Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Sattuuko jollekin ihan oikeasti niin paljon vahinkoja, että ne näkyisivät työtodistuksessa asti? Ei sinne työtodistukseen nyt sentään kirjoitella että: "Pertti kaatoi kerran maalipurkin, epäkelpo työntekijä."

Ainakin rahtipuolella sellaisia hiihtäjiä löytyy (en tosin usko että montaa) joille noita "vahinkoja" sattuu niin paljon että vakuutukset ei riitä. Eikä kyllä sen jälkeen riitä työtkään.

Miten ois.. "Pertti kaatoi räystäällä olleen 20 litran maalipurkin päällensä ja tippui alle parkkeeratun auton konepellille."

Miten ois.. "Pertti kaatoi räystäällä olleen 20 litran maalipurkin päällensä ja tippui alle parkkeeratun auton konepellille."

Meillä töissä sattunutta. Erkki-Pekka maalaa 200 neliötä terästä ilman kovettajaa...Siitäkös riemu alkoi :hyvä: .

Ainakin rahtipuolella sellaisia hiihtäjiä löytyy (en tosin usko että montaa) joille noita "vahinkoja" sattuu niin paljon että vakuutukset ei riitä. Eikä kyllä sen jälkeen riitä työtkään.
No joo, perseily nyt onkin ihan toinen asia. Ja jos töissä keskittyy pääasiassa tuohon perseilyyn, niin sitten ei ole ihmekään jos työtodistukseen ei arviointia halua. Mutta esimerkiksi raksalla kuka tahansa täysipäinen saa hommansa hoidettua niin ettei työnantajalla siihen ole nokan koputtamista, kunhan vaan vähän keskittyy siihen hommaansa.

Kouluissahan opetetaan uskontoa ja biologiaa. Onko vastaukseni väärä, jos vastaan uskonnon kokeessa bilsan näkökulmasta? Miks vitussa opettaja antaa hylätyn, vaikka vastaukset on oikein.

Opiskellessa kokeissa mitataan kurssisisällön osaamista. Uskonnon kokeessa siis mitataan sun tietoutta kyseisen kurssin asioista kyseisen kurssin oppien mukaan. Silloin vastaus voi olla väärä, vaikka se ei välttämättä oikeasti olekaan väärä, kun vastaat kysymyksiin vastauksin, jotka eivät kuulu kurssisisältöön.

Kouluissahan opetetaan uskontoa ja biologiaa. Onko vastaukseni väärä, jos vastaan uskonnon kokeessa bilsan näkökulmasta? Miks vitussa opettaja antaa hylätyn, vaikka vastaukset on oikein.
Tähän on jo tullut aika paljon vastauksia, mutta kannan myös oman korteni kekoon. Kun kerran kysymykseen tulee jonkin biologian opin soveltaminen, niin veikkaan, että kysymys on koskenut elävien organismien alkuperää tai jotain sen tyyppistä. Jos kysymys on ollut esimerkiksi "mikä on kristinuskon mukaan ihmisten ja eläinten alkuperä", niin onhan se nyt ihan selvää, ettei auta kertoilla faktoja evoluutiosta, kun kerran tätä ei kysytty. Toki esseevastauksessa voi ehkä puhua siitä, miten toiset kirkkokunnat kiistävät evoluution kokonaan ja toiset esimerkiksi sanovat, että Jumala on luonut ihmiset ja eläimet evoluution avulla. Itse evoluutiobiologiaa koskevan tiedon ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa arvosanaa nostavasti, ellei tehtävänannossa erikseen pyydetty pohtimaan asiaa myös tieteellisen tiedon valossa.

Sitten jos kysymys on ollut yksinkertaisesti "mikä on ihmisten ja eläinten alkuperä", siis ilman eksplisiittistä viittausta uskontoon, niin siltikin pelimies ehkä tajuaisi, että uskonnon kurssin kokeessa varmaan odotetaan, että vastauksessa käsitellään uskonnon kurssilla opetettuja asioita. Eli kannattaisi joka tapauksessa mainita, mitä vaikkapa kristinusko asiasta opettaa, vaikka esittäisikin myös sellaisen kannan, että kristinusko on nykyisen tieteellisen tiedon mukaan tässä asiassa väärässä.

Edit: tässä jälkimmäisessä tapauksessahan tietysti kirjaimellisesti otettuna pelkkä nykyiseen tieteelliseen tietoon perustuva vastaus olisi oikea. Mutta tosiaan asiayhteydestä voi yleensä päätellä, mitä kysymyksellä tarkoitetaan. Tietysti fiksu opettaja laatii kysymykset siten, että tällaisia ongelmia ei synny, eli vaikkapa tuon ensimmäisen esimerkin mukaan.

Kaiken kaikkiaan aika paha tähän on mennä mitään kovin kattavaa sanomaan, kun ei tiedetä mikä oli kysymys ja mitä vastasit.

You must certify that you have the right to distribute these photos before uploading

Mitäs toi meinaa?

Joko sinulla on kuvaajan lupa tahi olet itse ne kuvannut. ts sinulla on oikeus kuvien julkaisuun, eivätkä ne oli tekijänoikeutta rikkovaa materiaalia.

tylsää oli niin yritin ettiä sivuja. Discshopista sais 1-3 kaudet yhteishintaan 49.95.
Pelkkää ykköskautta ei kyllä nyt onnistunu löytymään alle 15e..

edit. ja tostahan tulee yhelle kaudelle hintaa yli toi 15 e. Anteeksi, olin hyödytön.

Oma tyhmä kysymys. Oon nyt opiskelija. Jos haluaisin aloittaa nyt työt, niin pitääkö mun ennen työsopimuksen kirjoittamista olla ilmottanu kelaan että lopetan opiskelut? Ei oikeen uskaltas lopettaa opintotukia ennenkuin duunipaikka olisi varma..

En löytänyt onko tätä vielä kysytty....mutta: Onko paloautoissa nopeudenrajoitinta? Päättelyni tulos on että ei ole, mut palomiehet, kertokaa! Alko vaivaamaan ku paloauto meni hirvittävän lujaa tänään ohi.

En löytänyt onko tätä vielä kysytty....mutta: Onko paloautoissa nopeudenrajoitinta? Päättelyni tulos on että ei ole, mut palomiehet, kertokaa! Alko vaivaamaan ku paloauto meni hirvittävän lujaa tänään ohi.

Totta kai on, mitä hitaammin tulet paikalle sitä parempi. Mahdollisimman paljon uhreja niin omaiset kiittävät.

Oma tyhmä kysymys. Oon nyt opiskelija. Jos haluaisin aloittaa nyt työt, niin pitääkö mun ennen työsopimuksen kirjoittamista olla ilmottanu kelaan että lopetan opiskelut? Ei oikeen uskaltas lopettaa opintotukia ennenkuin duunipaikka olisi varma..
Ei toki tarvitse ennakkoon mitään ilmoitella. Aiot siis lopettaa opiskelut, kun aloitat töissä? Ilmoittelet sitten sinne kelalle, kun olet virallisesti pistänyt opinnot jäihin. En muista tarkkaan, kuinka paljon ennen maksupäivää (yleensä kuukauden neljäs päivä) pitää ilmoittaa, että ehtii peruuttaa opiintotuen maksatuksen. Mutta vaikka tuki tulisikin sellaiselta kuulta, kun et enää opiskele, niin siitä ei aiheudu sulle mitään kuluja tai muuta haittaa, kunhan maksat sen vapaaehtoisesti takaisin. Mahdollista takaisinmaksua varten saat ohjeet kelasta vaikka samalla kun käyt ilmoittamassa opintojen lopettamisesta, tai se onnistunee myös netissä.

Mulla on shekki jossa lukee "lunastettava 30pvän kuluessa" ja ne 30 päivää ovat aikoja sitten menneet umpeen. Saanko ton silti lunastettua jotenkin vai mitä mun pitää tehdä? Soittaa shekin antajalle ja hän hoitaa asian?

Onko mitään haittaa jos vedenkeitintä ei tyhjennetä välillä vaan samaa vettä keitetään useampaan kertaan?

Onko mitään haittaa jos vedenkeitintä ei tyhjennetä välillä vaan samaa vettä keitetään useampaan kertaan?
Anna mennä vaan. Se vesi on kiertänyt täällä miljoonia vuosia niin ei se kovin äkkiä pilaannu:)

Back
Ylös Bottom