Tyhmien kysymysten kerho

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootko koittanut muiden valmistajan polttimoita vai meetkö aina samalla mallilla?
Ollut ilmeisesti sama juttu jo vuosia, just vaihdoin niin edellinenkin oli joku led lamppu ja laitoin uuden ledinä kanssa.
Voisin uskoa että on eri valmistajia niissä ollut.

Veikkaan ekana huonoa laatua. Laita joku laadukkaampi malli, jos siellä nyt edes on ollut mitään halvimman hintaluokan lamppua aina.

tuota jänniteasiaa mietin mutta onko se mahdollista vain yhdessä lampussa?
En osaa sanoa ja oudolta se kuulostaakin. Voisiko valaisimen kannassa itsessään olla jotain vikaa tai onko huonoja kytkentöjä (enkä näidenkään vaikutuksesta tiedä, enemmänkin ääneen pohdiskelua, mistä ei varmaan ole mitään apua koskaan kenellekään. :) )?
Entä lämpötilanvaihtelu? Palaako kesäkaudella (käyttö on tietenkin vähäisempää) ja kylmempänä aikana saman verran lamppuja?

En osaa sanoa ja oudolta se kuulostaakin. Voisiko valaisimen kannassa itsessään olla jotain vikaa tai onko huonoja kytkentöjä (enkä näidenkään vaikutuksesta tiedä, enemmänkin ääneen pohdiskelua, mistä ei varmaan ole mitään apua koskaan kenellekään. :) )?
Entä lämpötilanvaihtelu? Palaako kesäkaudella (käyttö on tietenkin vähäisempää) ja kylmempänä aikana saman verran lamppuja?
Hauska sattuma että tunnen edelliset asukkaat ja sitä edelliset asukkaat niin saa pitkältä ajalta tietää tarvittaessa, nämä vanhemmat asukkaat sanoi että oli jo heidän aikana palanut aika tiheään noita niin just aloin miettimään että voisiko olla joku liitin juttu että tavallaan "rämppää" päälle ja pois päältä valoa ja siksi pimahtaa?

Jaa a, toisaalta vaihtosähkön taajuus on 50 Hz, jolloin se vaihtaa jo sen verran suuntaa sekunnissa. Eli käytännössä syttyy ja sammuu aika tiheään.

Jaa a, toisaalta vaihtosähkön taajuus on 50 Hz, jolloin se vaihtaa jo sen verran suuntaa sekunnissa. Eli käytännössä syttyy ja sammuu aika tiheään.
Onhan se noinkin mutta jos tulee pidempiä katkoksia? Siis sekunnin osia tms.
Eikös ne myytinmurtajissa testannut jossain jaksossa lyhentääkö valojen rämpyttäminen niiden elinikää?

Onhan se noinkin mutta jos tulee pidempiä katkoksia? Siis sekunnin osia tms.
Eikös ne myytinmurtajissa testannut jossain jaksossa lyhentääkö valojen rämpyttäminen niiden elinikää?
En nyt taas muista enään miten se menee, mutta loisteputkeen vaikuttaa ainakin. Se vaikuttiko se sytkään, ballastiin vai itse putkeen, en kyllä muista sitäkään.

On kyllä mystinen, jos eri polttimoitakin koitettu. Ledin hajoittaa helpoiten lämpö.

Mutta mikä nyt, jos ei pääse lämpiään edes. En oikein keksi, että mikään laite tekisi jännitepiikkiäkään.

Entäs kosteus?

En nyt taas muista enään miten se menee, mutta loisteputkeen vaikuttaa ainakin. Se vaikuttiko se sytkään, ballastiin vai itse putkeen, en kyllä muista sitäkään.

On kyllä mystinen, jos eri polttimoitakin koitettu. Ledin hajoittaa helpoiten lämpö.

Mutta mikä nyt, jos ei pääse lämpiään edes. En oikein keksi, että mikään laite tekisi jännitepiikkiäkään.

Entäs kosteus?
Onhan se ulkovalo mutta hyvin suojassa ja vaikka nyt satanut niin ei siellä sisällä kosteutta ollut yhtään.

Toisessa ketjussa mainittiin brexit, ja poikkeusluvalla(?) on saanu viel 2020 tilata briteistä ilman kummempia härdellejä, tulleja ja muuta. Se kaikki ilmeisesti muuttuu 1.1.2021, mutta kysymys että tuleeko "ongelmia" jos tilaa 30.12.2020 ja maksaa ostokset, mutta lähetys meneekin 2021 puolelle? =D

Vai pitääkö nyt hyvissä ajoin tilata vikan kerran sieltä tavaraa ennen kun hommat menee hankalaksi (-meneekö ne ees?)

Ok, tulee tyhmä kysymys:

Jos yhteystietoni on eräästä suomalaisesta webbikaupasta myyty/muuten vaan pöllitty johonkin maailman aktiivisimmalle nigerialaiskirjelistalle, onko ainoa keino pitää puhelin käyttökelpoisena vaihtaa numero?

Toki osaan pistää numeroita estolistalle (ja siellä niitä jo muutama sata onkin) ja puhelimen äänettömälle, mutta ois ihan mukavaa tietää kun mulle soitetaan muualta kuin Nigeriasta. Allkuun sain 10-30 puhelua päivässä plus tekstiviestejä näistä kuuluisista 044-numeroista, joka kerta eri numero, mutta nyt puheluita on alkanut tulla myös suomalaisilta näyttävistä numeroista, jotka tunnistaa nigerialaisiksi siitä että niissä on yksi numero vähemmän, kuten toki joissain palvelunumeroissakin etc. Puheluja tulee öisinkin.

Häiritsevää näissä on juuri se että vaihtoehtoina on joko pitää puhelin äänettömällä, tai vastata/olla vastaamatta viisi kertaa tunnissa jollekin intialaisittain puhuvalle kaverille. Mainitsevat mut joka kerta nimeltä puhelussa ja varmuudella tiedän, että ovat saaneet numeron ko verkkokaupan tilauksen yhteydessä.

En ole Jarkko, mutta tilanne on sama:

Tarinan opetus: älkää ostako lisäravinteita suomalaisista nettikaupoista. Huoh. No ok, vain näistä suurimmista.

En osaa vastata, mutta vielä tyhmempi kysymys.
Mitä nuo tuosta soittelusta hyötyvät? Luulisi, että tulee vain kustannuksia tuollaisesta kiusanteosta.
Yleensä kai näissä on ideana vaikkapa teeskennellä olevansa firman it-tuesta, sitten ilmoitetaan että voi voi kun nyt koneella ongelma, kirjaudupa sinne ja anna mun etäyhteydellä vähän asennella. Tai jotain vastaavaa. Tuollaisen "täältä teidän atk-tuesta soittelen" puhelun sain joskus sata vuotta sitten työnumeroon, silloin niitä tuli firman kaikkiin numeroihin jolloin varmaan vaan randomilla soittelivat firman numeroavaruutta läpi.

Niin ja muutamassa tekstiviestissä oisivat tarvinneet mun tilitietoja koska heidän ois tarvinnu siirtää mun tilille 1500 arvontapalkkiota.

Yleensä kai näissä on ideana vaikkapa teeskennellä olevansa firman it-tuesta, sitten ilmoitetaan että voi voi kun nyt koneella ongelma, kirjaudupa sinne ja anna mun etäyhteydellä vähän asennella. Tai jotain vastaavaa. Tuollaisen "täältä teidän atk-tuesta soittelen" puhelun sain joskus sata vuotta sitten työnumeroon, silloin niitä tuli firman kaikkiin numeroihin jolloin varmaan vaan randomilla soittelivat firman numeroavaruutta läpi.
Itse asiassa mulle soittikin kerran joku intiaanin kuuloinen, joka esitteli olevansa Microsoftilta ja että mun koneesta tulee jotain hälyjä heille.
Kysyin, että mistä koneesta, niin ei oikein osannut vastata.
Ja olen ollut Microsoftin kanssa sen verran työtekemisissä, että sieltä ei saa ketään soittamaan vaikka niille maksaa 250 EUR/h, että ei ollut kovin uskottavaa.

Mutta tuo kyllä oli yksi irrallinen soitto eikä toistunut koskaan sittemmin.

Itse asiassa mulle soittikin kerran joku intiaanin kuuloinen, joka esitteli olevansa Microsoftilta ja että mun koneesta tulee jotain hälyjä heille.
Kysyin, että mistä koneesta, niin ei oikein osannut vastata.
Ja olen ollut Microsoftin kanssa sen verran työtekemisissä, että sieltä ei saa ketään soittamaan vaikka niille maksaa 250 EUR/h, että ei ollut kovin uskottavaa.

Mutta tuo kyllä oli yksi irrallinen soitto eikä toistunut koskaan sittemmin.
Minullekin tuli joskus tuollainen puhelu. Esitteli itsensä, että on firman IT-tuesta. Sanoin, että ei ole mahdollista. Alkoi inttämään ja nauroin vaan, että firman IT-tuki jos soittaisi, niin emme puhuisi englantia. Jonkin aikaa jatkoi ja kun minä vastasin aina vain samalla tavalla, löi luurin korvaan. Ei soittanut toiste.

Jos yhteystietoni on eräästä suomalaisesta webbikaupasta myyty/muuten vaan pöllitty johonkin maailman aktiivisimmalle nigerialaiskirjelistalle, onko ainoa keino pitää puhelin käyttökelpoisena vaihtaa numero?
Tarinan opetus: älkää ostako lisäravinteita suomalaisista nettikaupoista. Huoh. No ok, vain näistä suurimmista.
Miten pääsit keissin jäljille? Kuitenkin joka paikkaan tulee tilausten yhteydessä annettua tiedot, niin niitä on monella kaupalla (tai siis ainakin minun tietojani on, koska ostan lähes kaiken päivittäistavaroita lukuunottamatta verkosta).

Eikös jotkut myös yritä saada henkilön sanomaan "Kyllä" esim kysymällä tämän nimeä, sen jälkeen nauhaa editoidaan ja kysymykseksi on muutettu "Haluatteko tehdä kestotilauksen ja maksaa x summan kuukausittain?".

Saatan puhua paskaakin mutta muistelen että tälläistäkin tapahtunut ja jos joku kysyy puhelimessa multa että "Oletteko makkarapötky96?" niin en heti vastaa kyllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom