Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Täytyy huomenna soittaa verottajalle. Eihän normaali ihminen tajuu näistä vittu mitään. Enkä kyllä ihmettele ku ihmiset tekee kaiken pimeenä. Niinkin yksinkertanen asia ku verojen maksaminen on tehty mahdottomaks :D

- - - Updated - - -

Teoriassa se vanha ei ole voimassa kun uuden tilaa, mutta käytännössä tietysti sama asia kuin kopiointi.

Eli voin myös tilata jokaiselle pomolle oman kortin :D Ei vittujen kevät :D

Njaa, minä vähän niinkuin oletin, että tarkoitus oli toimia sääntöjen, ohjenuorien ja lakipykälien puitteissa. :D Mutta siis jos rehellisesti toimitaan, niin yhteen paikkaan päätoimen verokortti, muihin sivutulon verokortti. Ja muutosverokortissa on teksti "korvaa aikaisemman verokortin" tms, joten se ei toimi alkuperäisen verokortin rinnalla. Tai siis, ei pitäisi toimia.

Minkä alan töitä teet? Mites tuo freelanceverokortti?

E. Luulisin verottajan alkavan ihmetellä siinä vaiheessa, kun kymmenen eri palkanlaskijaa toimittaa verottajalle tiedot sinulle maksetuista palkoista, ja jokaisessa menty perusprosentilla.

Vkl ovella ja arkisin 2-4 eri vuokrafirmalle. Mutta eikös pätkätyöläistä nyt raiskata silmään aika rankasti, kun painetaan pätkäduunia ja maksetaan siitä vielä vakkareita kovemmat verot?

Njaa, minä vähän niinkuin oletin, että tarkoitus oli toimia sääntöjen, ohjenuorien ja lakipykälien puitteissa. :D Mutta siis jos rehellisesti toimitaan, niin yhteen paikkaan päätoimen verokortti, muihin sivutulon verokortti. Ja muutosverokortissa on teksti "korvaa aikaisemman verokortin" tms, joten se ei toimi alkuperäisen verokortin rinnalla. Tai siis, ei pitäisi toimia.

Minkä alan töitä teet? Mites tuo freelanceverokortti?

E. Luulisin verottajan alkavan ihmetellä siinä vaiheessa, kun kymmenen eri palkanlaskijaa toimittaa verottajalle tiedot sinulle maksetuista palkoista, ja jokaisessa menty perusprosentilla.

Verottajan huijaaminen on suomalaisten kansanhuvi...:) Ja tosiaan aika vaikeaselkoisesti nämä on selvitetty, kun itse niitä plärää. Ja virkailijoiltakin saattaa saada erilaisia vastauksia. Joskus hain 90-luvulla tuollaista vuositulokorttia, ei annettu. Viikon päästä sain kun kävin eri luukulla.
Eipä noita tietoja harvoin kukaan ihminen enää katsele, ellei ole jonkun tarkastuksen kohteena. Ja nimenomaan tarkoitinkin, että perusprosentti ja tuloraja täytyy nostaa tarpeeksi isoksi, että kattaa kaikista paikoista tulevista palkat.
Käytin ymmärtääkseni tuota freelancerkorttia vuosikaudet. Mutta sen jälkeen kun tuli mahdollisuus valita A tai B vaihtoehto, niin olen käyttänyt B. Voi olla, että vieläkin on joku erillinen freelancerkortti, mutta en jaksa selvittää.:(

E. Lopullinen verotus sen viimeistään tasaa, vaikka välillä tuntuiskin muulta.

E2: Katoin kuitenkin tuon freelancerkortin. Sen saa tilata vaikka verottajan sivuilta ja siitä saa antaa kopioita. Grandiekin on tyytyväinen...;)

Kuinkapaljon aikuinen mies (sanotaan vaikka 80 kg, ei lihava) voi nauttia buranaa, että alkaa tulla jotakin huonoja vaikutuksia kropalle? Montako mg:tä?

Ja paljonko samainen henkilö voi nauttia päivänaikana esim. buranaa, tasaisesti nautittuna?

Miksi minun DVD:ni näyttää kuvan televisiossa sinisävyisenä? Pelkkä TV toimii, mutta kun laittaa DVD:n päälle, niin värit muuttuvat siniseksi. Tarkistelin johtoja niin ihan hyvin näyttävät kiinni olevan, mitään asetuksiakaan en ole muuttanu. Kyllä tuo kone pari päivää sitten toimi, missäköhän on vika?

Vkl ovella ja arkisin 2-4 eri vuokrafirmalle. Mutta eikös pätkätyöläistä nyt raiskata silmään aika rankasti, kun painetaan pätkäduunia ja maksetaan siitä vielä vakkareita kovemmat verot?

Ma olen aina hankkinut ns. freelance-verokortin kun olen vuokrafirmoille tehnyt toita. Veroprosentti ei ole yhtaan sen korkeampi, koska korttia haettaessa verotoimiston tati kyselee tuloista ja veroprossa maaraytyy sen mukaan samalla tavalla kuin paatoimen kortissa. Freelancekorttia saa kopioida ja skannailla miten paljon haluaa.

Kuinkapaljon aikuinen mies (sanotaan vaikka 80 kg, ei lihava) voi nauttia buranaa, että alkaa tulla jotakin huonoja vaikutuksia kropalle? Montako mg:tä?

Ja paljonko samainen henkilö voi nauttia päivänaikana esim. buranaa, tasaisesti nautittuna?

Buranaa voi ottaa muistaakseni maksimissaan 3200 mg päivässä ja yleensä lääkärit resepteissä kirjoittavat esimerkiksi Burana 600 mg 1-3 tablettia päivässä. Eli 4-6 tunnin välein voi suurinpiirtein ottaa. 800 mg on varmaan suositeltavin maksimi kerta-annos. Tulehduskipulääkkeillä on suurilla voimakkuuksilla ja pitkäaikaisessa käytössä ongelmina mahavaivat, koska nuo eivät tee hyvää vatsan limakalvoille (verenvuotoja...). Jos vatsaystävällisempää kivun lievitystä hakee, niin parasetamoli 1 g 3 kertaa päivässä maksimissaan. Jos pidempiaikaisesti tarvitsee käyttää niin ehdottomasti kannattaa käydä lääkärillä, joka kirjoittaa vahvempaa/isompaa pakkauskokoa tai jopa voimakkaampia troppeja. :) Ibuprofeeni tehostaa kyllä parasetamolin vaikutusta jos niitä haluaa käyttää rinnakkain, mutta ei sitten kumpiaki maksimiannoksella...

Joo, itsellä iho vähän huonossa kunnossa (kaikkea paskaa+ pahasti tulehtunut) niin buranaa siihen otan, tietää vähän kuinkapaljon ottaa.

Voiko olla päätoimi verokortti ja freelance kortit samaa aikaa? :D

Joo, itsellä iho vähän huonossa kunnossa (kaikkea paskaa+ pahasti tulehtunut) niin buranaa siihen otan, tietää vähän kuinkapaljon ottaa.

Kasvoissa vai muualla kroppaa? Suosittelen jos et oo vielä kokeillu niin kortisonivoidetta viikon-parin kuurina, kuten esimerksi Pantyson (sisältää kortisonia ja samaa hoitavaa ainetta ku Bepanthenissa) tai ihan perus Hydrocortison 1 %. Lääkärit kirjoittaa sitten vahvempia kortikoidivoiteita jos kotikonstit ei auta. :) Kunnon kosteus/perusvoide on kans hyväksi jos on vaikkapa atooppisesta ihosta johtuvaa tulehdusta. :) Aknehommat sit vielä erikseen...

Miksi minun DVD:ni näyttää kuvan televisiossa sinisävyisenä? Pelkkä TV toimii, mutta kun laittaa DVD:n päälle, niin värit muuttuvat siniseksi. Tarkistelin johtoja niin ihan hyvin näyttävät kiinni olevan, mitään asetuksiakaan en ole muuttanu. Kyllä tuo kone pari päivää sitten toimi, missäköhän on vika?

Kokeilepa nitkutella scarttia, voi olla joku kosketushärö.

Voiko olla päätoimi verokortti ja freelance kortit samaa aikaa? :D

99% varmuudella sanoisin että ei. Itelläkin on toi freelancerkortti, siinä vaan on ite pidettävä huoli, että pysyy tulorajojen sisällä, koska mätkyt heilahtaa armotta seuraavana vuonna, jos menit yli.

Buranasta:

Mä olen ottanut 1,2g kertalaakista, viikon kuuri aamuisin, jotta sai nivelet edes johonkin kuntoon. Tokeni sen verran, että pääsi mäkeen, mutta ei varmaan kovin fiksua ole. Sitten satunaisesti taskusta 600mg päivällä jos siltä tuntui. Yleensä 600mg aamuisin on kyllä auttanut liikkeelle. Onneksi nyt on huomattavaa parannusta ollut vuoden ajan. Ei ole juurikaan tarvinnut.

Psoriin olen käyttänyt melko vahvoja kortisonisalvoja, eikä niistä ole minulle juuri iloa ollut. Auttaa tasan sen kuurin and here we go again :(

99% varmuudella sanoisin että ei. Itelläkin on toi freelancerkortti, siinä vaan on ite pidettävä huoli, että pysyy tulorajojen sisällä, koska mätkyt heilahtaa armotta seuraavana vuonna, jos menit yli.

Voi olla olemassa, mutta niita ei voi kayttaa samaan aikaan. Jos olet paikassa X paatoimisesti toissa ja olet toimittanut heille paatoimen verokortin, sinun pitaa toimittaa kopio freelancekortista mikali sellaisen hankit sivutoimia/vuokratoita/tms. varten. Nain olen itse toiminut (verotoimiston ohjeiden mukaan).

Psoriin olen käyttänyt melko vahvoja kortisonisalvoja, eikä niistä ole minulle juuri iloa ollut. Auttaa tasan sen kuurin and here we go again :(

Itsellä erittäin paha atooppia, aina sillointällöin alkaa mennä pahaksi, parhaimmillaan pysynyt 2 kuukautta kunnossa, juuri kun olin viikon sairaalassa, kunnon mömmöt ja erittäin vahvat kortisonivoiteet+ jotakin valohoitoa antoivat, eikä mikään alistanut allergioille.

Pääsisi viikoksi etelään aurinkoon/olisi kesällä kunnon hellettä niin menisin mökille, aurinko tälle on kaikkein paras lääke, mutta perkele, mistä rahat/kesä :(

Mulla on Sonyn Xperia s puhelin ja Facebookin, Youtuben ja Google+:n poistaminen ei onnistu valikosta (oli valmiiksi asennettuna).Onko mitään tapaa poistaa ko. sovellukset?

Back
Ylös Bottom