Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

SniffDaddy sanoi:
Jos ostokset on yli viiskymppiä, sillonhan myyjän pitää kysyä henkkareita. Kaipa niitä voi tosin kysyä vaikka ostaisi vain yhden tikkarin kortilla. Ei varmaan luottorajaa näy - toivottavasti ainakaan.

Miten toi raja oikeasti menee? Joskus ostin reilulla kympillä jotain ja myyjä kysyi henkkarit. Aiheesta keskusteltuamme kertoi, että ainakin Viissa elektronilla maksettaessa henkkarit pitää kysyä aina. Toisaalta ääsmarketissä voi ostaa monella kympillä ( yli 50 eurolla ) , ja mitään ei kysellä.

Ei kaupalla välttämättä aikaa ole jokaiselta kysellä henkkareita. Sekin on että pitäis kattoa, niin ohjenuorana paremminkin, kuin sääntö.

Grosskopf sanoi:
Aiheesta keskusteltuamme kertoi, että ainakin Viissa elektronilla maksettaessa henkkarit pitää kysyä aina.
Täh, multa ei oo kysytty ikinä, ei kertaakaan, kun olen electronilla maksanut. Ja niitä kertoja on paljon.

50€ ja ylitse maksavista tuotteista Visalla maksettaessa pyydetään henkkareita..

Accord sanoi:
50€ ja ylitse maksavista tuotteista Visalla maksettaessa pyydetään henkkareita..

Jos nyt muistan oikein ajalta kun kaupassa olin töissä niin ohjeena oli, että kaikista yli 50e kortti ostoksista pitää pyytää näyttämään henkkarit, varmentaa henkilöllisyys ja siitä sitten vielä pyöräyttää sotu siihen kuittiin talteen. Jonkun summan (reilusti yli50e) jälkeen piti vielä erikseen soittaa ja pyytää varmennus, että tililtä löytyy tarpeeksi rahaa. Syynähän tähän on, että jos kortti on a. ylitetty b. nyysitty ja henkilöllisyyttä ei ole tarkastettu niin pankki ei vastaa kortilla tehdyistä maksuista ts. menee sitten kaupan etc. piikkiin.

Visa electronin erikoisuushan on se, että se varmennetaan automaattisesti joka kerta pankista. Joten tilin ylittämisen ei pitäisi onnistua, toisaalta jouluna kun kaikki linjat on varattu, niin sitten sillä ei saa ostettuakaan mitään...

Delmonte sanoi:
Jos nyt muistan oikein ajalta kun kaupassa olin töissä niin ohjeena oli, että kaikista yli 50e kortti ostoksista pitää pyytää näyttämään henkkarit, varmentaa henkilöllisyys ja siitä sitten vielä pyöräyttää sotu siihen kuittiin talteen. Jonkun summan (reilusti yli50e) jälkeen piti vielä erikseen soittaa ja pyytää varmennus, että tililtä löytyy tarpeeksi rahaa. Syynähän tähän on, että jos kortti on a. ylitetty b. nyysitty ja henkilöllisyyttä ei ole tarkastettu niin pankki ei vastaa kortilla tehdyistä maksuista ts. menee sitten kaupan etc. piikkiin.

Visa electronin erikoisuushan on se, että se varmennetaan automaattisesti joka kerta pankista. Joten tilin ylittämisen ei pitäisi onnistua, toisaalta jouluna kun kaikki linjat on varattu, niin sitten sillä ei saa ostettuakaan mitään...
Sieltä tuli sitten tarkka tieto :lol2:
On tämä Pakkis mahtava paikka.. Joku tietää jostakin kaiken -aina :thumbs:

Accord sanoi:
Sieltä tuli sitten tarkka tieto :lol2:
On tämä Pakkis mahtava paikka.. Joku tietää jostakin kaiken -aina :thumbs:

Onhan se hyvä jos tietää, ja joku vielä uskookin. Ainaki jos tietää päin vittua?

Ei voi maksaa jouluna Visa Electronilla? Mistäs tuo tuli? Oonko mä niin arvokas ihminen, että mä voin?

Aarne sanoi:
Ei voi maksaa jouluna Visa Electronilla? Mistäs tuo tuli? Oonko mä niin arvokas ihminen, että mä voin?

Eipä se paljoo vaadi, että Electron-laitteet menee tukkoon. Monta kertaa käynyt niin, että baarissa kun yrittää maksaa Electronilla niin hommasta ei tuu yhtään mitään. Toinen paha aika on lauantai-iltapäivä kun porukkaa on ostoksilla liikenteessä, muutaman kerran joutunut jättämään ostokset kassalle ja menemään Oton kautta. Nyt tuli hommattua ykköskortiksi normi pankkikortti niin ei tarvi enää tolla Electronilla säätää.

SniffDaddy sanoi:
Mikä biisi soi Collateral-leffan klubikohtauksessa?

Tämänhän vois laittaa myös tuonne "virallinen biisien tunnistus thread"-osastolle?

Aarne sanoi:

Ihan noin kaupan kassalta tullutta kokemusta, ja kuten kirjoitin
Delmonte sanoi:
eli systeemin ei kestä huippukuormistusta, se tulee hyvin esiin esim. jouluna kun kaikki onnekkaat on samaan aikaan kaupassa lahjaostoksilla.

fake-edit kai tonkin ois sitten voinut kirjoittaa selkeämmin.

oikea edit. Arnelle toki kun seuraavan kerran väität mun kirjoittavan päin vittua, niin vaivaudu toki sitten itse kertomaan oikea vastaus.

Delmonte sanoi:
oikea edit. Arnelle toki kun seuraavan kerran väität mun kirjoittavan päin vittua, niin vaivaudu toki sitten itse kertomaan oikea vastaus.

Eli siis, soitit jokaisen isomman ostoksen yhteydessä pankkiin? Pyysit joka kerta yli 50e:n ostoksesta henkkarit?

Ihme ja kumma, multa ei ole koskaan kysytty. Ehkä mä oon niin enkelin näkönen a.k.a :david: <- ton näkönen.

Jos nyt oikein edes muistan koko kirjotusta. Voi olla, että päin vittua män tääkii.

Kysytään nyt täällä, kun bsplayerilla kattelen mitä tahansa viteota, niin siinä yläkulmassa surraa all the time vihreällä jotain numeroita: frames ja cpu clock tjsp. Milläs ne saa siitä pois? Ku ei just ossaa...

Aarne sanoi:
Eli siis, soitit jokaisen isomman ostoksen yhteydessä pankkiin? Pyysit joka kerta yli 50e:n ostoksesta henkkarit?
Juu electron soittaa ihan automaattisesti. Ja kyllä mäkin soitin aina kun sen oliko 100e vai 200e raja ylittyi ja kysyin kyllä ihan reippaasti niitä papereitakin. Se on kuitenkin ihan asiakkaan etu, jos henkilöllisyys tarkistetaan.
Aarne sanoi:
Ihme ja kumma, multa ei ole koskaan kysytty. Ehkä mä oon niin enkelin näkönen a.k.a :david: <- ton näkönen.
Jos sulta ei ole kysytty henkkareita yli 50e pankki/luottokortti ostoksissa, niin sanoisin että kassa on tehnyt virheen.

Delmonte sanoi:
Jos sulta ei ole kysytty henkkareita yli 50e pankki/luottokortti ostoksissa, niin sanoisin että kassa on tehnyt virheen.

Aivan. Ja electoreneilla maksavilta pitäisi KAI PERIAATTEESSA kysyä aina paperit.. Jostain olen noin lukenut. Mut tuo 50 euroa on kyllä se ehdoton raja, kun pitää kysyä. Ja minä ainakin annan aina automaattisesti ajokorttini kassalle samalla, kun annan pankkikortin, jos ostosten summa on yli 50 euroa. Kassalle helpompaa ja nopeampaa noin.
Mä muuten inhosin electronia silloin, kun mulla vielä sellainen oli. Sillä ei voi edes maksaa joka paikassa ja se on hidas, kun kone joutuu varmistamaan. Pankkikortin saatuani ei ole ollut mtn ongelmia.

Kaippa se kassatäti on sitten vaan möhliny. Mutta, aattelin, että tuo 50e on lähinnä joku n. raja, ja suositus tjsp. Kun henkkareita ei ole kysytty ikinä.

Eleonoora sanoi:
Aivan. Ja electoreneilla maksavilta pitäisi KAI PERIAATTEESSA kysyä aina paperit.. Jostain olen noin lukenut. Mut tuo 50 euroa on kyllä se ehdoton raja, kun pitää kysyä. Ja minä ainakin annan aina automaattisesti ajokorttini kassalle samalla, kun annan pankkikortin, jos ostosten summa on yli 50 euroa. Kassalle helpompaa ja nopeampaa noin.
Mä muuten inhosin electronia silloin, kun mulla vielä sellainen oli. Sillä ei voi edes maksaa joka paikassa ja se on hidas, kun kone joutuu varmistamaan. Pankkikortin saatuani ei ole ollut mtn ongelmia.

OT
Itselläni vielä ihan electroni, käy kaupoissa ulkomaillakin usein. jee. Ja sitten sitä luulee että Suomessa käy ihan missä vain! ja menee tankkaamaan Shellille. No sitten on mukavaa kun siellä se ei sitten käykään! Tosi fiksua, saisivat he ottaa käyttöön myös. Sen jälkeen aina ennen tankkausta olen varmuuden vuoksi käynyt sisällä karjumassa ovelta että käyhän teillä elektroni...
Sitä kun luulee yhtenäisessä maailmassa aina että kortti kun kortti, valuutta kun valuutta... :D

Back
Ylös Bottom