Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Dragon sanoi:
Art2 tossa jo laittoikin havainnolliset kuvat. Jos tarkempia detaljeja kaipaat niin linnut asettavat kloaakit eli viemäriputket eli persereiät vastakkain ja sitten hemputetaan jotenkin ihmeellisesti ja uros päästää rojut ränniin.

toim. huom. kloaakki ei ole sama asia kuin persereikä mutta hain tässä kuvailevaa analogiaa.
Ahaa,tämä selvensi asiaa.Monesti olen itseni saattanut uneen tätäkin asiaa pohtimalla.

dr.love sanoi:
Pystyykö tavan käyttäjä editoimaan/poistamaan omia viestejään? Oliko siinä joku aika?

muistaakseni on 15min aikaa editoida viestejä.

Toivottavasti joku ymmärtää mitä haen takaa, sillä seuraava asia tekee minut hulluksi! Eli Audilla löytyy A3 mallia sekä 3 ovisena että 5 ovisena. Onko sitten tuo 5 ovinen sama kuin A3 Sportback? Entä mitä Audia käytetään näissä kaikissa alppihiihto ja Kalle Palanderi mainoksissa? Tänään näin kylällä Audi A3 5 ovisena ja oon tässä yrittänyt etsiä sitä netissä. 5 ovisena auto on farmarimainen, mutta kait se on sitten se.

EDIT- Tässä on kuva 5-ovisesta. Tänään nähty auto oli mun mielestä "pyöreämpi". Tulen hulluksi.

audi_sportback_05_big.jpg

Ainakin Audi A4 Avant on usein ollut noissa alppiskaboissa sponssiautona ja se on vähän pyöreämpi
1036.jpg

burdock sanoi:
Eli Audilla löytyy A3 mallia sekä 3 ovisena että 5 ovisena. Onko sitten tuo 5 ovinen sama kuin A3 Sportback?

EDIT- Tässä on kuva 5-ovisesta. Tänään nähty auto oli mun mielestä "pyöreämpi". Tulen hulluksi.

5-ovinen ei periaatteessa ole sama kuin Sportback, ei ainakaan vanhemmista malleista puhuttaessa.
Tuo laittamasi kuva on tuo mainittu A3 Sportback. Tässä kuva 5-ovisesta A3:sta: http://tinypic.com/b4xr21.jpg
Ei taideta A3:sta enää normaalina 5-ovisena ainakaan Suomeen tuoda kun sen on tuo nimenomainen Sportback korvannut.

Mitenköhän noi NHL:n varaushommat mahtaa käytännössä mennä. Jos Florida Panthers vaikka varaa Petteri Punakuonon niin onko sen pakko suostua sopimukseen nimenomaan tämän tiimin kanssa vaikka saisi muualta parempaa liksaa. Nyt taisi säädökset muuttua, mutta oliko pelaaja ennen sidottu johonkin tiettyyn ikävuoteen asti varauksen tehneeseen tiimiin?

Ostin luontaistuotekaupasta tommosia soijaleseitä(?), siis tommosia vähän suolapähkinästä pienempiä. Pussin ohje on jotain saksaa ja en saa ohjeista selvää niin kuuluuko noi keittää kattilassa samallalailla kun herneet? :D

Integrandi sanoi:
Mitenköhän noi NHL:n varaushommat mahtaa käytännössä mennä. Jos Florida Panthers vaikka varaa Petteri Punakuonon niin onko sen pakko suostua sopimukseen nimenomaan tämän tiimin kanssa vaikka saisi muualta parempaa liksaa. Nyt taisi säädökset muuttua, mutta oliko pelaaja ennen sidottu johonkin tiettyyn ikävuoteen asti varauksen tehneeseen tiimiin?

Ei sata varma, mutta Panthers omistaa tässä tapauksessa Petterin pelioikeudet. Jos Petteriä ei kiinnosta Panthersin tarjous niin siinäpähän hakkaa sitten Ilveksessä. Jos taas Mighty Ducks haluaa tarjota Petterille paikkaa/parempaa sopimusta, niin Mighty Ducks neuvottelee ensin Panthersin kanssa Petterin pelioikeuksista, ei Petterin kanssa.

Tuosta ikävuosi-hommasta ei haisuakaan ja muutenkin saa hakata jos puhun paskaa.

Integrandi sanoi:

Nykyään homma menee niin, että varanneella joukkueella ja varatulla pelaajalla on 2 vuotta aikaa päästä sopimukseen. Mikäli sopimusta ei synny, pelaaja joutuu / pääsee uudelleen draftilistalle. Ennen tuo koski vain P-Amerikan kaukalossa kiekkoilleita, nykyään siis kaikilla mantereella kiekkoilevia.

Pelaajaoikeudet ovat siis käytännössä 2 vuotta varanneen joukkueen omistuksessa ja tällöin siirto toiseen NHL-joukkueeseen onnistuu vain mikäli seura haluaa / onnistuu tekemään kaupat toisen joukkueen kanssa. Tunnetuin esimerkkihän tästä on Eric Lindros, joka kieltäytyi tekemästä sopimusta Quebecin kanssa vuonna 1991. Hän istui sitten vuoden ja seuraavana kesänä Quebec lähetti miehen Philadelphiaan ja toiseen suuntaan matkasi mm. Peter Forsberg.

Jos lääkäri antaa potilaalle väärän diagnoosin (jostain hitaasta ja tuskallisesta, kuolemaan johtavasta taudista) ja potilas menee ja riistää välittömästi hengen itseltään, ja myöhemmin selviää että lääkäriltä oli mennyt koeputket sekaisin, voiko lääkäri saada syytteitä tms. hankaluuksia?

Miksi kana on niin kovin hyvää?

Tähän kaipaan nopeeta vastausta, lähen ihan kohta koneelta veks. Huomenna on ainakin jossian päin Suomea joku virallinen mökkikauden päättäjäinen ja ilotulituksiakin järjestetään ja ainakin Keskinen myy ilotulitteitakin. Onko niiden räiskiminen nyt sitten huomenna sallittua? Voisi ampua nuo uv:sta jääneet varastot veks.

SniffDaddy sanoi:
Tämmönen on aina mietityttänyt:

Kun mä käyn kaupassa ja maksan luottokortilla, mitä kaikkea infoa luottokortista kassatäti/-setä näkee näytöltään?

Eikö kukaan osaa vastata?

SniffDaddy sanoi:
Tämmönen on aina mietityttänyt:
Kun mä käyn kaupassa ja maksan luottokortilla, mitä kaikkea infoa luottokortista kassatäti/-setä näkee näytöltään?
Ainakin mitä minä oon luottokortilla höylännyt asiakkaiden kortteja, ruutuun ei tule kuin valinta pankki/luotto ja valinnan tehtyäni ja summan syötettyäni seuraavaksi tulee vain ilmoitus tarkista hlöllisyys.
Joissain laitteissa oon nähnyt kortin tiedon näkyvän, ts. Oko, Handelsbanken, Nordea yms mutta ei sitäkään kaikissa...
Eihän tietoja pitäisi saada nähdäkään, eihän ? Ei luottorajoja tai saldoa...

Tässäpä nyt tulikin mieleni kun katoin tota kolmosen rantalentis-paskaa(En sen juontajan takia vaan sen opettavan ja informatiivisen sisällön...) niin voittajahan saa siinä sitten palkinnoksi tekstiviestillä jonkun salaisuuden juontajasta!!
Meikäläistä alkoi kovasti paljon kiinnostamaan, että mitä hemmettiä ne siletä lähettää. Veikkaan että ei mitään kovinkaan viisasta, mutta tajuttomasti on tämä asia häirinnyt jo pitkään.....

Tikari sanoi:
Ainakin mitä minä oon luottokortilla höylännyt asiakkaiden kortteja, ruutuun ei tule kuin valinta pankki/luotto ja valinnan tehtyäni ja summan syötettyäni seuraavaksi tulee vain ilmoitus tarkista hlöllisyys.
Joissain laitteissa oon nähnyt kortin tiedon näkyvän, ts. Oko, Handelsbanken, Nordea yms mutta ei sitäkään kaikissa...
Eihän tietoja pitäisi saada nähdäkään, eihän ? Ei luottorajoja tai saldoa...

Jos ostokset on yli viiskymppiä, sillonhan myyjän pitää kysyä henkkareita. Kaipa niitä voi tosin kysyä vaikka ostaisi vain yhden tikkarin kortilla. Ei varmaan luottorajaa näy - toivottavasti ainakaan.

Back
Ylös Bottom