Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Hei ihan semmosta kyselisin, että pistäsittekö minun tilanteessani 3 vai 2 puntti kertaa viikkoon. Taas ois se aika vuodesta ku koulut alkaa ja samalla pitäis urheilla ja tehä vaikka mitä. Aattelin ruveta reenaa kausiluonteisisti 4 viikon jaksoissa. Jokaista 4 viikon jaksoo seuraa kevennetty viikko, jonka jälkeen vaihdetaan esim. maksimivoimasta -> kestävyyteen. Nämä reeni jaksot menis seuraavasti:

1. kestävyys
2. perusvoima
3. maksimivoima
4. räjähtävä voima

eli jokaista 4 viikkoo ja sit kevennetty viikko, jonka jälkeen seuraavaan reeni tyyliin.

1-jakoisilla ohjelmilla mennään, niin onko esim. maksimivoimaa parempi vetää se 3 kertaa koko roppa viikos läpi vai riittääkö 2 kertaa? Haluisin kummiskin tuloksia saada. Oisko parempi vetää 2 kovaa reeniä viikkoon vai 3 semmosta vähä kevyempää kehityksen kannalta?

Varmaan kannattas koittaa ottaa treeni päivät sillein, että ei tulis treenattua kahtena päivänä peräkkäin?

Lisäksi viikossa tulee käytyä pari kertaa viikossa pelaamassa 2 h kerrallaan salibandya.

Venytellä koitan lepopäivinä.

Niin sitä mietin kans, että ku AMK nyt alkaa niin varmaan tulee opiskelija kemuis aika paljo vejettyä alkomahoolia, niin oisko sen takia myös parempi heittää roppa vaan 2 kertaa viikossa läpi, että kerkiää kunnolla ainaki palautua. AMK:ssa ku tuntuu noita kemuja oleva, ja ei haluis ruveta mitään body munki elämää viettää. Mutta miten tekisitte jos tarkotus ois sada timmi ja hyvä roppa ja voimaa paljo?

Toinen kysymys:
Mihin viitataan sanalla "hansa"?
Suomessa on kaiken näköisiä hansa-juttuja. Siis googlesta kun katsoo hansa, niin tulee monen tuntema Kauppakeskus Hansa Turusta, Oulussa ja Kouvolassa näyttää olevan Hansa apteekki, Ulvilassa on K-supermarket Hansa, täällä Hämeenlinnassa on huonekaluliike Hansa interior ja lisäksi löytyy googlesta joku konemyyjä Hansa-Machines ja Intersport Hansa ja mitä vielä...

Siis mikä vitun hansa? Googlesta löytyy myös hansaliitto niminen sivu wikipediassa ja siellä sanotaan näin: "muinaisyläsaks. sanasta hansa: ryhmä, joukko"
Mutta toi kuvaus ei oikein mun mielestä sovi kuvaan, missä yhteydessä hansa-sanaa käytetään. Vai onko koko sana jäänyt tosta hansaliitosta? Jos on, niin mitä sillä yritetään sanoa?

En nyt ihan varmaksi tiedä, mutta noi kaupungit missä on kauppoja tuolla hansa- liitteellä ovat vanhoja hansakaupunkeja, eli siis niitä kaupungeja joista hansaliitto kävi kauppaa. Tää on jotain ala-asteen historiaa niin ei oikeen kovin tarkasti ole muistissa mutta siinä wikipedian artikkelissa saattaa piillä pieni tiedonjyvänen. Itse olen aina mielessäni liittänyt tuon "hansan" kaupankäyntiin tai juurikin noihin hansakaupunkeihin.

Voivatko kasvit ottaa vettä lehdillään? Vai pitääkö niiden ottaa vesi aina juuriston kautta? Entä onko poikkeuksia, joissa kasvi ottaisi vettä pelkästään lehdillään, eikä lainkaan juurillaan?

Riippuu siitä mitä tarkoitat ottamisella, koska kasvit tarvitsevat vettä yhteyttämiseen, joka siis tapahtuu kasvin lehdissä. Vesikasvit imevät vettä lehdillään, eivätkä taida käyttää juuria lainkaan siihen touhuun.

Voivatko kasvit ottaa vettä lehdillään? Vai pitääkö niiden ottaa vesi aina juuriston kautta? Entä onko poikkeuksia, joissa kasvi ottaisi vettä pelkästään lehdillään, eikä lainkaan juurillaan?

Esim. isovesiherne on juureton kasvi. Se on myös lihansyöjä, mikä selittää sen, ettei se tarvitse juuristoa myöskään ravinteiden ottamiseen maasta. Ilmeisesti sinua kuitenkin kiinnostaa enempi maalla elävä kasvi, joka ottaisi veden jollain muulla osalla kuin juurella? Sellaisten kasvien on yleensä järkevintä ottaa vesi juurillaan, koska ne ravinteetkin pitää sieltä maasta nostaa latvaosaan asti. Kasvit säätelevät lehtiensä ilmaraoilla veden haihtumista, eivät siis ota vettä sisään.

Ovatko broilerin vartaat pilalla kun niistä tuli sellaista pilaantuneiden munien hajua vähäksi aikaa kun avasin paketin? Tänään pitäisi olla viimeinen käyttöpäivä.

Ovatko broilerin vartaat pilalla kun niistä tuli sellaista pilaantuneiden munien hajua vähäksi aikaa kun avasin paketin? Tänään pitäisi olla viimeinen käyttöpäivä.

Se on yleensä se suojakaasu, joka haisee ihan ripulille. Ihan kaikessa. Kyllä mä ne ehdottomasti grillaisin ja maistaisin.

Se on yleensä se suojakaasu, joka haisee ihan ripulille. Ihan kaikessa. Kyllä mä ne ehdottomasti grillaisin ja maistaisin.

Ok, kiitos:) Pitää yrittää sitten. Ei pysty enää kauppaan lähteä muuta grillattavaa ostaamaan kun muutaman tässä on jo ottanut..

Ei sen suojakaasun tule haista miltään, johan se haju tarttuis suojattuun tuotteeseenkin...vai?

Dunno, näin sitä sanotaan. Mutta aina niistä sellainen paskan haju pölähtää.

Ihan hyviltä nämä maistuu ainakin!:) Saa nyt nähdä onko tänään tai huomenna maha kipeä ja pääseekö tyttöystävä ollenkaan vessaan:D No en usko että pilalla ovat..

Jos joku tuttuni/tutuntuttu jne. kysyy minua esim. klubin ovelle seisomaan ja myymään pääsylippuja tai sitten esim. narikkaan hoitamaan sitä puolta (eli olen suorassa suhteessa työnantajaan, en mitenkään erillisen firman kautta toimeksiantoon perustuen), MUTTA en omista jv-korttia, niin mitenkäs tuo homma toimii lakipykälien kohdalla? Muistan joskus lukeneeni, että jv-kortilla ei ole mitään väliä kunhan nimenomaan on itse sopinut kaiken työnantajan kanssa. Tällöin tottakai ei ole mitään oikeuksiakaan, vaan jokamiehenoikeuksilla mennään.

Sinänsä hölmö kysymys, mutta Suomen lait ovat joskus niin päin persettä laadittuja, etten yhtään ihmettelisi jos tuohonkin saisi joku vedettyä jonkun kiellon. Niinpä siis kysymys, voinko mennä sinne ovelle myymään niitä paasylippuja jne. hommia ILMAN voimassaolevaa jv-korttia?

Ethän sä sitä korttia tarvii mut tosiaan jv-tunnuksia ja voimankäyttövälineitä ei voi käyttää. Useinhan ovilla on jotain typyköitä myymässä lippuja ja narikassa ja jv-luvat omistavat sit erikseen.

Autossa istuessani huomaan että teiden varsilla on todella paljon revenneitä ulkorenkaan paloja. Ilmeisesti kuorma-autoista tai muista isoista koneista irronneita. Miksi nämä kuskit jättävät nämä rumat kappaleet teiden varsille? Ovatko he niin laiskoja etteivät omia roskiaan jaksa kerätä vai eivätkö edes huomaa kun rengas ajoneuvosta räjähtää?

Miten vlc playerissa saa hiiren piiloon, kun katselee koko näytöltä leffaa?

Saatanan hiiri alkoi vittuilemaan ja ei mene enää pois näkyvistä :david:

Miten vlc playerissa saa hiiren piiloon, kun katselee koko näytöltä leffaa?

Saatanan hiiri alkoi vittuilemaan ja ei mene enää pois näkyvistä :david:
Piiloita uTorrent system tray:hin. Eli klikkaa tray ikonia oikealla ja sieltä ylin vaihtoehto.

Back
Ylös Bottom