Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos sulla on ollut kämppä koko marraskuun jo siellä työpaikkapaikkakunnalla, se lasketaan siksi, että oisit siitä kämpästä kulkenut töihin. Eli et ole oikeutettu matkakuluvähennyksiin paikan a ja b välillä tuonakaan kuukautena.

Ostin viikko sitten farkut, jotka silloin osottautuivat hyviksi. Nyt kuitenkin farkut ovat löystyneet ikävästi vyötäröltä. Vyön kanssa farkkuja pystyy käyttämään hyvin. Mutta onko jossakin jokin paikka, jossa farkkujen vyötäröä voisi jotenkin "kaventaa"? Toivottavasti joku ymmärsi, mitä tarkoitan :D

Farkuille ei voi itse tehdä juuri muuta kuin lyhentää lahkeita. Tavalliset koneet eivät jaksa ommella paksua kangasta, ja niitit yleensä estävät muutenkin niiden korjailun. Ostit liian isot housut.

Onko lain vastaista juoda alkoholia autossa ? Joku pieni mutu-tuntuma on että siitä sakko rapsahtais jos autossa on avattu alkoholijuoma, mutta en oo varma niin varmistan asian. Kaverin kanssa lähdössä perjantaina pidemmälle ajelulle (kaveri siis ajaa, en minä) ja ajatus kävi että jos muutaman oluen jois matkan aikana, mut jos on lain vastaista niin täytyy jossain ulkona juora pysähdyksissä :D

Onko lain vastaista juoda alkoholia autossa ? Joku pieni mutu-tuntuma on että siitä sakko rapsahtais jos autossa on avattu alkoholijuoma, mutta en oo varma niin varmistan asian. Kaverin kanssa lähdössä perjantaina pidemmälle ajelulle (kaveri siis ajaa, en minä) ja ajatus kävi että jos muutaman oluen jois matkan aikana, mut jos on lain vastaista niin täytyy jossain ulkona juora pysähdyksissä :D

Kyllä mun käsittääkseni Suomessa saa autossa juoda alkoholia, kunhan ei itse autoa aja. Jenkeissä sitten onkin kiellettyä että autossa on edes avattu alkoholijuoma.

Tällänen fiilis itselläkin on mutta muistaakseni esim. Poliisit- ohjelmassa ovat sakottaneet ''apukuskin'' ryyppäämisestä. No, kaipa sitä voi muutaman oluen rauhallisin mielin juoda, harvinaista muutenkaan poliiseihin törmätä.

Jos apukuski on örvellyskunnossa ja vaikuttaa kuskin ajamiseen, niin sitten saattaa olla sakko aiheellinen. Kyllähän taksissakin saa kuskin luvalla juoda.

Saat juoda matkustajana yksityisessä liikenteessä, mutta et saa koskea auton hallintalaitteisiin humalassa (= mahdollinen rattijuopumus). Ja tietty toivottavaa on, että et häiritse kuljettajan ajamista muutenkaan liikaa.

Farkuille ei voi itse tehdä juuri muuta kuin lyhentää lahkeita. Tavalliset koneet eivät jaksa ommella paksua kangasta, ja niitit yleensä estävät muutenkin niiden korjailun. Ostit liian isot housut.

Ihan iisisti melkeinpä koneella kuin koneella tekee farkkuihin taakse molemmin puolin sisäänotot. Vaatii toki sen ettei ihan täysillä sitä konetta polje, vaan eipä noiden tarvitse pitkät ollakaan, joten ei siihen aikaa juuri mene vaikka ompelisi ilman poljinta ja pyörittelisi vain kädellä sen sauman siihen.

Saa ja se on ihan normaalia että otetaan kuski ja ryypätään autossa. Ja saa kuljettajakin juua jos ei ylitä rajaa, eli 2-3 kaljaa voi ottaa ja olen monesti ottanutkin. Hallinta laitteisiin nyt ei saa muutenkaan koskea. Yks jätkä veti kerran käsijarrusta ja kytät näki tän liidon ja tuli pysäyttään, ämmä kuski käräytti heti :face: sakothan jätkälle tuli, muttei rattijuopumusta.

On mun farkkuja ainakin tyttöystävä kaventanu ihan kotoa löytyvältä "tavallisella" ompelukoneella ihan onnistuneesti.

Mitä on kasvukivut ja mistä ne johtuu? Voiko aikuisella olla kasvukipuja? Voiko aikuinen vielä kasvaa pituutta (en tarkoita nyt armeijaikäisiä poikia vaan jotain 25+ ikäisiä ihmisiä)?

On mun farkkuja ainakin tyttöystävä kaventanu ihan kotoa löytyvältä "tavallisella" ompelukoneella ihan onnistuneesti.

Kavennus onnistuu kyllä, jos matkan varrella ei ole niittejä. Siinähän kangas on vain kaksinkerroin. Vyötäröltä ei kyllä onnistu mitenkään siististi.

^No ihan varmuudella onnistuu kahdella sisäänotolla vyötäröltä. Siisteiten kun ottaa takapuolelta keskimmäisen vyönlenkin ja seuraavan välistä. En tiedä millaisia farkkuja porukka käyttää jos vyötärökaistaleella on niittejä....

Jos vastaantulevien kaistalla on kameratolppa, ja ajat vaikka autoa ohittaessa siitä kovempaa kuin rajoitus, ottaako se kuvan? :D

Ei ota loittonevasta autosta kuvaa.

Mitä on kasvukivut ja mistä ne johtuu? Voiko aikuisella olla kasvukipuja? Voiko aikuinen vielä kasvaa pituutta (en tarkoita nyt armeijaikäisiä poikia vaan jotain 25+ ikäisiä ihmisiä)?

Kukaan ei varmuudella tiedä. Ei. Ei.

Back
Ylös Bottom