Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: đŸ’„ TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ đŸ’„

Meta description: Ketju, jossa saa kysyĂ€ ihan mitĂ€ tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvĂ€ssĂ€ hengessĂ€.

Juuri noin. Eli suoraan ehdolliselle = ei linnaa. Jos suoraan ehdotonta = linnaa ja sieltÀ ehdonalaiseen = ei enÀÀ linnaa, mutta pieni töppÀys ja taas istutaan.

Miksi kaikki suomalaiset muuttavat työn perÀssÀ Helsinkiin? HelsingissÀ ei kuitenkaan pysty olemaan tarpeeksi työpaikkoja kaikille suomalaisille! :david:

Grosskopf sanoi:
MinkÀlaiset pippelit linnuilla on?

ErÀilla sorsilla ja ankoilla on pippelit. Ruostesorsakoiraalta on löydetty itse asiassa niin suuri pippeli, ettÀ pakkotoiston jÀtkistÀkin jokainen kalpenee kateudesta. Sladdin pituus oli muistaakseni yli 50 senttinen ja kun ottaa huomioon ettÀ ruostesorsan ruumiin pituus on alle puoli metriÀ, niin siinÀ sitÀ jo onkin tyttösorsille nÀytettÀvÀÀ. TÀmÀn faktan bongasin tv:n luontoillasta, mutta muistelisin ettÀ Tieteen kuvalehdessÀkin olisi ollut juttua tÀstÀ samaisesta tapauksesta.

Sukulaku sanoi:
EntÀ mitÀ eroa on jos tuomitaan suoraan ehdolliselle tai jos rangaistus jatkuu ehdollisena vankilan jÀlkeen?

Ja lisÀksi sellaisia haittoja on, kuten matkustuskielto. Jos ei suoranainen, niin ainakin rajoitettu. Viisumin saamisessa voi olla hankaluuksia tai ylipÀÀtÀÀn passin.
Myös ehdonalais valvojan tapaaminen on oltava sÀÀnnöllistÀ...
Vankilatuomion ( ehdottoman ) jÀlkeen ehdollisessa aika pienestÀkin, varsinkin jos se rikosnimike on jatkuvasti sama, niin pohjat palaa. Eli joutuu istumaan ehdollisen tuomion loppuun ehdottomana, jos tulee tehtyÀ pahoja jÀlleen...
Tais mennÀ sekavaksi.

protsku sanoi:
Miksi kaikki suomalaiset muuttavat työn perÀssÀ Helsinkiin? HelsingissÀ ei kuitenkaan pysty olemaan tarpeeksi työpaikkoja kaikille suomalaisille! :david:
MÀ olen kuvitellut niin, ettÀ se muutto useimmiten tapahtuu kuitenkin vasta siinÀ vaiheessa, kun työpaikka on jo varma. LisÀksi Helsingin vÀkiluku ei kuitenkaan niin hirveÀsti kasva, aika paljon muuttaa porukkaa ympÀryskuntiin, tossa vÀhÀn aikaahan se taas laski muutaman vuoden ajan.

Niin, ja kyllÀ pk-seudulla nyt vaan taitaa niitÀ työpaikkoja aika paljon riittÀÀ. Ja muuttaahan tÀnne varmaan kokonaisia firmojakin. Ja monet yritykset ei hirveÀsti esim. Kainuuseen toimintaansa laajenna.

Volcano sanoi:
Ruostesorsakoiraalta on löydetty itse asiassa niin suuri pippeli, ettÀ pakkotoiston jÀtkistÀkin jokainen kalpenee kateudesta.
Millasia norsuja ne ruostesorsanaaraat oikeen on jos niihin 50 senttiÀ seivÀstÀ uppoo? Taitaa olla lÀheisimmillÀÀnkin etÀsuhteita niillÀ.

Tupla-J sanoi:
Millasia norsuja ne ruostesorsanaaraat oikeen on jos niihin 50 senttiÀ seivÀstÀ uppoo? Taitaa olla lÀheisimmillÀÀnkin etÀsuhteita niillÀ.

En ole biologi mutta veikkaan ettÀ tuollainen teleskooppimela on lÀhinnÀ ilmassa tapahtuvaa parittelua varten. NehÀn lentÀÀ pyristelevÀt samalla kun tekevÀt lemmen työn. Dragon korjannee jos olen vÀÀrÀssÀ! ;)

Tupla-J sanoi:

En ole lÀheskÀÀn varma, mutta veikkaisin ettÀ se koiras ottaa sitÀ nappulaa ulos vain sen verran kuin tarvii. En oikein jaksa uskoa ettÀ se juurta myöten mahtuisi uppoamaan. Kiinnostaisi itseÀkin tietÀÀ. Palstan biologit, huhuu!?

Taidetaan puhua kuparisorsasta. Kyseisen ennÀtyksen (42,5cm) tehnyt yksilö tavattiin Argentiinasta.

Edit: Moninkertaistetaan JohnnyB:n saamien privaviestien mÀÀrÀ kertomalla, ettÀ myös strutsit saavuttavat vastaavia elimellisiÀ mittoja.

protsku sanoi:
En ole biologi mutta veikkaan ettÀ tuollainen teleskooppimela on lÀhinnÀ ilmassa tapahtuvaa parittelua varten. NehÀn lentÀÀ pyristelevÀt samalla kun tekevÀt lemmen työn. Dragon korjannee jos olen vÀÀrÀssÀ! ;)

Mahtaa olla aika vaikee tapahtuma kyllÀ tuokin. Vai tapahtuuko se niinkun se lentokoneen tankkaus kesken lennon? LentÀÀvÀt ihan suoraan ja samalla nopeudella. Sit pikkuhiljaa hivutetaan se "letku" "tankkiin". :D MÀ oon luullu ettÀ linnuilla ne kosiolennot on semmosia hirveen kiemuraisia. Voihan se tietysti olla ettÀ ne sorsat on taitavempia lentÀjiÀkin.

protsku sanoi:
"TÀssÀ on Apinan vastine Gorillan mielipidekirjoitukseen Viidakkorummussa numero 11/05. Gorilla toi ansiokkaasti esille ne lukuisat probleemat joita liittyy viidakossa vapaalla jalalla temmeltÀvien karvaisten kaksijalkaisten pariutumiseen. Gorillan esittÀmÀ kiiman sÀÀtely on epÀilemÀttÀ yksi oivallinen keino rajoittaa lauman sisÀllÀ vallitsevia konflikteja, haluan kuitenkin tuoda esille myös nÀkökohdat a, b ja c........"

MÀ lÀhtisin kirjoittamaan vastinetta jotenkin tuohon tapaan jossa siis referoidaan Gorillan "ansiokas alkuperÀisteksti" muutamalla lauseella. Ja koska en ole kielipoliisi niin foorumin kielenoppineet voivat nyt astua areenalle ja sanoa painavan sanansa! ;)

VÀhÀn samaan tapaan sitÀ itse ajattelin. Tarkennuksena vielÀ, ettÀ Apinan kirjoitus on siis saatavilla. Itse Apinan kirjoitus on vaikka tÀllÀinen:

HyvÀ Gorilla kirjoitit, ettÀ Gorillan elimet ovat isommat kuin meillÀ pikkuapinoilla, johon kysynkin, ettÀ rakas Gorilla, oletko tutkinut asiaa laajemmalla skaalalla kuin... Etc...
Otit myös kirjoituksessasi kantaa banaanien syöntitapaan, minusta se on meillÀ apinoilla sivistyneempi kuin teillÀ isoserkuilla, koska muistamme pureskella joskus..

Allekirjoitus Apina

Eli tarkoituksena olisi nyt referoida tuo Apinan teksti.. VedÀnkö sen nÀin:
"TiivistelmÀ Luontolehti 3/11 etc.. Mielipidekirjoitukseen vastaus"
Gorilla kirjoitti alkuperÀisessÀ tekstissÀÀn elimistÀ ja ruokailuista, Apina toi uusia nÀkökulmia vastauksessaan tÀhÀn tekstiin:
*
Apinan mielestÀ elinten kokoon on vaikea puuttua ilman laajempaa tutkimusta ja syöntitavat eroavat poikkeuksellisen paljon ruuan puremisen takia, kirjoittaa Apina.
*

VAI

Elinten kokoon on vaikea puuttua ottaen huomioon tutkimuksen suppeus ja syöntitavoista mainittakoon ruuan pureskelussa ilmenevÀt erot. (EikÀ mitÀÀn tekstiÀ enÀÀ "kirjoittaa Apina" tÀhÀn)

Auttakee, joku viisaampi. Liittyy tuollaiseen sivuaine projektiin tÀmÀ tiivistelmÀ ja oman alan osaaminen ei oikein nyt riitÀ, tÀtÀ ei matematiikalla eikÀ psykologialla ratkaista :)

EnsinnÀkin vÀittÀmÀ jonka olen kuullut: eli kaikki uudet jatkossa poliisin hankkimat autot ilman tunnuksia pitÀÀ olla valkoisia.
Ja jos tuo vÀittÀmÀ pitÀÀ paikkansa niin sitten se kysymys ettÀ miksi nÀin?

japa sanoi:
EnsinnÀkin vÀittÀmÀ jonka olen kuullut: eli kaikki uudet jatkossa poliisin hankkimat autot ilman tunnuksia pitÀÀ olla valkoisia.
Jos toi pitÀÀ paikkansa niin voisi kuvitella syyn olevan se, ettÀ niitÀ voisi sitten helpommin ottaa myös tavalliseen kÀyttöön liimaamalla tunnukset pÀÀlle.

japa sanoi:

MistÀköhÀn tuollaista tietoa olet saanut?
En kyllÀ millÀÀn uskoisi tÀtÀ todeksi, mutta jos asia nÀin on niin kyllÀ hieman kummastuttaa.:eek: Siviiliautojenhan on tarkoitus sulautua muun liikenteen sekaan ja jos ne jatkossa tulevat olemaan kaikki valkoisia, niin tÀmÀ tarkoitus hieman kÀrsii.

No tuo vÀittÀmÀ on tullut henkilöltÀ jonka puoliso on poliisi. Ja ainakin miehittÀmÀtön tutka-auto ja muuta muukin uusi tutka-auto on tÀÀllÀ pÀin valkoisia. Tuo tunnusten pÀÀlle liimaaminen kyllÀ olisi jÀrkevÀ selitys, mutta kohtahan kaikki osaa valkoisia autoja esim. liikenteessÀ varoa.

Muuten viime viikolla oli kehÀ kolmosella kaksikin valkoista transporteria jotka olivat tutka-autoja ilman tunnuksia.

japa sanoi:
No tuo vÀittÀmÀ on tullut henkilöltÀ jonka puoliso on poliisi. Ja ainakin miehittÀmÀtön tutka-auto ja muuta muukin uusi tutka-auto on tÀÀllÀ pÀin valkoisia. Tuo tunnusten pÀÀlle liimaaminen kyllÀ olisi jÀrkevÀ selitys, mutta kohtahan kaikki osaa valkoisia autoja esim. liikenteessÀ varoa.

TÀytyykin kysÀistÀ tota asiaa tossa ylihuomenna kun meen töihin.
Olishan se kyllÀ ihan hienoa, jos mÀÀrÀttÀis, ettÀ kaikkien siviiliautojen pitÀis olla esim. valkoisia mondeoita niin tietÀisivÀt kaikki hiljentÀÀ mikÀli sellainen on lÀhistöllÀ.SelvitetÀÀn asia kun keretÀÀn..

Back
Ylös Bottom