Tyrä rytkyy

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä ilmeisemmin näin on päässyt käymään, havaitsin tossa eilen nivusessa sellaisen patin, enkä jaksa uskoa että se voisi olla mitään muuta kuin tyrä. On se perkele, kun lyhyen urheilu-urani aikana olen jo ehtinyt kärsiä suunnilleen kaikki mahdolliset vammat..

Eli leikkaushan se on edessä ja niimpä kysyisinkin että miten kauan sitä pitää odotella ennen kuin uskaltaa taas leikkauksen jälkeen treenaamaan mennä? En varmaankaan ole ainoa tyrän vaivaama, joten ehkä joku jolla on asiasta kokemusta osaisi hieman valaista minua.

Joo, kyllähän se lääkäri-setä sitten neuvoo..:arvi:

Minulla tyräleikkauksen jälkeen kehotti pidättäytymään raskaista kyykyistä kokonaan :curs: , mutta jos on pakko (no on tietenkin) niin 6vk. Taisin olla juuri saman ikäinen saadessani tyrän kuin sinä.

Ja tuo tyrä tosiaan tuli mulla ulos tuonne vasemaan kivespussiin :jahas: ja kun leikkausjono oli silloin vuoden luokkaa niin lääkäri antoi ohjeeksi, että olon saa paranemaan työntämällä sen tyrän sormella takaisin. Ei vaan oikein inspiroinu ruveta koulussa esim tunnilla munia räpläämään ;) .

4 viikkoa, kyykylle kannattaa antaa pari viikkoa enemmän. On se niin kipeäkin muutaman viikon ettei tule salit kyllä mieleenkään.

Minkälaiset on muuten leikkausjonot ? Itselleni puhuttiin noin vuoden- puolentoista jonoista. Pääsin kuitenkin peruutuspaikalle n. 4 kuukauden päästä. Soittelin kerran viikossa valituspuhelun ja kai ne sitten kyllästyivät kun leikkausaika löytyi noinkin nopeasti.

Heti huomenissa pitää alkaa selvittämään noita juttuja.. Eikös nuo leikkaukset tehdä ihan tähystysleikkauksina? Yksityisellä varmaan pääsisi nopeammin?

Jos oletetaan että sinne leikkaukseen ei kuitenkaan pääse ihan heti. Uskaltaako sitä odotellessa puntata ollenkaan?

Kokeilin työntää sitä pattia takaisin sisään, mutta sattuu vaan pirusti, eikä se tunnu syvyyssuunnassa juuri liikkuvan. Poikittais suunnassa sen sijaan sitä pystyy heiluttelemaan.

mulle tehtiin viime talvena tähystys leikkauksena, tuli kolme siistiä reikää navan alle. salille voi mennä suht nopeasti tekemään kevyesti, ja pari viikkoa niin täysii mentiin. se myös riippuu liikkeestä todella paljon, Vatsat ei mulla toiminut pitkään aikaan(ne joutuu siiirtää niitä et ne mahtuu pistää sen verkon siellä siellä). liikkeet joissa on vyö on käytössä saattaa antaa painetta leikattuun kohtaan ja tuntee kun se verkko lyö vastaan...

mä pystyin reenaa hyvin tyrrän kanssa, riippuu kaikki varmaan missä se tyrä on...

näin siis oli mulla et jos on kymysyksiä voin yrittää jeesaa.

Oliko sullakin nivusessa vai? Mäkin oon kuullu et noista tähystys leikkauksista parantuminen ei kestä kovin pitkään. Eri asia sitten kuinka nopeasti sinne leikkaukseen pääsee.

jep... mulla oli oikeassa nivusessa. se turpos aina kiitettävästi puntin jälkeen. mä pääsin yksityiselle kun mun joku ihmeen nuorisovakuutus kattoi sen:thumbs:
joo voi muuten jonoa olla aika hyvin kun se ei ole akuutti asia...

Itselläkin sanottiin että tähystyksenä tehdään, joka aiheuttaa pari pientä(alle 2cm) arpea. Toisin kuitenkin kävi. Noh, eipä tuo 10cm arpi tuolla karvoituksen alla niin haittaa, kun kuitenkin yleensä alushousuja jalassa pidän.

Itselläni kävi niin onnellisesti, että kun äitin kans oltiin juuri käyty yksityisellä näyttämässä ja saatiin kahden päivän päähän leikkausaika, niin soittivat keskussairaalasta samana iltana, että nyt ois huomiselle peruutuspaikka :eek: .

Meen tänään yksityiselle näyttämään nivusta. Yritetään hoitaa tää nyt nopeasti pois päiväjärjestyksestä, vaikka sitten vähän kalliimmaksi tuliskin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käyhän sellasen lekurin puheilla, kun Niilo Härkönen. Tietää näistä ja ymmärtää treeniasioiden päälle. Toimii Mikkelissä SPR:n kanssa samassa talossa. Mun miehellä on ens viikolla tyrän operointi edessä, jonossa meni noin kuukausi. Eli nopeaa toimintaa, ja edullista, kuin mikä. Noin 100€ koko systeemi, lääkärikäynteineen ja operointineen.

Mulla molemmissa nivusissa arvet tyristä. Onneks olin niin nuori etten enää muista mitään kärsimyksiä.

hyvä niin:thumbs:

en tiedä mitä toi sun juttus on, mutta mulla oli tyrä tullut mononukleoosin takia... oli jotenkin löystänyt sitä vatsakalvoa... kai:down:

Saatana!

Tossa tulin juuri puntilta. Todella kiukkuinen jalkatreeni sisältäen syväkyykkyä maksimeilla ja hack-kyykkyä. Lisäksi toki reisiojentajia ja koukistajia.

No sitten suihkuun ja kas perkele, oli nivusissa sellainen sokeripalan kokoinen kuula. Vittu että säikähdin.

Ei kai tuo muu ole kuin tyrä? Kipeä ei ole, paitsi nyt kun kuvittelee.

Mitä tehdä? Häviääkö? Huomenna lääkäriin? Kohta lanssilla lääkäriin :)? Lisää kyykkyä vai mitä?

Toivottavasti jollakin on kokemuksia mitä jakaa leikkauksineen, toipumisaikoineen jne. Olihan tässä threadissa jo jotain tarinaa, mutta lisää kaivataan.

Jos tähän loppuu kyykkytreenit niin voi jessus. Ensi kerrran kajahtaa tietysti koko vatsalaukku ulos.

mulla oli sama noin 5vuotta sitten kun tuli troppipäissään
kasattua prässiin turhan paljon levyjä...
kävin lekurissa lekuri veikkas tyrää, määräs jatkotutkimuksiin
johon en jaksanu mennä lopetin jalka+veto ym. treenit noin vuodeksi ja tyrä
tai mikälie parani. eikä ole sen jälkeen vaivannu.:piis:

siis mullakin oli patti nivusissa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom