Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko Suomessa olemassa ötökkää joka olisi väritykseltään musta/tumma ja vaaleanpunainen? Minulla on hämärä muistikuva, että olisin joskus yli kymmenen vuotta sitten löytänyt parvekkeen kukkalaatikosta leppäkerttumaisen ötökän joka olisi ollut pohjaväriltään tumma ja sillä olisi ollut vaaleanpunaisia pilkkuja. Rupesi vaivaamaan kun en sen jälkeen ole tuollaista nähnyt missään.

ötöjutustelu jatkuu;

Kauanko mehiläinen pysyy elossa autossa?

Oon jakanut autoni mehiläisen kanssa tänään. Eipä tuossa muuten mitään, mukava kaveri, kunhan ei lennä naamaani. Silloin minusta yhtäkkiä tulisikin melkoinen hazard on 4 wheels. En viitsi herhiläistä tappaakaan, silloin joutuisin pyyhkimään sössätyn pimpparin paitaani. Autossa ei myöskään satu olemaan ylimääräistä mukia & postikorttia jolla sen siirtää.
Yritin tossa pihalla ikkunoita hakkaamalla saamaan pöriläisen tajuamaan että hey buddy tuolta avoimesta ikkunasta ulos... mutta ei, tyhmä kun tyhmä.

Nyt ajattelin, että jos jätän auton seisomaan aurinkoon, voiko herhiläinen läkähtyä kuoliaaksi? Jos voisin huomenna ajaa töihin rauhassa? Menen sitten vaikka pyörällä salille illalla. Niin tai kuolisiko se nälkään... mitä nuo edes syö, kukkia? ei mulla autossa kukkia ole. :lol2:
Vaihtoehtoisesti voin jättää ikkunan autosta auki (vain etuikkunat aukeaa muuten herhiläinen olisi jo hevon kuusessa) ja sitten vaan rukoilla ettei kukaan saa päähänsä mitään typeriä ideoita.
Miten vitussa pääsen uudesta ystävästäni eroon? Mulla on jo lemmikki en mä toista halua.

Eikä mulla mitään myrkkyjäkään, ei ne edes autossa olisi kauhean hyvät, sokeutuisin länsiväylällä, jes. Kerran tapoin hämähäkin hajuvedellä, mutta voisipa olla ettei pimppari siitä kuole. suuttuu vaan ja tekee mulle patin nenään. Ja auton kyytiin ei tulisi enää kukaan ja kuolisin yksinäisenä.

Siisjoo kuoleeko moinen kuinka nopeasti ja nopeuttaako saunamaiset olotilat uuden kamuni turmiota?
ihan ystävällinen tyyppi se on... järkkään hyvät hautajaiset.

Tuon viestin kirjoittamiseen kuluneella ajalla olisit jo hakenut sen Muki&postikorttiyhdistelmän ja päästänyt pikkukaverin takaisin luontoon orjatyöhön vielä pariksi viikoksi. :)

Sukulaku sanoi:
Tuon viestin kirjoittamiseen kuluneella ajalla olisit jo hakenut sen Muki&postikorttiyhdistelmän ja päästänyt pikkukaverin takaisin luontoon orjatyöhön vielä pariksi viikoksi. :)

Näköjään mielummin näen senkin vaivan että pyöräilen salille mielummin kuin haen mukin ja postikortin ja menen autolle leikkimään nillä. :D

Pari tyhmää taas...

1. Tekeekö italialaiset omasta mielestään laadukkaita tuotteita? Vai onko niidenkin mielestä kaikki mikä tulee Italiasta paskaa?

2. Tekeekö yksikään naapuri hyvää hevi-musiikkia?

Naene sanoi:
Paris Hilton ja Nicole Richie

En oo ponkannu neitokaisia VT2:lla koko kesänä ja 5 krt /vko tulee ajettua 100 km sitä. Sen sijaan raadot ovat mystisesti kadonneet päivän aikana?

Kuka kuupo keksi aikoinaan, että pitää siirtyä käyttämään juliaanista kalenteria epämääräisine kuukausien pituuksineen? Tulin lukaisseeksi Suomessakin ennen käytössä olleesta 13:sta kuukaudesta, kaikki tasan neljä viikkoa pitkiä ja päälle uudenvuodenpäivä. Nyt on olemassa ainoastaan epämääräinen kalenterisotku, josta seuraa kaikenlaista omituista, kuten se, että suhteellinen vuokra helmikuussa on suurempi kuin minään muuna kuukautena jne.

Tupla-J sanoi:
Tulin lukaisseeksi Suomessakin ennen käytössä olleesta 13:sta kuukaudesta, kaikki tasan neljä viikkoa pitkiä ja päälle uudenvuodenpäivä.

Taitaa olla :anssi: Tuota järjestelmää on joskus ehdotettu, mutta ei saanut tuulta siipiensä alle.

Tämän hetkinen järjestelmä noudattaa kuun kiertoa tarkemmin ja osittain tästä syystä vaihtamista ei puolleta. Myös historialliset syyt ovat merkittävä tekijä tämän hetkisen mallin pitämisessä.

Integrandi sanoi:
Taitaa olla :anssi: Tuota järjestelmää on joskus ehdotettu, mutta ei saanut tuulta siipiensä alle.

Tämän hetkinen järjestelmä noudattaa kuun kiertoa tarkemmin ja osittain tästä syystä vaihtamista ei puolleta. Myös historialliset syyt ovat merkittävä tekijä tämän hetkisen mallin pitämisessä.
Niin no, kuu kiertää maata osapuilleen 13 kertaa vuodessa (kiertoaika (27 d 7 h 43.2 min) - wikipedia), joten väite tarkemmasta kuunkierrosta on paljon selkeämpää anssia. 13 x 28 = 364 + uudenvuodenpäivä olisi hemmetin paljon selkeämpi kuin päätön 7 x 31 + 6 x 30 + 28 = 365, jossa kuukauden viikonpäivätkin heittelevät miten sattuu. Karkauspäivän voisi puolestani edelleen viettää toisen kuun 29:ntenä päivänä, joka ilmeisesti olisi myös irti viikkorytmistä.

Ja tottamooses historialliset syyt ovat pääsyy juliaanisen kalenterin käyttöönottoon kun se on kristinuskon virallinen kalenteri. Se vaan ei ole järkevä, joten olis kliffaa tehä asialle jottis.

Onhan se tietty kiva, että vastaukset tulevat miehekkäästi pelkältä mutupohjalta...

Tupla-J sanoi:
Karkauspäivän voisi puolestani edelleen viettää toisen kuun 29:ntenä päivänä, joka ilmeisesti olisi myös irti viikkorytmistä.
Oispa siistiä jos tulis käyttöön joku uusi mystinen päivä mikä ois vaan kuudesti vuodessa. Se vois olla vaikka kollontai. Kollontaisin ois aina hirmu bileet, eikä siihen tarttis mitään muuta syytä, kuin että sattuu olemaan kollontai.

Tupla-J sanoi:
Niin no, kuu kiertää maata osapuilleen 13 kertaa vuodessa (kiertoaika (27 d 7 h 43.2 min) - wikipedia), joten väite tarkemmasta kuunkierrosta on paljon selkeämpää anssia. 13 x 28 = 364 + uudenvuodenpäivä olisi hemmetin paljon selkeämpi kuin päätön 7 x 31 + 6 x 30 + 28 = 365.

Toisaalta kuun synodinen jakso on noin 29.5 vuorokautta, joka taas on lähempänä nykyistä järjestelmää. Tuolla helmikuun 28 päivällä taas ei ole mitään käytännön logiikkaa. Se oli aikanaan vuoden viimeinen kuukausi ja kuviteltiin, että sen aikana vallitsee epäonni. Tämän johdosta se haluttiin laittaa lyhyemmäksi kuin muut kuukaudet.

Integrandi sanoi:
Tuolla helmikuun 28 päivällä taas ei ole mitään käytännön logiikkaa. Se oli aikanaan vuoden viimeinen kuukausi ja kuviteltiin, että sen aikana vallitsee epäonni. Tämän johdosta se haluttiin laittaa lyhyemmäksi kuin muut kuukaudet.
Jaa? Tammi-helmikuuta ei klassisessa kalenterissa ollut lainkaan - sikäli kun oikein muistan. Kuukausiakin oli tuolloin vain kymmenen, ja loppuivat siihen kymmenenteen (mitä december meinaakin). Kiinalainen uusivuosi alkaa muistaakseni helmikuussa, mutta olisi kohtalaisen absurdia olettaa, että eurooppalainen kulttuuri olisi ominut sen ja laskisi sen takia aikansa kummallisesti.

edit: joo, tässähän se lukeekin: http://www.katajala.net/viikinkiaika/ajanlasku/roomalainen_kalenteri.html

edit2: Ja meikäläinen se puhui juliaanisesta kalenterista, vaikka nykyäänhän meillä on se kirkkokuorokalenteri käytössä...:david:

Mun mielestä ainakin olis tosi siistiä viettää kollontaita ja huomattavasti näppärämpää elää kolmeatoista kuukautta per vuosi. Liksaakin sais enempi. :thumbs:

Tämmönen on aina mietityttänyt:

Kun mä käyn kaupassa ja maksan luottokortilla, mitä kaikkea infoa luottokortista kassatäti/-setä näkee näytöltään?

Oon tuolla voimailupuolella pyörinyt ja siellä tuli vastaan liike nimeltä "julle". Mikä hitto se on?

Back
Ylös Bottom