• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tyhmien kysymysten kerho

Autossa istuessani huomaan että teiden varsilla on todella paljon revenneitä ulkorenkaan paloja. Ilmeisesti kuorma-autoista tai muista isoista koneista irronneita. Miksi nämä kuskit jättävät nämä rumat kappaleet teiden varsille? Ovatko he niin laiskoja etteivät omia roskiaan jaksa kerätä vai eivätkö edes huomaa kun rengas ajoneuvosta räjähtää?
Jos nyt oletetaan, että se rekkakuski huomaa renkaan räjähtämisen heti sen tapahtuessa, niin kuinkahan monta sataa metriä menee, ennen kuin se rekka pysähtyy? Tämä tapahtuma voi lisäksi tapahtua paikassa, jossa EI VOI pysähtyä olematta riski muille tienkäyttäjille. Kuvittele nyt se kuski kiipeämässä hytistään. Kiroilee. Vituttaa. Ne renkaankappaleet on niin kaukana, että syke nousisi vähintään rasvanpolttotasolle, jos lähtisi lampsimaan sinne asti. Saattaa lisäksi sataa. Tai on liian kuuma, hiki jo ennestään. Ei pysty, ei kykene. Polttaa mieluummin tupakan. Kyllä mä ymmärrän sitä raukkaa, voivoi.

Ikä
43
Ja ennen kun se rengas jysähtää sen pinta kuoriutuu irti ja leviää ympäriinsä.

edit: ei tosin multa ikinä rekkahommissa rengas rikki mennyt. Mut sellanen mielikuva mulla on että se pinta useasti ensin kuorituu siitä irti ennen kun se lopullisesti sitten hajoaa.

Ja ennen kun se rengas jysähtää sen pinta kuoriutuu irti ja leviää ympäriinsä.

edit: ei tosin multa ikinä rekkahommissa rengas rikki mennyt. Mut sellanen mielikuva mulla on että se pinta useasti ensin kuorituu siitä irti ennen kun se lopullisesti sitten hajoaa.
Noin olen itsekin ymmärtänyt. Ja kuulemma aina ei edes huomaa että rengas rikki jos on sellainen useampi akselinen/renkainen yhdistelmä.

TML

Works for me.
VIP
Ikä
34
Mistä saan Opiskelijakortin ja mitä siihen tarvii? Käsittääkseni saa koululta vai miten? Tarvis jo nytte kortin että sais alennukset classic gymille :D
Onko koululla opiskelijajärjestön toimisto? Sieltä saa varmaan aika hätäseen. Tietenkin kortin tekeminen vaatii aikaa, mutta jos maksaa siellä niin ehkä voi pyytää väliaikaisen todistuksen.

Kaupunki
Helsinki
Jos joku tuttuni/tutuntuttu jne. kysyy minua esim. klubin ovelle seisomaan ja myymään pääsylippuja tai sitten esim. narikkaan hoitamaan sitä puolta (eli olen suorassa suhteessa työnantajaan, en mitenkään erillisen firman kautta toimeksiantoon perustuen), MUTTA en omista jv-korttia, niin mitenkäs tuo homma toimii lakipykälien kohdalla? Muistan joskus lukeneeni, että jv-kortilla ei ole mitään väliä kunhan nimenomaan on itse sopinut kaiken työnantajan kanssa. Tällöin tottakai ei ole mitään oikeuksiakaan, vaan jokamiehenoikeuksilla mennään.

Sinänsä hölmö kysymys, mutta Suomen lait ovat joskus niin päin persettä laadittuja, etten yhtään ihmettelisi jos tuohonkin saisi joku vedettyä jonkun kiellon. Niinpä siis kysymys, voinko mennä sinne ovelle myymään niitä paasylippuja jne. hommia ILMAN voimassaolevaa jv-korttia?
Voit toimia lipunmyyjänä tai narikkahenkilönä ilman jv-korttia. Tällöin sinulla tosin ei ole mitään jv-oikeuksia etkä saa käyttää myöskään kyseisiä tunnuksia. Sinua ei voida myöskään järjestäjän taholta laskea jv:ksi. Yleensä liput myydään noissa paikoissa vasta sen oven sisäpuolella ettei tule edes mitään vaaraa väärinkäsityksistä. Jos asia mietityttää ja haluat varmistuksen niin aina voit kääntyä poliisin valvontayksikön puoleen: http://www.poliisihallitus.fi/poliisi/hallitus/home.nsf/pages/1F46F3A0D90F567FC22576DA00495305?opendocument

http://www.pakkotoisto.com/yleinen-keskustelu/20381-vituttaa-niin-ankarasti-1941/#post3335157

Noihin kahteen viestiin liittyen, mikä on se tuki/avustus, jota minun tässä tilanteessa pitäisi hakea?

Eli olen siis työttömänä tässä nyt noin kuukauden, ja vuokra uhkaa jäädä rästiin. Työt lopetin paikkakunnalla X viimeviikolla ja muutin nyt paikkakunnalle Y, jossa työt piti alkaa tänään, mutta joudun nyt lähes kuukauden olemaan "puilla paljailla"?

Nimimerkillä ensimmäistä kertaa omillaan asuva nuori mies.

Kaupunki
Helsinki
Voit toimia lipunmyyjänä tai narikkahenkilönä ilman jv-korttia. Tällöin sinulla tosin ei ole mitään jv-oikeuksia etkä saa käyttää myöskään kyseisiä tunnuksia. Sinua ei voida myöskään järjestäjän taholta laskea jv:ksi. Yleensä liput myydään noissa paikoissa vasta sen oven sisäpuolella ettei tule edes mitään vaaraa väärinkäsityksistä. Jos asia mietityttää ja haluat varmistuksen niin aina voit kääntyä poliisin valvontayksikön puoleen: http://www.poliisihallitus.fi/poliisi/hallitus/home.nsf/pages/1F46F3A0D90F567FC22576DA00495305?opendocument
'
Näin olen itsekin asian muistanut, mutta hyvä oli kuitenkin varmistaa vielä täältä. Poliisihallituksen sivusto tottakai unohtui, muuten olisi sieltä voinut tosiaan tsekata. Kiitoksia!

Kaupunki
Tampere
Mistä saan Opiskelijakortin ja mitä siihen tarvii? Käsittääkseni saa koululta vai miten? Tarvis jo nytte kortin että sais alennukset classic gymille :D
Yhteisen VR:n ja Matkahuollon kortin saat heti, kun marssit jompaan kumpaan toimipisteeseen taskussasi valokuva, leimalla varustettu opiskelijatodistus ja kahdeksan euroa.

TML

Works for me.
VIP
Ikä
34
Milloin HAMK:issa loppuu lukuvuosi 2011-2012?
Virallisesti on oma päivämääränsä, mutta kursseista riippuen ei voi sanoa. Opettajan voi kurssin lopettaa aikaisemmin, ja niin ainakin TAMKissa aina.

Miten piirrän laskimella pystysuoran asymptootin eli tässä tapauksessa suoran x=1? Laskin on Texasin TI-84. Yhtälöt kirjoitetaan siihen muodossa y=jotakin...
Kotiruudulta:
[2nd]
[PRGM]
[4]
[1]
[Enter]

Tai piirrä funktio y = 1 + hyvinsuurinumero * x. Tästä ei tarkkaan ottaen tule pystysuoraa muuten kuin piirtotarkkuuden rajoissa.

e: Toi eka on löydetty netistä, jossa haluttiin piirtää x=2. Muutin sen ratkaisusta kakkosen ykköseksi. Kun en ko laskinta omista, niin voi olla, että tuolla nelosellakin on merkitystä, ehkä se olikin joku 4/2-juttu tms. Kokeilemallahan tuo selvinnee.

Ikä
29
Kaupunki
Jyväskylä
http://www.pakkotoisto.com/yleinen-keskustelu/20381-vituttaa-niin-ankarasti-1941/#post3335157

Noihin kahteen viestiin liittyen, mikä on se tuki/avustus, jota minun tässä tilanteessa pitäisi hakea?

Eli olen siis työttömänä tässä nyt noin kuukauden, ja vuokra uhkaa jäädä rästiin. Työt lopetin paikkakunnalla X viimeviikolla ja muutin nyt paikkakunnalle Y, jossa työt piti alkaa tänään, mutta joudun nyt lähes kuukauden olemaan "puilla paljailla"?

Nimimerkillä ensimmäistä kertaa omillaan asuva nuori mies.
Työttömyys päiväraha ja asumistuki. Joudut käymään työkkärissä ja kelalla.

Hei. Tilasin eräältä nettisivulta pari soitinta, hintaa tuli noin 70e. Olen ennenkin täältä tilannut, kauppa on suomalainen mutta tuotteet lähetetään ilmeisesti kiinasta. Valitsin "lasku" vaihtoehdon, kuten viimeksikin pari vuotta sitten. Silloin tuli paketin mukana lasku, mutta nyt ei tullut tuotteiden mukana mitään. Sähköposteissa oli seuraavat viestit:

1. viestissä kiiteltiin rekisteröinnistä kauppaan ja tilauksesta.

2. viestissä luki kutakuinkin näin: Tilauksesi, #7755, maksu on rekisteröity ja käsitellään pian.

3. viestissä on tätä: TILAUSVAHVISTUS Tilaus: #007755, Tilauspäivämäärä: 2011-08-03 07:25:55, Valittu maksutapa: Klarna.

4. ja viimeisessä viestissä sanottiin että tuote on postitettu.

Onko tämä klarna lasku nyt eri juttu sitten?

Hei. Tilasin eräältä nettisivulta pari soitinta, hintaa tuli noin 70e. Olen ennenkin täältä tilannut, kauppa on suomalainen mutta tuotteet lähetetään ilmeisesti kiinasta. Valitsin "lasku" vaihtoehdon, kuten viimeksikin pari vuotta sitten. Silloin tuli paketin mukana lasku, mutta nyt ei tullut tuotteiden mukana mitään. Sähköposteissa oli seuraavat viestit:

1. viestissä kiiteltiin rekisteröinnistä kauppaan ja tilauksesta.

2. viestissä luki kutakuinkin näin: Tilauksesi, #7755, maksu on rekisteröity ja käsitellään pian.

3. viestissä on tätä: TILAUSVAHVISTUS Tilaus: #007755, Tilauspäivämäärä: 2011-08-03 07:25:55, Valittu maksutapa: Klarna.

4. ja viimeisessä viestissä sanottiin että tuote on postitettu.

Onko tämä klarna lasku nyt eri juttu sitten?
on
https://klarna.com/index.php?option=com_content&view=article&id=259&Itemid=213&landing=b2c

http://www.soundstore.fi/info/Lasku+ja+osamaksu.html