Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Painaako ihminen vähemmän kun pierettää?

En osaa fysiikkaa mutta lämmin ilmahan nousee ylöspäin niin alle ruumiinlämpötilassa oleskellessa pierukaasut periaatteessa vähentävät ruumiin painoa. Tosin koska ihminen on tasalämpöinen, niin pierukaasuja ympäröivä tila on aina samanlämpöistä kuin pierukaasu, niin voi olla että ei vaikuta sittenkään ihmisen painoon.

Pesin eilen salihousut ja äsken laittaessani niitä jalkaani kaivoin taskua ja kauhukseni löysin sieltä rakkaan 20 euron muistitikun jossa on kaikki salibiisit. Tökkäsin koneeseen kiinni testatakseni toimiiko vielä ja toimii, kuinka tää on mahdollista?

mitäpä se vesi siitä muistitikusta hajottaisi, ei niissä virtaa kulje kun ne irrallisina on, joten ei siellä mitään oikosulkujakaan pääse tapahtumaan. Oli kuivunut tarpeeksi ennen kuin iskit koneeseen kiinni

En osaa fysiikkaa mutta lämmin ilmahan nousee ylöspäin niin alle ruumiinlämpötilassa oleskellessa pierukaasut periaatteessa vähentävät ruumiin painoa. Tosin koska ihminen on tasalämpöinen, niin pierukaasuja ympäröivä tila on aina samanlämpöistä kuin pierukaasu, niin voi olla että ei vaikuta sittenkään ihmisen painoon.

Olet varmasti oikeilla jäljillä. Lähdin asiaa pohtimaan, koska törmäsin aiheeseen wikipediassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Pieru.
Pierun sisältämät kaasut ovat lähes kaikki ilmaa kevyempiä. Näinollen voisi olettaa, että vastaus on kyllä. Jos joku viisaampi voisi kertoa. Mä olen käynyt vaan kauppiksen..

Mistäköhän voisi ostaa sellaisen vanhanaikaisen voimamies-käsipainon? Eli siis sellainen yhtenäinen teräspaino missä on pallot päissä.

Olet varmasti oikeilla jäljillä. Lähdin asiaa pohtimaan, koska törmäsin aiheeseen wikipediassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Pieru.
Pierun sisältämät kaasut ovat lähes kaikki ilmaa kevyempiä. Näinollen voisi olettaa, että vastaus on kyllä. Jos joku viisaampi voisi kertoa. Mä olen käynyt vaan kauppiksen..

Lisäksi pierun kaasut ovat lämpöisempiä kuin huoneilma, niin se tekee niistä vieläkin kevyempiä. Toisaalta taas paine voi saada kaasun puristumaan kasaan, jolloin siitä tulee painavampaa. En kuitenkaan usko, että suolen sisällä, varsinkaan ihan loppupäässä paine on kovinkaan kova, niin vastaisin alkuperäiseen kysymykseen "kyllä".

Kyllä mä äkkiseltään väittäisin että pierukaasu on suolen sisällä majailleessaan sen verran kovassa paineessa että se on normaalipaineista ilmaa tiheämpää.

Edit: asiasta olisi toki hyvä saada verifioitua tutkimustietoa.

Olen ollut töissä eräässä firmassa, nyt tuli viimevuoden veropääätös ja tässä lukee, että palkat on maksanu tän firman sijaan sen omistajan vaimo. Miksi näin?

Lisäksi ton päätöksen mukaan olen tienannut 2420e, vaikka olen tienannut enemmän.

Ton päätöksen mukaan eläkemaksuja on kertyny 140e, vaikka jokaisesta palkasta on lähteny ainakin 120-160e, eli eikö kertymän pitäis silloin olla isompi? Onko mua kusetettu?????

Ton päätöksen mukaan eläkemaksuja on kertyny 140e, vaikka jokaisesta palkasta on lähteny ainakin 120-160e, eli eikö kertymän pitäis silloin olla isompi? Onko mua kusetettu?????

Kyllä nyt vähän näyttäis siltä. Tosin siitä ei kärsi kukaan muu kuin verottaja. Alle 23-vuotiaan tulot eivät kerrytä eläkettä. Eli yrittäjä piti noi sun eläkemaksut itellään. Tai siltä toi nyt vaikuttaa.

Edit. Jaa näköjään 2005 vuoden jälkeen on alkanut kertymään. Mee sinne verotoimistoon palkkanauhojen kanssa nii ne hoitaa asiat työnantajan kanssa.

Mistä kannattaisi katsella siivoojaa? Ajattelin teettää kevätsiivouksen jollakin joka on rahantarpeessa. Löytäisikö jonkun siivoojan laittamalla ilmoituksen lähikaupan ilmoitustaululle?

Toi on tamperelainen yritys ja minä olen pk-seudulla. Ihan hauska idea kuitenkin :D

"Palvelemme TAMPEREEN SEUDULLA, PÄÄKAUPUNKISEUDULLA ja sopimuksen mukaan MUUALLA SUOMESSA."

;)

Jos homma pitää vielä kutinsa,niin alla 23-vuotias työssäkäyvä kerryttää eläkettä mahdollista sairaseläkettä varten (ei siis tavallista).

Ostin viikko sitten farkut, jotka silloin osottautuivat hyviksi. Nyt kuitenkin farkut ovat löystyneet ikävästi vyötäröltä. Vyön kanssa farkkuja pystyy käyttämään hyvin. Mutta onko jossakin jokin paikka, jossa farkkujen vyötäröä voisi jotenkin "kaventaa"? Toivottavasti joku ymmärsi, mitä tarkoitan :D

Ostin viikko sitten farkut, jotka silloin osottautuivat hyviksi. Nyt kuitenkin farkut ovat löystyneet ikävästi vyötäröltä. Vyön kanssa farkkuja pystyy käyttämään hyvin. Mutta onko jossakin jokin paikka, jossa farkkujen vyötäröä voisi jotenkin "kaventaa"? Toivottavasti joku ymmärsi, mitä tarkoitan :D

Tyttöystävä/äiti/ompelija.

Peset ne, niin taas ovat pari päivää tiukemmat...

Farkkukaupoilla on monesti lyhennyspalvelu, ehkäpä tekisivät kavennuksiakin, mikäli tuo mainittu aiti/tyttöystävä/ompelija ei natsaa.

Back
Ylös Bottom