Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Iteltä meinas kans joskus ruuvata kilvet kun oli posti hukannu sen laskun. Kännykän verkkopankista näytin edelliseltä päivältä, että on maksettu ja riitti.

Mikä tuo veivattava soitin tuossa videossa on?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko se sellainen 'pallosilmä' tai 'peliäly' ihan tosissaan periytyvä ominaisuus ja lahja siinä missä musikaalisuus? Yhtään tässä brassailematta itse olen aina ollut keskiverto(etenkin naista) parempi kaikissa pallopeleissä, vaikka en olisi koskaan aiemmin kyseistä peliä pelannutkaan, esim. lukioaikoina tuli hakattua aktiivisia koripalloilijoita ja pesiksen pelaajiakin, vaikka omat pelaamiset rajoittuu koulun liikuntatunneille. No okei toisaalta pelasin junnuikäisenä erästä toista mailapeliä aktiiisesti eli ei tässä mikään täysi luonnonlahjakkuus siis olla, mutta siis sanoisin olleeni parempi kuin monet muutkin jotka harrasti. Toisaalta oma isä oli ammattikiekkoilija, eli perittyä? Mitä tämä 'peliäly' sinällään sitten on? Itse en ainakaan kilpailu tai pelitilanteessa pahemmin voi sanoa miettiväni mitään strategisia kuvioita päässä, mutta aina on tulosta ja maaleja syntynyt, niin silloin kun kilpailin oman lajini parissa ja silloin kun pelaan sulkkista duunipaikan miesten kesken tai futista naisten tiimissä.

Useimmissa samankaltaisissa peleissä on apua, jos on jotain sen kaltaista pelannut fudis, koris, lätkä jne. Ja tällöin myös kehittyy se pelisilmä/pallosilmä/peliäly. (asiaa sivuten myös jos on hyvä jossain mailapelissä, niin usein osaa pelata myös toisia mailapelejä suhteellisen hyvin, tai ainakin osaa lyödä pelivälinettä paremmin kuin joku kuak ei ole mitään pelannut)
Osa tulee oppimalla, mutta onhan yksilöissä eroja ja vaikka ois kuinka stara, niin suuriakin eroja löytyy.
Toki geeneissä voi jotain ominaisuuksia tulla, jossa osaat havannoida/ajatella/laskea mitä tapahtuu ehkä seuraavaksi. mutta itse lasken tämän samaan kategoriaan kuin lahjakas piirtäjä tai jos löytyy "kielipäätä" hyvä matematiikassa tms.

Onko mahdilista, että jos kortilla maksettaussa laitepäätei lmoittaa, että yhteysvirhe, hylätty, niin että se maksu on kuitekin mennyt?

Joissain tapauksissa on mahdollista, että siitä on tehty katevarmennus. Tämäkin kuitenkin peruuntuu ja palautuu tilille käyttöön jonkin ajan päästä.

Jonkin sortin kontaktilajia tullut harrastettua yhteensä n. 10 vuotta, mutta nyt on vasta ensimmäisen kerran silmäkulma auki. Mitäs tolle nyt pitäis tehdä, haava on n. 1cm pitkä eikä kovin syvä. Paisunut musta pattihan tuohon on nyt tullut ympärille. Kait se tuosta laskeutuu eikä tommosta pientä varmaan kannata lähtee tikkauttamaankaan, kun ei hirveästi vertakaan tullut? Niin ja koska tommosen kanssa uskaltaa lähteä painimaan?

Miten vitussa noi verokortit menee? Teen pätkätöitä moneen paikkaa ja oon käyttäny aina tota ekan sivun kopiota. Eli selvitys ennakkopidätys perusteista. Nyt yks pomo vaatii ton verokortti päätoimen palkkatuloa varten kortin. Eli sen virallisen. Viimeks sille kelpas se etusivu. Annanko ton yhen kappaleen sille? Ja eikös tolla perus kortilla voi tehä moneen paikkaan, ilman mitään noita sivutulojuttuja?

Miks vitussa missään ei opeteta mitään veroista?

Miten vitussa noi verokortit menee? Teen pätkätöitä moneen paikkaa ja oon käyttäny aina tota ekan sivun kopiota. Eli selvitys ennakkopidätys perusteista. Nyt yks pomo vaatii ton verokortti päätoimen palkkatuloa varten kortin. Eli sen virallisen. Viimeks sille kelpas se etusivu. Annanko ton yhen kappaleen sille? Ja eikös tolla perus kortilla voi tehä moneen paikkaan, ilman mitään noita sivutulojuttuja?

Miks vitussa missään ei opeteta mitään veroista?

Annat sille sen päätoimen verokortin, josta rastitat joko vaihehdon A tai B. Sinulla voi olla samaan aikaan vain yksi päätoimi, johon käytät päätoimen verokorttia. Jos teet samaan aikaan työtä eri paikkoihin, valitset itse, mikä niistä on päätoiminen työsi (loogisesti kannattaa valita se, josta tulee eniten tuloja). Mainitsit tosin tekeväsi pätkätöitä (=määräaikaisuuksia?). Tällöin toimitat aina jokaiseen työpaikkaan tämän päätoimen verokortin. Vanhan työnantajan on palautettava verokorttisi työsuhteen päätyttyä, jotta voit antaa verokortin uudelle työnantajalle. Voit myös tilata uuden verokortin netistä/asioida verotoimistossa.

Siis lyhyesti: Joo, annat yhden kappaleen ja ei, et voi tehdä sillä kortilla moneen paikkaan ilman sivutulojuttuja.

Annat sille sen päätoimen verokortin, josta rastitat joko vaihehdon A tai B. Sinulla voi olla samaan aikaan vain yksi päätoimi, johon käytät päätoimen verokorttia. Jos teet samaan aikaan työtä eri paikkoihin, valitset itse, mikä niistä on päätoiminen työsi (loogisesti kannattaa valita se, josta tulee eniten tuloja). Mainitsit tosin tekeväsi pätkätöitä (=määräaikaisuuksia?). Tällöin toimitat aina jokaiseen työpaikkaan tämän päätoimen verokortin. Vanhan työnantajan on palautettava verokorttisi työsuhteen päätyttyä, jotta voit antaa verokortin uudelle työnantajalle. Voit myös tilata uuden verokortin netistä/asioida verotoimistossa.

Siis lyhyesti: Joo, annat yhden kappaleen ja ei, et voi tehdä sillä kortilla moneen paikkaan ilman sivutulojuttuja.

Tein viimevuonnakin moneen paikkaan sillä päätoimen?

^ En sano mitään onko se tavallaan "laitonta" vai ei kun en varmasti tiedä. Mutta sitä päätoimen verokorttia B-kohdalla eli vuositulorajalla on voinut vaikka kopioda useammalle työnantajalle, mutta raja täytyy olla sen verran korkealla, että riittää kaikkiin tuloihin. Voi tietysti olla tämäkin vähän harmaata aluetta ja työnantaja ei välttämättä hyväksy kopiota.

E: tuo kopioiden käyttö on ainakin onnistunut, kun ei kerro sitä työnantajalle... Verottaajahan se ei hirveästi kiinnosta, kunhan saa omansa pois.:jahas:

Eli ruksin ton B kohdan ja kopsailen siitä sitten kaikille? Täytyy ottaa väritulosteena, niin menee helpommin läpi :D

Itsellä on aina ollut viilausta noiden rajojen kanssa, joten olen aina tilannut muutosverokortin. Se on mustavalkoinen... Tosiaan kannattaa sitä seurata, että ennakonpidätys on riittävä, jos ei halua maksella jälkiveroja. Nämä ohjeet tietysti takavalotakuulla:D

Back
Ylös Bottom