekniikoita". Ja ennenkuin tyttöystäväsi nyt hylkää puntin kokonaan ja lähtee lenkkipolulle laihtuakseen, niin pyydän sinua vielä kerran lukemaan tuon keho.netistä linkittämäni artikkelin. Se nimittäin sisältää todella paljon hyvää perustietoa "kiinteyttämiseen" liittyen, kansantajuisessa muodossa. Luethan sen?

Viimeksi muokattu:
TomiTheHuge sanoi:
joo ei ollu tarkoitus loukata tolla tytöt treenaa eritavalla.. mut kyllä on totta että suurinosa miehistä treenaa voima hakuisesti ja kroppa kiinteytyy sitte joskus (mahd) dietillä.kun naiset ajattelee että kiintee kroppa ja voimaa tulee jos on tulakseen. ja kaikki naiset ei haluu isoja muskeleita kun taas miehet..:nolo: mutta poikkeuksia on naisissa kuin miehissä.

Voi vitun vitun vittu. Valtaosa naisista treenaa täysin päin persettä, se on totta -tai oikeastaan valtaosa jumpissa ja salilla käyvistä naisista ei treenaa. (todettakoon, että väärin "treenaa" huomattava osa miehistäkin, kommenttien perusteella myös threadin aloittaja.)

Olisikohan sinun TTT kannattanut lueskella vähän pakkista ennen kuin alat postata älyttömyyksiä? Olisit voinut vaikka hiffata, että pakkiksella valtaosa naisista treenaa joko isot lihakset tai voima mielessä, eikä kukaan kuvittele kiinteytyvänsä kevyellä aerobisella ja 100 toiston sarjoilla. On melkoista virtuaalista itsemurhaa tulla tänne selittelemään noita nainen on heikompi astia -juttuja.

Nyt menee pahasti :offtopic: antakaa anteeksi. Pakko avautua. :rolleyes: Itseäni on ihan tenitytöstä saakka kiinnostanut "miesmäinen" treenaaminen, ja kaikki kiinteytysjumppajutut tuntuivat jotenkin "vääriltä". Onneksi olen nyt Nähnyt Valon ja löytänyt pakkiksen ja tajunnut, miten tosiaan kannattaa treenata, jos haluaa ylipäänsä pysyä kunnossa tässä istumiseen ja mässäilyyn kannustavassa yhteiskunnassa.

Ja jos tyttöystäväsi haluaa laihtua, punttitreeni on melkeinpä välttämätöntä. Ehkäpä Kutrin sivut olisivat teille molemmille hyvä aloituspaikka.

TomiTheHuge sanoi:
no tää treadi meni nyt kaikkeen muuhun paitsi tarkoitukseen.. että silleen.

Heh, tervetuloa vaan pakkikselle. Näin käy aika usein, että threadit menee OT:ksi. Varsinkin muutamien käyttäjien osalta. Mutta toivottavasti saat tyttöystäväsi treenin/ruokailun kuntoon :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom