Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nyt tää homma on menny todelliseksi pilkunnussinnaksi!!:D

Kyllä mä olen sitä mieltä, että siihen tulee pilkku.

Sanokaahan kielipoliisit aikanne kuluksi miten tehdään tiivistelmä mielipidekirjoituksesta, jolla on vastattu toiseen mielipidekirjoitukseen. Sitä mihin on vastattu ei ole näkyvissä, mutta se vastaus on. Kirjoitanko alkuun jonkun briifauksen, että "aapina kirjoittaa vastauksen gorillalle tässä kirjoituksessaan.." Ja en käytä enää itse tiivistelmässä sanamuotoja ".......Kirjoittaa aapina".

Selvennykseksi vielä, tuo aapinan kirjoitus on siis käytettävissä, siinä tekstissä esiintyy myös lainauksia tuosta gorillan kirjoituksesta joihin aapina sitten vastailee.. Miten tälläinen tiivistelmä koostetaan?

Mistä tulee sanonta "soijaa pukkaa"?
Tiedän kyllä, että se tarkoittaa hikoilemista, mutta mitä tekemistä soijalla ja hiellä on keskenään?

EI linnuilla oo tietääkseni pippeleitä, niillä on semmoset aukot vaan millä ne hoitaa ulostus ja lisääntymishommat. Paitsi et sorsalinnuilla(?) taitaa jopa olla jonkunlaiset sladdit tarjolla, tarkemmin en oo perehtyny. :/

Jugetsi sanoi:
Mistä tulee sanonta "soijaa pukkaa"?
Tiedän kyllä, että se tarkoittaa hikoilemista, mutta mitä tekemistä soijalla ja hiellä on keskenään?
Ei mitään, paitsi että molemmat on varmaan jotenkin kirpeitä, muuta en keksi. Ja kai se on vedetty vaan sanasta tuikku=tuija=soija=hiki :)

Aapina sanoi:
Sanokaahan kielipoliisit aikanne kuluksi miten tehdään tiivistelmä mielipidekirjoituksesta, jolla on vastattu toiseen mielipidekirjoitukseen. Sitä mihin on vastattu ei ole näkyvissä, mutta se vastaus on. Kirjoitanko alkuun jonkun briifauksen, että "aapina kirjoittaa vastauksen gorillalle tässä kirjoituksessaan.." Ja en käytä enää itse tiivistelmässä sanamuotoja ".......Kirjoittaa aapina".

Selvennykseksi vielä, tuo aapinan kirjoitus on siis käytettävissä, siinä tekstissä esiintyy myös lainauksia tuosta gorillan kirjoituksesta joihin aapina sitten vastailee.. Miten tälläinen tiivistelmä koostetaan?

"Tässä on Apinan vastine Gorillan mielipidekirjoitukseen Viidakkorummussa numero 11/05. Gorilla toi ansiokkaasti esille ne lukuisat probleemat joita liittyy viidakossa vapaalla jalalla temmeltävien karvaisten kaksijalkaisten pariutumiseen. Gorillan esittämä kiiman säätely on epäilemättä yksi oivallinen keino rajoittaa lauman sisällä vallitsevia konflikteja, haluan kuitenkin tuoda esille myös näkökohdat a, b ja c........"

Mä lähtisin kirjoittamaan vastinetta jotenkin tuohon tapaan jossa siis referoidaan Gorillan "ansiokas alkuperäisteksti" muutamalla lauseella. Ja koska en ole kielipoliisi niin foorumin kielenoppineet voivat nyt astua areenalle ja sanoa painavan sanansa! ;)

Menthos sanoi:
Miksi miehillä on nännit ja mitä pikkuvarpaalla tekee?

Miehillä on nännit osoituksena siitä että meidät on tehty samoista rakennusaineista kuin naiset. Pikkuvarvas taas on jalassa sitä varten että se tukee keskivarpaasta seuraavana olevaa nimetöntä varvasta. :)

protsku sanoi:
Pikkuvarvas taas on jalassa sitä varten että se tukee keskivarpaasta seuraavana olevaa nimetöntä varvasta. :)
Ei, pikkuvarvas on sitä varten, että sen voi potkaista helvetin kipeästi sängyn jalkaan/oveen/pöydän jalkaan/mihin tahansa kulmaan. Sen jälkeen on soveliasta tirauttaa muutama kyynel, huutaa äänekkäästi kirosanoja ja kiivetä äidin syliin.

Menthos sanoi:
Miksi miehillä on nännit ja mitä pikkuvarpaalla tekee?

Miehillä on nännit, koska alkiot alkavat kehittyä ensin naispuolisina ja erityvät sitten jossakin vaiheessa...
Pikkuvarvas surkastunu jäänne, ennen tarvittiin puissakiipeilyyn ja tasapainoon... (mutu)

nigster sanoi:
Ei mitään, paitsi että molemmat on varmaan jotenkin kirpeitä, muuta en keksi. Ja kai se on vedetty vaan sanasta tuikku=tuija=soija=hiki :)
Mulla on sellainen käsitys, että se tulee soijakastikkeesta. Molemmat on suolaisia, soijakastike ja hiki.

Tiilisukassa sanoi:
Miksi kaikki sunnuntait tulee aina istuttua perseellään tekemättä mitään?

Johtuu kai siitä, että sunnuntait on olevinaan lepopäiviä ja myös tylsiä sellaisia. Itse yleensä treenaan paljon sunnuntaisin, mutta tänään on ollut jostain syystä veto pois. Mikä lie väliaikainen syysmasis iskeny..

Tähän ei taidettu vielä vastata:
Mitä kaikkea kuuluu ehdolliseen vankeusrangaistukseen?

Sukulaku sanoi:
Tähän ei taidettu vielä vastata:
Mitä kaikkea kuuluu ehdolliseen vankeusrangaistukseen?

Ehdollinen vankeusrangaistus eli ns. koetusaika, joka on vähintään vuoden ja enintään kolme vuotta pitkä.Mikäli tuomittu tänä aikana syyllistyy rikokseen, josta on tuomittava vankeutta voidaan aiempi ehdollinen tuomio panna täytäntöön kokonaan tai osittain.Tämä tapahtuu siis tuomioistuimen määräyksellä.
Lisäksi ehdollista rangaistusta suorittavalle määrätään valvoja, jolle tämän tulee ilmoittautua sovittuina aikoina.
Myös hänen liikkumistaan ja harrastuksiaan voidaan rajoittaa esim. määrätä pysymään asumispaikkakunnallaan ja puuttua hänen harrastuksiinsa sekä asumiseensa.

Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen näin iltasella.Nyt:zzzz:

Entä mitä eroa on jos tuomitaan suoraan ehdolliselle tai jos rangaistus jatkuu ehdollisena vankilan jälkeen?

Sukulaku sanoi:
Entä mitä eroa on jos tuomitaan suoraan ehdolliselle tai jos rangaistus jatkuu ehdollisena vankilan jälkeen?

No ainakin se vissi ero, että jos suoraan laitetaan ehdolliselle nin linnassa ei tartte sitten istua ollenkaan. Mun käsityksen mukaan sitten tolla häkin jälkeisellä ajalla ei ole mitään eroa, eli pienikin moka niin häkki heilahtaa hyvinkin herkästi.

Back
Ylös Bottom