Deleted member 43228
Ootko koittanut muiden valmistajan polttimoita vai meetkö aina samalla mallilla?Ulkovalon lampun jatkuva pimahtaminen.
Mistä voi johtua? Kai siellä pitää olla joku vika mutta mikä voi aiheuttaa että jatkuvasti pimahtaa lamppu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ootko koittanut muiden valmistajan polttimoita vai meetkö aina samalla mallilla?Ulkovalon lampun jatkuva pimahtaminen.
Mistä voi johtua? Kai siellä pitää olla joku vika mutta mikä voi aiheuttaa että jatkuvasti pimahtaa lamppu?
Ollut ilmeisesti sama juttu jo vuosia, just vaihdoin niin edellinenkin oli joku led lamppu ja laitoin uuden ledinä kanssa.Ootko koittanut muiden valmistajan polttimoita vai meetkö aina samalla mallilla?
Kosteus? Jännitepiikki?Ulkovalon lampun jatkuva pimahtaminen.
Ulkovalo ja kun otin kuvun pois niin ei ollut kosteutta sisällä, tuota jänniteasiaa mietin mutta onko se mahdollista vain yhdessä lampussa?Kosteus? Jännitepiikki?
En osaa sanoa ja oudolta se kuulostaakin. Voisiko valaisimen kannassa itsessään olla jotain vikaa tai onko huonoja kytkentöjä (enkä näidenkään vaikutuksesta tiedä, enemmänkin ääneen pohdiskelua, mistä ei varmaan ole mitään apua koskaan kenellekään.tuota jänniteasiaa mietin mutta onko se mahdollista vain yhdessä lampussa?
)?Hauska sattuma että tunnen edelliset asukkaat ja sitä edelliset asukkaat niin saa pitkältä ajalta tietää tarvittaessa, nämä vanhemmat asukkaat sanoi että oli jo heidän aikana palanut aika tiheään noita niin just aloin miettimään että voisiko olla joku liitin juttu että tavallaan "rämppää" päälle ja pois päältä valoa ja siksi pimahtaa?En osaa sanoa ja oudolta se kuulostaakin. Voisiko valaisimen kannassa itsessään olla jotain vikaa tai onko huonoja kytkentöjä (enkä näidenkään vaikutuksesta tiedä, enemmänkin ääneen pohdiskelua, mistä ei varmaan ole mitään apua koskaan kenellekään.)?
Entä lämpötilanvaihtelu? Palaako kesäkaudella (käyttö on tietenkin vähäisempää) ja kylmempänä aikana saman verran lamppuja?
Onhan se noinkin mutta jos tulee pidempiä katkoksia? Siis sekunnin osia tms.Jaa a, toisaalta vaihtosähkön taajuus on 50 Hz, jolloin se vaihtaa jo sen verran suuntaa sekunnissa. Eli käytännössä syttyy ja sammuu aika tiheään.
En nyt taas muista enään miten se menee, mutta loisteputkeen vaikuttaa ainakin. Se vaikuttiko se sytkään, ballastiin vai itse putkeen, en kyllä muista sitäkään.Onhan se noinkin mutta jos tulee pidempiä katkoksia? Siis sekunnin osia tms.
Eikös ne myytinmurtajissa testannut jossain jaksossa lyhentääkö valojen rämpyttäminen niiden elinikää?
Onhan se ulkovalo mutta hyvin suojassa ja vaikka nyt satanut niin ei siellä sisällä kosteutta ollut yhtään.En nyt taas muista enään miten se menee, mutta loisteputkeen vaikuttaa ainakin. Se vaikuttiko se sytkään, ballastiin vai itse putkeen, en kyllä muista sitäkään.
On kyllä mystinen, jos eri polttimoitakin koitettu. Ledin hajoittaa helpoiten lämpö.
Mutta mikä nyt, jos ei pääse lämpiään edes. En oikein keksi, että mikään laite tekisi jännitepiikkiäkään.
Entäs kosteus?
Olisiko vain lamppuna stressaantunut omaan olemiseensa?Onhan se ulkovalo mutta hyvin suojassa ja vaikka nyt satanut niin ei siellä sisällä kosteutta ollut yhtään.
En osaa vastata, mutta vielä tyhmempi kysymys.Ok, tulee tyhmä kysymys:
Yleensä kai näissä on ideana vaikkapa teeskennellä olevansa firman it-tuesta, sitten ilmoitetaan että voi voi kun nyt koneella ongelma, kirjaudupa sinne ja anna mun etäyhteydellä vähän asennella. Tai jotain vastaavaa. Tuollaisen "täältä teidän atk-tuesta soittelen" puhelun sain joskus sata vuotta sitten työnumeroon, silloin niitä tuli firman kaikkiin numeroihin jolloin varmaan vaan randomilla soittelivat firman numeroavaruutta läpi.En osaa vastata, mutta vielä tyhmempi kysymys.
Mitä nuo tuosta soittelusta hyötyvät? Luulisi, että tulee vain kustannuksia tuollaisesta kiusanteosta.
Itse asiassa mulle soittikin kerran joku intiaanin kuuloinen, joka esitteli olevansa Microsoftilta ja että mun koneesta tulee jotain hälyjä heille.Yleensä kai näissä on ideana vaikkapa teeskennellä olevansa firman it-tuesta, sitten ilmoitetaan että voi voi kun nyt koneella ongelma, kirjaudupa sinne ja anna mun etäyhteydellä vähän asennella. Tai jotain vastaavaa. Tuollaisen "täältä teidän atk-tuesta soittelen" puhelun sain joskus sata vuotta sitten työnumeroon, silloin niitä tuli firman kaikkiin numeroihin jolloin varmaan vaan randomilla soittelivat firman numeroavaruutta läpi.
Minullekin tuli joskus tuollainen puhelu. Esitteli itsensä, että on firman IT-tuesta. Sanoin, että ei ole mahdollista. Alkoi inttämään ja nauroin vaan, että firman IT-tuki jos soittaisi, niin emme puhuisi englantia. Jonkin aikaa jatkoi ja kun minä vastasin aina vain samalla tavalla, löi luurin korvaan. Ei soittanut toiste.Itse asiassa mulle soittikin kerran joku intiaanin kuuloinen, joka esitteli olevansa Microsoftilta ja että mun koneesta tulee jotain hälyjä heille.
Kysyin, että mistä koneesta, niin ei oikein osannut vastata.
Ja olen ollut Microsoftin kanssa sen verran työtekemisissä, että sieltä ei saa ketään soittamaan vaikka niille maksaa 250 EUR/h, että ei ollut kovin uskottavaa.
Mutta tuo kyllä oli yksi irrallinen soitto eikä toistunut koskaan sittemmin.
Jos yhteystietoni on eräästä suomalaisesta webbikaupasta myyty/muuten vaan pöllitty johonkin maailman aktiivisimmalle nigerialaiskirjelistalle, onko ainoa keino pitää puhelin käyttökelpoisena vaihtaa numero?
Miten pääsit keissin jäljille? Kuitenkin joka paikkaan tulee tilausten yhteydessä annettua tiedot, niin niitä on monella kaupalla (tai siis ainakin minun tietojani on, koska ostan lähes kaiken päivittäistavaroita lukuunottamatta verkosta).Tarinan opetus: älkää ostako lisäravinteita suomalaisista nettikaupoista. Huoh. No ok, vain näistä suurimmista.