Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ollaan muuttamassa uuteen kämppään, nettisopimuskin on tässä jo tehty. Edellisellä asukkaalla ollut sonera, eikä ne mulkut soneralla "ehdi" kuin vasta 10.12 kytkeä oman liittymänsä pois. Onko mitään mahdollisuuksia edistää asiaa?

Mulla on shekki jossa lukee "lunastettava 30pvän kuluessa" ja ne 30 päivää ovat aikoja sitten menneet umpeen. Saanko ton silti lunastettua jotenkin vai mitä mun pitää tehdä? Soittaa shekin antajalle ja hän hoitaa asian?
Mutuiluna se summa on ollut 30 päivää varattuna lahjoittajan tililtä ja nyt käyttämättömyyden takia annettu takaisin. Eli soita shekin antajalle.

Ollaan muuttamassa uuteen kämppään, nettisopimuskin on tässä jo tehty. Edellisellä asukkaalla ollut sonera, eikä ne mulkut soneralla "ehdi" kuin vasta 10.12 kytkeä oman liittymänsä pois. Onko mitään mahdollisuuksia edistää asiaa?
Rahalla edistyy, ainakin Elisalla.

Meen joulukuun kolmas päivä katsastaan auton kesäkumeilla. Tuleeko sanomista? FAKTAA pöytään, kiitos.

Toisin sanoen mun pitäis maksaa soneralle, että saisin oman liittymäni täysin eri operaattorilta sinne aiemmin?
Kannattaa ihan soittaa ja kysyä suoraan, hinta vaan tais olla vitun suolanen! Puhuttiin jopa sadoista euroista. Näin ainakin muutama vuosi sitten.

Mikä se ihme kolhu on Toivolan Janin päässä?

Meen joulukuun kolmas päivä katsastaan auton kesäkumeilla. Tuleeko sanomista? FAKTAA pöytään, kiitos.
Pitää olla. Mulla oli vastaava tilanne pari vuotta sitten. Mutta käsittääkseni tuo voi riippua myös katsastus sedästä. Eli jos saat uskoteltua että menet ostamaan niitä seuraavana päivänä tai ne ovat kotona, mutta et vain ole vaihtanut niin pitäs mennä läpi katsastuksesta.

Nastarenkailla saa ainakin kesäisin käydä. Sanot vaikka että on sulla kesäautona, etkä siksi ole vaihtanut renkaita.

Tässä faktaa:

Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä (1257/92) antaa talvirenkaiden käyttövelvollisuudesta muutamia vapautuksia, muun muassa seuraavan:

"Talvirenkaita ei tarvitse käyttää
– – –
b) auton tai sen perävaunun valmistukseen, maahantuontiin, kauppaan, korjaukseen tai katsastukseen liittyvissä tilapäisissä enintään 20 kilometrin pituisissa siirroissa;"

Nastarenkailla saa ainakin kesäisin käydä. Sanot vaikka että on sulla kesäautona, etkä siksi ole vaihtanut renkaita.

Tässä faktaa:

Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä (1257/92) antaa talvirenkaiden käyttövelvollisuudesta muutamia vapautuksia, muun muassa seuraavan:

"Talvirenkaita ei tarvitse käyttää
– – –
b) auton tai sen perävaunun valmistukseen, maahantuontiin, kauppaan, korjaukseen tai katsastukseen liittyvissä tilapäisissä enintään 20 kilometrin pituisissa siirroissa;"
Löit faktaa pöytään, kiitos :) Vaikka pyysin faktaa, niin kyllähän näitä mutuja taas tuli. :dance2:

Mitä remontteja / korjauksia / nikkarointeja asukas saa tehdä vuokra-asunnossa? Olen vuokrannut kämpän yksityiseltä ja tekisi mieli tehdä kämpässä hieman pintaremonttia.

Mitä remontteja / korjauksia / nikkarointeja asukas saa tehdä vuokra-asunnossa? Olen vuokrannut kämpän yksityiseltä ja tekisi mieli tehdä kämpässä hieman pintaremonttia.

Ei sinne parane mitään mennä omine lupineen tekemään. Jonkun naulan voi seinään lyödä taulua varten.

Mulle sanottiin myös että saa tulla kesärenkailla katsastamaan vaikka keskitalvella. En tiedä vaikuttaako se että, autoon ei ole olemassa talvirenkaita, tuskin. Edellisenä vuonna kerkes katsastaa, ennen kuin tuli lumi.
Auto on liikenteestä poistettu koko talven ajan. Eli 20.3.10 mennessä pitää katsastaa ja auto oli jo poistettu liikenteestä ennen 20.11.09 jolloin ensimmäinen katsastuspäivä olisi ollut.
Eli vaikka tammikuussa katsastamaan jos ei ole lunta. Järki mielessä kuitenkin.

EDIT: En saa muutenkaan ajaa kuin katsastusasemalle ja katsastus aseman pitää tietää se. Eli poliisi voipi varmistaa kyseiseltä asemalta asian.

Back
Ylös Bottom